Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    De bevallingen van Julian en Fayah waren niet echt bepaald makkelijk. Bij Julian was de bevalling op zich nog wel te doen, moest alleen een week later terug omdat ze de placenta niet gecontroleerd hadden en ik gecuretteerd moest worden. Fayah lag tot 36 weken in stuit, dmv Moxa therapie was madam gedraaid (later bleek tot sterrekijker wat weer betekende dat de ontsluiting niet vorderende. Toen ze er eindelijk was wilde de placenta niet komen, en na 1.5 uur hebben ze een spoedcurettage moeten doen, met als gevolg dat ik bij de bevallig van Fayah 3.4lr bloed verloren ben. Charlie was vergeleken met die bevallingen een eitje, de vliezen werden om 8.45 gebroken en na een 3 zware uren (tja rugweeën zijn gewoon niet leuk) en 3 persweeën was ons meisje om 11.54 geboren en mocht ik zelfs de zelfde dag naar huis! (bij Julian moesten we een nacht blijven, en bij Fayah 2) Merk ook dat ik nu ook de bevalling van Fayah beter een plekje kan geven en zie nu ook pas wat ik allemaal bij haar gemist heb qua ontwikkeling (kan natuurlijk ook zijn omdat ik het nu bewuster aan het afsluiten ben ;))

Gefeliciteerd met je meisje trouwens! Heeft ze gister nog fijn met de sneeuw kunnen spelen?? Hier waren er 2 aan het mopperen dat t veel te koud was :)

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Suus gefeliciteerd met de verjaardag van Tess! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad!

3. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Suus, nog net op de valreep gefelciteerd met de verjaardag van Tess!! Hoe vindt ze de trampoline?

Hier een lekker dagje gehad. Vanmiddag geschaatst (de kinderen dan, ik heb geen schaatsen). Was wel koud, maar wel hebben het overleefd. Sofie was het na een uurtje echt zat. Ze kon alleen nog maar huilen. Zo sneu. Eenmaal thuis is ze onder een dekentje gaan liggen en in slaap gevallen. Moe, niet fit, ik weet het niet. Ze ziet iig wel erg witjes en eet nog minder dan normaal.
    Stijn zijn beste vriend is hier aan het logeren. Net sliepen ze nog niet. Hopelijk gaan ze dat zo toch echt wel doen, anders heb ik morgen een chagrijnige bijna puberzoon in huis en dat is niet zo gezellig.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Suus, nog van harte! Ben ook benieuwd wat Tess van haar kado vond:)

Meiske, Sofie niet fit dus, sneu.
    Is Stijn nog op tijd gaan slapen de leukste thuis nu?:cool:

Katemans, je hebt pittige bevallingen gehad zeg..

Hier feestje vanmiddag. We zijn de boel een beetje aan het klaar maken. Heb het weer simpel gehouden qua hapjes enzo.
    Voor bij de koffie/thee heb ik mini tompoucjes bij de Hema besteld met '30' erop. Dit doe ik op gekleurde borden met erbij mini nergerzoentjes en spekjes, that's it.
    Voor bij de borrel doen we nootjes en tucjes en heb 2 schalen hapjes besteld die bezorgd worden. Klaaarrrr:)

We kunnen voor het huis schaatsen op het kanaal, heb al even rond gesmst dat de schaatsen mee kunnen, leuk voor de kids.

5. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja veel pleyier vandaag! Wel leuk een feestje incl. schaatsen :) Gaan jullie nu ook het grote nieuws vertellen?

Hier ben ik op het werk. Ben moeeeeeee. Ik mocht vannacht weer niet doorslapen en moest een paar keer eruit. We hadden sinds lange tijd al matrassen naast ons bed, waar Nora dan iedere nacht rond 5 uur zelf op gaat liggen, zo hoef ik niet mijn bed uit......die heb ik dus opgeruimd deze week omdat het best redelijk ging de laatste tijd. ´Misschien dat ik ze toch weer neerleg heb geen zin om in deze kou mijn bed uit te moeten!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    We gaan idd het 'grote nieuws' vertellen, hoewel heel veel mensen het intussen wel weten.

