Iemand online? Kan iemand het verhaal van vorig jaar nog herinneren dat ik bij *familie* gelogeerd had en geschrokken was van de ontzettende vuilnisbelt in huis? Het is nu nog steeds zo erg....vorig jaar heb ik er niks mee gedaan en ik zit nu weer met hetzelfde rot gevoel. Ik voel me verantwoordelijk, ik voel me zo laf dat ik er weer niks concreets over gezegd heb... heb wel een paar hints gegeven. Ik ben nu een email aan het proberen te schrijven, maar tjee wat is dat moeiljk.
ik ook niet genoeg poetswerk en wordfeud hahaha heb nu onder bijna klaar en dan nog boven misschien straks nog ff en anders morgen hahaha wil ook nog ergens tijd vinden voor kerststukje te maken hmmmmmmm en een taart te maken hahaha
SM wat lastig! Meeste mensen die dat hebben, hebben dat niet in de gaten. Ze hebben het nodig dat je hun daarvan bewust maakt. Daarnaast is het over het algemeen een symptoom van dat er meer niet goed gaat. Dus als het je lukt er wat over te zeggen spreek dan ook vooral je gevoel en je zorgen uit.
SM nog een ding, ik denk dat het wel belangrijk is dat je er duidelijk iets van zegt. Ik snap dat dat heel lastig is. Maar het klinkt als een moeilijk te doorbreken patroon waar de omgeving al een tijdje in meedraait. Ergens moet dat doorbroken worden en zijn ze er niet mee geholpen als je zwijgt en wacht tot volgend jaar. Kan natuurlijk wel dat ze zelf nog in de ontkenningsfase zit/zitten. Dan krijg je waarschijnlijk een botte reactie of een baggetaliserende reactie, of een smoesje. Maar ondertussen gaan gedachten door, vergeet dat niet. Misschien hebben ze het nodig dat verschillende mensen het tegen ze zeggen, dan ben jij daar vast een van. Ik hoop dat je de moed op kan brengen. Misschien is bellen trouwens beter dan e-mailen. Met e-mail krijg je sneller smoesje. Mja, dat moet je wel durven. Je kan ook zeggen dat je het erg moeilijk en spannend vindt om te bellen, maar je grote zorgen maakt n.a.v. wat je gezien hebt. Blijf benadrukken dat jij het wel een puinbende vindt en dat het ECHT niet meevalt. Blijf volhouden in dat je je zorgen maakt en wil weten wat er nu ECHT speelt. Vraag of ze hulp hebben/ bij iemand terecht kunnen. Benoem dat ze anders hulp moeten zoeken. Bel desnoods een of twee weken later en vraag hoe of ze nog na hebben gedacht nav je telefoontje en zo ja, hoe. Hoop dat je hier wat mee kan
Ach het arme teentje van Linn.. dat soort stomme dingen zitten altijd in een klein hoekje of zo.. gelukkig was je er snel bij! Fijn dat het goed geneest! Hier vandaag maar wat kerst dingen neer gepoot, eerste dag dat ik me weer normaal voel. In huis zijn overal hoopjes te vinden, beneden in de hal ligt een rubberboot, ik slaap naast de was, etc. Dus prioriteit ligt hier bij de zolder afmaken. Dat lijkt nog aardig te gaan lukken ook! Verder probeer ik planning kerstvakantie beetje op me in te laten werken. Bedacht dat het toch wel handig is iets voor het kerst eten te gaan verzinnen nu. In Zwolle hebben ze het heel gezellig gemaakt met schaatsbaan, kraampjes, reuzenrad, ijssculpturen. En eigenlijk wil ik daar wel heen! Mja.. ik heb ook nog veel achterstallig onderhoud.. wat zal ik nou doen morgen? Maar eens even kijken hoe de nacht en de start is. Wie weet ben ik wel heel kwiek (schrijf je dat zo?) en heb de vaart er in, dan moet het kunnen met de meisjes. Durf in mijn eentje alleen echt niet met ze in het reuze rad. ICHTUS.. heb jij nog animo? Ha, ha.. denk niet dat het, naast je drukke programma, iets voor jou is. NIEKYN.. jakkie.. ik snap je spanning. Sterkte met je gesprek! Meiske.. je hebt dan wel weer heen heeeeeel mooi huis om een rommeltje in te maken! En jou kennende valt dat reuze mee. Verder.. merk ik nu ik aan vakantie toe ben ik weer denk: ik wordt huismoeder.. en gelijk daar achteraan: nee natuurlijk niet, niets voor mij. Een eeuwig terugkerend dilemma hier, voor mij althans.
