Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Vakantieplannen:

Met pasen wilde wij 2 weken gaan rondreizen in Marokko maar ik krijg geen 2 weken vrij... we gaan dan net als vorig jaar rond de pasen een lang weekend weg, mooi hotel aan zee, op 2 uurtjes rijden van hier, lekker fietsen en wandelen etc. :) In de zomer hebben we eind augustus pas weer vakantie, ik zou het liefst weer zoals vorig jaar naar het vakantiehuis in Malaga gaan.

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maja, nog een beetje tijd voor jezelf gehad vandaag?
    Er wordt hier flink gepest op school, vooral in groep 6 is het raak. Naar aanleiding hiervan is die info avond georganiseerd.
    Sofie krijgt een roze (want dat is mijn lievelingskleur mama:p) radio. Besteld bij bol.

Katemans, balen dat de auto kapot is. Fijn dat alles op het cb goed was. Vooral ze lekker laten kletsen daar;)

Knuffie voor Ichtus!

Debie, Ilse is een echte waterrat he! Leuk hoor.

SM, lang weekend weg met pasen klinkt ook al erg lekker hoor!

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sm wat zijn die tijden toch anders bij jullie haha hier ga ik ze even na 6 en douchen. Jammer genoeg doen ze hier bijna nergens meer aan zwemmen met school.

meiske leuk een roze, had er ook naar staan kijken maar weet nog niet zeker of ik het al aandurf, ben bang steeds harde muziek te hebben of valt dat mee? (bij jou ziet ze het natuurlijk bij de broers en zus)

Hier is niels zo dondersrap, hij loopt langs de wanden e.d. gewoon de hele kamer rond, geloof dat hij echt haast heeft om groot te worden.

Zo, ga maar ff staartjes bij die meiden maken, tas ilse pakken en de boel aankleden, kan niet wachten totdat het wat warmer is en ilse goed fietst en we gewoon op de fiets naar school kunnen, bggy en auto in en uit ben ik wel zat.

4. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier op school is er nog wel schoolzwemmen voor groep 3 en 4. De meeste kinderen hebben dan wel al in ieder geval hun A-diploma. Mijn kinderen vinden er geen reet aan, aan het schoolzwemmen. Vooral als ze in groep 4 zitten gaat het ze echt tegenstaan.

Debie, bij de reviews van de radio stond dat het volume niet heel erg hard gezet kon worden:D

Ben ook toe aan wat warmer weer. Ben elke avond weer alle mutsten, sjaals en wanten aan het inventariseren. Tot nu toe is alles nog compleet:p

Boodschapjes zijn al binnen. Cadeautjes zijn ook al bezorgd. Sofie zag een grote doos bezorgd worden en ging al helemaal uit haar dak. Jammer meid, nog een weekje wachten:D

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen!

Vind het nog steeds lastig om bij te houden hier.

Net met Tessa bij het CB geweest. 103 cm en 16.2kg.
    Prikje gehad. Agussie... Ik moest er zelf van huilen. Ze wist dat het ging gebeuren en leek het allemaal niet erg te vinden. Tot de naald er in zat en het pijn ging doen. Nu is het weer over en heeft ze een mooie pleister. Maar man o man, wat is dat erg als ze je kind pijn doen.

Hier zitten we ook weer in de verbouwingsrommel ;) Lekkage in de badkamer boven. En geld om alles te vervangen hebben we niet. De douchebak is er nu uit en het moet een week drogen. Het lekte dus al heel lang en er zit een dikke laag schimmel onder. Dus nu goed drogen en dan opnieuw de onderste tegeltjes er op en de douchebak opnieuw plaatsen.
    Gelukkig hebben we 2 badkamers en kunnen we iig ons gewoon douchen.
    Leuk hoor een oud huis ;)

En nu op bed. Drukke ochtend gehad, nog niet kunnen rusten en nu kan ik dus bijna niet meer zitten.

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    boney gaat lekker opschieten he. Zijn jullie al helemaal klaar voor de nieuwe beeb? En een oud huis is altijd werken maar heeft wel zijn charmes.

arme sofie nog even wachten

bij mij op school hebben we in groep 4-5 "schoolzwemmen" de kinderen die eventueel geen diploma hebben krijgen les, de andere gewoon ter vervanging van gym, watergym.

7. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @Deby hahaha wat een snelle jelle is Niels zeg! worden kleine mannetjes veel sneller groot dan dat mama wil!

