Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    whahha sm, vakantie wintersport doen we in december, is al geboekt, maar dan is hij toch net iets ouder.

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Sorry dat ik hier al even mijn gezicht niet heb laten zien. De kids hebben nu al twee weken vakantie en vooral de jongens knokken elkaar de tent uit;) Ik heb wel wat bijgelezen, maar gewoon geen tijd gehad om te reageren. En de komende 2 weken lukt dat ook niet, want morgen gaan we op vakantie. En we hebben daar helaas geen internet.
    Verder gaat hier alles goed. De kids zijn erg druk en het weer zit natuurlijk ook niet mee.
    Morgenochtend moet ik alles nog inpakken. Mijn schoonvader komt dan veel spullen ophalen en neemt die mee naar Belgie. Echt super, want al die zooi past nooit in onze auto:)
    Als we terug zijn kom ik zeker verslag doen en wat foto's showen.

3. supermummy

supermummy Niet meer actief

Prettige vakantie Meiske! Hopelijk krijg je nog een beetje mooi weer.

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    morgen

meiske fijne vakantie, lekker er ff uit want 6 weken thuis hangen als het weer zo blijft is ook niets.

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Goedenmorgen,

Meiske, veel plezier op vakantie! Hopelijk heb je snel beter weer, dit is idd niets zeg.

Ik heb ook helemaal de balen van het snertweer.....IK WIL ZON!
    Ach, tis toch even allemaal balen; mijn ouderschapsverlof is afgekeurd voor halve dagen. auto is kapot gegaan (ca. 600 euro reparatie),Tess snipverkouden (slaapt dus slecht).....enz.
    Gelukkig bijna vakantie, nog 1 weekje....dan ga ik echt mega relaxen.

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    suus balen van het ouderschapsverlof, ga je het nu op een andere manier opnemen. Hier al het betaalde in een keer vanaf oktober tot januari.

pffff esmee is om te schieten vandaag, is alleen maar aan het etteren.

7. supermummy

supermummy Niet meer actief

Balen Suus, hoe ga je het dan regelen?

Hoe gaat dat eigenlijk met ouderschapsverlof in NL? Krijg je dan na je zwangerschapsverlof nog een gedeelte doorbetaald als je minder werkt?

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ouderschapsverlof heeft ieder recht op, aantal uur hangt af van je werktijd. in onderwijs krijg je een deel van het verlof onbetaald, deel 55 procent van je salaris. meeste beropen is alleen onbetaald

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik weet nog niet hoe en wanneer ik het ga opnemen. Ben nu nog in discussie met personeelszaken, ben het er namelijk niet mee eens. Er zijn andere mensen die wel flexibel mogen werken, dan wel geen oud.sch.verlof, maar er worden argumenten aangehaald waarom het een wel en ander niet mag, die niet kloppen. Die kun je in 1 adem ontkrachten, dus ik ga zo nog niet akkoord.
    Maar ga er uiteindelijk ook geen gevecht over aan.....wil wel genieten van mijn verlof straks.

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hoe wil je het dan opnemen suus? Bij mij kwamen ze zelf met opties waarvan ik dacht dat is toch niet haalbaar/ normaal meer

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Meiske, fijne vakantie! Hoop dat je jongens daar een beetje liever voor elkaar zijn..

Suus, wat balen dat je een strijd moet leveren om het oud.verlof.. maar dat komt vast goed! Idd niet je verlof door laten verpesten.
    Tess aan het hoesten dus? Vervelend hè. Kids hier ook, Timme ook zo dat het hem wakker houdt.

Lune speelt vandaag bij mijn schoonouders, nichtje is er ook. Ze brengen haar vanmiddag terug, prima zo.
    Timme ligt op bed en ik heb het huishouden even gedaan.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik wil op een van mijn werkdagen om 14.00 naar huis. Dus 3 uur verlof per week. Ik heb al een collega bereid gevonden om die uren te werken, dus dat is het probleem niet. Mag ook een dagdeel zijn, maar het moet allemaal weer eens moeilijk gaan. Niemand geeft ook echt antwoord, pffff, zelfs de directrice niet.
    Ik hoor nu hopelijk maandag meer van pz.

