februari mama's 2008 deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door Luckymom, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hihi t lijkt wel of ik Noah hoor! :D Rosalie die kan heel lang bezig zijn met bijv. tekenen. Maar Noah die wil heel snel iets anders doen die gaat ff tekenen en dan een puzzel zoeken, dan pakt ie z'n voetbal en dan gaat ie ff tv kijken, wat drinken, een hapje van z'n koekje nemen en zo gaat dat de hele dag door!

2. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @niekyn bryan heeft dat ook dan wil hij wat vertellen en dan is het tussendoor uhm uhm uhm uhm denk dat dat bij leeftijd hoort.

Bah schoonmoeder belt net dat ze zo langskomt blegh geen zin in,ze wil gewoon weten wat het word

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Whahah gewoon zeggen dat je je niet zo goed voelt en lekker op bed gaan liggen ;)

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    geen idee wat ze hebben maar hoop dat onze knul wel een slapkop word. Esmee is nu 1,5. Ze slaapt vanaf een maand of 11 maar een slaapje per dag en nu stopt dat vrees ik ook grotendeels. Ze huilen bijna niet, alleen aan t keten. In haar ledikNT huilde ze wel steeds maar sinds ze een groot bed heeft niet meer, word er alleen zelf zo moe van.

malatonine??? zal eens google zoeken

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
  6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    zl best eens kunnen, misschien eens met de ha overleggen al zeggen ze dat als ze goed groeien e.d het pech voor ons is dat ze niet slapen, al paar keer aangegeven ook met het vele ziek zijn en enige wat ze zeggen is "breng ze eens wat vaker onder bij een ander" .

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja dat soort advies daar heb je ook echt wat aan. Zijn ze 's avonds ook moeilijk met slapen? Ik heb wel eens gelezen dat je er eerst een jaar (!) mee moet zitten. En dat ze in dat jaar 4 van de 7 avonden per week niet voor 10 uur slapen voordat ze er iets mee gaan doen.

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    op zich gaan ze wel slapen maar we hebben met ilse tot ongeveer twee jaar gehad dat we er 3-5 keer per nacht uitmoesten en esmee slaapt sinds een week of 3-4 de meeste van de nachten door, daarvoor ook 3-5 keer per nacht eruit. Slapen al ruim 3 jaar geen nacht helemaal door. Ze zeggen dat het nou eenmaal per kind verschilt. Maar vind 1,5 toch wel vroeg om geen middagslaapje meer te doen en 's nachts max 12 uur slaap te hebben

Ga maar eens aan het eten voor ze beginnen, ik lekker roti, zij aardappels, wortels en snitzel.

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik heb in ieder geval genoeg van het stofje ;)
    Maar kan me voorstellen dat je er echt af en toe van baalt Debie. Hopelijk wordt dit ventje een slaapkop.

Stotteren, nee Tess doet het niet. Zie het natuurlijk heel veel op mijn werk (cluster 2 onderwijs), maar dat zijn dan de hardnekkige stotteraars. Die kids vinden het zelf heel vervelend en raken echt gefrustreerd.
    Denk dat het nu echt nog bij de leeftijd hoort en dat ze door hun enthousiasme over de woorden gaan struikelen.

Zo, ik heb het bankje eindelijk afgeschilderd en verder lekker ontspannen buiten een boekje gelezen. Nu even eten koken en dan 4 dagen genieten van z'n drietjes (viertjes):heerlijk!

Gaan jullie nog iets speciaals doen morgen, met hemelvaart?

10. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    suus, zijn er dingen waar ik op kan letten bij jesper? of wanneer het zinvol wordt om een logopedist erbij te halen...
    of heb je zelf tips waarmee ik kan stimuleren dat hij niet blijft haperen en van te voren gaat bedenken wat hij wil????

11. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    deb
    misschien agrypnie??

Geintje hoor, maar ik vond dat andere woord al dat ik dacht... wikipedia waar ben je?? en dit woord kwam ik afgelopen week tegen in 1 van mijn crimi series...

