Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Hier is Tessa vandaag lekker thuis. Dat was afgesproken op de woensdag ivm combiklas. Afgelopen dagen ging het heel goed. Ze gaat het nu echt naar haar zin krijgen. Heel fijn!
    Vanmorgen werd ze om half 9 pas wakker. Komt ze met pop dora aangelopen met de vraag of die vandaag mee mocht naar school. Toen ik zei dat ze vandaag niet hoefde zei ze: 'aaaah, maar ik vind het zo leuk!' :$ :D

Nu loopt ze nog lekker in pyjama, ik ook. Heerlijk vind ik dat. We doen vandaag lekker niks. Misschien vanmiddag even een bakkie doen bij m'n schoonmoeder en naar de bloemist. Heb wel zin in paastakken in huis.

Hoe is het Nore? Nog zo verkouden?

En we zijn er zo goed als uit met de naam. Het word Eva Lenthe en dan nog 1. Ik wil Nora en Peter wil Noa of Iris.
    Maar misschien word het dus wel geen van deze 3 als 3e naam. Dus nog suggesties voor een hele andere naam?
    Zelf had ik nog Hanna(h). Peter kwam nog met Mirthe.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oe, mooi Boney. Je hebt dus een kleine Eva in je buik:)
    Ik vind Mirthe ook mooi. Misschien nog:
    Lisa
    Nienke
    Sara(h)
    Hannah is ook mooi!
    Lotta
    Juna

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    lekker niksen! Vind ik ook heerlijk met de kids.

Ik vind hannah erg leuk! stond op ons lijstje bij Nore. Vind Mirthe een mooie naam maar weer niet zo achter Lenthe. Nora en noa zijn beiden erg leuk. Das lastig kiezen, het scheelt natuurlijk ook maar een letter. Sarah vind ik er ook mooi bij passen.

Ik ben vandaag thuis. Nore gister opgehaald met hoge koorts, en nu ben ik ook ziek geworden. We doen hier een wissel spelletje: elke week iemand anders ziek. Leuk :(
    Ook maar weer met brood begonnen: Nore at helemaal niks meer. Niet dat ze nu zoveel brood op heeft: 2 stukjes

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jeetje debora, wat een ziekenboeg steeds.. rot hoor!
    Op zich logisch dat je om de beurt geveld wordt door hetzelfde virus maar nu mag het wel weer klaar zijn toch? Beterschap!

Boney, waarom perse een 3e naam? Ik vind eva lenthe prachtig zo:)

5. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Boney, ik vind Eva echt een prachtige naam!
    Ik ken een meisje die heet Eva en heeft 3 namen Eva Vera Anna vond ik altijd heel leuk.

6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Beterschap Debora! Wat rot zeg!

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hier krijg ik ook weer kriebels, ben zelfs al aan namen aan het denken ;)

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik vind Inés een hele leuke naam voor een eventueel 3e meisje.
    Met of zonder streepje. Of is Ines in Nl heel ouderwets?

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ines, ik ken een oudere NL vrouw die Ines heet. En een Inez, maar dat is een zuidamerikaanse.
    Niet echt mijn smaak, maar voor een spaanse wel mooi denk ik.

En aan jullie heb ik wat! We hebben het er vanavond nog over. We willen 3 namen omdat Tessa dat ook heeft, maar gewoon Eva Lenthe is helemaal zo gek nog niet.
    Sara(h) ook mooi, maar dan krijg je E.L.S
    Zo had ik Nora Eva Lenthe, maar dan krijg je N.E.L ;)

Debora, hè wat rot voor jullie. Dus toch weer brood? En gewoon een los plakje worst, rijstepap en een komkommer, augurk of zo? Maar dan heb je weer/weinig koolhydraten en die heeft ze juist nodig toch? Wat lastig zeg!

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Anna is ook mooi! Eva Lenthe Anna. Ja, mooi:)
    Ik begrijp dat je 3 namen wil omdat Tessa dat ook heeft. Maar als je er niet uit komt zou ik het gewoon bij 2 houden, is zo'n mooie combi!
    Nog een paar:
    Jasmijn
    Ilse;)
    Feline
    Zara
    En wat vind je van namen als Saartje, Guusje, Maartje, Lotje etc?

Bedenk me net dat we voor Lune ook hebben nagedacht over 2 namen. Onze eerste keus was Lune Anna, maar mijn moeder heet Anneke en we wilden niet vernoemen. Tweede keus was Jasmijn maar daar waren we niet van overtuigd en omdat Lune te vroeg geboren was en we er dus niet uitkwamen hebben we het toch maar bij 1 naam gehouden;) Best jammer, ik had beide kinderen wel 2 namen willen geven maar ik vond dus ook dat ik Timme niet 2 namen kon geven terwijl Lune maar 1 naam heeft.

Zo, de kids hebben geknutseld en fruit en een koekje gehad. Ik ga zo even met ze in de tuin denk ik.
    We hebben een konijnenhok gekocht:) Moet nog in elkaar en dan kunnen we konijntjes aanschaffen. Wil nog een stuk tuin afzetten waar ze los in kunnen. Maar dat moet dan eerst betegeld en afgezet, anders graven ze eruit.
    Heb net op internet bij een konijnenopvang hier in de buurt 2 leukerds gezien. Lieke en Lara:D

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, ooh wat leuk konijntjes in de tuin. En de combi Lieke en Lara klinkt ook leuk ;)

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik vind ines wel erg leuk sm! De ouderwetse namen komen helemaal terug!
    Voor Nore stond Saar/ Saartje op onze lijst maar omdat de achter naam begint met een s en 2 ss middenin is dat lastig uit te spreken aan de telefoon bijv.
    We hadden haar ook meerdere namen willen geven maar omdat Finn er ook maar 1 heeft hebben we dat niet gedaan. Maar als Finn er 2 had en nore 3 had ik dat niet gek gevonden. Dus Eva Lenthe vind ik dan niet gek hoor!

