februari mama's 2008 deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door Luckymom, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zijn een paar foto's van de veranda. Ik moet alleen nog wat kleurige kussentjes kopen, voor de rest is het af.

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
  3. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo kijkt Sofie het liefst tv;)

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ha ha ha.....die Sofie!!Dat zit toch niet lekker,echt....die kids zijn zo lenig en flexibel!
    Hele mooie veranda....pfff, ben een tikkeltje jaloers.

Ook Gwen staat weer prachtig op de foto's.
    Alles goed Joma?

Boney,wat fijn dat de ene eierstok dus prima zijn/haar werk doet!Nog een maandje en dan voor het echie, hoop dat het snel raak is.

Ichy, jeetje,wat krijgen jullie en met name jij het voor de kiezen zeg. Wat een zorgen en verdriet!
    Ik hoop dat de knobbel en de klachten van Anna uiteindelijk niets te betekenen hebben.
    Heel veel sterkte meis!

Maja, nou,dan is de keuze van Lune een weldoordachte en ik zou ook niet doorgaan met zoiets als het niet werkt.
    Succes met de sollicitatie.

Rest:kussies.

Wij poetsten elke avond bij Tess,maar dus maar eenmaal per dag.
    Mijn zus heeft als baby veel ab gehad en daardoor een slecht gebit, ook met 4 jaar veel gaatjes en verkleuringen. Staat idd niet mooi, maar is geen sprake van verwaarlozing van het gebit.

Vandaag een heerlijke zonnige dag. Even met mijn vriendin en Tess naar het graf van Nynthe* en Quinn* geweest.
    Mijn vriendin is dus vandaag uit haarzelf naar me toe gegaan, echt super! Zijn kleine stapjes,maar langzaam komt ze haar huis weer uit.

Dit weekend weer veel klussen (vooral Jan), want er moet nog zoooooveeeeeel gebeuren.

Vanavond lekker weer x-factor.

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ja, die ab ben ik idd wel bang voor het gebid, beide hebben zeker 8 keer een kuur gehad, ilse denk ik al iets meer.

meiske geweldig geworden en die sofie, was ze wel voor de ogen geslaagd??? (hihi)

joma lekker druk dus.

zo, meiden mogen nog even tv kijken en dan naar bed.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Die veranda is te cool! Vind hem echt heel mooi Meiske!
    (wij krijgen er ook eentje, whoeiii:D)

Suus, wat fijn dat je vriendin al zulke stapjes zet. Is een goed teken. En wat een mooie naam heeft de kleine meid gekregen.. zo zou Timme heten als het een meisje was geweest.
    Succes met klussen! (voor Jan:D)

Verstandig Boney om nog even te wachten. Wel fijn dat je al en eisprong hebt! De boel werkt dus nog gewoon, dat is vast een geruststelling.

Ichtus, sterkte met alle gezondheidsperikelen.. Niet fijn!

Ik ga even naar boven, Lune uit de douche plukken en naar bed brengen. Timme ligt al.
    Lune gaat wat later, ze is vanmiddag op de bank in slaap gevallen en heeft anderhalf uur geslapen;)

7. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ichtus, wat een moeilijk bericht. Ik hoop dat jullie ook in deze moeilijke tijd steun van God mogen ervaren.

En toch een beetje spannend zo met Anna en met jou. Veel sterkte?

@maja.. aha.. dus duimen draaien heeft geholpen, cool zeg!
    En tja, als de psz niet bevalt, dan niet.

Meiske mooie verranda zeg!

Boons, fijn zeg van die test en dat het ok is en bevestigd wordt.

De meisjes hebben opblijfavond, want wij moeten de laatste voorbereidingen voor morgen doen.. jeuh.. morgen ochtend om 7u sta ik op schiphol mijn vrienden te omhelzen!!!! WHOEHOE! Ik begin nu al te huilen.... tss.. dat wordt flink wat zakdoekjes mee. Hoop dat daar op zaterdag een koffie tent zo vroeg open is.