Hier was er vanaf groep 3 iedere vrijdag zwemles, maar dat wordt volgend schooljaar afgeschaft (net wanneer Julian naar groep 3 gaat)

ben ook wel weer toe aan warmer weer!

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi hoi!
    Sorry dat ik jullie niet bij houd op het moment, net 2 weken school achter de rug en we moeten even wennen aan het nieuwe ritme!

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Debora, wel leuk op school? Kan me voorstellen dat het erg druk is. Maar je doet toch de bol opleiding? Of was het alleen de 1e 2 weken school en dan erbij gaan werken?

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    4 jaar geleden waren we aan het bevallen hier. Wie had kunnen denken dat we hier nu nog alles met elkaar delen? Ik niet.
    En tessa is nu voor het eerst naar school... Mien lutje wiggie... Ze moest even wennen, maar ze had. Snel 2 meisjes gevonden waarmee ze moest lachen omdat ze allemaal oude brillen opzetten. Vanmiddag psz. Niet echt handig gepland, maar de fotograaf komt daar.

11. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    He boney! Nee ik doe de BBL variant: 4 weken school en daarna 24 uur per week werken en om de week 2 dagen naar school. Het is wel leuk hoor. Maar merk dat het voor m'n gevoel meer een noodzaak (financieel gezien) is dan een "passie".
    Vandaag lekker vrij! maar moet straks op gesprek op het mkd, dat is elke 6 weken.

Ja gek he, ik had ook nooit gedacht dat we elkaar nu nog regelmatig zouden spreken. Weet nog dat we ons dat toen wel eens afvroegen: of we elkaar nog zouden spreken als de kinderen naar school gingen. Spannende tijd nu, veel veranderingen en groei merk ik!

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Pittig hoor Debora!Maar uiteindelijk voor een heel goed doel,probeer dat voor ogen te houden.

Boney;doe je een beetje rustig aan....Wat een veranderingen,onze kleintjes die naar school gaan.

Hier alles goed.Morgen eerst schaatsen met Tess (tja,logisch.....niet met Linn) en dan een broodje in de stad eten met de dames vd pufclub.Maar eerst vanavond nog kraambezoek....pffff,nu nog steeds.

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    leuk he, eerdaags zitten ze echt allemaal op school.

debora lijkt me pittig maar voor het goede doel he.

suus veel plezier met schaatsen.

wat wel leuk was is dat ik op de eerste schooldag de vlos op het plein tegenkwam die de vliezen gebroken had bij ilse.

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha das best toevallig debie van die VLos. Zo is ze ineens groot!

Heerlijk om te lezen dat de kinderen allemaal graag naar school gaan!

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Het is goed gegaan. Met buiten spelen had ze nog wat moeite. Ze kende de kindjes niet. Maar verder deed ze het hartstikke goed zei de juf. In de kring deed ze gewoon goed mee. Ze was wel erg moe. nu is Zengtoch weer naar de peuterspeelzaal omdat de fotograaf komt
    vind het toch wel leuk om een foto te hebben.
    Ook heeft ze wel wat last van inenting heb ik het idee.

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    pffff wat is dat toch met mijn kids. Esmee doet dus al een week geen middagslaapje meer, beetje jammer

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Fijn dat het goed ging Bones en tja,buiten spelen op zo'n groot plein met zoveel kindjes is best even wennen.Succes met de foto.

Euhm Debie,jullie hebben niet goed opgelet toen de slaapgenen werden uitgedeeld.

18. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Euhm Debie,jullie hebben niet goed opgelet toen de slaapgenen werden uitgedeeld.

dat blijkt. Hoe lang is de garantie? ga ik ze nog even halen;)

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    geloof dat we ze bij Nore gewoonweg vergeten zijn, die slaapgenen!

Fijn dat Tessa het goed had gedaan! Kan me idd het buitenspelen wel voorstellen

20. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb even een vraag aan Debie en/ of Suus. Eva heeft haar cito taal (woordenschat en begrijpend lezen) echt barslecht gemaakt. Moest op school komen hiervoor. Nu willen ze haar groep 5 over laten doen...Ik daarentegen wil eerst proberen om haar niveau op te krikken (logisch toch?) Dat is met spelling ook al gelukt. Ze is hiermee van een D naar een B gegaan. Nu gaf haar juf aan dat er op school geen extra materiaal beschikbaar was mbt begrijpend lezen;) voor woordenschat mag ik het boekje ophalen wat ze ook in de les gebruiken. Hebben jullie ideeën of tips wat ik kan gaan doen met haar? Of hebben jullie kopieën die ik over kan nemen?

Deel Deze Pagina