Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier dus precies het zelfde suus. Heb nog een doosje liggen van toen ze baby was. Is febr. 2012 over de datum. Zo lang ligt dat hier dus al. Echt ziek is TEssa volgens mij maar 1x geweest. Toen ze rond een jaar was. Spugen. Toen zaten we op zondag met haar bij de HAP. En op een verkoudheid na dus nooit ziek.
    Maar gelukkig doet de pcm z'n werk goed. Wel zitten haar oren dicht en daar moet ze zelf om lachen. Dat klinkt schijnbaar grappig. "mama, waarom praat ik zo hard?" Hihi

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

Boney, beterschap voor Tessa.
    Hier zijn Sara en Nora ook (bijna) nooit ziek. Maar ook beide afgelopen week een nacht met ze in de weer geweest, ook pijn aan de oren aan beide kanten. Ook uitgillen van de pijn etc, dus ik dacht dat het zeker een oorontsteking zou zijn..... ik heb ze de volgende ochtend mee naar huisarts genomen en ze hadden gewoon niks! Kan echt door de verkoudheid komen en dat er snot vast zit, en druk op de oren. Doet volgens de HA ook pijn als ze plat liggen. Moest ze alleen maar goed laten snuiten, matras bij het hoofd wat ophogen en voor de rest niks.

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ja,dat klinkt heel vreemd....de eigen stem hoor je luider en anders en het richting bepalen van geluiden is erg moeilijk.Ook dingen als klakken met de tong komen vervormd binnen.En voor de rest doet het alleen maar heel veel pijn,vooral als je ligt.

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    SM, dat is precies wat de HA zei. Verstopte neus/holtes kunnen ook oorpijn veroorzaken. Zeker bij liggen of net opstaan.

Kom dus net terug. Ze heeft gekeken en in het ene oor zit een prop en de andere is flink rood. Een beginnende ontsteking.
    Moet donderdag terug komen als het niet over is en dan krijgt ze een AB kuur. Moet het nu doen met pcm, de max dosering vandaag en morgen, en daarbij max. neusspray gebruiken.
    Heb het gevraagd van de ibuprofen, maar ze zei dat ze daar helemaal niet voor was. Het is best een heftig middel en zeker voor kinderen en pcm werkt sneller en net zo goed. Ik heb nu sinaspril pepermuntjes. Ben benieuwd of ze deze lekker vind. Pepermuntjes vind ze iig lekker.

Nu maar even broodje eten.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Het is eigenlijk heel logisch. Tessa zit en klinkt echt potdicht, maar echte snotneuzen heeft ze niet. Het zit dus lekker vast daar binnen. En dan word de druk groter. Lekker als er al een beginnende ontsteking zit. Arm ding.

6. supermummy

Ooh Boney dan valt het nog mee, maar kan toch pijnlijk zijn.
    Hier was het ook meer 1 dag hoor.
    Ook lekker in een warm bad gaan maakt de holtes open.
    Ik geef ook niet zo snel ibuprofen.

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ze had trouwens ook koorts. Ze heeft een bloed hekel aan de thermometer en de dr had een oortherm.
    Die ga ik dus maar even halen. Is niet helemaal betrouwbaar, zei de dr ook, maar het is beter dan niks.

8. supermummy

;) Ooh bekend thermometers en zetpillen en alles wat in de buurt van de billen komt komt er bij Sara niet in.

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    #3229 debie, 22 nov 2011
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
    kom ook eens spieken. alles gelezen maar niet echt tijd om te reageren, sorry

arme tessa. hier zaten we gister ook met z'n alle bij de ha. meiden 6e ziekte en ilse een oor. niels zit zo dicht, heb ventolin en moet straks naar de ka en zelf weer een blaasontsteking, dus gaat hier ook lekker.

10. supermummy

Debie beterschap voor allemaal!

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Jeetje debie, gaat idd lekker bij jullie. Beterschap.

SM, idd drama! Vannacht probeerde ze uit alle macht haar billen bij elkaar te houden. Handen ervoor. Best sneu, maar heb toch doorgezet. Daar zijn ze dan nog weer net te klein voor om te beseffen dat we ze daarmee helpen.
    Ze deed het trouwens wel goed bij de dokter. Zo schattig. Ze noemde haar mevrouw. En toen ze met spatel aan kwam lopen deed ze zelf al haar mond open en zei aaaaa. :)
    Tessa speelt dan ook vaak doktertje.

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier voor beide meiden tabletjes, werkt goed en geen strijd

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
  14. supermummy

Echt super mooi Boney!

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    leuk boney.

Nou ka zei eigenlijk zelfde huisarts, nog met iemand van de longafdeling gesproken, mag zo'n 6 keer per dag ventolin geven. Krijgt hij hoge koorts, nog minder lucht of heel sloom dan moet ik bellen, dan geven ze zuurstof, maar daar ga ik niet vanuit.

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    bv is nu helemaal gestopt 2 mnd eerder dan gehoopt, mis t wel maar heb er wel vrede mee. heb nog bijna 2 weken alle voedingen gekolft, maar hij blijft keihard bijten wat ik ook deed

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hoe is het vandaag met Tessa?En met de ziekenboeg bij Debie?

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Tessa nog niet echt veel beter. Ze heeft goed geslapen gelukkig. Om 12u was ze een keer wakker. Heb ze toen de pepermuntjes gegeven en ze is weer gaan slapen tot half 9. Daarna heeft ze tot half 11 in mijn bed gelegen. Beetje voor zich uit liggen staren met van die wateroogjes. Zo zielig om te zien. Ook moest ze 2x overgeven. Goed ziek dus.
    Inmiddels ligt ze op de bank en heeft 2 crackers met kaas op en wat drinken.
    Ze lijkt wat op te knappen nu. De oorpijn is bijna weg zegt ze zelf. Twijfel of ik morgen de HA even laat kijken of niet. Maar dat zien we morgen wel even.

Ik heb ook gelukkig niks op het programma vandaag. Lekker thuis en m'n meisje vertroetelen. Heeft ze wel nodig.
    Het weekend vieren wij onze verjaardagen en dus wilde ik vandaag vast wat boodschappen doen, maar dat doe ik dan wel na het eten vanavond. Ga nu echt niet met Tessa de deur uit.

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Agossie,dan is lekker kroelen het allerbeste medicijn dat er is!

Hier een veel betere dag dan gister.Jeetje,wat zat ik er weer doorheen.Voel me ook zo vaak schuldig naar Tess.Reageer soms echt op haar af en ze krijgt dan een dikke snauw en dat verdiend ze niet.Ze is zo lief.Toen ik gisteren zo hard moest huilen,kwam ze me een knuffel geven en zei:mama,niet huilen.Alles komt goed en ik zal echt heel goed luisteren.Nou,dan breekt dus echt mijn hart.

20. supermummy

:(Ooh hou op zeg je maakt me bijna aan het huilen.
    Ik heb niet het hele verhaal meegekregen maar moet je dan echt
    hard huilen waar Tess bij is? Weet dat het misschien stom klinkt want je doet het natuurlijk niet omdat je het zo leuk vind maar een huilende mama maakt echt veel indruk op die kids! Mij is het ook een keer gebeurd volgens mij al bijna anderhalf jaar geleden toen we midden in de verhuizing zaten Nora was 6 maanden en Sara bijna 2.Sara weet dat nu nog dat ik toen zo moest huilen :$

Deel Deze Pagina