Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nooit voorweeën gehad, geen idee Viv....

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En diepvriespizza:D

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Vivi, kunnen heel goed voorweeen zijn. Ik heb het bij Timme ook gehad, vanaf 37 weken ongeveer. Werd er gek van! Heb zelfs 's nachts wel eens met Jeroen beneden gezeten met de stopwatch erbij want ze kwamen met regelmaat. Om vervolgens weer af te zakken.. pff. Heb er nachten van wakker gelegen. En uiteindelijk heeft het nog bijna 3 weken geduurd:D
    Even rustig aan doen, ga lekker liggen, voetjes omhoog. Zakt als het goed is vanzelf af.

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nou hier eens even de berekening gemaakt wat het zou gaan kosten als we een derde nemen. Dat zou betekenen dat we 1100 in de maand aan opvang moeten betalen. Dus dan zou ik met dit salaris maar 100 euro daarvan overhouden. Dus nu ben ik een beetje sipjes.....

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ah Ariel, da's niet fijn. Maar aan de andere kant, ook daar komt wel weer een oplossing voor.....Kun je niets anders regelen voor opvang? Bijv. met een vriendin elkaars kinderen opvangen met school?

Maja, maar daar ben ik nog beter in....opeten! Wat een kwaliteit zeg. Spannend allemaal, weer aan het werk. Enne, ik kookte vroegah altijd en sinds 3 jaar Jan en ik heb nog nooit zo lekker gegeten. Wie weet heeft hij nog verborgen talenten.

Viv, kunnen voorweeen zijn, ik heb het naast harde buiken ook weleens. Vaak als ik iets teveel gedaan hebben. Zegt vaak weinig over een bevallingsdatum, daar kun je geen voorspelling over doen. Even een lekkere kruik erop of douchen, doet wonderen.

Heerlijk buiten op het bankje in slaap gedommeld en wakker geworden van een zere rug....ha ha ha. Kan ook nog nauwelijks een aangename houding vinden op zo'n bankje. Tess is lekker naast me een speelgoedboek aan het doorbladeren....."goh, die wil ik wel van sinterklaas en die vraag ik met mijn verjaardag....' Ha ha ha, hebberig ding.
    Als Jan zo thuis is, fiets ik even naar de kruidvat.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nouja zeg:( Krijg ik net een mailtje van een manager van een welzijnsinstelling in de buurt of ik contact met haar op wil nemen over een vacature.. Heb gebeld, ze belt zo terug.
    Ze willen me allemaal!!! :D

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is dan weer een mindere kant van jong kinderen krijgen. De meeste van mijn vriendinnen hebben dus geen kinderen of willen er nu ongeveer mee gaan beginnen.

Lekker hoor op het bankje in slaap vallen!

8. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @suus ben net bij kruidvat geweest en hier pas vanaf morgen helaas, dus morgenvroeg om 9 uur ben ik daar haha

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat zeggen we, zondagskind! :p

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Of aan het bevallen.....glapje.....
    Ik ga zo de foto's ophalen en dan kijk ik wel even.

Ariel, oja....had daar niet aan gedacht. En een beetje netwerken met de moeders van school? Jij bent in ieder geval een spontane, lieve meid, dus daar zal het niet aan liggen. En uiteindelijk vinden jullie ook wel weer een andere oplossing.

Nee he, straks gaat Maja nog naast haar schoenen lopen.....

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hopen dat t huis van me schoonouders snel verkocht wordt dan gaat me schoonmoeder minder werken en wil ze graag op de kleinkids passen! :D

12. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @suus hahaha je weet het maar nooit he, maar liever niet voor woensdag hoor daarna maakt t me niets meer uit hahaha

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is helemaal niet leuk om een zondagskind te zijn hoor:(:p;)

