Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    dames al die baby's en zwangere is niet goed...krijg d'r baby kriebels van hihihi

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

Aaah Suus wat een heerlijk moppie!
    echt een beauty!

Kikkert, ja ik krijg er ook wel kriebels van hoor :), maar als je niet tegen lieve pasgeboren beebjes en zwangere kippen kan dan moet je ook niet op een zwangerschaps forum blijven rondhangen. :)

Maja pffffffffffffff klinkt super zwaar zo. Rot zeg dat je zo vaak wakker gemaakt word!Klinkt eigenlijk als niet te doen.
    Knuffel en suces!

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    even een knuffel voor maja; ik weet precies hoe je je voelt...

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi! Ik ben er ook weer en zie gelijk goed nieuws! Vivi, van harte met jullie dochter en zusje EVI. Snel gegaan? Ik heb niet alles meegekregen. MAar schiet maar eens op met die foto! ;) En natuurlijk je verhaal. Geniet ervan meid!

En wat een plaatje is Linn. Vind ze heel anders lijken dan de 1e foto's. Dacht dat ze op Tess leek, maar dat zie ik nu weer niet.

Verder niet veel terug gelezen. Gisteren thuis gekomen. M'n ouders kwamen gelijk mee en bleven een nachtje hier. Erg gezellig. Vind het altijd fijn als ze er zijn. Vanmiddag zijn ze weer weg gegaan.
    Peter is nu weer terug naar z'n werk. Die heeft het mega druk. Tessa ligt er al een tijdje in, maar ik hoor ze nog steeds kletsen.
    Ik heb afgelopen nacht heer-lijk! geslapen in m'n eigen bed.

Ik wilde net aangifte gaan doen via internet omdat de politie dat tegen me zei toen ik gelijk belde nadat we bij de auto aankwamen. Maar dat kan dus niet ;) Het gaat ook om een gestolen id kaart en daarvoor moet je naar het buro komen. Lekker dan. Morgen maar gelijk even doen.

Nu ga ik thee zetten en op de bank.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Jeetje maja, het klinkt ook wel super druk en ik denk niet dat ik dat zou trekken. 4 dagen werken is ook gewoon best veel en je maakt lange dagen.
    Hoop dat je kindjes zich snel beter voelen.

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @sm ik kan d'r heel erg goed tegen dat scheelt....maar ja die kriebels das toch normaal vooral als je nog een kinderwens hebt (zoals wij ---> nu nog niet hoor)

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Maja, dat klinkt idd erg zwaar. En als je het echt niet vertrouwd met Lune, laat je dan door verwijzen naar een kinderarts. En het afreageren op elkaar, dat is dus de stress en het slaaptekort. Kun je niets aandoen. Beterschap voor de kleintjes en voor jou een dikke knuf!

Zal kijken of ik een dezer dagen de geboortefoto van Tess en Linn na elkaar kan plaatsen, kunnen we even vergelijken. Maar van Tess staat op een stick en cd, dus moet dan even zoeken.
    Linn is in ieder geval veel fijner gebouwd en is lichter qua huidskleur. Maar voor de rest vindt ik haar enorm op Tess lijken. En vooral in karakter, Linn is ook zo'n wakker ding, met een blik van "ik heb het allemaal allang door hoor".

Ik ga weer even plat op de bank, straks gaan we weer an die arbeit (nee SM ;) )

8. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Thanks meiden voor de felicitaties
    Ik probeer morgen foto te plaatsen

Ff mijn verhaal is niet erg lang hahaha
    Ben smiddags gestript en paar uur erna had ik wel af en toe wee maar niet echt regelmatig. Rond 17.30 kreeg ik serieuze weeen en toen ook bryan maar laten halen en vk gebeld deze is om 19 uur gekomen en toen was 3cm daarna om 20uur 5cm en was best heftig uiteindelijk mocht ik om 21.45 persen en om 21.54 was onze kleine meid er

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

vivi, lekker snel allemaal zeg! Heerlijk! Ben benieuwd naar een foto. Hoe doet Evi het?

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Tessa gaat vandaag weer logeren. Koffer is alweer gepakt :D Ze wil nu zelfs wel 2 nachtjes. Maar dat wil ik niet :)
    Verder weinig op de planning vandaag. Even wat boodschapjes doen en wat dingetjes regelen. Even werken tussendoor en dan vanavond samen met peter pizza eten op de bank voor de tv! Haha, waar een mens al niet naar uit kan kijken.

11. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Boney, dat geeft toch niks. Kan het me helemaal voorstellen. Als Tess een dag en een nacht weg is, dan ga ik haar ook echt wel missen en ben ik heel blij als ze weer thuis is hoor.
    Geniet er lekker van!

