zo carnaval zit erop voor mij, we gaan straks nog wel naar een optocht kijken omdat mijn vriendin met haar man en de kids meelopen maar verder is het goed geweest. we gaan vanmiddag het aan mijn schoonouders vertellen ben benieuwd hoe ze reageren
ik heb mijn email adres ge-pb't dus .... misschien.... suus, het meerijden daar kan ik je nog best wel eens aan houden, ben alleen wel erg benieuwd de tenniscompetitie komt eraan....
ichtus, je collega moet met spoed een deskundigenoordeel bij het uwv aanvragen hoor (zie het als een second opinion).. als je er meer over wilt weten pb me maar even. dit klinkt nl. als werknemertje pesten.....
zooooooooooo we zijn hier weer up-to-date. zometeen nog even hyves doorlezen Hier gaat het goed, Jesper was dit weekend (en vandaag op de creche) piet piraat !!!, zonder zwaard dat wel, ben veel te bang dat hij Sanne in de ogen gaat prikken ofzo... schijterd dat ik er ben... Sanne is op het moment veel ontevreden, ze wil meer dan ze kan... achter d'r grote broer aan dat wil ze volgens mij Hier het probleem dat ik al een tijdje roep dat ik wel een derde zou willen maar manlief wil dat niet... vanwege mijn baan enzo... maarja, als hij gaat roepen dat hij dat niet wil omdat ik geen baan heb dan is hij het haasje... bij de eerste de beste baan dan .. wil ik... Ben alleen bang dat dat een teleurstelling gaat worden omdat hij dan toch niet wil... Dit is iets wat meer in mijn hoofd speelt omdat ik op dit moment nog niet wil en pas ga bespreken als ik er ook weer aan toe ben... maarja.... genoeg over mezelf, ik ga hyves lezen.
Goedemorgen! Ik kom zonder bijgelezen te hebben even voorbij vliegen met een filmpje van ons feestbeestje... Dit was na de optocht op het plein waar alle wagens zich verzamelen, was toen nog lekker rustig, dus genoeg ruimte voor ons mupke... View My Video
He sjips, link van het filmpje doet het niet, zit op m'n werk. Thanx voor de felicitaties! Ichy, whaahaaa, jaaahaaa, jij hebt op mij gereageerd in het tuurtopic. Ogentest, nou hier ook een Marijntje hoor. Tess is wel zo'n draak dat ze echt niet gaat meewerken op commando. Inmiddels ben ik ook geen stresskip meer en moet ik hier ook om lachen. Maar Ichy, wat BELACHELIJK! Die leidinggevende....dat meen je toch niet. Iemand die net een dag uit het ziekenhuis verplichten te werken en dan ook de medicatie niet tolereren. Oh, mijn handen jeuken (ja ja die hormonsters zijn er ook weer), ben woest! Zou haar (toch?) zo de nek kunnen omdraaien. Niekyn, lastig zeg. Voordat je manlief de wacht aanzet, moet je wel idd zelf meer zekerheid hebben. Maar moeilijk is het wel. En tuurlijk rijd je dan gewoon mee. Is ook zo gezellig. Alleen moet je dan even autostoeltjes regelen, ik heb 3 gordels achterin. Boney, jakkie. Ik hoop dat jouw velletje snel weer comfortabeler zit. Hopelijk kunnen jullie een schilder inhuren, scheelt een hoop irritatie. Meiske, wat tof dat jij de "mannendingen" overneemt en ook al juichend op de tribune staat. Viv, veel plezier met vertellen. Las dat Nora weer aan de beterende hand is, wat fijn zeg. Valt toch een gestress weg. Euhm, kweeniemeer...... Hier: aan het werk, deze week werk ik 1 dag extra....tis druk. En het is wederom heeeeeerlijk weer hier. Jammer dat ik niet vrij ben....grrrr.
:x moet de ramen lappen..... *********SCHOP******** ik geef mezelf maar een schop onder de kont anders gebeurt er helemaal niets!!!!
Goedemorgen! Zoo pff t weekend ging echt weer veel te snel! En veel te weinig slaap! Vrijdagavond met Vin uit eten geweest en daarna met vrienden nog wat gedronken op Scheveningen ( I LUV Cocktails!! ) Dus laat thuis en toen we thuis kwamen begon Noah te huilen en die had dus in z'n slaap gepoept en z'n hele billen lagen open. Was echt zo zielig, nou die had dus geen zin meer om te slapen. En rond half 4 sliep die eindelijk bij mij in bed. En om half 7 was die weer wakker *GAAP* Zaterdag hadden we ons rustig aan klaargemaakt en toen zijn we boodschappen gaan halen, Vincent was jarig dus er kwam nog wat visite. Cakes gebakken en kwarktaart gemaakt. En 's middags en 's avonds visite. Was erg gezellig, t laatste bezoek ging om 3 uur weg geloof ik. En rond 4 uur sliep ik en om half 7 begon Noah weer! Gelukkig 's middags nog wel ff een beetje slaap kunnen pakken! En afgelopen nacht was Roos aan het spoken dus ook weer niet veel geslapen! Vandaag weer een lange drukke dag eerst werken tot 17.00 en dan daarna naar school tot 22.00! Blegh!
Ok, wil voor m'n schoonzus een persoonlijk boxkleed laten maken. Maar die is pas in juni uitgerekend hoor!
