Mogguh, Jeetje Ichtus wat een vreselijk nieuws.. Heel veel sterkte! Lune moet nog voor het eerst naar de tandarts.. Ze is een keer met mij mee geweest maar wou toen absoluut niet in de stoel. We hebben een oproep gekregen dus nu moet ze wel. Ben benieuwd Hebben besloten om Lune weer van de psz te halen. Ze vindt het er niet leuk. Heb met de juf overlegd en die zegt ook dat Lune daar niet hetzelfde meisje is als die ze hier thuis heeft ontmoet en bij mijn ouders (haar man is een collega van mijn moeder) en dat Lune ook niet echt speelt en wat teruggetrokken is. Ze geeft zelf ook goed aan dat ze het daar niet leuk vindt. Daarbij komt dat ze ook al een poosje niet helemaal lekker is, ook door die parasiet natuurlijk en dan gaat wel weer over maar de klachten kunnen nog wel een poosje aanhouden. Dan nog de verhuizing die komen gaat.. Vind het teveel voor haar. Dus zit ze nu te kleien naast me En ik ga haar even helpen Daarna de logeerbeer van het kdv even aankleden hihi.
maja ze ging ook nog wel naar het kdv toch? Hier zo naar het zwembad, ze zeurt er al een week over. Verder gaan mijn pa en ma zo op vakantie, mams helemaal nerveus voor het vliegen. Hoop dus dat onze uk nog wel even blijft zitten 3 weken ondanks dat ik het aardig zat ben. Pff ga esmee maar even verschonen, die stinkt een uur in de wind. Wat trouwens wel geweldig is is dat ze steeds meer samen gaan spelen en ook echt lol hebben samen.
Leuk is dat he Debie! Jammer dat ze het niet naar haar zin heeft op de PSZ Maja, ga je dr nu extra naar t KDV doen?? Of hou je dr gewoon lekker thuis?
Hier nog niet naar de tandarts geweest. Hier gaan kleine kinderen volgens mij helemaal niet naar de tandarts, pas als ze hun melkgebit gaan wisselen. Ik ben wel van plan om binnenkort met Sara te gaan. 2x per dag poetsen doen wij hier ook niet altijd moet ik eerlijk toegeven Ben al heel blij als we het iedere avond goed gedaan krijgen.
Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zielig vandaag. Mocht weer nachtdienst draaien, ik heb volgens mij niet eens geslapen of misschien de eerste anderhalf uur. Daarna ieder half uur bezig geweest met de een of de ander of met mezelf omdat ik ook niet lekker ben. Zit vandaag ook nog met ze alletwee opgescheept, want Sara kan niet naar de PSZ nu ze ziek is. Vanochtend om 6 uur stond mijn man op om te gaan werken. Ik lag op de bank maar was wakker. Zegt hij ooh alweer feest gehad vannacht? Ik antwoorde nogal bot (lijkt me normaal na 3 dagen amper slaap) zegt hij ja is niet mijn schuld he. Grrrrrrrrrrr slaat toch nergens op. Tsssssssssssss ik wilde gewoon even medelijden, gaat toch helemaal niet om schuld. Soms is het net een klein kind. Mag vanmiddag ook nog gaan werken van 16.30 tot 22 uur.
Wahahaha Sara heeft wel helemaal zin om naar de dokter te gaan, lijkt wel of het een uitje is voor haar.
Maja denk goeie keus om haar dan daar weg te halen. Vind het sowieso vreselijk om er aan te denken als ze het daar niet naar haar zin heeft en haar daar te moeten achterlaten-
Maja weet je ook waarom ze het niet leuk vindt? sorry, maar ik ben er altijd 1 van de vragen, hoe lang zit ze er al op ? Waar ik dan nl. aan denk is dat ze straks ook naar de 'grootte' school moet en ik ken ook een aantal kinderen die dat een paar maanden lang niets aan hebben gevonden....
ben ik op zich ook best voor maar heb zoiets van kdv MOET al, dus rest vind ik te jong om wel te laten gaan als ze het niet naar hun zin hebben, ze zijn nog zo jong. Daarbij is van 4 tot 5 de school nog niet verplicht en idd hebben sommige kinderen wat langer nodig om te wennen maar gaat eigenlijk altijd wel goed na een tijdje.
En daar ben ik het dan ook weer mee eens! Als ze alleen naar de PSZ zou gaan vond ik het weer een ander verhaal.
Ik heb hetzelfde, als ze niet naar het kdv zou gaan zou ik het ook anders vinden. Ze gaat 2 volle dagen naar het kdv en dan nog 2 ochtenden psz. Ik heb haar erheen gedaan omdat ik dacht dat zij het nodig had, veel afleiding en spelen met andere kindjes. Ze verveelt zich thuis namelijk snel en kan zich moeilijk alleen vermaken wat ik zelf ook weer heel vermoeiend vond, 2 hele dagen met haar. Maar het blijkt anders te gaan. Ze wordt juist stil, zegt zelf dat ze het niet leuk vindt (als ik vraag wat ze niet leuk vindt zegt ze 'ik vind het gewoon niet leuk') en ze huilt er regelmatig. En thuis is ze hangerig en reageert ze zich af omdat ze daar niet zichzelf is. Ze moet straks idd ook naar school maar dan gaat ze niet meer naar het kdv en ziet elke dag dezelfde kindjes en juf/meester. Uiteraard zal ze daar ook moeten wennen maar daar ben ik niet zo bang voor. En dat zien we dan ook wel weer. Is een heel andere situatie.
Misschien vind ze school straks wel helemaal geweldig omdat ze dan voor dr eigen gevoel een hele grote meid is!
Oja, ze gaat nu bijna 3 maanden heen. Genoeg de tijd gehad dus om te wennen. Moet zeggen dat de kindjes daar ook wel anders zijn hoor. Veel asootjes. Dat zal op school anders zijn, meer gemengd omdat er dan ook weer kindjes van het kdv heen gaan.
Ja dat kan idd. Ze heeft het er al wel over dat ze straks naar de basisschool mag. Komt vast wel goed. Ze gaat na de kerstvakantie al en in november al wennen.. Dat is al over een half jaartje
Wow!! Wat gaat de tijd toch hard he!! Roos heeft er ook al constant over, ze wil ook iedere keer dat ik woorden opschrijf voor dr en dan gaat ze dat proberen ook te schrijven. Zooo shcattig! Jammer voor haar alleen dat ze pas in groep 3 beginnen met schrijven....