Trouwens, ik had wel verwacht dat een aantal van jullie zich gestort zouden hebben op DE hobby van dit seizoen: brei je eigen kerstbal! Overgewaaid uit Zweden en een regelrechte hit. Toch gek dat 2 mannen dit bedacht hebben. Zie het filmpje op deze site Kerstballen brei tas Arne&Carlos | Winterse Versiersels | Kerst | Rosa Rugosa
Laatste vraag: wat eten jullie met kerst? (lees: iemand nog lekkere recepten die je MOET proberen?) Hier mijn bijdrage Koken met Karin Je kan er elke soort fruit op gooien die je blieft.
Maken=maykev is ikke dus! Enne, wees niet gevreesd, ik geef bij iedereen op Ik doe af en toe nog een poging tot wordfeud als ik 's avonds op bed lig. Anders heb ik er geen gewoon geen tijd voor. En eenmaal in bed val ik binnen 10 minuten in slaap dus ben niet echt een gezellige tegenstander. Ik hou er ook maar weer mee op denk ik
Kan me goed voorstellen dat je er niks over durft te zeggen. Het is ook nogal wat. Je wilt je er niet mee bemoeien en misschien vatten ze het wel helemaal verkeerd op maar dit vind je eigenlijk ook niet kunnen.. Logisch dat je dan niet goed weet wat je moet doen. Het is aan de ene kant veilig dat je een mail stuurt, met name omdat je dan niet zelf in gesprek hoeft wat je ws erg spannend vindt. Aan de andere kant, als je het wel via de telefoon doet kan je het veel meer uitleggen. Via woorden op papier kunnen mensen het altijd anders opvatten dan je bedoelt en hebben ze een kans om gewoon niet te reageren. Aan de telefoon kan je benadrukken dat je je zorgen maakt en het geen aanval is maar dat je juist wil meendenken etc etc. Dat is toch anders. Maar goed, je moet denk ik doen waar je ok bij voelt. Als dat een mail is is dat natuurlijk prima. Wat je ook doet (mailen of bellen) hou het bij jezelf. Maar volgens mij kan jij heel goed dit soort dingen bespreken
Dat recept van mom ga ik even bekijken. Dit ziet er gruwelijk lekker uit... Heb verder niet veel bijgelezen, snorrie. Deze week weer een mega drukke week gehad, echt niet cool. Gister was m'n kleine moppie niet helemaal fit dus ik wou op mijn werk even bellen naar het kdv hoe het ging. Zelfs dat ben ik vergeten, heb er gewoonweg de tijd niet voor gehad om er over na te denken om te bellen.. erg he? Ben de hele dag als een idioot bezig geweest met 2 crisiszaken. Bij de ene wou een ex partner zijn kids, moeder en daarna zichzelf van kant maken en in de ander moest een crisisiopvang geregeld worden voor een mishandeld meisje maar er was nergens plek. Nouja, met dat soort dingen zijn mijn dagen gevuld dus echt relaxed is het niet
hallo, Kom ook weer eens spieken. Hier gaat alles goed, niels heeft nu een week op het kdv gezeten en dat ging prima. Zelf in huis aan t rommelen en de laatste dingen doen die ik nog wil doen, is aankomende week mijn echte laatste week vrij en 2 dagen zonder kids dus nog even van genieten. Moet na de kerstvakantie weer beginnen, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, heb er wel zijn in. sm las je berichtje maar is het echt vreselijk vies of is het gewoon een grote rommel, opstapeling van spullen. Ken er verschillende in mijn omgeving die dol zijn op stapelen en openkasten en kleding die overal ligt e.d. waarvan ik denk dit kan absoluut niet maar het is op zich wel schoon alleen in mijn ogen een geweldige puinzooi waarin je niet kan functioneren maar wat voor die mensen prima werkt. Daar zit voor mij dus het verschil, is het ranzig, gevaarlijk voor je zal ik er iets van zeggen, is het gewoon een grote klerezooi maar wel schoon dan zou ik me er niet mee bemoeien, ieder is anders
Debie, daar heb je ook gelijk in idd. Wat ik eerder begreep uit de posts van SM over dit onderwerp is dat het aardig zorgelijk leek. Maar daar kan SM beter over oordelen denk ik. Op het werk hanteren we ook een soort 'goed genoeg' principe. Mensen kunnen heel goed een dikke bende in huis hebben maar prima voor de kinderen zorgen. En dat betekent dat ze 3x per dag een goede maaltijd krijgen, op tijd op school komen, geen hele vieze en kapotte kleding dragen, kleding wat bij het seizoen past (dus geen zomerkleding in de winter en andersom) etc. Maar meestal is een enorme puinzooi in huis ook een teken van een puinzooi in het (gezins)leven. En dat laatste weten veel mensen aardig goed te verbergen.
