Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ichy, doe even niet zo eigenwijs en pb even jouw bankgegevens!!!!

2. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Zo. Ff pauze na klussen op zolder. Het wordt wat. Maar wanneer is het af? We zijn zeker nog een maand aan het rommelen denk ik. En de tuin moet ook nog een keer winterklaar. Hebben jullie dat al rond?

Suus.. inderdaad zusjes, maar wel anders!

Ichtus, sterkte dinsdag met de uitslag. Enne.. ook met oefenen voor je auditie! Leuk man! als je mee mag doen kom ik zeker eens naar je luisteren. Geniet van de rust.

@babyfoon, alleen voor oppas bij buren of zo. We kunnen de meisjes goed horen beneden. Ze worden niet (meer) van elkaar wakker. Suzanne heeft hem wel een tijd gehad nog (net als Elena). Elena komt naar ons toe als er wat is, schreeuwen doet ze nauwelijks. En eerst was naar ons toe komen interessant, maar dat ging er al gauw af en nu gebeurt het nog weinig. Zonder babyfoon vond ik het wel even wennen. Maar toen ik eenmaal gewend was, was het prima. Tuurlijk vind ook hierbij iedereen weer iets anders prettig. Mja.. tot hoe lang wil je de babyfoon houden?

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Tot haar 18e? ;)

Hier hebben we tess juist geleerd om in bed te blijven tot wij haar ophalen.Achteraf niet zo handig mischien,wellicht gaan we dat nog veranderen.

4. supermummy

supermummy Niet meer actief

Suus,in bed blijven liggen tot je haar ophaalt? Wat braaf zeg!
    Hmmm zoiets werkt dus echt niet bij mijn kinderen :(:$
    En als ze dan s´nachts naar de wc moet?

5. supermummy

supermummy Niet meer actief

Lucky wat zijn jullie op zolder aan het verbouwen??Extra kamers voor extra babies? :)

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi hoi!
    oeh wat vervelend ichtus, dat ze niks zei. En dan ook nog zo lang bezig... hopelijk krijg je de uitslag maandag.

Wat een prachtige foto's van Linn!
    Tjee wat is dat weer klein, terwijl ik nore ook al klein vind.
    En arme Tess! doet zeer zo'n tand door de lip.

Wij hebben de babyfoon wel nog maar de kids slapen op 1 kamer en ik wil snel bij Nore zijn. Finn slaapt door alles heen, maar Nore wordt gewoon heeeeel vaak wakker, en als ik beneden ben hoor ik niet altijd of ze huilt.

We hebben vrijdag de uitslag van de test van Finn gehad: Ze geven niks om de cijfers van de IQ test zelf bij zo'n jong kind, maar wel het verschil tussen onderdelen. Je hebt namelijk een taal onderdeel en een uitvoerend onderdeel. En daar zaten 30(!) punten verschil tussen. Taal ver boven gemiddeld en uitvoerend ver onder... Dat is dus wat botst in zijn hoofd, en waarom hij niet spelen kan.
    Komt bij dat er een enorme faalangst in hem zit, en hij zich niet laat begeleiden/troosten/helpen door een volwassenen.
    We krijgen nog veel meer onderzoeken om te kijken waar het vandaan komt. Autisme of iets anders. Na de herfstvak. start hij op het mkd. Daar kunnen ze dit ook onderzoeken.

Moet zeggen: het verklaart een heleboel!

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dat verklaart idd veel Deb! Wij hebben kinderen op school met het omgekeerde. Verbaal zwakker dan performaal, is ook heel frustrerend voor de kinderen.
    Wel fijn dat ze hem nu helemaal gaan onderzoeken, dan kun je ook straks de benadering van Finn afstemmen op zijn behoefte.

Het is hier echt een rustdag....tjeempie.

Hoi Kili,leuk dat je meeleest. Stel je even voor....

