februari mama's 2008 deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door Luckymom, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Yes joepi! gewijzigd.

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Eten;

ontbijt half beschuitje met gestampte muisjes (als dat erin gaat)

tussendoor half stuk fruit/ biscuitje

lunch 1 boterham, meestal zoet of worst en dan een plakje kaas/ worst

tussendoor snoepje/ klein schaaltje chips (1/4 klein zakje)

avondeten meestal schaaltje vol, met name hollandse pot eet ze goed. toetjes wil ze nooit, houdt ze niet van. soms een waterijsje zo'n klein ding.

drinken framboos siroop, pakjes en altijd een beker melk.

o en lianda snap niet dat ze over gewicht zeuren, hier net over de 13 kilo nu maar wel 1 meter lang.

jeeeh esmee is wakker geworden om 9.15 en oogt wat vrolijker en eet eindelijk een boterham. Ilse is niet echt te genieten, om alles huilen en krapt haar armen en benen op, zucht. Vanmiddag maar even op ons bed tv kijken en hopelijk een keertje slapen.

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha nienke, maar wel gelukt

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sta trouwens versteld van ilse de laatste twee weken. Ze tekent opeens een rondje= hoofd met ogen, neus mond, oren, haren en daaraan twee strepen als benen en armen. Ook gekleurde stickers in verschillende vormen in een boekje plakken doet ze opeens helemaal goed. Gaat zo hard op het moment

5. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Mag ik jullie voorstellen, mijn allerliefste zoon staat op mijn foto. :)

***ikke trots***

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou, het was een drama met de kids wegbrengen:(
    En niet om Timme, maar om Lune.. Ze ging wat later omdat Timme ook om 10u pas ging wennen, kon ik ze in een keer brengen.
    Maar de kindjes zaten natuurlijk al in een kring en alle aandacht was op haar/ons. Ze is al een beetje van slag door haar speen en heeft slecht geslapen en nou ging het ook nog anders dan anders. Daarbij was ik natuurlijk een beetje nerveus en dat voelde ze vast aan. Ze klampte zich huilend aan me vast en gilde steeds 'mama mama':(
    Oww en toen moest ik ook huilen, zoo erg! Wil niet dat ze me zo niet want wordt het alleen maar erger. De leidster heeft haar overgenomen en ik heb haar nog een kus gegeven en ben weggegaan.
    Ik kwam dus al huilend de babygroep binnen met Timme haha! Die vond het allemaal heel interessant en ging direct knuffelen met zijn vaste leidster.

Ik zal zo even bellen hoe het gaat met Lune. Hoewel, ik wacht nog wel even want ik zit nog te huilen:)

7. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk NiekyN:) Alleen jammer dat de foto zo klein is he. Heb je niet de grote foto om hem te showen?

Sofie drinkt water, yoghi (1 bekertje per dag, ze lust geen melk), sap, siroop, af en toe een slokje cola:)
    't Is wel leuk het verschil te zien of het je eerste kindje is, of de zoveelste in rij;) Bijvoorbeeld chips alleen op feestjes, nou, dat pikken ze hier echt niet hoor:D Bij Stijn was ik ook veel strenger dan nu met Sofie!

Spelletje met Eva gedaan. Helaas verloren. Ik heb een potje skip bo met haar gedaan. Erg leuk.
    Net heeft de postbode de bestelling van h&m gebracht. Leuk:) Kas is helemaal happy met zijn nieuwe vest. Dat is voor hem zijn zomerjas. Vorig jaar heeft hij nl zijn jas aan de kapstok laten hangen en had altijd een vest aan buiten. Stijn idem dito. Een jas is namelijk helemaal niet stoer hier op school;)

Maja, heb je het droog gehouden met Timme naar het kdv te brengen? Of heb je toch wel een traantje gelaten? 't Is ook niet niks om je kleine humpie daar voor het eerst te brengen natuurlijk!

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zooo dan! Anders is er even ouderwets veel gekletst!

@ Naatje, jeetje moeilijk moment zeg! Stoppen met de BV en opvang van de kinderen, gastouder of KDV??

@ Maja, ahh arme Lune, huilen omdat ze dr speentje niet had :(

@ Lianda, vonden ze bij t CB dat je moest aandringen met eten??? Wat raar! Zou ik hier dus ook nooit doen! Het is hier wel zo dat ze pas een toetje krijgt als ze in ieder geval dr groente op heeft gegeten!

@ Meeting foto, oh wat vreselijk!!!! Daar ben ik ook echt bollie!! :$

Ahh wat schattig dat Gwen Toeti haar beste vriend noemt. Roos noemt mij altijd haar beste vriend en Noah en papa zijn ook beste vliend!

Naatje, gefeliciteerd met Rosanne!

@ Maja, dikke knuffel meis! Vreselijk is dat he als je ze op die manier weg moet brengen! Hier waren de tranen de afgelopen 3 dagen aan het branden bij het wegbrengen van Roos. Die was helemaal van slag door de vakantie! Noah die vindt alles wel best als die andere kindjes ziet!

9. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh wat een drama Maja. Zielig dat Lune zo van slag was. Het heeft toch wel een hele inpact op haar he, zo zonder speen slapen. Sneu hoor. Fijn dat Timme het gelijk naar zijn zin had!