SM, ik zou echt wel de matrassen weer neerleggen.. Al is het alleen voor het idee van je meiden dat ze wel de mogelijkheid hebben om er te komen liggen. Timme slaapt ook halve nachten bij ons, tussen ons in. Slapen we tenminste allemaal enigzins. Het zijn van die fases, hij kan ook ineens weken nachten achter elkaar in zijn eigen bedje slapen. Gaat vast wel een keer over.
    Ik kon dat trouwens met Lune niet, bij ons in bed. Maar zij ging ook niet slapen maar spelen. Zal nu wel beter zijn maar nu is het niet meer nodig haha.

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Leuk Maja, veel plezier! Lijkt me geweldig om op verjaardag te komen en lekker te gaan schaatsen. Ben niet zo goed in de hele middag stilzitten.
    Lijkt me trouwens stiekem wel lekker als zo'n kleintje lekker in bed bij je slaapt. Tuurlijk zal ik anders praten als dat elke nacht is. Maar Tess heeft dat ook nooit gedaan, ook alleen maar keten.

De verjaardag was top! Ik zag er heel erg tegen op, want de laatste week slaapt Linn overdag bagger. Is telkens na ong.
    1 1/2 uur wakker en valt dan ook niet meer in slaap. Dan moet je dus echt rekken tot de volgende fles. Dus ik zag het gisteren al gebeuren dat ze er uit gehaald moest worden en dan is wegleggen in de box geen optie. Iedereen wil haar dan vasthouden en daar ben ik nog steeds niet voor. Sterker nog, heb er een gruwelijke hekel aan.
    Maar zowaar......ze sliep de hele middag en moesten haar echt om 18.00 wakker maken, ha ha ha.
    Dus met al het geweld beneden sliep mevrouw heerlijk.
    Tess was helemaal hieperdepiep 's ochtends. Zo leuk hoe ze nu bewust die verjaardag meemaakt. Ze vroeg al direct of ze naar beneden mocht (normaal ligt ze nog een kwartiertje bij mij in bed). Eenmaal beneden was ze helemaal blij met de versierde kamer en de kadootjes.
    De trampoline was een schot in de roos, dolblij was ze.
    's Middags kwam het bezoek en vooral de kinderen werden gewaardeerd...ha ha ha. Ze kregen allemaal knuffels van Tess en ze bleef maar zeggen "vind het zo fijn dat je ook op mijn verjaardag bent"
    Was zo schattig, de 5 dames (leeftijd 4 t/m 6 jaar) hebben de hele middag geknutseld aan een tafeltje. En de 3 heren waren in de keuken met auto's aan het spelen of buiten spelen. Was een duidelijke stereotiepe rolverdeling. Toen een van de heren bij het knutseltafeltje kwam werd hij resoluut weg gestuurd....agossie.
    Om 18.30 ging de laatste weg en toen Tess snel douchen en naar bed. Toen als een wervelwind alles opruimen en de grootste troep weg. En nu vanmorgen hebben we alles gepoetst, nu is het weer heerlijk schoon. En hoe lekker dat je dan die zondag nog hebt. Voortaan alleen nog maar op zaterdagen de verjaardag vieren.

Nu even een broodje eten en dan ga ik sporten. Jan is nu bij Linn, een poging doen om haar in slaap te krijgen met de speen. Hij is eigenwijs, want heb al gezegd dat het niet lukt. Dat je haar er beter kan uithalen, maar Jan wilde het proberen. Zal alvast een broodje in de oven gooien voor hem, want hij is toch zo beneden ;)

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oja, Kate, Vind Charlie echt een leuke naam!
    Maar je hebt geen geluk met de bevallingen (eerste 2 dan).
    Ik heb ook na de bevalling van Tess een curettage gehad ivm achterblijven van placentaresten.

9. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    wat een rust hier

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hallo allemaal,

Idd lekker rustig. Hier juist het tegenovergestelde, druk druk druk. School. overblijf, bso, zwemles, werken, sporten. pfffffff meiske en ichtus hoe doen jullie dat met 4 kids verder gaat alles lekker.
    Tot nu toe vind ilse school leuk, overblijf leuk en bso leuk en zwemles leuk :D dus niets te klagen dacht ik zo.

Hoe is t met de rest van jullie????

11. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    tnx en gelukkig zijn we er helemaal bovenop gekomen!

Fijn dat de verjaardag zo goed bevallen is!