Even een welkomsiets schilderen met Elena..

8. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @luckymom ik kan je uit ervaring vertellen dat op schiphol heel vroeg koffie te krijgen is!!! wij hebben er onze vrienden keer heen gebracht om 5uur smorgens
    @ichy jeetje meid wat zijn de wachttijden bij jullie ha lang, verschrikkelijk dat je nog week moet wachten hoop dat het allemaal meevalt
    @botje jeeeee posi ovu test fijn dat je nu bevestigd krijg dat het goed gaat

9. supermummy

supermummy Niet meer actief

Meiske wat een coole fotos van Sofie in de spagaath voor de tv wahahaha, en prachtige veranda zeg echt mooi!!!

Luckymom heel veel plezier met je amerikaanse vrienden! Hoe lang blijven ze?

Ik voel me weer een heel stuk beter. De longfoto was helemaal goed gisteren gelukkig. Ik ben gisteren om 21 uur naar bed gegaan tot vanochtend 8 uur. Ben wel veel wakker geweest tussendoor. Nora heeft de hele nacht gespookt, maar mijn man heeft zich de hele nacht met Nora bezig gehouden. Vanochtend om 6 uur lag mijn man op de bank met Nora bovenop. Vind het wel zielig maar dan weet hij ook maar eens hoe dat is. :)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Aaah, ik word lichtelijk gestoord van Lune.. De hele dag is het 'waarom?' en 'hoe komt dat?' en ze wil alles weten wat ik doe. Ze vraagt elke 2 minuten aan me 'wat doe je?' ;) En als ik antwoord geef wil ze weten waarom ik iets doe. Als ik op een gegeven moment (een beetje geirriteerd:)) zeg: 'gewoon' of 'daarom' vraagt ze 'waarom gewoon?' Aaaargh, lamemetrust! :D

SM, heel terecht dat je man ook een nachtje de kids mag verzorgen. Je hebt ze tenslotte ook samen gemaakt:cool: Hoe gaat het nu met jou en de meiden? Al weer helemaal fit?

Mom, veel plezier met je vrienden de komende tijd. Leuk hoor!

Ik vind Timme eng. Die gaat overal bij staan maar staat nog zo wiebelig.. Lune ging pas heel laat staan maar die stond wel in 1x stevig. Timme staat veel eerder maar kan het eigenlijk nog helemaal niet:D Staat ie daar te zwabberen op zijn kleine pootjes en ondertussen helemaal enthousiast schreeuwen hihi.

Lune is helemaal gelukkig want die heeft van ons een echte babyborn gekregen.. Haar eigen pop was helemaal stuk en ze sleept de hele dag met dat ding. Eigenlijk vonden we het niet kunnen, zo'n dure pop 'zomaar' geven. Maar wachten op sinterklaas of verjaardag duurt nog een half jaar en zo lang kan Liesje (haar oude pop) echt niet meer mee. Dus vooruit dan maar. Onder het mom van 'we hebben een nieuw huis dus mag jij een nieuwe pop' :)?) heeft ze hem gekregen. En dat ding kan drinken, eten, slapen, plassen en poepen (ja echt waar! Er zit 'poppenbrij' bij en dat kan de pop eten en weer uitschijten, heel tof). En nog niet alles lukt Lune zelf dus ik heb nu 3 kinderen om voor te zorgen;)

Jeroen ligt op bed, die mag uitslapen. Ik mocht gister en hij maakte me om half 9 al weer wakker. Ik mag hem er dus ook bijna uitschoppen:)

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sm, wel prettig om te weten dat je longen oke zijn en mannen mogen er ook weleens uit, lekker van genieten.

maja hier is ook alles waarom, zeggen mensen leuk dat ze zoveel kletst, maar wordt er af en toe helemaal knetter van terwijl het ook super gezellig is, beetje dubbel.

