http://www.youtube.com/watch?v=sJjN7hcBIrs&feature=related rechtop is veel makkelijker. Dit is een tricotslen maar dat werkt hetzelfde alleen ander merk
ik rolde het in de horizontale band. in het nekje. Door de band eigenlijk te hoog op te trekken en dan in die extra ruimte het een opgerold spuugdoekje te doen en dan de doekband erover heen te trekken / beetje inrollen zodat het blijft zitten. Als ik ging zitten was het ook losser hoor in het begin.
Oja, dat spuugdoekje! Deed ik ook, net even steviger. Volgens mij word ik alleen maar zieker. Heb nu al sinds zaterdag koorts en begin pijn in mijn rug en op mijn borst te krijgen. Heb geen zin in bronchitis ofzo hoor, jak. Morgen misschien even laten checken, met mijn astma/bronchitis verleden. Nu eerst slapen. Trusten!
Die lijkt me juist moeilijker....En ik wil graag de beentjes in de doek. En ze moet met de handjes bij haar mondje kunnen, want af en toe sabbeltje ze op een vingertje en wordt daar rustig van. Ik gebruik deze......http://www.bykay.com/content/1c56bf7ec.pdf En dan de foetushouding. Zit alleen nog met het feit dat de horizontale band langzaam omhoog kruipt op de rug. Maar zag net bij de tricot-slen dat de banden achter in kruis naar beneden getrokken moeten worden en uit elkaar. Dat heb ik vandaag niet gedaan, kan ook nog wat verschil maken. Thanx voor de tips.....toppie!
Nore kan ook met haar handjes bij haar gezichtje. Ik doe de volgende uit het boekje. Vond ik echt prettiger zitten. Ik kon me dan veel vrijer bewegen omdat de voetjes niet in de weg zitten. Maar met een geweven doek draagt echt anders, die zit niet gauw zo los. Zag trouwens dat je met de bykay ook kan rugdragen Zou ik noooooit doen, dat rekt me echt teveel. Nore draag ik nu op m'n rug in een meitai dan kan ze er nooit aan de onderkant uitzakken als ik iets verkeerds zou doen. MAar genoeg van mijn geneuzel over draagdoeken Goeiemorgen!! Maja: hopelijk knap je toch snel op, zeg. Wij gaan vandaag kijken op het mkd, ben erg benieuwd wat Finn er van vindt. Ben al een paar keer daar geweest maar zonder Finn. Nu gaan we met zijn juf praten en in zijn klas met hem kijken. Hij krijgt zelfs een eigen kraan om z'n handen aan te wassen, een eigen stoel met z'n "naam" erop (plaatje van een sesamstraat karakter).
Spannend Debora! Ben benieuwd hoe Finn het vindt. Ik was vannacht super benauwd. Heb een pufje van Timme gepakt, die had nog een liggen, was onaangebroken. Dat hielp best goed. Ook nog steeds koorts vanochtend dus toch maar even de ha gebeld en kon direct terecht. Die hoorde een infectie, shit! Antibiotica gekregen, hoop dat het nu gauw opknapt. Gezeik dit.
Oeh Maja, wel goed dat je naar de HA bent geweest. Hopelijk brengt de kuur snel verlichting. Deborah, ik vind jouw geneuzel over de draagdoeken juist erg fijn. Ik denk dat ik, zodra Linn wat zwaarder is en ik meer handigheid heb met de doek, op den duur ook een geweven doek koop. Op de rug lijkt mij ook doodeng, geloof niet dat ik dat ooit zou doen met de doek. Heb ook een bb rugdrager en zal die eerder pakken daarvoor. Ben benieuwd wat Finn van het mkv vindt, hij zal in ieder geval haarfijn aanvoelen dat jij je er prettig bij voelt, dus dat is heel gunstig. Wij hebben een topnacht gehad, Linn viel na de voeding van 20.00-24.00-4.00 direct in slaap....heerlijk. De ochtend is echt het meest onrustig. Ze ligt nu in de wandelwagen in de keuken, maar slaapt onrustig. Op deze manier kan ik er af en toe heen en controleren, heb namelijk een doekje tegen de speen aan liggen. Wel een eng idee, maar er om de minuut heen een speen terugdrukken is niet te doen. Net gebeld met 3 (!!!!) huisartsen en nummer 3 wilde me helpen. Blijkt dat ik een bacterie heb die resistent is tegen de "gangbare" ab's. De assistent gaat nu met het lab bellen en vragen of dat ook zo is met de beide kuren die ik gehad heb. Vervolgens gaat ze met de arts een plan van aanpak afstemmen en mij terug bellen. Wat een shit-gedoe zeg.....
