Het woont hier heerlijk!! Moet 's nachts en 's ochtends wel erg wennen aan alle nieuwe geluiden. Kerkklokken, duiven, vogels etc. De kindjes doen het prima, slapen ook wat onrustig maar is wennen denk ik. Gister en vandaag helaas niet veel kunnen doen want Jeroen is ziek. Griep of keelontsteking ofzo. We leven dus nog wel een beetje tussen de dozen. Sowieso moeten eerst de keukendeurtjes bezorgd worden voordat we die kasten in kunnen richten, we moeten nog een kast van de Ikea halen en er moeten nog schotten in onze slaapkamer gemaakt worden waar spullen achter kunnen. Dus nog even een poosje troep ben ik bang. Maar het huis en de tuin zijn zoooo heerlijk! Alleen al dat we nu een bad hebben hihi.. En Lune heeft gister heerlijk in de tuin gespeeld. Vandaag is de aannemer met de veranda bezig en schiet ook al aardig op. Joepie Dikke knuffel voor Ichy, je doet het top! Geloof in jezelf meid Ik ga gauw soep maken, daarna de kindjes van het kdv halen.
Klinkt heel goed allemaal MAJA. Wat knap dat je al kan genieten van je nieuwe huis. Vond het zelf verschrikkelijk om uit dozen te moeten leven.
Kom hier even om (opvoed) advies vragen. Sara is altijd heel makkelijk geweest, eigenlijk te lief, geen weerwoord, best goed luisteren. Nu na de vakantie, is ze lekker rebels, zegt nu vaak NEE en luisterd niet als ze moet opruimen/klaarmaken/opschieten voor school. Ik vind het eigenlijk heel normaal gedrag voor een 3- jarige. Ook ik word er soms strontziek van maar eigenlijk probeer ik met uitleggen (noemen en uitleggen wat voor een ´gevolg´ iets kan hebben, niet opschieten- te laat komen opschool etc.) en voor de rest gewoon heel veel geduld hebben en ja soms schreeuw ik ook weleens. Maar mijn man kan dus helemaal niet tegen dit gedrag, en het is een constant ´gedreig´ van zijn kant,hij geeft haar niet de kans om te reageren op zijn bevelen. Hij schreeuwt bijvoorbeeld: ruimt je rotzooi op, ze reageert dan niet, nog een keer ruim je rotzooi op (met nog hardere stem) en dan staat hij al klaar met zijn hand in de ´sla´ houding met zijn hand omhoog. Zie hem nu de hele dag met zijn hand omhoog staan al. Ik vind het echt een verschrikkelijke manier van communiceren. Gelukkig staat hij wel open voor andere manieren, want hij ziet dat zijn manier helemaal niet werkt. Omdat we het bij Sara eigenlijk nooit hebben hoeven te gebruiken, vroeg ik me af wat voor een manieren jullie gebruiken om te ´straffen´ wij hebben dus nooit aan time-outs,in de hoek zetten of tot 3 tellen gedaan. Zou dat nu nog werken?
SM, je zou nu nog prima bepaalde regels kunnen invoeren hoor. Bij ons werkt de gang nog steeds goed, hoewel ze inmiddels ook wel gevoelig is voor 'gewoon' streng zijn en daardoor nauwelijks meer op de gang staat (afkloppen! We hebben hier trouwens niet eens een gang ) Wat ik nog wel eens doe als Lune loopt te klieren als we weg moeten is zeggen 'dan blijf jij maar thuis, doei Lune!' en dan ga ik ondertussen verder waar ik mee bezig was. Dan ineens is het paniek en wil ze wel mee. 'Chanteren' doe ik trouwens ook wel es. 