@boney: ze heeft idd meer koolhydraten nodig. Maar ze wil echt niks overdag al maanden eigenlijk. Alleen hapjes van alles dat we aanbieden. En niet alleen gezonde dingen, ook koekjes etc laat ze liggen. 3 april maar weer naar de kinderarts.

13. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    aargh konijnen! haha vind ze altijd heel leuk om te zien maar moet er niet aan denken ze zelf te hebben. Slechte ervaringen vroeger. Ze beten altijd :p

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik mis een boel....

Cluster 4 is wel heftig zeg. Kg hoop dat je de juiste school voor Finn kunt vinden. Dat is met cluster 4 geen makkelijke taak. Vriendin van mij is leerkracht geweest op een cl 4 school. Nu geeft ze les op een cl 2 school. Ze vond dat er veel kinderen met verschillende problematiek bij elkaar worden gezet op cl 4. Daar waren sommige flink de dupe van.

Heb diep respect voor je meid... Beterschap met Nore

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Hoe is het nu met Nore?

Boney, al uit de namen?;)

SM, al een stevig gesprekje met je man gevoerd..? Poeh, ik zou me echt kapot ergeren. Enige manier is praten denk ik. Of zelf ook gewoon niks meer doen, niet koken enzo. Of voor jullie en niet voor hem, als hij niet wil luisteren moet hij maar voelen:cool:

Lune zit op school, Timme zit voor de tv:D Ik doe hem zo even een uurtje naar bed. Lune krijgt een vriendinnetje te spelen straks, dan wil Timme echt niet slapen. Hopen dat hij nu wel wil, kan ik ook nog even mijn oogjes dicht doen. Ik blijf het pittig vinden, een zware baan en kleine kids. Ze slapen ook gewoon zo slecht. We gaan er echt elke nacht nog wel 2x uit en éen van de twee is 's ochtends weer vroeg wakker. Maar moet wel zeggen dat de balans beter is nu ik 3 dagen werk. En ik probeer wat meer los te laten. Proberen te relativeren en niet de druk te voelen van iets af MOETEN hebben. Met de meeste kinderen gaat het al zo lang zo slecht, dan maakt die week ook niet meer uit. Vreselijk he, als je zo moet denken.. Maar anders word ik gek. Kan niet alles tegelijk helaas.

En nu? Weekend!!:D Heb net gerageerd op een mp advertentie. Zo'n lelijk speeltoestel voor in de tuin. Maar denk dat de kids er dolgelukkig mee zijn. Hoop dat hij reageert en dat we dit weekend kunnen kijken (en kopen?).

Wat eten jullie vandaag? Wij gebakken krieltjes, kipburgers en een salade (sla, paprika, tomaatjes, komkommer, avocado en honingmosterd dressing).

Ik ga Timme op bed doen.

16. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Fijn weekend Maja, en idd kan je jezelf niet in zessen splitsen hoewel dat vaak verwacht word.
    Ben benieuwd of het speeltoestel wat is.

17. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ooh ik ben zo trots op Sara altijd al maar nu nog meer ;)
    Ze kan gewoon al hartstikke veel woordjes schrijven, heeft ze zichzelf geleerd want op school doen ze nog niks met letters.
    Ze vindt het hartstikke leuk en schrijft de hele dag, buiten met krijt of met stokjes in het zand. En als ze een letter verkeerd doet zet ze er een kruis doorheen. Ze kent zo goed als alle letters en spelt ook zelf als ze schrijft....lijkt me wel moeilijk voor haar want de klanken zijn anders in het Spaans als in het NLS.

18. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hallo,

heb in stukjes een beetje bijgelezen, was gelukkig niet veel :p. Wat een druk weekje hier gehad. Gelukkig komt manlief vanavond weer thuis na zijn weekje wintersport. Vond het echt pittig, drie kids, werken, kdv, school, bso, zwemles enz enz enz maar goed heb het overleeft. Merk nu echt dat hij wel heel veeeeeeeel doet. (sorry sm ;))
    Ga nog ff van mijn avondje alleen genieten met mij tv programma :)

debora hoe is het met nore?

Suus nog weekendje weg geboekt? Wij rond september.

en sm nog steeds kriebels?

Lianda pittig hoor, net ff zitten kijken wat cluster 4 inhoudt, zwaar. Wel een school gevonden>

ichtus hoe is het met jou meid?????

en vivi lees wel een en ander op facebook, nog moeten werken en vind je het nog steeds leuk?

Boney alles goed?

en maja is zo leuk een speeltoestel, helemaal als ze niet meer in je tuin willen maar naar de speeltuin;)

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    jeetje wat ben ik jaloers op limburg, zie net een heerlijke zomerfoto van vandaag bij het journaal voorbijkomen, hier was t gewoon koud en geen zon gezien

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha zo'n lelijk speeltoestel is altijd geweldig voor de kinderen!

Wat knap SM dat Sara al woordjes schrijft! Finn is op school wel al bezig met letters, ze hebben er ook gebaren bij. Elke week een andere letter en dan mogen ze een voorwerp of plaatje van iets meenemen dat begint met die letter.

Jeetje wat druk debie! wel goed dat je het overleeft hebt!

Nore is nog steeds ziek, hoesten en verkouden. Vannacht kwam alles er weer uit, maar ik mocht het niet eens weghalen, ze wilde perse meteen weer slapen. Heb dus maar zo goed als het ging alles weggeveegd en een handdoek onder haar geschoven. jakkes zo vies!

Deel Deze Pagina