Net dus gebeld met die manager. Ze hebben te maken met iemand die ziek is dus die uren moeten vlot ingevuld worden. Ze hebben mijn naam doorgekregen via een andere welzijninstelling, heb ik ooit een gesprek gehad met de manager. Ook komen er uren vrij, naast de uren van degene die ziek is. Ze willen nu dus graag iemand en die zou dan de 'nieuwe' uren kunnen krijgen, ws per januari. Ze wilden eerst met mij een gesprek, als dat klikte kon ik beginnen. Anders komt er een vacature in de krant, dat gaat nu dus ws gebeuren.
    AAAH!!! Hier kan ik ws 24u werken en het is qua reistijd zooooveel gunstiger. Ik baal echt als een stekker.
    Hebben afgesproken dat ik mijn CV nog mail naar haar en we over een poosje weer contact hebben. Jeroen zegt dat ik sowieso een orienterend gesprek aan moet gaan en dan maar zien wat er uit voort komt. Maar stel het lijkt wat, dan kan ik toch niet na een week bij mijn nieuwe werkgever aankomen met 'doei, ik heb wat anders gevonden..' ??
    Ik ga eerst maar es koken. Sjonge.

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Wat een dilemma Maja. Nee, even zonder gein, dat is idd een lastige keuze. Maar ik zou idd eens een gesprek aangaan. Maar als er iemand ziek is, dan gaat het om tijdelijke uren toch? Dat is wel een risico, kan elk moment weer stoppen.
    Als het ziek zijn een meer permanent karakter aanneemt, kunnen ze jou misschien iets meer zekerheid geven, wellicht dat dan de overstap makkelijker is. En voor de andere werkgever is het "jammer dan". Je zou dan kunnen aangeven dat de uren jouw beter uitkomen, wie weet willen ze jou dat dan ook bieden. Dit is wel de realiteit van de werkende maatschappij.

Viv, 'k heb 'm. Nu even afwachten of het jou bevalt en dan maak ik het open.

15. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ja hoor, dat kan wel! Sterker nog, ik heb het meegemaakt met iemand. Leuk is het niet nee. Lastige keuze!

16. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Trouwens als ze uren toezeggen in januari kunnen ze je best een contract met vast aantal uur toezeggen, die je eerst opvult op de ziekte plek. Dat vind ik tenminste.

17. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Ik kom hier even van mij afschrijven.. lekker he.. laat ik een tijd mijn gezicht zien en kom dan even gebruik van jullie maken;)

Vandaag gesprek gehad zegt de psycholoog dat ik mijn man niet kan veranderen. Prima, daar moet ik ook wel wat mee, soms te hoge verwachtingen. Later zegt ze m.b.t. opruimen/ huishouden en zijn nalatigheid daarin: dan moet je een huishoudster nemen.
    Later dacht ik: heeft ze dat serieus gezegd?? Ja! Nou sorry maar ik vind dat dus de wereld op zijn kop. Ik hoef toch (&%#&* geen geld uit gaan geven omdat meneer te beroerd is zijn eigen gereedschap op te ruimen of zijn schone opgevouwen was in zijn kledingkast te leggen? Wat krijgen we nou? Ik stel echt geen rare eisen, ook niet veel eisen.
    Later noemde ze dat ze zich in mij herkende en zelf had bedacht: mijn geluk maak ik zelf, ik moet alles zelf doen en alles wat mijn echtgenoot doet is mooi meegenomen.
    Hele leuke zin hoor, kan prima werken, maar toch gaat het me wat te ver. Hoe zit het dan met uit liefde elkaar ondersteunen? Of je verantwoordelijkheid oppakken voor je eigen dingen?

Misschien kijk ik er wel heel vreemd tegen aan. Als dit zo is hoor ik dat graag. Want nu wordt ik er alleen maar heel pissig over. Vanavond heb ik heel boos heel veel opgeruimd. Toen ik aan een grote doos begon te trekken die al een paar dagen in de woonkamer staat zei mn kerel: dat doe ik zo wel. Toen heb ik boos geroepen dat dat niet mocht want het is mijn noodlot zijn zooi op te ruimen, omdat ik met iemand getrouwd ben die het vertikt.

