Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Even snel....moet Tess naar school brengen.
    Bones,ik ben gestript met 40,3 en dus een paar uur later bevallen.Heeft dus goed gewerkt hier.Ik denk wel dat ik daardoor de stortbevalling heb gehad,maar de vk dacht dat het niets met elkaar te maken had.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Conclusie: Bones, benen wijd en strippen die handel!

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Haha, na jullie reacties heb ik besloten het toch te doen. Maar ik wacht eerst zaterdag af. Daarna bel ik de VK. Ik moet op dinsdag dan namelijk weer terug naar het ZH.

Vanmorgen om 6u opeens erge kramp. Ik was wezen plassen en toen ik terug in bed lag kreeg ik flinke mensturatie kramp. Dat zakte soms wat af en kwam dan weer terug. Ik had heel even hoop. Dat duurde zo'n 20 min. en toen was het over ;)
    Dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Wel ongikramp, maar nog niet zo erg als vanmorgen.

Tessa is weer naar school. Peter heeft op z'n werk in kunnen plannen dat hij iig de hele maand april Tessa 's morgens naar school kan brengen.
    Misschien dat ik ze straks zelf op ga halen, dat weet ik nog niet. Er is vast wel iemand die haar even thuis wil brengen.
    Het moet trouwens niet lang meer duren allemaal. Tessa was gisteravond bij het naar bed gaan zo vreselijk brutaal en vervelend! :$ Nog nooit zo meegemaakt. Het was echt een heel drama. Het begon al toen ik met haar in bad zat. Toen we uit bad waren heeft het nog ruim een uur geduurd voor alles weer een beetje normaal ging. Ze bleef dwars doen. Peter en ik boos, Tessa huilen en dus werd het steeds erger. Uiteindelijk is ze toch weer 'blij' gaan slapen. Wij waren er niet op voorbereid natuurlijk en dus konden we niet gelijk op haar gedrag reageren. Dat doen we vandaag dus even anders ;) Vanmorgen gelijk met haar al afspraken gemaakt en dat werkt altijd heel goed bij haar. Dan weet ze waar ze aan toe is. We zullen zien vandaag. Wij zijn iig op alles voorbereid.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kikkert, rustig aan dan maar meid. Niet te ver laten komen. Ik ben nu ook erg voorzichtig. Heb geen zin om compleet overspannen thuis te komen zitten en niks meer te kunnen. Als het betekent dat deze baan te zwaar voor me is nu, dan is dat maar zo.

Boney had kramp, hoera!! Goed teken:) Hoop voor je dat het door gaat zetten.
    En een vervelende Tessa.. Logisch nu, maar wel heel vervelend. Lune was ook erg lastig rond de geboorte van Timme. Ze voelen het toch aan, worden er onrustig en ik denk ook wat onzeker van.

Ik heb vanochtend bloed laten prikken.
    Jeroen heeft Lune naar school gebracht. Ik begreep dat ze al met verschillende kindjes had afgesproken om te spelen vanmiddag. Ben benieuwd met wie ze thuis komt of waar ze naar toe gaat;)

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    spannend boney.

maja wat vervelend, net nu je eindelijk een baan hebt. maar goed, je gezondheid gaat voor.

hier druk druk druk, maar wanneer niet. maar lees wel mee hoor alleen komt reageren er niet altij van. Hier gaat t lekker. ilse slaapt sinds twee weken 's nachts ook zonder luier. (hehe) en esmee is een heerlijk kind wat dol is op puzzelen. En onze kleine kanjer is druk bezig met lopen, loopt echt binnen alles, hij is tenslotte al bijna 10 maanden, haha

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi, rustig hier.

Die Niels, die loopt gewoon al. Sjonge zeg. Snelle jelle

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ja he en t is zo grappig. zal eens kijken morgen of ik het fimpje met mijn tel op facebook kan zetten

8. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja leuk Debie! Zoo leuk om die kleintjes te zien lopen!

Hoe is het met Boney, nog krampjes gehad?

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nee, geen kramp meer. Niet zoals vanmorgen iig.
    Slaap lekker allemaal.

