Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    @ debora , ha het gaat inderdaad erg snel . Lijkt net gisteren … :( …
    Die pictogrammen is misschien wel een idee ja.. we hebben nu via de zuidzorg een dvd
    Gekregen , over een bepaalde manier van opvoeden… we gaan eens kijken hoe dat gaat lopen, wellicht kunnen de pictogrammen daar in mee.. THNX voor t mee denken !

@ ichy Hoi,…. !!! :) dank je .. en ja t gaat langzaam aan beter , inmiddels een flinke keelontsteking te pakken maar ook dat komt wel weer goed !
    @ botje , dank je wel meis …. We komen de dagen wel door we gaan op vakantie dat maakt de druk iets minder .. :) en jemig 24 weken al … wat ga je snel ! ! …. Spannend hoor !
    HOOOOOOOOOOI @ nieuwe SM !! :):)
    @ suus oooooh wat een schatje !!!!!!!!!!! en je hebt mij nog niet op FB :p

Hoe gaat het hier , op mijn keelontsteking na opzich wel goed …
    Er zijn wat dingen gaande op het werk die niet zo leuk zijn , onze functie *coach* wordt herzien
    En ze willen dat we minimaal HBO nivo hebben , ik heb dat dus totaal niet met als gevolg dat voor mij deze functie dan op houd… :( enorm klote dus … mijn contract loopt 1 febr af en was dus helemaal in paniek… Heb daarna een gesprek met mijn directeur gehad en die stelde me gerust dat ik dan weer terug aan de telefoon kon … GELUKKIG … zou gewoon verlening krijgen en dan kwam het goed .. Pjoef … NEE DUS ,… 2 dagen later komt mijn manager dat ik wel even een toets moet maken want de toets die ik gedaan had voor mijn coach functie was niet voldoende om daar uberhaupt te kunnen blijven … ??? …. ????..... dus ,… daar ging de deur weer dicht :*( …..
    Inmiddels heb ik de toets vandaag gemaakt en heb er een zwaar hoofd in , ik heb VBO gedaan en geen MBO en al helemaal geen HBO … die toets was voor mij dus ook te hoog gegrepen. Over 2 dagen komt de uitslag maar zie er geen hoop in …
    Nu begreep ik van de directeur dat ik dan een verlening kreeg om een nieuwe baan te zoeken , ik reken dus op een verlening van ong 3 maanden … dat was een schappelijke tijd .. en dan zou ik dus per mei de ww in moeten :( … * tenzij ik iets anders heb natuurlijk * …. Lekker zo voor de feestdagen horen :( dus niet …

Maar das weer even een kleine update ! …

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    nou mys fijn dan... Maar als je toch eerst als coach werkte, en dat ging verder prima. (behalve dat je dat papiertje niet heb) Dan vind ik het echt belachelijk dat ze je niet houden voor een functie lager... tssss Hopelijk heb je de test gewoon goed gemaakt en anders snel een nieuwe en vooral leuke baan!

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    oh en die opvoed methode: laat me raden: Tripple P?

4. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hahaaha debora , indd triple p :) .. bekend ???

en nee ik vind het ook raar en met mij nog meerdere maja ,.. je heb geen flikker te vertellen he :p

5. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    2 tips: voor picto's zie www.sclera.be

Voor wekkertje: een time-timer Robo International Toys - Time Timerwerkt perfect, maar is niet goedkoop.
    Bij de hema kun je nu een kookwekker kopen waarvan de tijd slinkt die je moet wachten, kost een tientje, merk joseph o.i.d.

zomaar nog een tip: www.kindenouder.nl
    en www.geefmedevijf.nl hele fijne methode! Werkt super.

6. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    oooooh thnx mom voor het meedenken !!!! :) ga het eens op me gemak doorkijken :)

7. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Triple P is op zich ok, naar wat ik hoor ;)

8. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    En mys, sterkte met je werksituatie, lijkt me flink balen en stressvol! Begrijp ik goed dat je nu wel volledig werkt?

Debora, fijn dat visualiseren zo goed aan slaat! Lijkt me een opluchting.

9. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    nee ik werk nog niet volledig ben aan het opbouwen ... Het is inderdaad stressvol :( ... erg balen ..
    maar dank je wel !

10. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ow en ben nog nie bekend met triple p hoor .. ligt hier een dvd die ron en ik morgen gaan kijken , ben benieuwd

11. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    yep yep yep, welcome to my world of Finn!

Mocht je willen: van geef me de vijf heb ik een boek hier, mag je lenen als je wilt Mys

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja tripple p is op zich ook wel ok, maar ik hou niet zo van belonen met dingen. Op het mkd als ze echt "school" gaan krijgen zelfs met snoepjes.
    (mijn redenering: we willen allemaal maar beloont worden, dat haalt je innerlijke motivatie een beetje weg en dan krijg je van die mensen waardoor nu de crisis er is: mega hoge beloningen en hebben hebben hebben. Maar he, in mindere mate vind ik het prima)

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    echt belonen heb ik een hekel aan, doe het zo min mogelijk in mijn klas, in mijn ogen doen ze iets alleen maar voor de beloning en niet voor de juiste redenen. gaat me dan om beloningen in de vorm van snoep, stickers, cadeautjes. Complimenten e.d vind ik nwel nuttig

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hi hi hi,ik heb de cursus van Colette de Bruin gedaan.Echt een superleuke vrouw,met heeeeeeel veeeeeel ervaring!In het werken met de kids ook veel aan gehad.