Hier vandaag bij mn tante geweest, net voordat Charlie geboren was is bekend geworden dat ze longkanker heeft en niet meer te genezen is. Vrijdag was mijn neef over gekomen uit Engeland (zit daar vanwege zn baan) en heb ik zn kindjes opgevangen samen met mn moeder, toen we ze terug brachten vroeg mn tante of ik niet met charlie wilde komen (had ze nog niet gezien) was best heavy, weet dat 2 van haar kinderen nog een kinderwens hebben en heeft (als die vervult mogen worden) een kaartje geschreven voor die kindjes. Hoop het zo voor mn nichtje, die gaan in maart voor de 3e IVF poging... zou wel heel mooi zijn als mn tante dat nog mag meemaken, maar zoals ik mn oom hoorde mag ze blij zijn als ze maart überhaupt redt....

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Pff, heftig Katemans. Sterkte!

Debie, kan me voorstellen dat het een gevlieg is met 3 kids. Ik vind Lune 's ochtends op tijd op school krijgen en op tijd weer ophalen met Timme erbij al een hele klus:)
    En Ilse vindt zwemles dus leuk? Fijn zeg!
    Zijn er hier meer kindjes die al op zwemles zitten? Ik ga Lune nog niet op zwemles doen, mag hier ook pas vanaf 4,5/5 jaar geloof ik. Heb ook echt niet het idee dat ze er al aan toe is en dan zijn we zooo lang bezig met die lessen, niet zo'n zin in. Wacht sowieso nog een half jaar.

Hier alles prima! Lekker hoor, zo'n vrije dag op woensdag:) Het is fijn om 24 uur te werken. Behalve voor mijn werk want ik heb het echt te druk, maarja dat heb ik ook met 32 uur. Zit nu ook in een projectgroep. Hartstikke leuk maar nog drukker dus.

Hebben jullie al vakantieplannen voor deze zomer? Wij nog niet. Wel al vrij geregeld allebei. Jeroen is 3 weken vrij in augustus en ik ook 3, hopelijk 4 dus de hele maand augustus. We moeten nog zoveel doen in en om het huis dat een 'echte' vakantie er niet in zit. Maar we gaan nog wel een paar daagjes weg, alleen al omdat Lune dan op school kan vertellen dat ze met vakantie is geweest:D
    Een midweekje waddeneiland lijkt me wel wat, maar is eigenlijk wel net zo duur als 2 weken kamperen in Frankrijk;) Mja, ik krijg Jeroen niet in een tent. Denk trouwens dat we al wel mogen boeken nu, straks is alles vol.

Hihi, ik kriebel Timme op zijn buikje, valt ie bijna in slaap:D

13. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

Hmm, zie dat mijn berichtje van gister niet geplaatst is:(

Sofie gaat hier pas op zwemles als ze bijna 5 is denk ik. Dat werd ook aangeraden door de zwemjuf.
    Vakantie hebben we een paar weken geleden geboekt. We gaan weer naar dezelfde camping in de Ardennen als vorig jaar. De kinderen hadden het er erg naar hun zin en als het een beetje mee zit, dan kunnen schoonouders (hebben daar zelf een caravan) een groot deel van onze bagage meenemen. Anders moeten we met 2 auto's of met een aanhanger.

Gisteravond was er op school een voorlichtingsavond over pesten. Het schijnt op school erg heftig te zijn. Wijkagenten, psycholoog, schoolmaatschappelijk werk waren er. Interessante avond. Hopelijk krijgen we er nooit direct mee te maken.

Sjemig zeg, ik krijg het maar niet warm. Zit onder een dekentje te rillen op de bank. Stomme winter, ben het zat!
    Zo nog even op internet de cadeautjes voor Sofie bestellen. Ga echt niet met dit weer naar de winkel. Ze krijgt van ons een radio en een cd van K3 en van Dirk Scheele (erg favoriet bij haar) Ze wil ook nog een barbiepop en kleine filly paardjes;) Die heeft ze op tv gezien. Dingen zijn gelukkig maar 2 euro, dus dat kan er nog wel bij;)
    Traktatie voor de psz heb ik ook op internet besteld. Kom ik dus weer gemakkelijk vanaf:D

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goh Meiske, wat een gedoe dan op school. Is er een bepaald clubje wat andere kinderen pest of is het meer in het algemeen dat er aandacht aan besteed wordt? Pesten komt ontzettend veel voor, goed dat er aandacht voor is.
    Leuk, weer vakantie in de Ardennen! En ik ben die winter ook zooo zat! Vandaar ook alvast het nadenken over de zomer:D
    Leuke kadootjes krijgt Sofie. Wat voor radio krijgt ze?
    Die filly beesten vindt Lune idd ook leuk.