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    suus erg he die vermoeidheid, hopelijk ben je er snel vanaf, hier ook weer begonnen.

pff ze is nu wel in een keer gaan slapen geloof ik.

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hemelvaart heerlijk niets doen, paul is ook lekker twee dagen en het weekend vrij

14. supermummy

supermummy Niet meer actief

ooh lekker een paar dagen vrij! En daarna op maandag bevallen :)

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Geen dauwtrappers.....tssss,mietjes!

Niekyn, ik zou nu juist niets doen. Als je er nu veel nadruk op legt, wordt het "een ding", terwijl het in 90% van de gevallen vanzelf overgaat. Als hij gefrustreerd raakt, dan kun je een rustpauze inlassen. Eerst zitten, nadenken en dan vertellen.
    Zie het nog in ieder geval 6 maanden aan en als je het idee hebt dat het nog zo is, of in de loop van die maanden erger wordt, dan kun je het cb vragen (geen hoge pet van op)of een willekeurige logopediste in de buurt.
    Maar maak je zeker geen zorgen, de meeste stotteraars (de echte) zijn er voor hun 5e spontaan van af.

Debie, tis zo op en af. Echt 3 weken lang energie voor 10 en de laatste weken ben ik een wandelende boxspring.

Jan heeft weer een nieuw speeltje (nee,ik ben het niet...) de ps move. Hij staat nu raar te doen in de kamer.
    Net besloten om het bankje morgen met zwarte lak in te spuiten. Vind het grijs toch tegenvallen....dus ga voor zwart (boeiende info).

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hoe gewoon is stotteren bij kinderen?
    Veel kinderen tussen 2 en 5 jaar maken een periode door van onvloeiend spreken. De spraak en taal ontwikkelen zich enorm in deze periode. De groei van de woordenschat, de zinsbouw en de mogelijkheden van de spraakmotoriek gaat niet altijd evenwichtig. Daardoor ontstaan zogeheten ‘normale onvloeiendheden’ die meestal weer vanzelf verdwijnen.

Wat zijn normale onvloeiendheden?
    Normale onvloeiendheden zijn onderbrekingen en herhalingen die op een ontspannen wijze worden gemaakt. Voorbeelden zijn:
    • Valse starts “Ik wil …ik mm…jij moet het doen”.
    • Pauzes “Ik heb …eh.. ik… ik…heb in de……de poppenhoek gespeeld”.
    • Ontspannen herhalingen:
    ▪ Van een klank : “Ik k.k.kan het wel”
    ▪ Van een lettergreep : “Ik wil in de po..po..poppenhoek”
    Onvloeiendheden zijn abnormaal als ze heel veel
    voorkomen of als de onderbrekingen en herhalingen
    met spanning worden gemaakt.
    • Van een woord: “En.. en ..en.. en mijn zusje komt ook”.
    • Van een zinsdeel: “En toen heeft hij heeft hij heeft hij me geslagen”
    Wat zijn abnormale onvloeiendheden?Voorbeelden zijn:
    • Snelle, veelvuldige herhalingen, sneller dan het gewone spreekritme.
    • Verlenging van een klank :” Ik ga nnnnnnnnaar huis”
    • Blokkeren op een klank, er valt een gespannen stilte “K…..an ik niet”
    • Stemstijging: de stem gaat omhoog tijdens een verlenging : “Iiiiiik wil niet”
    • Bewegingen bij de onvloeiendheden als ogen dicht knijpen, hoofdbeweging, stampen etc.
    • Kleine startwoordjes voor het begin van een woord.
    Reden tot zorg is er wanneer een kind zelf reageert op de onvloeiendheden bijvoorbeeld door: boos worden, niet meer willen praten, gaan fluisteren, hand voor de mond houden, aanwijzen in plaats van praten, opmerkingen als ”ik kan het niet zeggen” en
    vele variaties hierop.
    Wanneer afwachten en wanneer adviseren om naar de logopedist of stottertherapeut te gaan?
    Als er zorgen zijn over het spreken van het kind is het altijd goed om een logopedist of stottertherapeut te raadplegen. Behandeling is niet altijd nodig. Er kunnen ook regelmatige controleafspraken worden gemaakt, om de ontwikkeling te volgen.
    Waar kan men een logopedist/stottertherapeut vinden?
    Verwijzing naar een logopedist of stottertherapeut gaat altijd via de huisarts. Deze kent de praktijken in de buurt. Een overzicht is ook te vinden via de website www.stotteren.nl of www.logopediepraktijk.nl , of in het telefoonboek, de Gouden Gids of de wijk- of stadsgids.
    Hoe moet ik omgaan met het stotteren?
    Blijf ontspannen en laat het kind uitspreken. Praat zelf niet te snel. Gebruik korte zinnen, aangepast aan het taalniveau van het kind. Houd oogcontact. Geef geen adviezen als: “haal eerst diep adem”, ”spreek rustig” of “zeg het nog een keer”. Accepteer het praten zoals het is.
    Waar kan ik meer informatie vinden?
    Bij het Stotter Informatie Centrum: 030-2333336, e-mail adres: nfs@stotteren.nl en op www.stotteren.nl

