Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hihi ichtus. dus jij neemt het ook niet zo nauw met de was?
    En dan alles op 50? Blijft het wel mooi dan? Hier meestal alle bovenkleding op 30 en niet in de droger. De prints op Tessa's shirt zijn dan ook allemaal nog heel mooi.
    Ondergoed, sokken en handdoeken gaan op 60.
    Beddengoed ook, maar als ik een hele mooie nieuwe hoes heb gaat hij ook op 30.
    Nu doe ik toch weinig in de droger. Maar ik heb dan ook de ruimte om het binnen op te hangen.

Blegh, er is iemand bij de april mama's die geen goede 20 weken echo had. Kindje heeft waarschijnlijk weinig overlevingskans. Hartafwijking. Vanmorgen moest ze opnieuw naar het ZH voor uitgebreider onderzoek en uitslagen. Moet er steeds aan denken. Bah...

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier bovenkleding op 30, alleen als t heel vies is 40. ondergoed, beddengoed, 60 of 90 doe wit, zwart, lichte en donkere kleuren apart

hoeveel was hebben jullie ongeveer, denk ik zo'n 12 tot 14 per week

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb niet zoveel was als jullie denk ik.
    Al vind ik het zelf wel veel. Denk gemiddeld elke dag een was. Dus zo'n 7 per week? Dat zal straks wel anders worden met een baby ;)

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik weet niks van was.. Ik mik alles in de wasmand en Jeroen redt zich er wel mee:D
    Hij maakt wel altijd stapeltjes dus gooit blijkbaar niet alles bij elkaar. Als hij er niet is vraagt hij wel eens of ik de was wil doen maar dan moet ik een duidelijke instructie krijgen. Gezeik en gedoe joh, die was..

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik baal er vooral van dat het niet uit zichzelf weer in de kast komt ;)
    Verder probeer ik het bij te houden en dat lukt aardig. Baal er zo van als ik 3 manden achter lig. Kan me er dan vaak niet toe zetten om het te gaan doen.

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier gaat bovenkleding gesorteerd op kleur op 30 of 40 graden. Dingen van Nore die viezer zijn van het knoeien, gaan meestal op 40. handdoeken gaan op 60. Ik heb meer was door de wasbare luiers natuurlijk.

Ik ben ook geen ster in huishouden doen en merk dat ik echt gewend ben om in een appartement te wonen. Doen alles beneden, kids aankleden enzo. Dan blijven hun kleren wel eens liggen, of ik leg ze op de trap om later naar boven te brengen. Dus daar ligt wel eens een hoopje was, want dat vergeet ik natuurlijk weer, of heb Nore op de arm...

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Oh en strijken doe ik ook beneden met de kinderen erbij, en dan leg ik het netjes in de mand en dan.... Kom ik er nooit aan toe om het op te ruimen. Als Nore slaapt kan ik niks boven doen want ze wordt van elke zucht wakker. En als de kinderen beneden zijn kan ik niet naar boven want na 2 minuten hangen ze in elkaars haren. Dus dat verzameld zich tot het weekend en dan kan ik het pas in de kast leggen.

8. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier ook denkik 14 wassen per week... dat isexclusief beddengoed..daarheb ik er nog wel 2 a 3 extra van iedere week..

de mooie kleding was ik wel voorzichtig, en vaak probeer ik nog wel enigszins te sorterenop donker en licht.. mooie witte kleding vis ik er tussen uit en wol etc ook.. maar dat vind ik echt wel genoeg gesorteer...whaha

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Strijken doe ik NIET.. echt nooit..er is welspul dat echtgestreken moet worden, maar dat spaar ik op en laat ik liggen voor oma... die is hier minstens 2 x per week en zij vind t leuk.. mooi.. de rest gaat strak aan de lijn of direct uit de droger goed opgevouwen de kast in.. als ik alles zou moeten strijken ben ik daar hele dagen mee bezig.. dat doe ik dus echt niet he...vind ik werkelijk tijdverspilling

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Dat heb ik ook Debora.. hier wordt ook beneden aangekleed.. datvind ik zelf makkelijker.. maar hun pyama's brengen ze dan zelf naar boven en maken hun bed op.. de kleintjes kleed ik dan later aan boven (tenzij ik zelf de kids naar school breng en ze mee moeten.. dankleed ik ze natuurlijk wel aan voor we weggaan..whaha)

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier ook exc beddengoed

heb zoveel meer was met drie kids. moet eerlijk bekennen dat ik sinds niels de rompers, spuugdoeken en pyjama's niet meer strijk ander idd niet meer te doen

12. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @debbie lekker toch dat je zolang vrij gehad hebt, hier is ouderschapsverlof onbetaald dus zit er niet in

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier net zo.. tis echt niet grappig.. en dan idd al die gevouwen was weer in de kasten doen.. bah.. en hoelanger je hetlaat liggen..hoe vervelender het is om t te doen.. maar ook hier staan er wel s 3 manden klaar te wachten.. en te wachten.. en te wachten....totdat Ed weer een zucht dat zijn onderbroeken op zijn..whaha

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    vivi je krijgt een deel van de belasting terug. ik krijg de helft van het aantal uur dat ouderschapsverlof is voor 50 procent betaald

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Strijken doe ik ook weinig. De overhemden van Peter. Verder hang ik alles strak op.
    Bedden doe ik 1x in de 14 dagen. Vind dat echt onzin 1x per week. Zeker nu in gewoon weg zelf de bedden niet meer kan opmaken. We gaan allemaal schoon het bed in 's avonds.