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Vanmorgen dus weer het zelfde als gisteren. Eerst plassen, daarna kramp. Maar helaas dus nog geen baby en de kramp weer over.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En nu? Krampjes Bones? Man man, wat is het toch weer spannend he, weer een van ons die gaat bevallen:) Wel grappig dat dit totaal anders is dan toen we allemaal tegelijk zwanger waren. Waren we echt op elkaar aan het wachten en leefden we mee met elke scheet die ons dwars zat:D Nu natuurlijk ook wel, maar toch is het anders.
    Ik ben zo benieuwd wanneer je gaat bevallen Botje. Een zusje voor Tessa, hoe cool is dat? Mar daar had je zelf vast al wel over nagedacht:D

Dus......... Niels denkt dat hij al een peuter is? Haha. Geen gezicht toch, zo'n ukje die al loopt:D Vet schattig. Een filmpje zou heel leuk zijn:)

Ik zal mijn werk es even bellen dat ik niet kom. Op zich weten ze dat al wel maar toch, wel zo netjes. Ik zou vandaag een zware training hebben. Omgaan met agressie enzo, duurt de hele dag en daarna nog 6 dagdelen. Dat trek ik echt niet. Als we moeten oefenen en iemand is (nep)boos tegen me ga ik vast janken;) Ben zo labiel als een slablaadje.
    Gisteravond was Jeroen er niet en ik was steeds bang, heel maf. Ik dacht dat ik van alles hoorde en had het gevoel dat er iemand om het huis liep. Het stomme is dat ik zeker weet dat ik het me verbeelde maar het niet van me af kon zetten. Ik dacht af en toe iets te zien vanuit mijn ooghoeken maar zelfs daarvan wist ik dat het niet zo was. Het was alsof al mijn zintuigen volledig op scherp stonden, hele rare ervaring. En uiteraard kreeg ik toen hartkloppingen;)

Jeroen heeft net Lune naar school gebracht en Timme naar het kdv. Mijn ouders halen Lune van school. Ik ga de hele dag niks doen. Zo.

12. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

Spannendddd Boney, wie weet zet de volgende krampaanval door;)

Bah Maja, dat moet toch wel een heel angstig gevoel zijn geweest. Wetend dat je het je inbeeld, maar toch van alles zien en horen. Fijn dat je vandaag geen kindjes om je heen hebt. Probeer rustig aan te doen!

Ik stond gisteravond laat onder de douche (is beneden), toen ik opeens het buitenlicht aan zag springen (bewegingssensor) Dan sta je daar toch ook niet lekker...Gelukkig was Piet ook in de badkamer en hij is even op de camerabeelden gaan kijken of er iets verdachts te zien was. Niks natuurlijk, zal waarschijnlijk wel een kat geweest zijn.
    Vannacht een baggernacht gehad. Ben er geloof ik wel 6 keer uitgeweest voor Kas en Eva. Stomme, onbenullige vragen beantwoord. Fijn, zo midden in de nacht. Eva was aan het huilen, want ze had me geroepen en ik kwam niet. Nee meis, je moeder ligt ook wel eens te slapen en heel soms hoor ik dan niks.
    Zo even naar de action. Eva haar juffen vieren morgen hun verjaardag, dus even wat goedkoop prul halen daar:D
    Verder is het vandaag weer de sportdag van de kinderen, dus vanmiddag rennen en vliegen en tussendoor eten koken en het naar binnen schuiven;)
    Fijne dag allemaal!

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    'En Piet is even op de camerabeelden gaan kijken...' Alsof we meelezen met iemand uit het Gooiiii:D Vette shizzel Meiske!
    Wel eng hoor. Fijn dat Piet thuis was. Ik ga dus bijna nooit douchen als Jeroen er niet is. Ook dan ga ik me van alles verbeelden en hoor ik dingen die er niet zijn;)
    Vervelend dat je er zo vaak uit bent geweest. Stemt me ook wel wat ongerust, Kas en Eva zijn al zo groot en dan nog 's nachts roepen...? Gekke kinders. Onzinvragen stellen ze maar overdag, of liever.. helemaal niet:D
    We hebben nu trouwens opnieuw voor Lune een beloningssysteem ingevoerd. Als ze 's avonds/'s nachts niet gaat roepen/huilen krijgt ze de volgende dag een sticker. Het schijnt te werken, al een paar dagen niks gehoord 's nachts:) Ze weet wel dat als er echt wat is, ze altijd mag roepen. Ze weet zelf ook te benoemen wat dat is: 'als ik moet spugen of ziek ben of koorts heb of als ik een spin zie of een warme voet heb..' Nouuu, dat laatste dus maar niet he:D Ze probeerde toch even wat dingen toe te voegen aan het lijstje, stiekemerd;)

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, heb m'n werk gebeld. Collega gesproken. Die is er van overtuigd dat er wat uit mijn bloedonderzoek komt, want 'overspannen..? Jij? Neeee, we hebben niks aan je gemerkt'.
    Dat kan wel kloppen, op mijn werk ben ik het zonnetje in huis en lever prima werk af. Mja, thuis stort ik in en dat zien zij niet.
    Heb dus wel voorzichtig benoemd dat ik thuis wel altijd heel moe was en op mijn tenen liep. Dan is de klap iets minder groot als er niks uit het bloedonderzoek komt..