Hier ook een lekker dagje. Toch wel heerlijk om Jan thuis te hebben. De een kan dan met Tess bezig en de ander met Linn. Kan ik dit ooit alleen? Zal wel moeten, maar zie nu nog niet in hoe.
    Net even de oude buurvrouw gesproken en Tess kan daar dinsdag en donderdagmorgen heen. Fijn!
    Morgen komt de fysiotherapeut ivm het inbakeren van Linn. We willen even bevestiging dat het kan (medisch) en of we het goed doen (dat denk ik wel). Ook kan ze ons adviseren over de voorkeurshouding. Linn kijkt steevast naar links. Ondanks het speeltje rechts, raam rechts enz. En een zijligkussen mag niet met inbakeren, dus even kijken of zij nog oefeningen weet om de andere kant te stimuleren.
    Enne.....afgelopen week een mail gehad van het gastouderbureau, ze hebben een nieuwe gastouder gevonden en we kunnen kennis gaan maken. Dat gaat aankomende week nog niet lukken, maar misschien de week erop wel. Ben heel benieuwd.

8. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    :$:D Ik dacht het niet! :cool:

Nee, kantoor/logeer/was/opbergruimte. T.z.t. laat ik foto's zien! Nu eerst nog een bureau zien te (laten) maken. Iemand nog tips:cool:?

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Vandaag Ichy uitslag? Nog even geduld hebben dus.. Moeilijk lijkt me. Je kan jezelf ook zo lekker gek maken;) Afleiding zoeken is de enige tip ben ik bang.

Mom, wij hebben een bureau gemaakt van een zwart keukenblad met rvs rand en rvs poten (loopt door aan de onderkant, hmm, hoe leg ik dat uit..) van de Ikea. Goedkoop en is erg mooi geworden al zeg ik het zelf.

Suus, oe spannend.. poging gastouder 2! En jezelf redden met de meiden, ik zag er ook enorm tegenop toen Jeroen weer ging werken.. Terwijl hij nog 2 weken vrij was nadat de kraam naar huis ging.
    Ik vond het wel te doen maar heb absoluut momenten gehad dat ik dacht 'waar ben ik aan begonnen, waarom wou ik zo nodig 2 kinderen'..:) Maar Lune was toen 2,5 he, ik denk dat ik het nu alweer makkelijker zou vinden. Go with the flow. Dan maar even een dagje niet stofzuigen en een makkelijke maaltijd op tafel. Who cares;) (behalve jij:D)
    Vervelend van de voorkeurshouding van Linn. Ik had Timme wel ingebakerd in de zijslaper:) Beetje half op zijn rug, half op zijn zij.. Hij lag tegen ons bed aan met zijn wiegje en hij werd elke 2u wakker voor een voeding dus ik durfde het wel aan. Tot hij kon rollen met 3 maand;)
    Hoop dat de fysio tips heeft voor je.
    En wat een mooie meiden heb je zeg! Rijkdom:) Wel sneu van Tess dr lippie, arm meissie.

Debora, wat fijn dat er al zoveel duidelijk is over Finn! Dan weet je idd waar het vandaan komt en daar hulp op inzetten. Is er begrip voor en kunnen jullie er mee om leren gaan en hij zelf ook. Spannend, over een week voor het eerst naar het mkd dus? Zie je ertegen op?

Ik ben ziek. Blegh!! Ik ging vrijdagavond winkelen en toen ik thuiskwam was ik helemaal verkleumd. Kon maar niet warm worden, ook niet onder de hete douche. Zaterdag heel lang geslapen, geen energie maar toch het centrum nog maar even in gegaan. Daar werd ik helemaal beroerd, slap, zweten enz. Gauw weer naar huis, op de bank. Binnen een uur had ik koorts en voelde me erg lamlendig. Nouja, griepje denk ik. En ik ben ongesteld, dubbel blegh! Baal als een stekker want heb het retedruk op m'n werk. Vorige week een crisis waar nu echt iets in moet gebeuren en vandaag kan een afspraak niet doorgaan terwijl ik zoveel moeite heb gedaan om 4 partijen om tafel te krijgen.. Afgelopen donderdag een gesprek gehad met ouders waar de boel op ontploffen staat dus ook daar moest ik vandaag wat mee doen, maar nee hoor.. Bah! Mijn moeder zei heel nuchter: 'ach, die mensen staan al zo lang op de wachtlijst, die paar dagen dat jij ziek bent overleven ze ook wel..' Jahaaa, dat weet ik wel maar ik voel me toch verantwoordelijk..!
    Nouja, ga de hele dag wel op de bank en vitamines eten, ben ik morgen wel weer beter. Kutkoorts. Zo.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, die crisis van vorige week is al wel wat in gebeurd hoor hihi.. Dat jullie niet denken dat we dat maar lekker op mijn beloop laten:D Meisje is uit huis geplaatst gelukkig maar het vervolg moet nu nog en het is mijn zaak en ik wil niet dat een collega dat gaat doen. Waarom niet? Omdat IK me verantwoordelijk voel!
    Hmm, misschien toch een puntje om over na te denken..;)