ik heb ooit ook in een gezin gewerkt waar het een gigantische puinzooi was, de vader had een verzamelwoede en dan ook nog financieel erbij nou die zorgde wel super goed voor hun kids hoor. hoe moeilijk het ook was voor ze de kids kregen wat ze nodig hadden maar idd sm kan het beste oordelen erover wij hebben het immers niet gezien @sm kan me voorstellen dat je het ontzettend moeilijk vind er iets over te zeggen, geloof dat ik dat ook niet zo goed zou kunnen
@debbie nu pas weer werken?? heb je dan ouderschapsverlof gehad (zul je vast wel verteld hebben maar geheugen is een zeef) ik probeer zo goed en kwaad als het kan nog te genieten van mijn laatste 2 weekjes maar het is zo druk druk druk pfffffff feestdagen zijn niet mijn favoriet hoor hahaha althans de voorbereiding niet zo zeer
De situatie bij SM ligt denk ik anders. Ik kan me nog herinneren van vorig jaar. Toen was ze ook al geschrokken. volgens mij was het gedrag van die mensen wat ze eerder niet vertoonden. En dan is het denk ik zorgwekkend. Maar het hoeft echt niet. Sommige mensen willen zo leven en zijn prima gezond en gelukkig. Bij mijn vriendin vroeger thuis was het ook zo. Het was altijd een dikke bende. Overal lag was en speelgoed. En schoon was het er ook echt niet. Dan liepen er ook nog 2 honden tussen. Was werd niet gesorteerd. Als de wasmand vol was, dan werd dat allemaal in de wasmachine gepropt en op 60 aangezet. Daarna werd dat in 1 van de slaapkamers uitgekiept en had je wat nodig, dan zocht je het maar uit de stapel. Maar er werd altijd goed voor de kinderen gezorgd. Goed te eten enzo en ze hadden er echt een thuis. Er kwamen altijd mensen over de vloer en ook ik kwam er graag. Het was er altijd gezellig. En nog zijn die mensen zo. Ze nemen het gewoon niet zo nauw. Het is er nog steeds een rommel en niet zo schoon. Maar het is daar nog steeds de zoete inval. Zij heeft in het verleden ook pleegkinderen opgevangen. En als pleegzorg het niet vertrouwd, dan plaatsen ze echt geen kinderen bij je. Dus zo kan het ook.
dat is eigenlijk meer wat ik bedoel, is het zorgwekkend of meer niet zoals je zelf vind dat het zou moeten. Er wordt tegenwoordig zo snel gezegt dat iets niet kan terwijl het anders is dan dat je het zelf zou doen. (bedoel dus niet in het geval van sm dat het zo is) alleen mijn maatstaven zijn niet altijd hetzelfde als die van een ander terwijl die ander misschien niet slecht is. vivi heb nog ouderschapsverlof gehad, wilde net als bij de meiden minimaal het eerste half jaar zelf doen, dus hoef pas januari weer. Vind het ook zo gek klinken, jullie gaan ook weer werken terwijl niels 3 maanden ouder is. vind het kanp hoor
whahaha.. MOM.. nee dank je.. ik ben alin zwolle city geweest.. erg gezellig idd, maar veuls te koud.. en vooral te NAT... Hier van de week een flasmob gemaakt in de stad.. met alle kerken een kerstjubel.. erg leuk.. en vooral mooi om met zoveel verschillende stromingen toch één te zijn.. de flashmob is gelukt, maar nu zijn de opnames totaal MISlukt.. zooooo jammer... SM..alles is al gezegd.. goed dat je iets doet met je zorgen.. bij mijn broer was het idd ook altijd zo...Ouders en ook kinderen kunnen goed verbergen.. (als er wel iets mis zou zijn).. Moest wel lachen om de opmerking van bones zoiets van: de was niet sorteren en gewoon een volle wasmand in de machine en dan op 60 graden zetten.. whahaha.. DAT doe ik dus ook.. ik mik ook alles bij elkaar.. hier staat ie dan alleen op 50 graden.. alleen ondergoed, handdoeken en beddengoed gaat op 90 graden.. anders vind ik het YAK...ik mik het daarna dan weer niet gewoon in een kamer, maar t wordt wel netjes in de kasten geruimd.. Vanavond sta ik met t koor MisSion in "Kerst in oud Kampen" Dat is een kerstmarkt in Kampen met allemaal kraampjes, maar ook musical groepen, koren, theater etc.. wij dus ook.. van 17u tot 21u.. brrrrrrrrrrrrr... koudddddddddddd.. ben nu al snotverkouden... heb er wel zin in... nou ja.. verder heb ik eigenlijk niets te melden.. het lijkt erop dat Anna de peuterpubertijd heeft ontdekt.. jengel de jengel...stampvoeten...gillen... en bijten.. pfffff.. waar is mijn engeltje????? whaha.. kan er ook wel weer om lachen.. op de é''en of andere manier blijft ze een zonnetje.. mijn prinsessenboerin!
Effe kort;bij hun is het dus wel echt vies niet zomaar een rotzooi. Overaal hoopjes vuile was (keuken,huiskamer,gang )overal vuilniszakken met vuil.overal vieze luiers,overal etensresten,overal plakkende chocolade of limonade vlekken etc etc.