Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Jeetje Debie das ook schrikken zeg pfff

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Goedenmorgen,

nou pview, geen gbs. Ze konden wederom niet zien of ik een blaasontsteking had, urine verontreinigd. Wordt er simpel van, is namelijk al de 3e keer. Maar het belangrijkste is dat ik geen gbs draagster ben. Als ik dan een blaasontsteking heb, kan het hoogstens vroegtijdig weeen opwekken, nou....da's nu ook niet zo erg meer.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Gelukkig suus. Het kan behoorlijk heftig zijn. Hebben ze het onderzocht vanwege de blaasontsteking? Ze doen dat toch niet bij elke zwangere? Misschien zou dat wel moeten, je hoort het toch regelmatig.

Goedemorgen trouwens!

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Misschien heel stom hoor maar wat is GBS?

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn Suus! En die blaasontstekingen zijn irritant! Ik heb het bij Lune ook gehad en achteraf vraag ik me af of dat zelfs niet vroegtijdig de bevalling heeft veroorzaakt.
    Man, je bent alweer bijna 38 weken! Whaah, echt wel spannend!

Ik heb het koud..

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ariel, het heeft iets met streptokokken te maken. Dat wist ik. Ik heb net even verder gegoogled en het gaat dan over de groep B streptokokken. Ingewikkeld verhaal, maar het komt er op neer dat je als vrouw een bacterie bij je kunt hebben waarmee je kindje besmet kan raken en dus erg ziek word na de bevalling. Die bacterie zit in je vagina en dus raakt je kindje besmet.

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ok, niet zo heel vreemd dat ik het niet ken dus! :) Scheelt weer!

Fijn dat je het niet hebt Suus!

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Maja, kachel aan. Had ik hier gisteren ook. En vandaag misschien wel weer. Brrrrrrrrr

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Kachel aan??? :|

Ik loop met een mouwloos shirtje met een blazer aan buiten! haha

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Idd Boney, zo zit het. En dan zou ik in het ziekenhuis moeten bevallen (o.l.v. gyn) aan het infuus met ab, zodat die kleine ook gelijk ab krijgt. En we moeten standaard dan 3 dagen blijven.
    Dus dat is nogal wat....maar het is heel belangrijk dat je het wel voor die tijd weet, want anders kan het kindje heel ziek worden en overlijden.
    Ik heb van week 10 t/m 20 5 keer een blaasontsteking gehad. En met 32 nog een blaasontsteking. Ik moest al vanaf week 14 elke week standaard urine inleveren. Ter controle en vanaf week 34 elke week op kweek voor gbs. Je loopt meer kans op gbs als je herhaaldelijk blaasontstekingen hebt.

Dus vandaar.......

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Aha! Thanks voor de info! Snap ik er ook weer wat meer van!

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Daarom vind ik het eigenlijk raar dat ze niet standaard onderzoek doen. Las net dat het bij 1 op de 5 zwangeren voorkomt. Dat vind ik best veel. Je kan het ook bij je hebben zonder dat je er zelf ook maar iets van merkt.

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh jeetje zo veel! Dan zou er indd iets van een standaard onderzoek moeten komen ofzo!

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier wat duidelijke info.
    Niet alle baby's van een draagster worden dus besmet.

Verloskunde

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Yep, ik heb toen bij de bevalling van Lune ook uit voorzorg ab in het infuus gekregen zo gauw ik daar aankwam. Dan kreeg Lune ook nog ab binnen en daarna heeft zij uit voorzorg ook nog een week ab gekregen. Maar gelukkig geen streptokokken. Het komt idd nog best wel vaak voor, snap ook niet goed waarom er niet meer op getest wordt.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oe, de zon schijnt ineens! Weg kou:)

Pff, ik moet eigenlijk van alles doen in huis maar ik heb geen zin. Heb 2 vriendinnen gebeld of ze zin hebben in een kopje thee, dan heb ik geen tijd om wat te doen in huis:) Maar 1 vriendin is aan het werk en de ander neemt niet op. Grmbl.

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou Maja, stuur dan ook ff wat hier heen, want het is grauw en grijs.
    Enne....je bent hier van harte welkom, zit zo aan huis gekluisterd....

Tess is aan het poepen en daar mag ik niet bij zijn....ha ha ha. Hoor nu de hele tijd drukgeluiden uit de wc komen.

Zou het ook niet verkeerd vinden dat ze standaard op gbs testen. Tis geen moeite of kosten, alleen maar urine nakijken.

20. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    wat testen ze dan wel eigenlijk bij de vk met je urine. Moest hier elke keer urine meenemen.

Deel Deze Pagina