'Als je zo blijft klieren gaan we ook niet fietsen' bijvoorbeeld. En vooral als ze dan wel luistert belonen met een extra rondje fietsen Doe ik niet altijd trouwens omdat ze luisteren niet hoeft te verdienen, moet normaal zijn. Maar complimenteren en belonen vind ik wel belangrijk. Lijkt me heel erg vervelend om te zien dat je man zo dreigend is, helemaal met zijn hand omhoog. Slaat ie haar ook wel eens echt? Bang worden voor je vader lijkt me nou ook niet echt de bedoeling. Ik had me toen ik nog geen kinderen gehad ook voorgenomen (en het leek me ook heel vanzelfprekend) dat ik mijn kinderen op de 'Nanny-manier' zou opvoeden. Op ooghoogte, alles uitleggen, rustig op een strafplekje zetten als time-out etc. En ik betrap er regelmatig op dat ik als een viswijf tekeer sta te gaan.. Waar is het mis gegaan Dat ik bijvoorbeeld wanhopig naar Lune 'schreeuw': 'Laat me nou alstjeblieft even met rust!!' Tsja Wanhoop, onmacht.. noem het maar op. Deze ontaarde moeder gaat lekker naar bed
Tja lastig... Tessa is altijd een rustig en lief kind geweest. Maar hier gaat het nu net als bij Sara. De laatste tijd is ze zo aan het uitproberen. Vooral met opruimen. Ze wil alles uitpakken en nergens mee spelen. Ze moet dan van mij eerst opruimen. Zeker als ze het op de grond heeft gegooid waar ik dus een hekel aan heb. Ze gaat dan in de piep modus en gaat op de grond of bank liggen. Voorover op haar knietjes en gaat jammeren/piepen. VRE-SE-LIJK! Ik kan daar echt niet tegen. Ze kan dat best lang volhouden. Maar ze mag van mij dan echt niks anders doen voordat ze heeft opgeruimd. Dus ook niks drinken/eten of verven of zo. Bij alles wat ze aan me komt vragen: 'Nee Tessa, eerst even opruimen' Dan wil ze het samen doen. Vind ik prima, maar ik vind ook dat ze moet leren om alleen op te ruimen en luisteren naar mij. Maar de laatste dagen merkte ik dat ik erg prikkelbaar was en dus TE boos deed tegen haar vond ik zelf. En dat werkte dus alleen maar averechts. Vandaag heb ik het anders aangepakt. Vanmorgen was ze nog geen 5 min. uit bed en ze begon al.... Ze wilde naar beneden. Ik zei dat ze vast kon gaan omdat ik even nog wat kleren aan wilde doen. 'nee, jij moet mee' Dus ik nog een keer 'ik kom straks, ga maar vast' en toen gelijk weer piepen. Heb ze toen bij me genomen op schoot en uitgelegd hoe het de laatste dagen ging, dat dat voor allebei niet leuk en gezellig was. Ik heb gezegd dat ik vandaag streng ga zijn. Dus tot 3 tellen en bij 3 op de gang. Dat vind ze echt vreselijk. Ze heeft er vandaag 2x gezeten! En dat is veel. We wonen nu een half jaar hier en ik denk dat ze er een keer of 3 heeft gezeten. Maar daarna was het ook klaar. Als ze niet wilde luisteren zei ik dat we vanmorgen iets hadden afgesproken en of ik anders boos moest worden. De rest van de dag is prima verlopen. Dus ik blijf erbij, conequent zijn en duidelijk naar je kind toe. Maar ga vooral niet nog bozer doen en zeker niet slaan. En het is en blijft lastig opvoeden. Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen, tijdens deze fase, ook best een keer heb staan schreeuwen dat ik zelf dacht 'waar ben ik mee bezig?' Maar gewoon de onmacht. Die kleine monstertjes halen soms echt het bloed onder je nagels vandaan. Beter is dan om voor jezelf een time out te nemen. Negeer ze maar en ga even weg. Nu hebben wij een groot huis en dus kan ik ver bij haar vandaan Maar nogmaals, het is en blijft erg lastig. Dat merk ik zeker de laatste dagen. En Peter heeft echt engelen geduld en ik dus niet. Botst dus ook wel eens. Zo, heel verhaal... Niks terug gelezen, dus sorry als er niks van klopt. Ik heb gewerkt. Morgenvroeg om 7u weer beginnen Mag normaal niet, maar een collega wilde heel graag ruilen met me. Nu werkt zij mijn avonddienst morgen. Zo erg vind ik het niet, ben ik lekker morgen voor de ergste warmte weer thuis. Hoef maar tot 10u. Zo klaar dus. Word alleen wel een erg kort nachtje...
