Boney,wat een gedoe meid! Ik hoop dat het allemaal gaat meevallen en je snel hersteld van de operatie!Sterkte!
@botje jeetje meid wat een verhaal, hoop dat het allemaal meevalt en jullie snel voor een 2e kunnen gaan
jeej bones... wat een verhaal zeg.. Ik kan wel zeggen dat ik hoop dat het meevalt maar ja... echt positief is het niet toch? Super fijn dat je zo snel terecht kunt, ik kan me je gedachte van.. "dat wat er zit moet er zsm uit" zo goed voorstellen! Gelukkig dat de gyn daar hetzelfde over denkt! Heel veel succes en sterkte alvast!! Het gaat gewoon allemaal helemaal goedkomen en meevallen!!
zeg boones welk zh zit jij bij? A Ik vind het fascinerend dat deze arts zo snel met deze oplossing komt nl. endometriose is een weefselachtig iets en is zeer moeilijk buiten de baarmoeder te zien. Mijn vriendin heeft dat in zeer ernstige mate en ik heb het bij haar van a tot z gevolgd (nog steeds) , vandaar dat ik toch een kritische vraag stel. Ik zal je zo een verhaal doorsturen, misschien dat je er wat in herkend.
Mijn naam is endometriose en ik ben een chronische ziekte. Ik ben nu bij jou voor de rest van je leven. Ik kan je aanvallen wanneer en op wat voor manier ik wil en ik kan voor zeer heftige pijnen zorgen. En als ik in een goeie bui ben kan ik er ook voor zorgen dat je overal pijn hebt. Ik ben geen kwaadaardige ziekte, maar wel een zeer chagerijnige.Weet je nog dat je met je energie van alles deed en veel plezier had? Wel, ik nam die energie bij je weg en gaf je er vermoeidheid voor terug. Je probeert nu ook nog regelmatig plezier te hebben, maar ik haal of houd je regelmatig uit je slaap en geef je er veel klachten voor terug. Hierdoor kun je niet optimaal de dingen uit het leven halen wat je eigenlijk graag had gewild! Ik kan ervoor zorgen dat je het koud of warm hebt terwijl anderen zich normaal voelen. O ja, ik kan je laten kruipen en dubbel laten klappen van de pijn zodat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Ik zorg daarbij voor rugpijn, pijnlijke darmperistaltiek, diaree, verstopping, pijnlijke darmen, pijn bij het passeren van darmgassen, verkleving aan darmen, blaas en baarmoeder, hevige menstruatie pijn, bloedstolsel, gezwollen buik, onregelmatige cyclus, misselijkeheid en braken, en cystes op je eierstokken. Ik kan je vaak laten plassen, of dat je juist niet meer kan en geef je pijn bij het plassen. En niet te vergeten zorg ik voor verminderde vruchtbaarheid of onvruchtbaarheid!!!!! Ik zorg voor diverse operatie's. Ook zul je vaak veel over moeten hebben om te kunnen voldoen aan je kinderwens. Ik hoor dat je al diverse doktoren hebt bezocht om achter jou pijnen te komen. Je hebt diverse diagnose's te horen gekregen en diverse therapieen gehad. Je deed er alles aan om mij te leren kennen en nu je mij kent doe je er alles aan om van mij af te komen. Je zult veel geduld moeten hebben en en veel moeten doorstaan of drastische maatregelen moeten nemen wil je mij uiteindelijk ter ruste leggen. Je zult worden volgepropt met diverse medicijnen, slaappillen, vitaminepillen, hormoonpillen, anticonceptiepillen, en nog veel meer. Je zult veel moeten plannen, maar ik ben onvoorspelbaar en hardnekkig. Ik kan je leven drastisch veranderen op momenten dat het jou even niet uitkomt en hier mee je planning volledig in het honderd gooien. Je familie, vrienden en collega's zullen naar je luisteren tot ze het op een dag beu zijn om te horen hoe ik je laat lijden en dat ik een rotziekte ben. Sommige zullen domme dingen zeggen en kwetsende opmerkingen maken. Zij zullen het vaak niet begrijpen omdat ik voor he niet zichtbaar ben. Je zult vaak afspraken moeten afzeggen omdat ik je weer eens aanval.Ze zullen dat vaak niet begrijpen omdat "de laatste keer" dat ze jou zagen, ik met andere dingen bezig was en jij op dat moment geen of niet zoveel last van mij had. Ik had gehoopt dat ik voor jou geheim had kunnen blijven maar je bent inmiddels achter mijn identiteit gekomen.Je zult met mij moeten leren omgaan. Er is nog een ding dat je moet weten: jij hebt niet voor mij gekozen maar ik voor jou, en met jou nog vele anderen. Diverse artsen weten dat ik besta en echt ben. Zij zullen hun uiterste best doen om mij te verslaan. Zij zullen begrip voor je kunnen opbrengen. Maar ondanks dat is het zo: de enige van wie je echt begrip en steun zult krijgen zijn de mensen die het ook hebben met chagerijnige groeten, je vriend Endometriose
Goedemorgen, ik heb er gewoon slecht van geslapen Getver. Ben vannacht wel een keer of 10 niet wakker geworden uit de narcose en een keer of 20 met een flinke jaap in m'n buik. Stom zeg. Ben eigenlijk helemaal niet bang voor de operatie, maar onbewust schijnbaar dus toch wel. Maar het heeft denk ik allemaal een paar dagen nodig om te bezinken. Dat was vorige week na de 1e echo ook. De 1e paar dagen daarna moest ik er steeds aan denken en afgelopen weekend heb ik er nauwelijks nog aan gedacht. Dus we gaan vandaag leuke dingen doen en van de zon genieten. Dat helpt altijd. Was hier verder nog nieuws de afgelopen dagen? Ichtus nog steeds gestopt! Tuurlijk! Dat weet ik wel zeker!