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Maja, lekker uitzieken en niet aan je werk denken. Je collega's hebben zich zonder jou ook gered en dus komt het nu ook wel goed ;) Hup je bed in en vooral uitrusten!

Ichtus, al wat gehoord? De 1e echo duurde bij mij ook best lang. Maar ik had een inwendige echo. En bij de gyn, die mij gelijk vertelde wat hij allemaal zag. Stuk fijner dan wat jij hebt denk ik. Nu moet je wachten... Best spannend. Laat je het snel weten? Ben benieuwd namelijk.

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Zodra ik het weet laat ik het weten.. weet dus nog niks.. op zich een goed teken toch??? als het iets ergs was geweest dan had de ha mij wel gebeld.. toch??? Oh wat zit ik me toch op te vreten om waarschijnlijk niks.. bah..maar goed.. ben wel een beetje hypogonder..(zo heet dat toch?).. denk ik..

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik denk idd dat als het echt iets erg was geweest je het allang had gehoord. De uitslag was waarschijnlijk gisteren of zelfs vrijdag al bij de HA.

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    precies!!!... daar ga ik maar gewoon vanuit!!

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    beterschap maja!
    ja zie er wel tegenop van de ene kant, maar aan de andere kant hoop ik gewoon dat we nu verder kunnen en het weer gezellig wordt hier thuis met Finn. Dat we handvaten krijgen wat we hem kunnen aanbieden qua spel, want inmiddels wil hij niks anders dan tv en computer... Precies de dingen waarvan ik zo iets heb: moet dat nou? Maar er is niks anders mee te beginnen vaak, dus dan maar weer tv of laptop aan.
    Ben het mopperen op hem zooooo zat, vind ik helemaal niet leuk! Maar ja als je je zusje in het gezicht schopt omdat ze naar je toe gekropen komt, of je mept je moeder achter op het hoofd met zo'n loopstokding, uit het niks... dan ga ik wel mopperen... (niet dat ie dat de hele dag doet, 9 van de 10 x is ie superlief, maar hij heeft van die frustratiemomenten uit het niks)

Ichtus ik hoop dat ha je vandaag nog beld en geen nieuws meestal goed nieuws

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    #2756 debora21, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt: 24 okt 2011
    @maja: ik zou me ook verantwoordelijk voelen met zo'n baan!

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    net de ha gebeld.. assistente zag dat de uitslag binnen was.. ze kon vertellen dat de echoscopiste een verdikking heeft geconstateerd, maar wilde zelf niet veel zeggen hierover en vond dat de huisarts me meer uitleg kon geven dan zij. Hij belt me dus straks... ik wordt hier wel een beetje nerveus van hoor

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    verdikking van linker eierstok overigens..maar hoe of wat kon ze niet op de echo niet goed zien.. (zo heb ik van de assistente begrepen, maar de ha kon me vast meer vertellen)

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    he jakkes ichtus, hopelijk weet de ha meer, want dit is zo naar... dan ga alleen enge dingen denken

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    sja.. ik kan van alles bedenken.. ook erge dingen, maar dat is niet reëel ..we wachten vrolijk af...

Deel Deze Pagina