Ha ha ha Niekyn loopt zwaar achter de feiten aan. Nou, je vraagt me op het goede moment hoe het met de drukte gaat. Vanmorgen voor het eerst getracht het allemaal alleen te doen. Resultaat: een jankende moeder met een sigaret tegen de buitenmuur. Een verdrietige Tess en een huilende Linn.....ging echt geweldig NOT. Ik wil het zo graag allemaal perfect doen, ik MOET dat echt loslaten. Wilde Tess in de kleren hebben en aan het eten, ondertussen Linn laten poepen (met thermometer) en fles geven en ondertussen wilde ik ook nog zelf aangekleed zijn. Dit kan gewoon niet, maar vind het zo moeilijk om los te laten. Ik had er ook voor kunnen kiezen om Tess in de pyama voor de tv brood te laten eten en ik zelf gewoon in de pyama blijven zitten. Hoef ook nergens heen..... En oja, ik mag van mezelf al helemaal niet gefrustreerd zijn, moet alles met een lach en de rust zelve doen. Waarom leg ik de lat zo hoog voor mezelf???? Zo, dit ben ik kwijt....Kortom: nee, de ene dag gaat het beter dan de andere. De bevalling is echt klaar voor mij. Helpt wel als ik er af en toe over praat, maar ben er niet zoveel meer mee bezig. Zal even een nieuwe foto spammen. Heb alles verwijders omdat mijn limiet bereikt was.
geweldige foto's suus en dat mutsje heeft evi ook gekregen staat op Evi is lief hahaha geweldig he meid dat moet je idd proberen naast je te zetten, hier zit ik ook nog steeds in mijn joggingpak bryan loopt nog heerlijk in de pyama ach ja we hoeven voorlopig toch niet weg (martijn is fietsen) oh het is weer tijd voor de fles de jonge dame meld zich tot later weer
suus mooie meiden hoor en echt, laat het los anders wordt je gek. Als ik alleen ben en ik moet weg dan leg ik de avond ervoor echt alles klaar, zelfs ontbijtspullen, kleding, jassen, tassen, luierspullen e.d. , anders wordt ik zo gestresst. En als ik niet weg hoef laat ik het haasten en het moeten ook echt. En als ze allemaal meewerken, lukt alles, kan ik huis doen als ze thuis zijn en wat ik maar wil, maar helaas is er meestal wel iets wat net ff anders loopt.
Klopt allemaal, maar het is echt moeilijk. Ik had alles met Tess alweer in een strak ritme en de overgang is dus weer net zo groot. Jan zei net ook al van alles klaarleggen 's avonds en dan smeert hij 's ochtends de boterhammen voordat hij weg gaat. Maar ik denk dan gelijk "dan kan Tess niet meer kiezen wat ze op het brood wil" en "ik vind samen ontbijten zo belangrijk" enz enz. En DAT moet ik dus echt loslaten, dat komt later wel weer. Ik kan dat advies allemaal prima aan een ander geven, maar zelf toepassen is erg moeilijk. En nu denk ik "zie maar, is allemaal goed gekomen....Tess speelt al anderhalf uur zelf met de lego, Linn heeft net anderhalf uur geslapen". Pffff, wat ben ik toch een moeilijk mens.
Wauwie! Je zal 2 van die prachtige meiden hebben! Die verdienen gewoon een relaxte moeder Suus, loslaten is een keuze. Maak die keuze nou gewoon. Jij kan dat prima. Bij al die perfectmomentjes van jezelf kan je je hardop afvragen of jij en je kids er minder van worden dat ze in joggingpak lopen. Nee? Lekker zo laten. Gaan ze er dood aan dat ze voor de tv eten en jij nog niet gedoucht hebt? Nee? Lekker zo laten. Echt, je kan zo leren denken en ik spreek uit ervaring. Gun dat jezelf en de meiden.