17. supermummy

supermummy Niet meer actief

Goeie info Suus :) Thanks!

18. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Suus, he ben je het weekend ook bij den haag geweest?
    Wij zaten in een huisje in Noordwijkerhout.
    Balen he het weer. Zaterdag het Esscher museum bezocht. Wij waren met de kids, dus geen crazy piano's voor ons, maar anders had ik daar absoluut ook gezeten, dat was gek geweest :D. Zegge... altijd meer stapjes terug doen als dat je denkt dat je moet doen met die bolle buik van je!

Over bolle buiken gesproken oeh debie.. nog heel even.. geniet er nog maar van zover dat kan, straks heb je hem misschien nooit meer terug!

@onze vrienden, het was heerlijk. We hebben veel lol gehad, erg genoten. Ik kon niet aan Elena vertellen wat er rondom afscheid ging gebeuren, kreeg het mn strot gewoon niet uit. En daarna ook flink wat traantjes weg gepinkt. We hebben gewoon een super band. Echt jammer dat ze in amerika wonen en er niet echt een ontmoetingsplek tussen ons in is.. uh.. behalve china dan ;).

@stotteren.. of eigenlijk lastig opstarten met zinnen, dat doet Elena bij tijd en wijlen. Volgens ons cb paste dat prima bij de leeftijd en gaat dat straks weer over.

Ff verder lezen...

19. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn neef krijgt ook elke avond melatonine. Is echt om in slaap te komen.

Sofie stottert niet. De andere kids hebben dat ook nooit gedaan.

Suus, heerlijk een paar dagen genieten met je gezinnetje:) Heb jij volgende week ook nog vakantie? Mijn zus (ook in het onderwijs) is volgende week een hele week vrij. Hier moeten ze maandag gewoon weer naar school.

Debie, zoveel keer eruit 's nachts pffff, ga al gapen nu ik het lees. Ik hoop dat nummer 3 wel een slaapkoppie is!

Hier zijn ze wonder boven wonder bijna gelijk gaan slapen:) Morgen gaan we naar ikea. We hebben nog steeds een kast nodig voor Sofie haar kleren. Ben benieuwd of we daarvoor gaan slagen, want hij moet in een moeilijke hoek qua ruimte komen te staan.
    En vrijdag lekker naar de Kempervennen:) Alleen alles inpakken pfff, is niet mijn hobby.
    Nu lekker de bachelor kijken:D

20. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Dank je wel Suus!! deze info kan ik wat mee, erg fijn.
    effe kopieeren en plakken!

pffff zit naar babyboom te kijken, dat is niet echt een strak plan met die klepperende eierstokken :), maar ik kan het gewoon er niet af doen... hihi, al die mooie echo's en verhalen (af en toe wat minder mooie verhalen ... )

Deel Deze Pagina