februari mama's 2008 deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door Luckymom, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    ik heb zo'n druk weekend(wel erg gezellig) achter de rug dat ik gewoon helemaal slap ben...
    Ga maar eens eten maken, laters!

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nieky, niet aan jezelf twijfelen joh! Ik weet zeker dat jij ook een leuke baan gaat vinden. Je zit alleen in zo'n rottijd nu om werkloos te zijn.. Is het misschien een idee om ergens op vrijwillige basis te gaan werken? Dat je wel in het arbeidsproces blijft? Ik was dat ook van plan, kwam alleen niet goed uit qua tijd met de verhuizing enzo.

Heb net met Jeroen gebeld. Hij vindt het uiteraard net zo lastig met Lune als dat ik het vind.. Het lastige is dat ze zich thuis wel normaal gedraagt de laatste periode. Ze is wel nog steeds vaker moe dan een paar maanden geleden en slaapt af en toe 's middags maar is er dan ook wel weer. En soms hoeft ze niet eens te slapen en gaat het ook prima. Als ik zeker weet dat er lichamelijk iets met haar is, haal ik haar nu nog op. Maar dat weet ik dus niet. Is het een fase of is er echt wat? Ik kom er niet uit..
    En idd, een kdv heeft toch ook wel pedagogen ofzo? Volgens mij hier niet.. De leidster zei net dat ze haar even goed ging observeren om te kijken op welke momenten ze precies gaat huilen. Had je dat nog niet gedaan dan..?;)

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh meis! Ik weet zooooo goed wat je nu doormaakt! Ik heb het ook gehad en dat was alleen nog 'maar' voor een BBL plek! Ik voelde me zo doelloos, nutteloos, kansloos en ongeveer alles waar je loos achter kunt plakken! Maar kop op, schouders er weer onder en er met frisse moed tegenaan! Ook jij zal binnenkort gewoon werk vinden!

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Euhm als het goed is zijn de leidsters pedagogen toch??

En lijkt me inderdaad balen! Zo lastig als je niet precies weet wat er met je meisje aan de hand is!

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou, ze zijn pedagogisch medewerker. Zo heet dat officieel. Maar dan heb je als het goed is de opleiding SPW (mbo) afgerond en ik bedoel een pedagoog die echt doorgeleerd heeft voor kindgedoe (ofzo:D). Dat is een universitaire opleiding en heeft zich meer verdiept in problemen/gedrag rondom kinderen. Zoals Suus (haai Suus!). Ik heb begrepen dat sommige kdv's een pedagoog hebben rondlopen of in kunnen huren. Zal es vragen anders.
    Moest net nog een afspraak maken bij het cb en heb aan de telefoon het verhaal ook nog maar gedaan bij de advieslijn. Het enige wat die vrouw te zeggen had was dat als kinderen zeggen dat ze hoofdpijn hebben ze ook buikpijn kunnen hebben omdat ze het nog niet goed kunnen aangeven:( Nou, die van mij wel en die heeft hoofdpijn! En soms buikpijn.. Verder kwam ze ook niet dus mijn 'eigen' wijkverpleegkundige belt me terug. Morgen ws.
    Ik ga nu het kdv nog even bellen hoe het met haar gaat. Heb zelf inmiddels ook hoofdpijn;)

6. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Ja, je moet toch een pedagogische opleiding hebben voor een kdv??
    Hebben ze haar nog niet geobserveerd dan? Doe dat maar eerst eens een keer, en als je het niet vertrouwd maja dan regel gewoon een bezoekje kinderarts of .. oh ja, je hebt hier een nr. loes.nl die kun je bellen/langsgaan bij vragen over opvoeding ... misschien is dat bij jou in de buurt ook wel?

7. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    dank jullie wel voor de oppepper.... inderdaad alle woorden met loos erachter vind ikop het moment van toepassing bij mezelf...
    vooral KANSLOOS gewoon....

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    O jeej stress hoofdpijn! Maarre, hebben ze niet ook zo'n verplichting ofzo om haar goed te laten observeren?

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh erg is dat he! Zo'n klote gevoel! Maarre, t zonnetje schijnt! Kom maar op met al die posi vibes!

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Tja, geen idee..
    Heb net weer even gebeld en de leidster denkt wel goed mee gelukkig. Ze vindt het gewoon opvallend dat Lune zo anders is als in het begin.
    Ze lag nu dus ook al bijna anderhalf uur te slapen op de bank, midden tussen de spelende kinderen:( Maar goed, ze was om half 5 ook al wakker geworden van Timme. Overal is wel een soort van verklaring voor, maar alles bij elkaar opgeteld is het lastig.
    Ik ga in elk geval nu even de commode van Timme uitspitten en dan haal ik ze beide op tijd weer op. Blegh, nou is Jeroen er ook nog niet vanavond..

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat maakt het ook niet veel makkelijker als Jeroen er niet is!

Is Lune niet ook al onderbewust ergens met de verhuizing bezig misschien?? Rosalie is daar echt enorm mee bezig geweest en was ook de eerste week na de verhuizing echt niet te genieten en wilde constant terug naar het 'oude' huis!