Suus, wat een mooie meiden zijn het toch! Het lijkt me zo moeilijk voor je om dingen los te laten. Probreren om elke keer iets los te laten. Je kan het! Hier leg ik de avond van tevoren ook de kleren voor de kinderen klaar. Ja, en ook ik zet ze 's ochtends voor de tv met een boterham. Krijgen ze niks van. Half 8 komen ze uit bed en om 8 uur zijn ze allemaal aangekleed, gewassen, haren gekamd, hebben ze gegeten en zijn klaar om naar school te gaan Kids zijn even buiten spelen, dus nu tijd om aan de granny te beginnen
Wauw suus, wat een prachtig meisje heb je geproduceerd! Geweldi, en fijn dat je nog even wat foto's hebt geplaatst. Ik wist niet dat het zo werkte met het foto's plaatsen hier... Het aanblik,van zo'n klein lief hummeltje maakt me weer helemaal week... Doe toch rustig aan suus, het moeten MOET even uit je leven. Je zit nog onder de hormonen, doe Henin an en geen zorgen voor de dag van morgen. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar je hebt er niets aan om je lat zo hoog te leggen. ****knuf****van hier
@trib4bibi Of jullie daar inderdaad naar willen kijken, het is een vreselijkmberhaal wat hier in de regio zeer speelt en veel mensen actief mee zijn. @suus Ik zat nog even weer terug te lezen. Je vergeet ergens dat je je ritme nog moet gaan vinden. Ik weet nog wel bij beide kids dat ik maanden van slag was omdat ik geen ritme kon vinden. Had ik eindelijk een ritme dan veranderde er weer wat in het ritme van de kids, flesje eraf of fruitsap erbij... Pfaff hoe gaan we dat nou weer inplannen? En voor wie moet het allemaal netjes zijn? Voor de buitenwereld? Fuik de buitenwereld, jij hebt een kind gekregen en jij moet je ritme weer vinden, niet de buitenwereld! Sorry, moest er effe uit. Ik word zooooo moe van andere mensen die denken dat ze alles maar kunnen zeggen en doen en opleggen!
Nou,heb echt zitten janken om jullie bemoedigende woorden. En tuurlijk ben ik blij met 2 prachtige meiden, maar af en toe overspoelt mij het gevoel van "ik kan dit niet aan". Maar genoeg geklaagd, ik probeer weer positief in het leven te kijken en per dag te handelen. Zometeen komen mijn ouders op Linn passen. Linn kan niet slapen, dus die zal vast uit bed getrokken worden en continu bij oma op de arm. Ik laat het maar gaan, heb geen keuze.... Wij gaan op kennismakingsgesprek bij de nieuwe gastouder. Ik hoop zo dat het wat is, dan valt die last van mijn schouders.... Meiske, ik vind het zoooooo knap dat het je iedere dag weer lukt om alle kids met eten en in de kleren te hebben op een bepaalde tijd!Succes met de granny's!
@suus Heb je dan ook even de kans om even naar bijv. De supermarkt te gaan? Een andere wereld om je heen, geen gillende kids... Vond ik altijd wel,lekker....
Ah lief, dank je! Ja, heb wel de tijd, maar geen zin. Krijg al snel een zere rug/bekken en heb juist zin om lekker thuis te zitten als het rustig is. Maar ik denk wel dat het beter is om af en toe wel even de deur uit te gaan. Misschien gewoon even doorzetten.
@suus je verhaal is zo herkenbaar!!! je bent echt niet de enige die met die dingen worstelt ik heb sinds mijn zwangerschap constant het gevoel dat alles perfect moet zijn dus alles moet er supernetjes uitzien,opgeruimd ect ect gisteren hele morgen opgeruimd en gepoetst en dat terwijl martijn fietsen is. ergste is dat we de winter tegenmoet gaan en als het echt zo word als voorspeld gaat de zaak van vriendlief het nog zwaar krijgen en dat alleen al levert ontzettend veel stress op ga zelfs kijken of ik meer uren kan krijgen ipv minder zal me niet supergelukkig maken maarja weinig keus he Suus lieverd hele dikke knuffel voor jou!!!!
Goedemorgen Hier een kutnacht achter de rug (en nu dus een erg kort lontje) Kas begon met roepen rond middernacht. Hij moest plassen en durft niet alleen. Geen probleem hoor, dan ga ik gewoon mee. Op de wc had hij al allemaal praatjes en was dus klaarwakker. Eenmaal weer op zijn bed vroeg hij of papa al werken was. Nee jongen, wij liggen nog maar net op bed. Balen voor hem, want hij wilde erg graag bij mij in bed Elk uur daarna heeft hij geroepen voor de meest onzinnige dingen. Na 3 uur was ik het zo zat, dat ik echt wel even boos op hem ben geweest. Daarna is hij gelukkig gaan slapen. Suus, hopelijk hebben jullie een leuk gesprek met de nieuwe gastouder en klikt het goed tussen jullie. Zou fijn zijn! Vivi, knuf voor jou. Ik ben zo blij dat ik niet zo perfectionistisch ben ingesteld. Zit nu ook lekker op de bank, terwijl ik vanochtend nog niks in het huishouden heb gedaan (ga ik heus zo nog wel doen hoor) Misschien vind ik het daarom ook wel niet zo zwaar om een groter gezin te hebben. Of je nu makkelijk of wat moeilijker bent ingesteld heb je helaas niet voor het zeggen. Ik hoop dat jullie de dingen een beetje los kunnen laten.
@meiske het gekke is dat ik voor deze zwangerschap ook helemaal niet perfectionistisch was maar sinds de zwangerschap ongelofelijk misschien verdwijnt het weer als ik ga werken maar goed de sfeer is hier nu ook niet je van het zoals je wel begrijpt