Hier een goede dag. Linn slaapt vandaag heerlijk rustig in en is tevreden. Wel gaan we vanaf morgen inbakeren, omdat ze moeilijk in slaap komt en soms zichzelf wakker wappert en dan helemaal gefrustreerd raakt. Aangezien we bij Tess goede resultaten hadden met inbakeren, gaan we daar nu ook mee beginnen. Kan ook geen kwaad.
    Ze was weer goed aangekomen vandaag en drinkt de flessen ook goed leeg. Het gefrut met haar, wassen/aankleden/luier verschonen, vindt ze maar niets. Het liefst ligt ze de hele dag bij mama.
    Had ik al verteld dat Tess gisteren in haar hyperbui hard op de grond viel en een tand door de lip had? De lip is nu helemaal dik, maar je hoort haar er niet over, lieve bikkel. Dat soort dingen vind ik zoooooo sneu, ze heeft echt moeite met de veranderingen, maar blijft zoooooo lief. Echt een schatje.
    Ik ga mijn 2 meisjes uit bed halen.

Doei doei.

Viv, wel even snel een foto posten van jullie popje. Ben zo benieuwd!

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hello!!

Klinkt als een top bevalling Viv!!

Euhm euhm mijn hoofd is een zeef.....

Hier ook baby kriebels, maar ja we kunnen dr niks mee he. Kunnen t niet betalen en als Noah naar de basisschool gaat pas weer 1, ja tsja...dan zit er weer zo veel leeftijdsverschil tussen en is het voordeel van jong ouder zijn voor mij ook weer weg....

We zien t wel :)

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Maja..

Ik las je verhaal over Lune.. het moe zijn, wit zien, niks kunnen hebben.. etc etc.. weet je nog dat ik met Marijn precies hetzelfde had???? vooral in de wintermaanden.. ieder jaar bloedprikken en onderzoeken , maar er kwam niets uit.. Vorig jaar zijn we begonnen met extra vit. D.. dubbele dosis dus.. dat hielp al een boel.. Nu doen we dat weer (eerder begonnen ermee) en Marijn is nog steeds in de wintermaanden sneller moe... hangerig en ziet snel witjes, maar het gaat iig een stuk beter dan andere jaren.. Hij is ook altijd de eerste hier die ziek is ..Zijn mindere weerstand is de oorzaak van al het andere.. wat dan de oorzaak is van de mindxere weerstand..??? De artsen gooien het erop dat het gewoon geen winterkindje is omdat het bij hem duidelijk in de winter mis is..

Waar ik overigens vorig jaar op kwam en hem ook op heb laten testen is Vit B12 defisjensie (geen idee hoe je dat precies schrijft, maar zo zeg je het..whaha)... Dat lijkt onschuldig, maar is het niet.. het komt weinig voor bij jonge kinderen en artsten zullen het dan ook niet zo snel testen.. Je moet maar s googlen.. je kunt geloof aan iets aan de tong makkelijk zien of hier een probleem zit..

Toch zou ik daar op laten testen.. soms is een kleine afwijking in de waarde al voldoende om je flink beroerd te voelen. Bloedonderzoek kan dit uitwijzen...Klinkt niet leuk, en dat is het ook niet, maar de symptomen komen zo overeen met Marijn en marijn had zoveel hetzelfde als bij de symptomen van Vit B12 Def. Als dat toch stiekem zo is dan is behandeling ervan wel noodzakelijk...

Duss.. nu wil ik je niet bang maken ofzo hoor.. maar ik moest er wel ff aan denken.. beter voorkomen dan genezen toch??
    zal ff een link zoeken waar ik veel aan heb gehad toen...

Stichting B12 tekort: B12 en…. kinderen

Lastig bij kinderen is (zo vertelde de arts) dat ze uiteraard niet alle symptomen hoeven te hebben en vaak ook niet vertonen of/en bij jonge kinderen dat ze sommige zaken niet onder woorden kunnen brengen....

Anyhoe.. ik zou t ff aankaarten....het heeft iig ook met de spijsvertering/maag en darmen te maken.. daar heeft Lune ook nog al s problemen mee toch?...

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    goedemorgen,
    even inhaken op ichtus: vit B12 kan idd een grote boosdoener zijn.
    Ik ben nu met Nore begonnen met ABC Dolphinus. Dat is een pre biotica voor kinderen. Zodat de darmen goede bacterien binnen krijgen, want van daaruit begint je weerstand. En echt, hier helpt het enorm bij Nore! Zelfs de obstipatie is er van weg en het hangerige. Ga het ook bij Finn proberen

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @VIV.. ook hier gefeliciteerd met EVI!!!!!.. mooie naam.. geniet lekker van deze tijd.. Heb EVI al op hyves gezien.. samen met Bryan.. stoere broer!!!....