En nu even tukken. Tessa is op de psz.

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier doe ik de bedden wel iedere week.. Marijn en Anna snotteren en kwijlen teveel.. en Lies heeft nog wel s een druppel ongelukje.. ieuw... dan doe ik die van Jur en ons er maar gewoon bij..

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ja, snot en kwijl is niet echt fris nee. Dan doe ik heel soms wel eens alleen het onderlaken als het vies is.

Tessa is weer thuis. Zit te kleuren en ik zit aan de koffie. Ze gaan vannacht logeren. Voor het eerst niet bij opa en oma. Ben benieuwd.
    Morgen gaat ze naar opa en oma. Ook voor het eerst 2 nachtjes. Ik moet beide avonden werken en Peter heeft vanavond een afspraak die hij niet kan en wil verzetten. En morgen wil hij eigenlijk wel naar fc groningen.
    Als Tessa nou morgen toch thuis wil blijven, dan gaat hij niet naar voetbal.
    Tussendoor komt ze gelukkig wel naar huis. Vind het anders echt veel te lang 2 nachten.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kom ook nog even beppen:D De kids hebben net fruit en een koekje gehad en zijn zowaar even rustig aan het spelen (watsgebeurt:$).

Strijken doe ik nooit. Ja, heel af en toe een enkel ding. Jeroen heeft blousjes aan voor zijn werk, hij koopt tegenwoordig strijkvrije blousjes en de rest strijkt zijn moeder 1x in de zoveel tijd. Ik doe het in elk geval niet en hij wil het zelf ook niet dus heeft ie zn moeder maar gevraagd.

Boney, waar gaat Tessa dan logeren? Bij een vriendinnetje?

Onze kindjes gaan morgen ook logeren. Voor het eerst voor Timme. Fijn dat ze met zijn tweetjes zijn. Ze gaan naar mijn ouders. Jeroen en ik gaan lekker uit eten samen en daarna een filmpje huren en uitslapen! Verheug me er ontzettend op:) Sinds ik werk leven we echt een beetje langs elkaar heen. Ik ben doordeweeks na het werk zo moe dat ik om uiterlijk 21u in bed lig en in het weekend hebben we het vaak druk met van alles. Of we hebben zo'n hangdag met de kids waar we na een paar uur allebei chagrijnig van worden. Dus nu lekker even een dagje/nachtje zonder kids.
    Ik ben uiteraard wel een beetje nerveus, met name voor Timme:) Lune heeft zo vaak bij mijn ouders gelogeerd, dat zal wel goed gaan. We zien het wel!

Hihi, Lune en Timme zijn zo schattig samen aan het spelen. Ze rennen achter elkaar aan en gaan zich verstoppen. Ze schateren het uit allebei:D Ben dan wel weer benieuwd hoe lang het duurt voor er eentje huilt:cool: Nog even van genieten dus haha.

Oja, bedden verschonen. Ook ongeveer om de week. Kan iets langer of korter zijn.

Ik ben op zoek naar een autootje. Kan nog niks geschikts vinden. Moet niet te duur zijn (max 2000 euro), niet te groot en niet te klein, 5 deurs en moet uiteraard goed rijden. Eigluks wil ik heeeeel graag een peugeot 206 maar die zijn te duur. Grr.

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Tessa gaat bij een neef slapen. Eigenlijk meer een broer van Peter. Zijn soort van samen opgegroeid. (waren buren)
    Ze hebben een 2ling van 8 die stapel zijn op Tessa. En Tessa op hun.

20. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk die logeerpartijtjes!

De was, tja, hier toch wel 15 tot 20 per week. Strijken doe ik ook niet. En ook hier is het grootste probleem om het weer in de kasten te krijgen. Daar heb ik zo'n hekel aan hè!

Maja, succes met je zoektocht naar een auto die aan je eisen voldoet!

Vandaag een afspraak gemaakt voor Piet bij de ha voor een verwijzing voor een vasectomie. Was hij toch boos over:$ Hij bepaalt zelf wel wanneer hij daar langs gaat...Nu heb ik die afspraak dus maar weer afgebeld. Hij krijgt geen sex meer totdat hij langs gaat:D En dat kan ik heel lang volhouden:p Stom gedoe allemaal, watje is het!

Vanavond kids naar zwembad brengen, halen en naar de verjaardag van mijn moeder. Niet zoveel zin in, ga liever tvoh kijken:)

Deel Deze Pagina