Ik wil zo graag even 5 minuutjes voor mezelf! Zit nu dus ook een drammende Timme te negeren. Als ik op woensdag- en vrijdagochtend met hem thuis ben wil hij elke seconde aandacht van me. Zo gauw Lune weer thuis is gaat hij weer spelen:cool::(
    En dan wil Lune elke seconde aandacht;) Heeft een moeder nou nooit rust?:p

Voor de mensen die wel eens naar Terschelling gaan (Wen, Botje): waar kan je een leuk huisje/appartementje huren? We zijn regelmatig naar Terschelling geweest maar nog niet iets gevonden waar we weer heen willen. Het liefst iets waar een speeltuintje/speelweide bij zit, omheind:cool:

15. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Heb t met een collega er over gehad, die zei ook dat 5, 5,5 jaar tijd genoeg was voor zwemles. Daarvoor hebben ze de kracht en discipline er nog niet voor. Voor de 5 is het wel bevorderlijk als de kindjes echt watervrees hebben.

Hier ook de hele dag koud! Wordt hoog tijd dat ze die thermostaat van buiten weer gemaakt hebben en het Quick weer boven de 0 komt!

Wij hebben ook nog geen plannen. ligt er net aan hoe duur de nieuwe auto gaat uitvallen (onze 'oude' auto is vorige week overleden...) Wordt waarschijnlijk weer naar de camping met onze caravan.

Vanmorgen naar het CB geweest. Dames zijn weer goed gekeurd, Fayah was met der 101cm maar een kleine opdonder die veel te wijs voor dr leeftijd is (maar what else is new :p) Charlie was de laatste 4 weken 'maar' 100 gram aangekomen en is blijven steken op 62cm en 5940....( ter vergelijking met Fayah, die was met deze leeftijd 1cm korter en 500 (!) gram zwaarder...) Voor de rest doet ze het super, ze is qua ontwikkeling zelfs snel! (tja dat verklaart het gewicht :);) energie heeft ze ergens anders voor gebruikt)

16. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hier gaat Sara iedere week vanuit school een uurtje per week als buitenschoolse activiteit zwemmen. Ze was dus 3,5 toen ze begon, voor echte zwemles is het nog wat klein maar het is meer een kennismaking met het water. Zij vind het leuk en wij hoeven er ook niet bij te zijn.

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hoi..

Hier gaat t niet zo lekker, maar das old news...;)

Kwam ff bijlezen en alle kindjes alsnog FElICITEREN en alvast GEFELICITEERD voor degene die nog feestjes gaan vieren....

xxx

18. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    zwemles. Ilse zit er vanaf drie op. Dat was voorbereidend zwemmen. Ze kan vanaf knie duiken, gaat van hoge duikplanken af, drijven zonder bandjes e.d gaat ook goed. Nu met echt zwemslag bezig. De meeste hebben hier met 5 jaar a en met 6 abc. Zie het ook gewoon als sport en ze vnd het super leuk. Sta ook echt versteld dat ze gewoon vanaf de kant "duikt" en door het gat gaat en bovenkomt. Denk dat als je een actief kind hebt ze best sterk genoeg zijn om het aan te kunnen. Ze is echt niet heel erg moe na een uur intensief zwemmen.

vakantie gaan we twee weken kamperen in ....................................................................................................jawel, nederland. Weet nog steeds niet hoe ik erbij kwam. haha. Wel een echte kindercamping voor hele kleintjes. speelveld voor de deur, genoeg binnen en buiten te doen.

ichtus knuffel meid, gun het je echt dat het nou eens lekker gaat looen met je.

zo, ga ff vlug sportkleding aandoen en sporten. Heb al wel half uur geschaatst, dus goed bezig vandaag.

o en meiske super makkelijk het internet

19. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Debie ik zie het ook gewoon als een sport dus niet als verplicht moeten leren zwemmen. Als zij met plezier gaat vind ik het goed.
    Ze gaat de woensdag tot 16.30 naar school en daarna direct uit school lopen ze naar het zwembad 2 minuten lopen waar wij haar om 18:00 uur ophalen ze is dan wel helemaal kapot :)
    Ik ging zelf `pas´ met 8 jaar op leszwemmen omdat ik er eerder nog niet aan toe was.

20. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Sterkte Ichtus!Als je het erover wilt hebben dan zeg je het maar he! :)

Deel Deze Pagina