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hebben jullie dat Blond kookboek al gezien trouwens? Hollandse happen? Die is echt super leuk! Heb gister de Engels versie besteld als relatiegeschenken voor hier :D

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    AAah, zo kan ik toch niet bellen! Ik zit nog te janken. Sjongejonge. Denk dat het ook komt omdat Timme voor het eerst daar is, toch zenuwen en ik ben ongesteld. Pff, jankerd;)

Leuk om die schema's te zien van jullie kids. En idd, best verschillen nog he? Ik kan me voorstellen dat je bij een 2e (of 3e, 4e;)) makkelijker bent. Lune kreeg ook tot ze 2 was ofzo alleen maar rozijntjes als snoepjes, denk dat ik dat bij Timme niet kan volhouden:D Weet zelfs nog de 1e verjaardag van Lune.. Ik zag steeds foto's van kindjes die 1 werden met taart. Lune had nog nooit iets echt zoets/ongezonds gehad dus taart kwam niet eens in me op hihi.
    Maar ik denk echt wel dat Timme straks op de foto staat met een flink stuk taart voor z'n neus:D

Ariel, dat kookboek ken ik niet maar klinkt wel leuk!

Oja, wou ook nog ff op Lianda reageren. Trek je niks aan van het cb hoor. Je kan een kind echt niet dwingen om te eten, vind dat ook een raar advies. Lune zit ook onder de lijn (denk ik, moet vrijdag heen), ze is echt mini vergeleken met andere kindjes van haar leeftijd. Maar wat moet ik eraan doen? Enige wat we doen is haar volle producten geven ipv mager/halfvol. Dus volle melk, yoghurt etc. Als ik bij haar ga aandringen dat ze moet eten, eet ze sowieso niet. Zo werkt dat bij de meeste peuters.

Nieky, wat een knapperd die zoon van jou:) En je hebt een leuk verhaaltje verteld hoor:D

Zal ik toch even bellen?:)

12. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maja, gewoon even bellen joh! Dan zul je vast horen dat het allemaal goed gaat:)

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maja rot meid, maar gaat vast allemaal goed en ach, jouw tranen zijn er alleen omdat je van je kids houd, goed teken toch? Hier bel ik nooit, stel ze zeggen ze huilt af en toe dan vlieg ik er heen. Als het niet beter ging nu dan hadden ze allang aan de telefoon gehangen (zeg ik stoer ik hoef met nr drie voorlopig nog niet)

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    zo ff vanaf het werk.... @niekyn wat een leuke foto! @maja wat sneu van Lune..moet er niet aan denken dat gwen gaat huilen..heeft ze ook nog nooit gedaan met wegbrengen gelukkig hopenlijk heb je gebeld en gaat het goed. @ariel vreselijk vindt ik mezelf ook op de foto..maar wat was het leuk he.... @Meiske hoe is het met politieagent spelen?leuk kleertjes gekocht vest is ook heel makkelijk.... @vivian lekker geslapen dus zonder oproep..zou ik echt niet tegen kunnen als ik in diepe slaap lig en wordt opgeroepen de rest knufff mag zo weer waat doen jippie

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    nog ff snel @debie fijn dat ze lekker langer geslapen heeft en beter te pas is....:.......nu echt weg......zoeffff

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heb toch even gebeld en uiteraard ging alles goed. Pff, gelukkig.

17. supermummy

supermummy Niet meer actief

Maja, ooh dikke knuffel meid! Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen hihihihi DOOS! Ik ben echt een softie, zou zo in staat zijn haar weer mee te nemen.

Hier schema van Sara

Ontbijt:
    Beker melk met nesquick
    1 snee brood met muisjes/chocopasta/kaas

Tussendoor:
    stukje fruit en maria-koekje (op school)

Middageten:
    Warm
    Stukje vlees of vis, aardappelen en groente
    toetje (danoontje)

Tussen:
    Klein bakje chips/cornflakes,muesli/snoepje/choco-croissantje

Avondeten: lichte avond maaltijd.
    soep, of een spaanse omelet of rijstepap etc

Voor het slapen:
    Beker melk met nesquick.

Drinken appelsap,slokjes koffie water en af en toe een slokje cola van ons.

Voor de rest maken we er geen probleem van als ze een keer minder eet of als ze tussen door wel honger heeft dan krijgt ze een boterham extra zolang ze gewoon goed haar maaltijden eet.

18. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    het schema van bryan

smorgens:
    2sneetjes brood (meestal met pasta)
    beker chocomelk

tussendoor:
    fruit

smiddags:
    2 a 3 sneetjes brood met hartig of zoet

tussendoor:
    koekje of snoepje

savonds:
    bordje warm eten (dit gaat laatste tijd moeizaam ;) )

en qua drinken krijgt hij ranja, sap, yogi of chocomelk en heel af en toe wil hij thee

19. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    schema Gwen sochtends......met moeite halve boterham of 5 hapjes..........tussendoor fruit of koekje..........smiddags met moeite halve botherham of half broodje...beleg kaas,worst of zoet......tussendoor fruit, evt snoepje of stukkie kaas.....savonds warme maaltijd dat eet ze dan heel goed ,lust alles zelfs spruiten of witlof..en een toetje en.....voor het slapen altijd nog een pyamapapje.en in een babyflesje nog.....drinken siroop, melk..pakjes drinken

20. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    oh thee drinkt ze graag rooibos honing....bijenthee noemt ze het

Deel Deze Pagina