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    dat ze dat voor mij niet zouden goedkeuren zou ik snappen, ik sta voor een klas maar voor een ib zou het toch niet heel veel moeten uitmaken lijkt mij. Hier kon ik wel een middag helemaal maar dat is voor mij niet echt een optie

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nee, dat zou ik ook niet willen als ik nog voor de klas stond. Maar idd als een iber is het juist praktisch dat ik er wel 3 dagen ben,maar 1 dag eerder weg ga.
    Gaat me ook helemaal niet om die uren of dag,maar gaat me om het principe. Enkele collega's hebben allerlei regelingen/flexibele werktijden en daar werd nooit moeilijk over gedaan. Dan moet je 1 lijn in de organisatie trekken en ze allemaal niet toestaan.

Tess staat voor me te dansen op akon-bellydancer....ha ha ha.
    Het is hier op en af met het weer. Net een uurtje zon gehad, maar nu weer net zo grijs....

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Volgens mij sta jij gewoon in je recht hoor suus. Ze moeten idd wel één lijn trekken.

Timme heeft echt de hele dag gejengeld. Ik mocht hem niet op de grond zetten.. heb dus bijna de hele dag met hem op de arm gelopen, pfoeh. Hoop echt dat hij zich morgen wat fijner voelt anders word ik gek :)
    Lune heeft het leuk gehad bij oma. Thuis nog lekker in de tuin gespeeld en we hebben gegeten onder de veranda. Ben zo blij met dat ding!
    Lig nu op bed, kan niet slapen.. toch maar weer één poging doen, Zal wel weer een kort nachtje worden.
    Trusten!

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @suus wat een gezeur zeg....maar gelijk geef ik je niet de een wel en de ander niet. sterkte ermee meid.

morgen is het dan zover dan word onze dame 1 jaar...wat is het toch snel gegaan dit jaar echt niet te geloven, daarbij stop ik morgen ook nog met de borstvoeding. ik heb met mezelf afgesproken haar op d´r verjaardag de laatste voeding te geven ik hoop dat dit goed gaat en dat ze niet te veel afkick verschijnselen krijgt hihihi en ik niet teveel stuwing al ben ik wel af flink afgebouwd dus het zal wel meevallen. heel gek ik heb d´r een jaar naar toe kunnen leven en nog vind ik het gek om dadelijk te stoppen met voeden maar dat zal wel normaal zijn denk ik.

vanmiddag 2 taarten maken, hopenlijk lukken ze want ik ga ze overgieten met ganache.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gefeliciteerd met je meisje Kikkert! Ik vind het zo knap, een jaar lang bv! Ik denk nog met weemoed terug aan die 5 maanden, terwijl ik het loeizwaar vond.
    Fijne dag vandaag! Vieren jullie het samen?

Hier staan prinsessenmuffins in de oven. Wou Lune graag maken, prima. Straks versieren. Timme ligt op bed, die is nog miepig en niet helemaal fit. Jeroen is de veranda aan het verven.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Even een vraagje tussendoor.. Hoe vaak huilen jullie (peuter)kids eigenlijk? Zeg maar gemiddeld op een dag. En waarom huilen ze dan?
    Was ik even benieuwd naar omdat ik vind dat Lune vrij veel huilt, maar ik ben wel benieuwd wat 'normaal' is;)

19. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Suus.. ze hoeven helemaal niet een lijn te trekken. Als jij en je leidinggevende het prima vinden mag zelfs personeelszaken er niet moeilijk over doen. ouderschapsverlof opnemen mogen ze ook niet weigeren. Als ze werkinhoudelijke bezwaren hebben, zoals debie noemt, prima. Ik word hier ook opstandig van grrr. Zet m op meid! En heel veel sterkte deze zware week nog!

20. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ah nee he, koop ik stiekem een aanbieding voor samen salsa leren in een dag, zie ik na aankoop dat ze alleen nog op zondagen dit aanbieden. Wel door het hele land. Chipperdechips.. wij willen zoiets niet op zondag doen ivm ons geloof. Iemand interesse? het is van 10-18 incl drinken lunch en hapjes.

Deel Deze Pagina