Peter gaat Tessa trouwens morgen weg brengen naar de psz. Ik heb alles al klaar liggen, maar ben erg benieuwd of het goed gaat komen. Hij doet dat nooit. Het ochtenritueel doe ik altijd, of samen. Maar ik ga om kwart voor 7 al de deur uit en dan slapen ze nog. Maar alles ligt klaar. Morgen zal ik haar beker nog vullen en tasje klaar hangen. Ben vooral benieuwd naar hoe hij haar haar zal doen. Dat lukt hem echt niet. Heb gezegd dat hij het maar nat moet maken en er dan maar gewoon een elastiek met een paardenstaart in moet doen. Moet lukken dacht ik zo. We zullen zien wat ik aantref als ik haar op ga halen
Goedemorgen, Ik kom ook mijn gezicht weer even laten zien hier. Ik lees wel alles mee, maar ik heb vaak niet de tijd om gezellig mee te kletsen. De kinderen hebben deze week en tropenrooster op school. 'smiddags zijn ze vrij. Dus gistermiddag zijn we lekker naar het strand geweestVannacht erg slecht geslapen door de hitte (wie niet?) we hebben aan de zijkant van ons huis 2grote ramen,waar nog geen zonwering hangt. De hele middaag staat daar de zon op...snikheet was het in de kamer. Met de kids gaat het super. Gisteren de rapporten van Stijn en Eva opgehaald. Eva heeft wat begeleiding nodig met lezen en moet daar veel mee oefenen. Verder had ze een mooi rapport. Stijn's rapport was zoals altijd super. Na de herfstvakantie wordt er met meerdere scholen een "meer begaafd" groepje opgestart, dat dan op vrijdagmiddag speciale opdrachten krijgt. Hij zou daar ook voor in aanmerking komen. Ik weet alleen niet of hij dat leuk zal vinden. Hij wil niet speciaal zijn namelijk... Kas is nog steeds een ondeugende boef, die na de vakantie naar groep 3 gaat. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan! Sofie is een heerlijk meisje, dat gewoon in het ritme van de anderen meehobbelt. Ze vindt zichzelf al heel groot, want als ze 4 is, dan mag ze naar de basisschool, zoals ze dat zelf zegt Zondag hebben we de verjaardag van Stijn gevierd (hij was gisteren echt jarig) 10 jaar alweer, wat gaat het hard...nog 2jaar en dan moet hij naar de middelbare school... Hij is flink verwend en genoot zichtbaar van alle aandacht Dat was mijn update voor vandaag. @sm hier werkt de ik tel tot 3 regel nog altijd prima. Ik snap hoe vervelend het is als je met je man niet op 1 lijn zit daarmee. Dat is hier ook het geval. Piet heeft gewoon erg weinig geduld en ik heel veel. @boney haha, ik moet wel lachen om je berichtje over Peter. Ik zie hem al helemaal tobben met het kapsel van Tessa Lekker dat je om10uur al klaar bent met werken!
zo voorspellen hier wel de zwaardere buien daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee, vorig jaar toen dat gebeurde liep hier de goot over en toen was martijn gelukkig thuis ik zie me niet in de stromende regen op trapje staan hopen dat dat dit jaar goed gaat
is het bij jullie dan zo slecht weer??? hier schijnt de zon volop en is het al minstens 25 graden echt heerlijk en tot half 1 zie ik nog geen regen op de buienradar. hoop eigenlijk dat dat tot uurtje of 5 wegblijft hahahaha
goedemorgen, hier echt vreselijk weer. Wilde eigenlijk lekker lopen naar de ah maar dat zit er niet in, onweer zit echt boven ons. Boney ben benieuwd hoe haar haren zitten. Paul kan het inmiddels steeds beter staartjes maken meiske je kids klinken heerlijk maja je huis komt vanzelf af, iig geen vervelende buren meer. sm hier vanaf het begin strafhoekje en werkt goed. Denk dat je er nog prima mee kunt beginnen zal alleen de eerste keren misschien even een tijdje duren. Laatst duurde het 35 minuten voor esmee bleef zitten maar keer darna maar 15 minuten, toen 5 en inmiddels blijft ze meteen zitten als ze straf krijgt. En dit word steeds minder. Ilse misschien eens per week. Hier trouwens wel een beetje drama met de meiden, vooral aan slapen komen we niet meer toe. Niels komt nog om de 2,5-3 uur 's nachts en ilse en esmee zijn de afgelope nachten ook 2-3 keer wakker geweest. Hebben net gezegt deze week geen visite meer zeker na 17 uur niet meer en weer even een normaal ritme. Hier nu ook mega uitproberen en verlies zeker met die korte nachten echt mijn geduld weleens, voel me dan weer schuldig als ik schreeuw maar hou me maar voor dat het tijdelijk is en straks allemaal weer normaal gaat zijn. Ga iig vanavond na het eten even knutselen met ze of een spelletje spelen en dan stuk voor stuk met ze douchen en voorlezen, even echt aandacht voor de meiden. Ga denk ik vandaag ook beginnen met een voeding kolven en dan de laatste voeding een flesje aanbieden, kijken of niels dan beter slaapt want hij sukkelt gewoon te snel in slaap met drinken waardoor hij niet vol zit. Ook hoop ik dan de flessendrama's zoals bij de meiden te voorkomen en de bv loopt zo super dat ik het wel aandurf. zo heel verhaal en sorry voor de mensen die ik vergeten ben.