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Of als ik warme voeten heb :D haha! Slim van Lune. Dat is ook best een serieus probleem natuurlijk.

Tessa begint 's avonds dan al als we weg gaan. 'ja maar eiguluk...' en dan komt er van alles. Van: ik moet nog even dit of dat, of ik kan niet slapen.
    Het besef van tijd is ook zo leuk! Gisteren wilde ze niet wakker worden. Zegt ze met een slaperig hoofd: 'ik wil nog maar heel even slapen. Nog maar 4 uurtjes' :D

Maja, heb gewoon met je te doen. Het klinkt gewoon een beetje als een paniek aanval. Gelukkig wist je wel dat je het je inbeelde, maar dat is eigenlijk ook eng natuurlijk. Om dan toch bang te zijn. Wanneer krijg je de uitslag van het bloed?

16. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Whaha, die Lune, ook als ze een warme voet heeft:D Je kunt het proberen toch?:D
    Kas is degene die het meest roept 's nachts. Niet elke nacht hoor, gelukkig maar. Of ik zijn dekbed goed wil leggen, of hij met een vriendje mag spelen, wanneer we op vakantie gaan. Allemaal vragen die erg belangrijk zijn;)
    Gisteren kreeg ik de nieuwsbrief van school. De schoolreisbestemming stond erin. Eva en Kas gaan naar Drievliet en Stijn naar de Efteling. Helemaal leuk dus. De jaren ervoor moest er altijd iets educatiefs in de schoolreizen verwerkt worden, maar dit jaar gelukkig niet. Eindelijk waar voor mijn geld:D

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, ja leuk he dat besef van tijd. Soort van.. Lune wil ook steeds weten hoe laat het is. Dan zeg ik hoe laat het is en dan zegt ze 'ok'. Alsof ze weet hoe laat het dan echt is;) Of ze zegt 'nee hoor, het is 6 over 20..'
    En Tessa dus ook zo'n tijdrekker, sneaky dames;) Kan Lune ook heel goed. Sowieso als ze om me heen staat te redeneren en ik tegen haar zeg dat ik even geen tijd voor haar heb, ze me nu niets kan vragen maar straks dan is het constant 'ja maar..' of 'maar dit is heel belangrijk!' en dan vertelt ze dat ze haar sok op de bank heeft gelegd ofzo. Heeeeeeel belangrijk! Haha.
    Gisteren zei ze tegen me: 'mama, ik vind jou de allerliefste van de hele andere wereld!' Dankje kind:D
    En net voor ze naar school ging: 'mama, wil je wel vogeltje met me spelen?' (geen idee wat ze dan bedoelt overigens) Dus ik zei dat er geen tijd meer voor was omdat ze nu naar school moest. Zegt ze 'ja maar ik ben al in een vogeltje getoverd, kijk maar! -wappert met armen- Ik ben er klaar voor hoor, ik kan al naar het vogeltjesfeestje' En dat met een bloedserieus gezicht erbij hahaha.

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Zo is Tessa's standaard antwoord tegenwoordig: 'ja maar maham...'
    En dat van dat vogeltje herken ik zeker. Hier is het dan 'zullen we net alsof doen dat...' en dan kan er van alles komen.
    En ik vind het ook heerlijk dat ze zo zelfstandig is. Ze kan en doet zoveel zelf. En wil me ook graag helpen. Lig ik op bed beneden en dan heeft ze dorst. Dan mag ze van mij een pakje pakken. Komt ze ook terug met een glaasje water voor mij. Of ze wil een appel en dan komt ze terug met 2 gewassen appels. Hoor haar dan in de keuken bezig. Krukje bij het aanrecht, appels wassen en afdrogen. Vind dat zo schattig.
    's morgens begint ze soms ook wel eens met vast haar cracker te smeren. Ze heeft dan de boter en wat ze er op wil al klaar staan. Of de gordijnen zijn al open als ik beneden kom.
    Tegenwoordig helpt ze zelfs met m'n sokken aandoen.
    En ik ben natuurlijk erg blij dat ze zich zo goed alleen kan vermaken.

Ik zit al weer veel te lang achter de laptop en ga naar boven. Een wasje uitzoeken en dan lekker in bed.
    doei

19. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Boney geen beeb :( maar kan niet meer lang duren!
    Ik reageer straks uitgebreid un eerst naar de sportschool!

20. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed bezig Sm:)

Deel Deze Pagina