Hier hangt de nieuwe airco al op zolder, ging erg vlot, beetje jammer dat het nu redelijk fris is. Ilse was vannacht ook weer eens wakker, een keer per 1,5 week zo'n beetje, gaat dan ook echt niet meer alleen slapen dus paul is er maar weer naast gaan liggen en dan slaapt ze prima. Esmee was vanochtend wakker, dus paul eruit, staat ilse op, doet haar kamerdeur weer dicht en gaat weer op bed liggen, 45 minuten later kwam ze pas. maf kind. Zo even stofzuigen en de wc doen en dan komen er vrienden nog even een bakkie doen over 1,5 uur.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ha ha ha....die poppenpoep.....jakkie.

Hier een hangochtend.Na het schitterende weer van gister is het nu bagger...bah,wat een overgang.
    Gisteren de houten bank geschuurd en in de grondverf gezet, heb nu een zere rug. Vanmiddag naar onze oude buren en vanavond met mijn vriendinnetje naar de film. Ik sleur haar gewoon het huis uit.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh,

Debie, het is idd dubbel. Het is zo schattig en gezellig dat geklets. Maar ook zooo irritant soms haha! Ze kan ook zo doordrammen. Dan ben ik er allang klaar mee en druk met iets en dan blijft ze steeds hetzelfde herhalen, aargh!

Wat gek trouwens dat Ilse van die nachten heeft dat ze niet meer wil slapen alleen. Lijkt me lastig om zulke lastige slapers te hebben.

Het was hier vannacht ook weer een keer raak. Timme was elk half uur/uur wakker. Heb hem 2x een fles gegeven en hij heeft nog bij ons in bed gelegen. Om 5u was hij klaarwakker en voelde warm, temp was 38.2.
    Na een enorme poepluier heb ik hem een zetpil gegeven. Denk dat het tandjes zijn, er is een puntje door en hij blijft maar op zijn vingers kauwen en jengelen. Heb hem er net weer in liggen, hoop dat hij nog even slaapt en straks gewoon naar het kdv kan;) Lune is inmiddels ook wakker maar ik heb gezegd dat ze nog moet slapen omdat het nog heeeeel vroeg is. Hoop dat ze dat doet. Nouja, als ze allebei chaggie zijn heb ik er straks in elk geval geen last van:cool::D
    Als Timme maar wel een beetje fit is en geen koorts krijgt, anders haal ik hem natuurlijk weer op. Man, ik heb een van de twee kids de laatste tijd zo vaak van het kdv moeten halen.. het is maar goed dat ik geen werk heb.. (dat zal ik woensdag maar niet noemen in het sollicitatiegesprek:D)

Suus, beetje rustig aan he met je geschuur en geverf. Zere rug is niet goed voor zwangere vrouwen;)
    Hoe was het bij de film samen met je vriendin? Heeft ze wel behoefte aan afleiding?

Oh, ik ga straks heel hard mijn nest weer induiken. Denk dat ik zo'n 2 uurtjes geslapen heb vannacht. Arme Jeroen is al naar zijn werk, heeft dus ook bijna niet geslapen en moet in 1x door vanuit zijn werk naar school en zit daar dus vanavond..

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lune heeft niet meer geslapen.. Ze klaagt steeds over hoofdpijn. Doet ze de laatste 2 weken wel vaker. Wa's dat nou weer?;)
    Maar nu blijkt ze er echt last van te hebben. Hoewel het meestal vanzelf over gaat heb ik haar ook maar een lepel sinaspril gegeven..
    Dus beide kids zo onder de paracetamol naar het kdv.. voel me enigzins een slechte moeder:)
    Maar goed, mijn ervaring is dat de kids meestal wel opknappen als ze er eenmaal zijn en wat afleiding hebben. En zo niet, haal ik ze wel weer op. Zo, heb het even goedgepraat voor mezelf..