Dit is een 'verhaal' wat iemand heeft geschreven en wat dus ook mijn vriendin op haar blog heeft staan. D'r staan wat dingen in die wat hard overkomen, maar waarom ik dat hierneer zet is om voor jou te zien of je herkenning hebt de ja of de nee.
Niekyn, zal zo je verhaal lezen, maar de arts is er nog niet zeker van hè. Hij DENKT het. En de echte diagnose kan hij pas stellen na de OK. En misschien dan nog niet gelijk. Het weefsel moet misschien eerst onderzocht worden voor hij echt weet wat het is. Maar gelukkig zagen m'n baarmoeder en m'n linker eierstok er prima uit.
Ik wil je nog zoveeel op papier zetten waar je op kunt letten, maar volgens mij heb ik je genoeg laten schrikken... sorry hoor is niet mijn bedoeling..
sorry ik lees na wat ik geschreven heb en ben wat heftig, d'r komen nl. behoorlijk wat herinneringen naar boven. Ben d'r een beetje emo van, kom later wel weer. Nogmaals sorry.
nee, eigenlijk niet. Voel me rot, ben de hele tijd aan het huilen. ik heb geen idee wat er met me aan de hand is, maar kan alleen maar huilen. Boones haar belevenis brengt wel wat naar boven maar om nou te zeggen dat ik zo heftig moet reageren...
Nieky, ik schrik niet echt hoor, er is genoeg op internet te vinden en dus wist ik al een hoop. Het enige waar ik dus echt last van heb is buikpijn. En dan vooral druk. Zeker rond m'n eisprong. Dan kan ik niet eens normaal gaan zitten en al m'n spijkerbroeken zitten te strak en doen pijn. Maar m'n darmen en met plassen heb ik echt geen last. Daar heeft hij ook allemaal naar gevraagd. En nogmaals, hij heeft alleen het woord laten vallen en dus nog geen diagnose gesteld. Het woord dermoid cyste is ook gevallen. Teratoom - Wikipedia Als het dit is dan kan hij hem dus niet leegzuigen en moet hij het gat groter maken om hem er helemaal uit te krijgen.
Nieky.. knuff meid.. zelfs ik begon te janken toe ik jou bezorgdheid las.. pfff. ik gooi t hier maar op de overgang ofzo... heb er alle klachten van!!.. waardeloos lijf af en toe.. BONES.. meid.. ik vind het stoer hoe je ermee omgaat (zo kom je iig wel over). ik zou totaal in paniek raken denk ik.. Gelukkig kun je snel terecht.. hopelijk valt het allemaal mee.. dikke knuf *en idd nog steeds gestopt...gaat prima* Zo.. ik moet wat doen, maar heb geen zin.. Heb een Indian Rose jeans gewonnen op Ebay.. Nieuw en voor weinig.. maar ik denk dat ie me nu niet meer past. grrrrrrr.. nou ja.. ga maar betalen.. dan wordt dat mijn doel!!!.. anders zet ik m wel weer op MP.. vang ik er ongetwijfeld veel meer voor.. heb er 14,99 voor betaald..whahhaa... Ik ga mar ff poetsen.. enzo.. Edje is vanmiddag vrij.. ik mag dan werken.. ook gezellig.. TOEDELS... enjoy the good weather!!