Het is ook werknemertje pesten. heel erg.. zijn ze heel goed in.. en jammer genoeg zijn de meeste collega's afhankelijk van hun baan en houden ze "wijs" hun mond. Zieke collega's die ook bij arboarts (die er tot aan de nek in zit) geen hulp krijgen kunnen geen kant op. Ze gaan dan maar doodziek aan het werk omdat ze anders hun baan verliezen.. second opinion is leuk, maar meewerken doen ze niet.. en zo lang die aanvraag loopt moet je wel aan t werk.. als je dan met ene zware longontsteking en hoge koorts naast me zit moet ik me toch wel heel erg inhouden hoor.. of een zwangere collega die met 30 wken een bloeding krijgt op t werk maar niets durft te zeggen omdat ze bang is dat ze wordt ontslagen... *ik heb haar ter plekke naar huis gebracht en tegen teamleiders gezegd wat ik ging doen.. mocht niet.. zeiden ze.. nou ik had er lak aan.. heb r thuis afgeleverd en ben weer naar t werk gegaan.. Ik heb een officiele waarschuwing gekregen die ik verscheurd heb.. Die accepteer ik niet..*. . Ik kreeg te horen dat ik niet degene was die deze verantwoording hoorde te dragen.. ik heb gezegd dat zij dat inderdaad moesten doen, maar alleen maar denken aan zichzelf dus dat wij dan wel voor elkaar zorgen!. Stik er maar in!. Ik en nog een paar collega's doen dat niet.. 1 is er dus nu ontslagen.. ik hou me in voor nu.. binnenkort ben ik ook werkloos denk ik.. Financieel gaat t niet zo best.. er moet veel bezuinigd worden.. veel (lees alle) tijdelijke contracten zijn beeindigd.. en nog hebben we niets te doen.. Dus er meoten mensen uit.. alleen de jonge en volgzame mensen mogen blijven lijkt wel.. Nou daar hoor ik dus niet bij...kan er niet wakker van liggen moet ik eerlijk zeggen.. kan niet wachtne tot ik mijn zegje kan doen..whahaha... Ik ken de cao en regelgeving mbt tot werknemers en werkgevers zo'n beetje uit mijn hoofd.. ben lid van de vakbond, mijn schoonpa is mr in de rechten al is ie met pensioen.. hij is altijd handig in dit soort zaken..whaha. Wat dat betreft weet ik precies wat mijn plichten zijn, maar ook zeker mijn rechten.. die laatste lijkt mijn werkgever te zijn vergeten ofzo... Ze mogen dan wel de grootste in hun vakgebied zijn.. hufters zijn t.. niet normaal...
@ichy het duurt inderdaad een aantal weken voordat je dan bij het UWV terecht kunt.. maar met een vakbondslidje en een mr in de rechten als schoonpa dan hoef ik je weinig te vertellen gelukkig maar! Ik verbaas me alleen over de BA, zouden zogenaamd onafhankelijk moeten zijn en ik hoor dit soort verhalen wel vaker maar ik vind het zoooo narcistisch, echt zooo fout!!! bah!
@Niekyn.. dat is t ook.. de BA was heel erg goed.. maar kennelijk voor de werkgever niet.. dus binnen een mum van tijd was er een nieuwe.. deze zegt na een telefonisch consult al dat je best kunt werken.. De collega met zware longontsteking kon met medicijnen best werken.. thuis zitten of op t werk .. dat maakt natuurlijkg een verschil...daarbij was de reden dat ze niet als ziek genoteerd werd dat ze altijd rookte.. dus de longontsteking had ze mede zelf veroorzaakt.. Andere collega was ziek. Dan moet je bij ons iedere dag bellen om te melden hoe het er voor staat.. zij was dit 1 dag vergeten.. dan wordt er dus meteen een dagloon ingehouden.. zonder pardon. Want je houdt je niet aan de verzuimregels. en zo kan ik nog wel 100 gevallen opnoemen...hele triest..
zooooooooooo en nog geen enkele rechtzaak? 'leuke' werkgever om voor te werken.... bah, lijkt me erg naar om altijd maar bang te zijn dat je je baan verliest en dus altijd op eieren moet lopen. Heeeeel erg zwart/witte gedachtengang... is er geen enkele leidinggevende die zich daartegen verzet?
nee.. niemand die zicht echt verzet.. niemand heeft er de energie of de middelen voor.. en t lef ontbreekt vaak.. ik verzet me wel, maar ga niet mijn baan riskeren voor een ander die er niets tegen doet.. en zo zijn er nog wel een paar... Tis ook pas een jaar of 3 zo erg hoor.. en t wordt met de week erger.. nieuw manager gekregen paar jaar terug.. toen begon de ellende..
Ik weet niet goed hoe ik moet reageren, je zegt zo mooi dat het PAS!~!!! drie jaar zo is. Dat geeft wel aan hoe lang jij (en je collega's) al in deze nare sfeer werken.
zo geloof voor het eerst tijdens het werk op het forum geweest, vind het eigenlijk niet kunnen maar heel erg, heb geen zin om te werken, denk dat de nachten daar wel mee te maken hebben maar moet toch nog maar ergens een potje zin vandaan halen, nog 7 wk tot de mei, dan twee weken vrij en dan nog 2 weken. dus moet nog wel even. ichtus vervelend werken lijkt me.