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha, wat een dilemma maja. Hier breng ik ze weleens met een zetpil, als ik het idee heb dat het van tandjes komt en ze verder niet ziek zijn. Kan niet altijd thuis blijven. Ben wel blij nu een half jaar niet dat gezeur als je ze moet ophalen. Hier is trouwens de regels dat ze 2 dagen koortsvrij moeten zijn voordat je ze weer mag brengen, dus zeker op een maandag is dat klote als ze daar zeggen dat het koortst is, ongeacht waarvan en mijn kids hebben snel koortst helaas terwijl ze wel vrolijk zijn.

Hier onwijs verkouden, pijnlijke strot, hoesten, neus verstopt, voel me redelijk klote. Ga zo een isofix voor de maxicosi halen en dan nog een uurtje naar bed. Gekke is dat ik 2,5 week voordat ik van ilse beviel ook ziek werd, bij esmee ook dus ben benieuwd of dit nu ook de 2,5 week van tevoren gaat worden. Hoop alleen niet dat paul en de meiden dan ziek zijn met bevalling, met ilse was hij dat ook, bij esmee zaten ze beide 2 avonden daarvoor bij het hapost en mocht ilse de eerste drie dagen esmee niet vasthouden.

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    even laten weten dat ik nog leef, was een weekje bij m'n moeder die heeft geen inet ;)

17. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemorgen!

Weer een beetje tot rust gekomen Debora?

Hier druk weekend gehad, Vin naar school zaterdag dus ik met de kindjes naar de stad. En gister Babyshower van me schoonzus! Erg gezellig!

Ik breng ze ook wel eens met een molletje naar t KDV hoor! En ik zeg er ook niks meer over tegen de juffies, want iedere keer als ik meld dat ze niet helemaal happy zijn dan word ik 's middags gebeld dat ze echt niet lekker zijn. En eenmaal thuis is er niets meer aan de hand!

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goh Debie, misschien ga je dan idd wel over 2,5 week bevallen. Wel lollig als je dat dan bij alledrie zou hebben gehad:D Minder lollig als de rest ook ziek wordt.. Niks aan. Jeroen had tijdens de bevalling van Timme een flinke keelontsteking en was echt heel ziek.. Niet cool.

Dus jullie brengen de kids ook wel met een molletje naar het kdv.. gelukkig:) Ik heb nu ook sneller de neiging om ze thuis te houden omdat ik ook thuis ben. Maar ik kan mijn tijd hier ook erg goed gebruiken (ok, na een dutje:D). Moet echt al beginnen met inpakken enzo, volgende week krijgen we de sleutel, aah!
    Lune knapte trouwens al weer op thuis, ze had geen hoofdpijn meer zei ze en ik heb haar een paar keer gevraagd hoe ze zich voelde en zei ze dat het goed ging. Bij het kdv hing ze een beetje om me heen maar ik mocht wel weg. Tot ik echt de deur uitging. De deur ging achter me dicht en ik hoorde haar in tranen uitbarsten:( Wou graag weer terug maar dat leek me juist niet verstandig. Ze heeft de laatste tijd moeite met afscheid en ze huilt daar ook af en toe gewoon midden op de dag. Dan mist ze mama en papa zegt ze. Zielig he? Echt een beetje heimwee. Ik had dat ook als kind, weet dat nog heel goed en voelde me dan zo rot. Maar ik denk dat het er niet beter op wordt als ik er direct op in ga en haar dan maar weer meeneem. Toch? Iemand?:)

Ik ga nu heel snel even dutten en dan wat nuttigs doen.

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb dit net even gekopieerd en geplakt van een topic in 'peuter en kleuter' wat ik gemaakt heb. De leidster van het kdv belde net alweer dat Lune steeds verdrietig is:( Ik weet niet meer wat wijsheid is, heb net ook maar even een potje zitten janken.