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    nienky vervelend, denk dat het er ook mee te maken heeft dat je sneller ergens aangenomen wordt vanuit een baan, en dat maakt het voor jou moeilijker. Moet eerlijk zeggen dat als ik twee sollicitanten voor mijn neus zou hebben beide vergelijkbaar aan elkaar maar de een die nu stopt of een die al even thuis zit ik waarschijnlijk zou gaan voor de eerste, beetje kortzichtig maar denk dat het vaak wel zo werkt, wat het voor jou natuurlijk alleen maar moeilijker maakt. Hier toevallig vrijdag ook vriendin ontslag gehad, is lastig op het moment denk ik.

maja hebben ze niet nog een groep dat ze misschien kan wisselen en denk idd ook verhuizing e.d. merk aan ilse ook snel dat ze van slag is als er dingen veranderen. Hier hoor ik gelukkig niet vaak dat ze het niet naar de zin hebben, kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is. Wat misschien wel zo is als ze de klachten alleen daar heeft dat ze denkt van als ik maar genoeg "zeur" kan ik straks lekker thuis blijven bij mama, ze weet natuurlijk ook dat ze niet terug hoeft naar de psz en weet wel dat kinderen al heel jong slim zijn en dit soort dingen door hebben. Zou geloof ik zelf duidelijk maken dat of ze nou wel vrolijk is of niet ze daar gewoon heen moet en dat ze niet thuis kan blijven en dan belonen met iets kleins als het een hele dag gooed is gegaan, als dat niets uithaalt kun je altijd naar de ha. Verder veel benoemen dat je altijd komt halen, ze mee gaat verhuizen enz enz merk dat dat bij ilse helpt, heel veel bevestiging geven dat ze nooit alleen blijft en wij haar altijd halen/ bi ons houden.

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ga zo maar even het eten voorbereiden, eerste officiele verlofdag en heb het idee dat ik alleen nog maar bezig ben geweest, isofix ding gehaald, dorp geweest, grofvuil geweest, ha geweest, boodschappen gedaan, 2 wassen, echt genieten zo

14. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    @debie
    Ik zie een gevalletje "nesteldrang"
    LOL

15. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Het kan zo zijn als je zegt debie, ik merk wel dat ik wat terughoudender ben geworden, eerst zien dan geloven zeg maar....
    Op papier ben ik nog niet werkloos geweest, want ik heb nog een nul urenovk tot eind juni....

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    :d :d

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou, Lune is gewoon ziek. En Timme ook. En ik heb ze gewoon naar het kdv laten gaan..:) Leidster belde dat Lune koorts had.
    Toen ik Lune kwam halen lag ze ziek op de bank en had ze in haar broek geplast. Toen ze me zag begon ze te huilen en moest ineens heel erg overgeven.. Arm kind. Als ik dat had geweten.. pff.
    Daarna Timme ophalen en die was net uit bed, ook niet lekker en koorts.

Lune ligt nu op de bank te slapen en ik heb Timme net met een molletje naar bed gebracht.
    Ik vermoed dat ze waterpokken krijgen. Het stel waar we vorig weekend mee weg zijn geweest had ze namelijk begin vorige week.
    Heb even gegoogeld en koorts, hoofdpijn en overgeven zijn wel symptomen van waterpokken. Ben benieuwd. Heb alvast een voorraad havermout, waterpokkenschuim en zetpillen in huis gehaald;)

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ahhhh gossie! Arme Lune!! En arme jij!!!

19. supermummy

supermummy Niet meer actief

Wat zielig dat ze echt ziek was. Pfff ik hoop dat je goed door de waterpokken tijd komt.

Ik reageer dan maar eens heel anders als de rest :) Ik breng mijn kind niet naar de PSZ/KDV/ als ze aangeeft niet lekker te zijn. Als ze verdrietig zouden zijn en in huilen uitbarsten zou ik ze weer meenemen en morgen weer proberen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een huilend kind achter te laten. Ik vind dat gewoon niet nodig, en al helemaal niet als je zelf niet hoeft te gaan werken. Dan zit je toch helemaal niet lekker thuis?!
    Wel de volgende dag weer proberen en in de tussen tijd erachter te komen waar dit gedrag (ineens) vandaan komt.

Dat ze later problemen krijgen op school omdat ze daar ook naar toe ´moeten´ vind ik (nu nog) onzin. Dat zie je dan wel weer als ze naar school gaan.

Maar dit werkt dus bij mijn kinderen, kan me voorstellen dat dat bij anderen niet zo is. Hetzelfde met consequent zijn met niet meer uit bed halen etc, ik weet als ik ze hier nog 5 -10 min eruit haal dat ze dan wel zonder huilen gaan slapen.

Dat kinderen slim zijn en ze met je gaan ´spelen´ en je in de maling nemen denk ik ook niet. Ze hebben je gewoon effe wat meer nodig, om wat voor reden dan ook.

Maar dat ben ik de niet consequente softie moeder.

20. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik vind het ook vreselijk als Roos of Noah aan het huilen zijn als ik wegga bij het KDV, maar ja ik MOET ze dus wel achterlaten want ik moet toch echt naar mijn werk. En ik als ik om het gebouw heen loop zie ik ze eigenlijk altijd al weer vrolijk spelen.

Hier haal ik ze eigenlijk nooit uit hun kamertje, tenzij ik echt het idee heb dat er ECHT iets is. Maar ik pak ze wel lekker op om te knuffelen en Roos ligt ook vaag vanaf 5.00 bij ons in bed. Dan wil ze graag bij mama liggen. Nou ja prima, gaat ook wel weer over als ze straks een vriendje heeft :p

Deel Deze Pagina