@Suus.. wat een mooi meisje is t zeg.. echt heel mooi.. ik kan idd ook op de laatste foto niet echt Tess in zien... echt een eigen gezichtje.. en wat een haar heeft ze zeg....

Verder niet zoveel te melden.. ik heb slechte nachten gehad door kriebelhoest, maar door een pilletje gaat het nu weer beter..
    Morgen moet ik naar het zh voor een echo van mijn linker eierstok.. arts denkt aan een cycste.. maar kan ook niks zijn.. ik heb er iig last van.. constant irritante buikpijn (beetje menstr. pijn vlagen) en dat begint steeds links bij mijn eierstok.. Hij wilde eerst inwendig onderzoek doen, maar ik had Mairjn en Anna mee.. dus dat vond hij niet zo'n ideaal plan..;).. Hij stuurde me dus maar meteen door.. Toen hij erop drukte kon ik wel door het plafond schieten..

Heb ik dit niet eigenlijk al verteld???? weet niet...anyhoe..
    tis niks bijzonders, maar ik maak me er toch wel druk over.. ik hou niet zo van bobbels, knobbels, cystes etc.. dat moet er gewoon uit!!!!...

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ichy, ik had het verhaal al gelezen maar weet niet of dat hier was of op FB ofzo. Maar logisch dat je je zorgen maakt hoor meis. Komt allemaal wel weer goed!

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Dat vitamine verhaal van Lune vind ik helemaal geen slecht idee. En geef ze eens roosvisee ferro.
    Tessa heeft het nog niet zo lang geleden ook een paar weken gehad. Achteraf denk ik gewoon een langdurig virus onder de leden, maar dat is bij Lune denk ik niet het geval. De pro biotica van debora lijken mij ook een goed plan. En daarbij misschien de echina druppels van dr vogel? Klinkt misschien veel, maar ik denk dat het bij Lune een combi is van winterdip en verlaagde weerstand.
    Lastig zeg, je wilt je meisje natuurlijk zo niet de winter in laten gaan. Is al opnieuw onderzocht of ze die parasiet wel kwijt is?

Vivi, waar blijf je nou? Heb wel foto's op hyves gezien. Leuk! volgens mij een flinke baby of niet?

Suus, ik moet zeggen dat ik best blij word van je berichtjes. Je denk goed aan jezelf en dat is het belangrijkste. Hoe is het met het inbakeren afgelopen?

Ik heb heerlijk uitgeslapen! :) Werd om 11u wakker... Zit dus net aan m'n ontbijt :D
    Oma en opa zijn met de meiden naar plopsaland. Ze wisten nog van niks en ben zo benieuwd hoe dat gaat! Tessa is daar nog nooit geweest en als ze plaatjes of reclame zag dan wilde ze daar wel heel graag naar toe.

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ow ja ichtus, goed dat je naar de ha gaat. En zeker niet te lang mee doorlopen. Dat heb ik gedaan en je weet hoe het is afgelopen. Dus goed dat je gaat. En een gewone cyste kan vaak met medicatie of tijd van zelf verdwijnen. Ik ben benieuwd. Als ik het zo lees, dan denk ik dat er wel wat aan de hand is. Je hebt niet zo maar pijn. Ik had het voornamelijk rond m'n eisprong. Dat duurde dan tot na m'n menstruatie. Ook drukpijn. Dus bij het gaan zitten. Dat was niet fijn. Hoelang heb je de klachten al?

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Idd, weerstand kun je opbouwen met ijzer,probiotica, etc. Bij Tess gebruikte ik floradix, maar daar kreeg ze obstipatie van. Nu probiotica en dat slaat prima aan.

Ichy, goed dat je het uit laat zoeken, moet je ook niet zomaar mee blijven lopen.Hopelijk niets ernstigs.

Vanmorgen begonnen met inbakeren. Kwam echt direct weer terug, dat verleer je dus echt niet. Ze gaat gedwee in de doeken, maar omdat ze niet kan slapen gaat ze toch proberen te wurmen, maar daar moeten we even doorheen, vrees ik. Duurt vaak een paar dagen voor resultaat, dacht ik me te herinneren van Tess.
    Maar best lastig, hele tijd Linn op de arm en ondertussen Tess tevreden houden. De tv draait overuren ;)

20. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ohhhh, de tv, echt de beste uitvinding ooit

Deel Deze Pagina