Ok.. dat was een tikkeltje overdreven en niet de bedoeling, maar zo voelt het wel.

WHAAAH! Zo.. dat is er uit. Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie: help.. ben ik nou zo gek?

18. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Nog even socializen..

Wat fijn dat het met de zwangeren onder ons zo goed gaat!
    Mooi kamertje Suus en wauw.. lang gewerkt aan het dekentje maar mooi!

Ik zag nog een kind opgesloten in een konijnenhok ;) Kan iemand AMK waarschuwen? Oh ja, dat kan Maja!!! Ineens super gewild daar inhet hoge noorden.. nu de zomer zo'n disaster was en de winter er ook nog aan komt hebben ze ineens hulpverleners nodig. Ha, ha.

Vivi, Bryan naar het toilet.. ik moest even nadenken.. Bryan is ook al 3. Toen schrok ik even.. Suzanne geeft nu regelmatig aan te moeten plassen of poepen en gaat dan naar het potje, die wordt 1 dec 2 jaar. Wat een verschil he! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk niet normaal vindt van Suzanne en haar echt nog te klein vindt, maar ze gaf het al langer aan. En uiteindelijk maakt het niet uit, ik ken ook kinderen die zindelijk zijn geworden in hun 4e levensjaar, t gaat uitstekend met ze!

Wat heb ik nog meer gelezen.. cupcakesproat... tja..ga ik echt niet aan mee doen, ben vandaag begonnene met lijnen, ik wil echt van mijn buikje af. Werd gewoon weer gevraagd of ik zwanger was. Mensen zijn mij niet gewend met buikje en het hoort misschien na 2 zwangerschappen etc, maar dat soort opmerkingen maakt nou niet dat ik me er prettig bij voel... Dus dan maar even geen snoepjes en koekjes en hopen dat het blubberbuikje wordt gereduceerd tot een acceptabel hang ribbeltje.

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @MOM.. nu moet ik natuurlijk wel ff reageren..

Mijn psych zegt dat juist niet.. zij heeft juist benadrukt dat we elkaar ondersteunen.. wij moesten (als we dat wilden) naar elkaar uitspreken (bij haar) dat we alles wilden doen voor de ander om de ander te ondersteunen uit liefde. Om het goede voor de ander te zoeken. Dit is een belofte.. het voelde wat gemaakt, maar op een of andere manier werkt het wel.. we vallen er af entoe op terug.. als de een iets zegt dat de ander niet kan waarderen bijvoorbeeld.. dan zeggen we dat en refereren we aan die belofte.. het klinkt misschien wat zweverig en gemaakt, maar op deze manier hebben wij niet meer het welles/nietes gebeuren meer.. of ja maar jij, nee jij dan!!... Nu houden we echt rekening met elkaar.. soms betekend dit consessies (?) doen... vaak niet..
    Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt, maar ik ben geen psych en ken jullie relatie natuurlijk niet op een manier dat ik er een oordeel over kan vellen.. Succes meid..misschien toch samen gaan?

Hier een verdrietig bericht.. mijn schoonzusje is bevallen.. een zoon.. ondanks de trisomie 13 een mooi kindje...41 cm en 1100 gram.. Hij is afgelopen donderdag overleden en eergisteren geboren...We zijn verdrietig, maar voelen ons gedragen en vinden echt enorme troost bij God..

(twijfelde eerst of ik dit wel moest neerzetten nu hier ivm de zwangeren, maar omdat iedereen er al van wist en deze afloop ook al bekend was en niets te maken heeft met gezonde zwagnerschappen vermoed ik dat het wel kan)...

Ikzelf.. krabbel langzaam weer omhoog.. met ups en downs.. maar de stijgende lijn is zichtbaar!....

nou ik ga even gezellig doen...
    Koes koes....

20. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    En Joma toch.. vieze mazzelaar heeft nu gewoon vakantie.. het is echt perfect weer!!! Het wordt gewoon warmer dan ik in 3 weken vakantie heb gehad. Geniet er van!

Deel Deze Pagina