Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    suus zal er eens naar kijken. Ze mag nu af en toe op de ds of de tablet maar max 15 minuten per dag . Als ze hem trouwens niet ziet vraagt ze er ook niet naar.

maja leuk hoor, ben benieuwd hoe iedereen dan gaat reageren.

sm ben het wel met je eens maar merk dat ik nu al zwicht voor de grote groep. In omgeving is ilse de enige die nog niet zoiets heeft en er ook nog niet echt mee om kan gaan. Zitten we met vrienden of familie moet zij toekijken hoe ze spelen op die dingen omdat zij alleen stiften mee heeft.

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oh jakkes Deborah, snap heel goed dat je er dan nu tegenop ziet.....Hopelijk gaat het nu wel goed, ze is natuurlijk een stukje ouder nu.

Maja, wat leuk!!!!!En hoe groot of klein je het doet, maakt niets uit.Trouwen doe je voor jezelf, niet de omgeving.

Debie, dat is hier ook zo.Als het ding in de kast ligt, dan vraagt ze er niet om. Maar als ik op de telefoon een spelletje doe,dan denkt ze er aan.

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    voordeel dat ik hier nog zo'n oude telefoon heb zonder internet en spelletjes, hmmm moet toch eens met de tijd meegaan

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Debora,
    ben benieuwd hoe Finn het dan gaat doen op de BSO.
    Succes met Nore ook, hoop dat het makkelijker gaat als de laatste keer. Waar ga je werken?

5. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh Suus, ik leef met je mee. Hopelijk wordt het afscheid nemen elke keer wat minder moeilijk.

Whaha Maja, goeie grap. Al moet ik zeggen dat ik zo'n zelfde actie van mijn zwager en schoonzus niet zo kon waarderen. Wij kregen een trouwkaart in de bus dat ze getrouwd waren. Het is Piet's broer waar hij een goede band mee heeft;) Maar jouw naaste familie is wel op de hoogte, dus dat is toch anders;)

Cadeautjes voor Sofie haar verjaardag weet ik ook nog niet. Ze wil heeeeel graag een doracomputer. Zo'n achterlijk ding waar je eigenlijk niks mee kan. Dus die krijgt ze niet:D DS heeft ze al, een oude van Eva. Maar daar doet ze eigenlijk nog weinig mee. Een fiets heeft ze ook nog. Is 12,5 inch maar die kleine uk past daar nog prima op. Ze moet ook met haar voetjes bij de grond kunnen en dat gaat op een grotere fiets echt niet lukken. Wordt dus nog lastig om voor haar iets leuks en nuttigs te kopen.
    Eerst is Kas nog jarig (19 januari) Hij krijgt een nieuwe fiets. Da's makkelijk;)
    Vanmiddag zijn we naar de film geweest, Alvin en de chipmunks. Pfff wat een stomme film. Gelukkig vonden de kids het wel leuk.
    Straks gaan we patatjes eten en het feest is dan compleet, want op veler verzoek eten we aan de salontafel;) Vind ik echt helemaal niks, maar de kinderen vinden het geweldig.

Spannend hoor, dat alle kindjes nu bijna naar school gaan. Ben zo benieuwd hoe ze het allemaal vinden op de basisschool!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Meiske, ik denk dat er hier ook een paar mensen niet blij zijn met onze trouw-actie. Met name 3 vriendinnen. Ik zit er dus ook over te denken om het hen wel te vertellen. Ik vind het heel lastig. Ik wil geen 'gedoe', het is puur een formaliteit. En wat ik al helemaaaaaal niet wil is een vrijgezellenfeest. Dus ben een beetje angstig voor het wel vertellen:)
    Ga er nog even over nadenken.
    Het is trouwens de 30e al, dus een vrijgezellenfeest gaat hem toch niet meer worden:D

Eetze iedereen! Wij eten bami met saté, zin in.

7. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maja, je moet doen waar je jezelf het fijnst bij voelt!
    Bami met saté klinkt lekker, eet smakelijk:)

Hier zijn de patatjes al op. Jemig, wat is dat klote eten met je bord op schoot. Snap echt niet dat mensen dat voor hun plezier doen.
    De kinderen vonden het echt een feest. De tv mocht ook aan:D

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja je moet het gewoon doen zoals jullie willen. Ik zou het je vriendinnen idd wel vertellen. Als het echte vriendinnen zijn begrijpen ze toch zeker ook wel dat jij op deze manier wilt trouwen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik achteraf (hihi 3 jaar later) het toch wel graag gevierd zou hebben. Wij zijn ook alleen op het gemeentehuis getrouwd met 4 personen in totaal :D. Ik sta helemaal niet graag in het middelpunt en ben ook geen feestbeest maar nu vind ik het toch wel jammer dat we geen echt feest gehouden hebben.

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @sm: Ik heb 3 contracten gekregen haha
    ik start nu als aspirant leerling verzorgende ig in een verpleeghuis.
    in februari ga ik alle dag naar school (contract 2)
    En daarna 3 jaar als leerling verzorgende.
    Daarna kan ik meteen een vast contract krijgen als er een vacature is.
    Ben blij dat ik nu echt iets heb waar ik een paar jaar mee vooruit kan, steeds een baan van 6 maanden is echt niks!

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    wij hebben de bruiloft wel met familie gevierd (niet iedereen, want veel mensen kregen daar geen vrij voor en wonen ver weg) maar wel met ouders, broers, zussen, oma's en opa en wat ooms en alle aanhang en tantes. Maar alleen marc z'n gezin al zijn al best wat mensen!
    Toch hebben we het ook klein gehouden. Een lunch met z'n allen gewoon thuis bij ons. Daarna ging bijna iedereen naar huis. We hebben pizza's besteld :D en daarna naar het cafe op de hoek en iedereen die wilde kon komen.

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maja zou het prima begrijpen als mijnbeste vriendin zo zou willen trouwen, zou ik respecteren, zou ik het achteraf horen zou ik me persoonlijk afvragen hoe goed de vriendschap is..........

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Precies, daar zit ik dus ook mee. Ik baal ook gewoon dat mijn stomme schoonzus wel mee 'moet' en mijn vriendinnen er niet bij zijn. Op zich hoeven ze er van mij ook niet bij te zijn maar ik heb helemaal niks met mijn schoonzus en zij is er wel. Dat kan ik niet 'verkopen' aan mijn vriendinnen. Dan had ik het liever helemaal stiekem gedaan maar dat kon niet omdat we dat 1000 jaar geleden aan mijn schoonmoeder beloofd hebben. Oftewel: het gaat niet zoals ik wil.
    Waar ik aan denk is het om toch te vertellen aan een paar goede vrienden. En dan dus het weekend erna geven we een feestje omdat ik dan 30 ben geworden. Dan willen we het vertellen. Of eigenlijk een bordje met 'just married' ophangen en kijken wie het opvalt:D

13. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Debora, ik vind het dapper dat je nu nog aan een opleiding begint! En met nu nog bedoel ik nu je 2 kindjes hebt;)

Wij hebben heul lang geleden de hele mikmak gedaan op onze trouwdag. Dus 's ochtends foto's maken met een fotograaf, 's middags trouwen, daarna diner en 's avonds een feest met ongeveer 200 gasten. Zou het zo weer doen:)

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    tja ik heb geen andere keus... ben nu bijna 2 jaar werkeloos en kan geen werk vinden, dit is de enige kans die ik nu heb. En ik heb dit al vaker willen starten maar er kwam steeds iets tussen.
    weet nu ook wat ik graag wil in de toekomst: als verzorgende werken in een hospice waar mensen komen die gaan overlijden en dit niet thuis of in een ziekenhuis willen. (voor veel mensen misschien niet zo'n geweldige baan... :p ) Maar ik wil eerst ervaring opdoen en wat ouder worden want op zo'n plek vind ik het wel prettig al ik geen 20er meer ben ;)

15. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    tuurlijk suus, het wordt steeds minder, hoewel het je nog wel eens aan kan vliegen.. maar daarvan mag je ook gerust de hormonen de schuld geven!

He maja, strakke actie! Denk dat ik het van mijn vriendin ook wel heel jammer zou vinden, daarintegen maakt dat bordje ' just married' en een feest met misschien even een extra tintje het dan wel weer goed. Anders laat je ariel een lekker taart maken. OEH ik weet iemand in groningen die dat doet.. wacht ff..

16. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Mooie Taart! - Home Als je verder toch geen geld uit geeft kan je best een leuke taart kopen voor je feest, misschien kan ze wel een bruidspaar in spijkerbroek bovenop zetten!

Denk niet: dat vrijgezelllenfeest kan niet meer... dat is snel geregeld hoor! Enne.. denk je niet dat als je je vriendinnen het verteld zij iets doen voor je feest?

Wie wil jij op je bruiloft? Je kan ook zeggen: hou die datum vrij, ik heb een verrassing en dan bel je de dag er voor op om te vertellen wat er gaat gebeuren.

Nog een idee... je feest in Las Vegas-style doen.. kijken wie de hint begrijpt ;)

Ik vind het echt lachen!

Debie: heb je wintersport foto's? Ik ben nieuwsgierig!
    Debora: klinkt pittig, had je eerder al verteld, maar dat hospice is nieuw voor je. Ik ken iemand die dat al jaaaaaaaaaaaaren doet en colums schrijft, als je ze wil lezen laat het me even weten. Betekent dit dat de naaimachine achter het schot op zolder verdwijnt voorlopig?

Hier nog echt niet fit, echt balen. Vorige wk Elena zo ziek, nu zelf niet fit en ben ik straks opgeknapt kan ik weer werken. Ik probeer vooral positief mijn vakantie te benaderen. Het raakt bijvoorbeeld wel lekker opgeruimd in huis. En als ik geen vrij had gehad had er niet voor Elena kunnen zijn. Het is hoe dan ook toch wel heerlijk om niet te werken. (wie weet er nog meer?)

Morgen met mn ma op pad. Ze moest me toch maar eens wat dingen vertellen... ben benieuwd wat het dan is. Ik vind het toch ook wel spannend. Straks gaat ze iets rots vertellen, jakkie.

17. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Kado's.. hier nog niet over nagedacht, maar wel tips. Luistercd's zijn hier nu in (en handig, weer eens wat anders dan tv). Bijvoorbeeld van Jip en Janneke. Maar je hebt r nog veel meer.

Verder is Elena helemaal weg van educatief spul. Bij de Hema heb je het e.e.a. aan boekjes met oefeningen per leeftijd.

Ook leuk wat nu te koop is is een boekje met opdrachtjes, makkelijk en moeilijk door elkaar, en dan moet je met een soort ben op het rondje duwen van de dingen waarvan jij denkt dat die goed zijn, zo ja dan brand er een groen lampje.

Elena zelf vindt een ballerina pop (12,95 bij blokker) die kan dansen leuk.

Offe.. hello kitty strijkkralen. Play mais is ook leuk, maar vind ik zelf Elena nog net te jong voor.

Hier wordt het overigens wel een fiets denk ik. Hebben we nog wel zij-wieltjes nodig. Echt erg, maar we fietsen nauwelijks met Elena. Ik kan de laatste keer niet eens herinneren :). Hier voor de straat kan het niet, de bus komt hier langs en er is veel fietsverkeer. Onze achtertuin leent zich er niet echt voor. Dus dan moeten we echt op pad. In je eentje met Suzanner er bij is dat niet zo handig, maar zou wel meer moeten. Nu het weer nog een beetje droger. Zo juist al schrijvende heb ik me toch een goed voornemen bedacht voor 2012: ons meisje zo snel mogelijk leren fietsen!

18. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Hier vanavond met de meisje gegourmet, erg gezellig! We hadden jazz op de achtergrond, Suzanne heeft bijna de hele maaltijd gelukzalig geswingt in haar kinderstoel, breed uit gelachen en knuffels uitgedeelt. Heerlijk! Alleen hangt die geur hier nog wel even.. na ja.. het was het waard.

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    He bah beterschap, en ben ook benieuwd wat je moeder dan te vertellen heeft! klikt zo "er is wat ergs"

nee de naaimachine verdwijnt hier niet, ook m'n haaknaald echt niet! Vind het heerlijk iets voor de kids of als cadeau te maken voor iemand. Hobby is toch ook leuk!
    Ik zou de collums graag willen lezen, vind ik erg interessant!

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ooh dat klinkt gezellig mom!
    ik kom ook niet op de naam met die opdrachtjes en de pen en lampjes. aargh Finn heeft het ook.
    uhm electro??

Deel Deze Pagina