Maar jullie zijn goed bezig dames!

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Precies! Dat doe ik hier dus ook: complimentjes geven en oprechte interesse.

16. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
  17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hooi

@Meiske.. ik verheugde me uiteindelijk ook op de KNIPdag!.. puur zodat ik er niet meer zo tegenaan hoefde te hikken. Hierna had ik wel wat meer rust.. tot de dag dat Ed zichmoest laten testen..of liever gezegd, toen we de uitslag kregen.. Hij was steriel.. Op zich de bedoeling, maar op de één of andere manier had ik hier toch geen rekening mee gehouden.. Het was een tik in mijn gezicht.. Het heeft ff geduurdvoor ik dit echt kon accepteren... Rationeel gezien kun je alles wel positief benaderen.. maar daar doet je gevoel helaas vaak niet aan mee.....Succes meis...
    Nu ben ik er ook gevoelsmatig blij mee...

Gister gezongen bij eenblijf van mijn lijf huis.. Wat bijzonder.. ook heftig...

Zaterdag nog zingen bij kerstnachtdienst hier in Hattem.. en dan mag de dreigende verkoudheid wel doorzetten.. dus nu nog ff volproppen met vitamientjes....

Eerste kerstdag zijn wij lekker met t hele gezin thuis, zonder visite.. tweede kerstdag gaan Jur en Lies met schoonzus en zwager mee 2 dagen op vkaantie en eten wij savonds bij andere schoonzus en zwager...

*dit moet nog ff geheim blijven en misschien leest schonezus wel mee..*.

Verder dus nietveel bijzonders.. endaar ben ik blij mee..

(mijn spatiebalk doet t niet goed meer..valt t op?)

Met mij gaat t ietsie beter, maar misschien komt dat ook wel door alle drukte.. geen tijd om na te denken en de malen.. dat scheelt een boel...

Ik wens iedereen hier fijne dagen!!!!

Liefs.. Ichy

18. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ichtus, ik lees in je berichtjes altijd zoveel enthousiasme over het zingen. Ik vind het zo fijn voor je dat je je daar zo goed bij voelt!

Vandaag met Sofie naar het consultatiebureau geweest. Yeah, ze is de 1 meter voorbij. Ze is 1.01 meter lang en weegt 14,8 kg. Was prima, beetje tenger. Heeft ze echt van Piet en zeker niet van mij whaha:D

Vanmiddag bij mijn nieuwe nichtje en schoonzus op bezoek geweest in het ziekenhuis. Pffff, heb het er echt wel moeilijk mee. Heb me daar groot gehouden natuurlijk ( niemand weet er vanaf), maar thuis kwamen de traantjes. Zal heus wel een keer slijten.

Morgenavond hebben de kinderen een kerstdiner op school en worden er toneelstukjes opgevoerd. Jammer dat de ouders daar niet bij mogen zijn. Wel mag ik morgen een soesjestoren, 40 sandwiches en 20 puddingbroodjes maken. Gelukkig zijn dat dingen waarbij de kids mooi kunnen helpen:)

1e kerstdag gaan we bij mijn zus eten (andere zus en mijn ouders komen daar ook heen. We maken dan allemaal wat en nemen dat mee naar haar. Tweede kerstdag blijven we lekker thuis en gaan we gourmetten.
    Piet zou 2 weken vakantie hebben, maar helaas moet hij de tussen kerst en oud en nieuw nog een paar dagen werken. Ach, eigenlijk had ik het kunnen weten, het is elk jaar hetzelfde liedje...Maar ja, als je eigen baas bent is het niet anders. Zeker niet in deze roerige tijden.
    Hij is nu zijn kerstpakket aan het ophalen van het vrijwilligerswerk dat hij elke zaterdagavond doet. Ben benieuwd, is meestal wel een leuk en vooral bruikbaar pakket;)

19. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Goedemorgen dit was snel bijlezen, iederee is waarschijnlijk harstikke druk. Ik had m'n wordfeud woorden al gelegd en had nog even de tijd dus kom ik langs :)
    Hier alles goed, druk maar wat else is new? Ik had een leuk idee, samen met jesper een paar kesstkaarten maken, maar ik ben gisteravond de hele avond bezig geweest met knippen van die k.. Kerstballen... Leuke ideeën heb ik weer hoor.

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi! Knuffel voor Meiske..! Wat rot dat je het er zo moeilijk mee hebt. Bespreek je dat ook met piet?

Hier ziekenboeg. Jeroen en ik werden gisternacht ziek. Koorts, griep, blegh.
    Mn moeder heeft Timme net ziek uit het kdv gehaald en hier gebracht en Lune zei vanochtend ook dat ze niet lekker was maar wou wel naar het kdv, is haar laatste dag vandaag en ze gaat trakteren. Hoop dat ze vandaag dus nog niet ziek wordt.
    Ik voel me vet lullig. Is al de derde keer dat ik me ziek moet melden op mn werk, pff..

Deel Deze Pagina