Het begint nu toch wel ingewikkeld te worden want het kdv belde net alweer.. Ze is de laatste weken gewoon niet zichzelf. Nou weer, huilt ze steeds en wil naar huis. Ze weten daar ook niet meer goed wat ze met haar aanmoeten.
    Ik ben eens na gaan denken en ik denk dat ze zich daar even niet zo veilig voelt, ze heeft in korte tijd veel meegemaakt daar. Ze heeft daar een keertje een ongelukje gehad (broek gepoept), heeft een buikgriep gehad wat daar begonnen is (heel erg overgeven) en is daarna (week later) hard gevallen en had haar knietjes open waar ze erg van onder dr indruk was. Daarbij komt dat ze al een poosje loopt te kwakkelen met haar gezondheid en ze een darmparasiet blijkt te hebben. Ze heeft daar op het moment niet heel veel last van maar ik denk wel dat het veel energie vraagt van haar lijfje. Ook klaagt ze de laatste dagen veel over hoofdpijn (spanning?) en is moe.
    Het kdv stelt voor om haar halve dagen te laten gaan. Dat is wel leuk bedacht maar ze gaat daar niet voor de lol heen, maar uit noodzaak. En ik zou niet weten op wie we een beroep kunnen doen (opa en oma werken zelf nog).
    Kijk, als ze echt lichamelijk niet ok is moet er gewoon nu wat gebeuren. Maar ik twijfel of dat het echt is en daar kom je niet zomaar achter. Thuis is ze namelijk niet (meer) steeds niet lekker, gaat juist weer de goede kant op (op af en toe die hoofdpijn na).
    Jeetje, ik weet het niet. Ik word heel verdrietig van het idee dat ze zich zo verdrietig voelt maar ik ben ook een beetje bang dat als we haar nu al van het kdv halen (deze fase duurt nu ongeveer een maand vanaf het overgeven), ze er straks helemaal niet meer naar toe wil en ik heb juist het idee dat ze het kdv weer als positief moet gaan ervaren. Dus meemaken dat het daar leuk is, anders bevestig je haar in haar gevoel en maak je het misschien alleen maar erger.
    Nou, wat ik zeg.. ik weet het niet:(

20. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    wat moeilijk zeg maja, je zou toch denken dat ze bij de kdv ook wel enige ervaring hebben met dit gedrag en kinderen die niet altijd even lekker zijn... toch ???
    Kan het ook een fase van aandacht vragen zijn? Ik roep maar wat hoor, het kan ook zijn dat ze zich echt niet veilig voelt... maar dan blijf ik er wel bij dat ze het dan ook moeilijk gaat krijgen. School is zeer indrukwekkend ... bah wat moeilijk...

ik had vorige week een ego moment, ik heb twee vriendinnen die sinds kort ook ontslag aangezegd hebben gekregen, officieel nog niet werkloos maar al wel thuis zeg maar... Nou hadden we afgesproken lekker uit eten te gaan. Dus ik kom eraan lopen, de anderen zitten er al, verteld er 1tje helemaaaaaal blij dat ze alweer werk heeft.... Wat is mijn reaktie... huilen... pffffffffffff ik had echt zoiets van sjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik wil ook!!!!
    Ik vind het echt heel erg leuk voor haar dat ze dit niet hoeft door te maken wat ik doormaak, maar ik wil ook zoo graag weer lekker werken!! bah gessie bah, ik heb haar later gezegd dat ze beter even had kunnen bellen voordertijd, dan was mijn 1ste reactie niet zo heftig geweest.....
    erg he....
    Nou hoorde ik later dat de andere vriendin as week een 2de gesprek heeft, zul je zien dat die ook gelijk weer aan het werk kan. Begin zo langzamerhand wel heel erg aan mezelf te twijvelen... ben ik gewoon lelijk, stom, achterlijk of iets anders ofzo... ieh juch

Deel Deze Pagina