ik vind de doek echt super met een 2de kindje want anders had ik echt soms een probleem gehad haha. Ik draag Nore nu nog op m'n rug als ze echt niet slapen wil in bed en als we ergens heen gaan waar een kinderwagen niet handig is. Zo was ik laatst naar m'n vader met de trein, met alleen de doek. En op de terugreis moesten we in eens een stuk met zo'n tourbus. Nou ik was heel blij dat de kinderwagen niet bij me had! Hopelijk is er wel een ab voor deze bacterie. Zul je net weer zien, dat je net die hebt die resistent is
Goedemorgen, Ik wil heel graag een geweven doek straks. Ik moet me er nog in gaan verdiepen. Maja, kut man. Dus toch een infectie. Hoop voor je dat de AB snel aanslaat. Beterschap. Suus, ook kut voor jou. Jemig wat een gedoe zeg, alleen al om een HA aan de lijn te krijgen. En wat heerlijk dat Linn een beetje ritme begint te krijgen. kom je zelf ook aan je rust. Hoe is het met Tess inmiddels? Al minder hyper? Ik heb de fysio gebeld en ze hebben een kort wachtlijst, maar ze verwacht wel volgende week een plekje voor me te hebben. Tot die tijd even behelpen dus. Vind het lastig wat wel en wat niet te doen. Tessa is heel lief aan het spelen. Ze loopt nog in pyjama en de hele woonkamer staat op z'n kop. Ze is aan het kamperen. Zelfs de schemerlampen heeft ze verzet. Overal kleden en knuffels en servies. Maar ik laat het maar zo. Vind het heerlijk als ze zo in die fantasie wereld zit. Ze heeft nu een boek, van mij, en daar leest ze uit voor. Een verhaal van de smurfen. Uiteraard verzonnen. Inmiddels heeft ze kleren aan, ze had geslapen op de camping en moest nu natuurlijk kleren aan.
Ik zit zomaar even te googlen, maar wat een keuze en wat een merken in alleen al de geweven doeken! Welke heb jij debora? Heb je meerdere? Ze zijn namelijk best wel prijzig.
Oh heerlijk dat fantasie-spel! Kan er altijd enorm van genieten. Lizzy had het er ook over op fb, zo schattig. Ik zou nu gewoon zo min mogelijk doen mbt belasting bekken/rug. Dus niet tillen, stofzuigen, iets doen op een te lage tafel, trap lopen, etc. In ieder geval totdat je bij de fysio bent geweest. Het gaat wel beter met Tess sinds de kraam weg is. Maar nu is papa nog thuis en wil ze de hele dag met papa spelen, dat is in het weekend ook zo. Alleen papa moet nu ook veel andere dingen doen, met Linn, maar ook in het huishouden (ik kan maar weinig, ook ivm mijn bekken) en heeft dus minder tijd en dat vindt ze lastig. Ook is ze 's middags tegen 16.15 helemaal op, slaapt ook tussen de middag niet meer. Dus dan zetten we haar voor de tv, anders is het om de 5 min. huilen voor niets. Ze gaat de laatste dagen dan ook tegen 18.45 al naar bed. Ze is niet meer zo hieperdepiep gelukkig, alleen nog als er bezoek komt. Langzaamaan beginnen we allemaal te wennen. Had vanmorgen zelfs een moment dat ik dacht dat het nooit anders is geweest en Linn er al jaren is. Ben jij ook zo benieuwd hoe Tessa gaat reageren? Tess is echt enorm lief voor Linn, zo heerlijk tuttelig. Zal binnenkort eens een filmpje maken, terwijl Tess me helpt met de luier, echt.....je smelt gewoon.
Ik heb de bykay voor 15,- van marktplaats. Is echt wel betaalbaar dan. Je kunt trouwens ook zelf een doek maken, ook bijv. een ringsling. Ik ben niet handig daarmee, maar wellicht jij wel.
ik heb een Ellevill. Die is best duur. Maar ik kan op het forum waar ik kom ook voor je opletten op een mooie tweedehandse als je een kleur etc weet. Er is veel verschil tussen de merken, qua dikte van de doek. Ik zal je later wel iets meer vertellen, is nu even druk met de kids hier
Debor, die Ellevill, kunnen ze daar ook met opgetrokken beentjes in? Heb wat youtube filmpjes bekeken, maar daar zag ik alleen maar wat grotere kindjes met de beentjes wijd. Lijkt me op zich best lekker zitten/hangen, maar niet voor een pas geboren babytje. Prijs maakt me op zich niet zoveel uit. Moet goed en makkelijk zijn. Dan vraag ik hem gewoon als kraamkado. Er zit een draagdoek consulente hier in de buurt. Das misschien ooit wel handig. Of jij moet een dagje langs komen... Ik ben al gebeld door de fysio. Kan maandag al terecht. Fijn! Ichtus, hoe is het nu? Merk je al iets van de kuur? Maja, slaat de kuur bij jou al aan?
draagdoekconsulente is een goed idee! Er zitten een hoop op het andere forum waar ik kom. Ze kunnen er ook met opgetrokken beentjes in. Heb het zelf alleen nooit gedaan. Fijn dat je maandag terecht kunt, dat schiet al wat op!
De wereld van de draagdoek hihi.. Vind het wel ideale dingen. Heb een vriendin mijn tricot slen gegeven. Ze is me nog elke dag dankbaar Ze krijgt er wel commentaar op, van oma's en tantes. Ouwe zeikerds dus.'Kan hij niet gewoon in zn bedje slapen? Zo verwen je hem..' Ik heb wederom de hele nacht koorts gehad. Was drijfnat van het zweet, jak! Hoop dat de ab vandaag aanslaat.
He bah beterschap Maja! Ik vond de doek ook altijd prettig, vooral toen ik nog verlof had. Dan ging ik Roos naar t KDV brengen en dan kon Noah gewoon mee in de doek. Met de wagen was geen doen, die kreeg ik daar de trap niet op.