Gezellig dat Nettie en Lea ook even komen buurten.. Hooooiii! Debora, wat fijn dat je die weekenden kan blijven werken! En belachelijk he, dat het zo weinig scheelt. Wij gaan er wel wat op achteruit als ik ga stoppen met werken maar we zeggen dan uiteraard ook het kdv/bso op en dat scheelt een hoop! Ik heb dus ook gesolliciteert op een baan voor 8 uur, dan zouden de kids niet naar het kdv hoeven en dan hou ik maar iets minder over dan nu met mijn 24u en 2 dagen kdv Idd goeie stimulans om vrouwen te laten werken... not! Meiske, ik kan me wel voorstellen dat je je er meer toe moet zetten nu. Je zat ws in eeb bepaald ritme wat nu even wegvalt en je bent ineens alleen overdag. Dan laat je het er makkelijker bij zitten. Dus hup, in de benen en gaan met die banaan! Ik ga NU mijn teamleider bellen.. Ze hadden net vergadering, was ik even vergeten en ik ben in slaap gevallen voor de tv.
Debora, goed hoor dat je de weekenden kan blijven werken. En wat krom dat het qua inkomen dan zo goed als niks uit maakt. Meiske, ja zou ik ook hebben hoor moeilijker van de bank af komen. Je hebt nu eindelijk na 10 ? jaar ofzo eens het huis voor jezelf, ik zou zeggen geniet,,straks is het nieuwe er vanaf en dan komt het huishouden wel weer Ben geen test gaan kopen hoor, kosten hier 10 euro i.p.v dat heb ik sandaaltjes gekocht voor Nora. Ik wacht wel even af. Ik slik ook de pil dus zou wel heel raar zijn, ik ben wel ziek geweest met een 10 daagse antibiotica kuur. Man was ook een dikke week weg dus ook niet veel gesext wahaha.
Kijk maar uit met je ziek zijn en antibiotica.. Zo zijn 2 vriendinnen van mij zwanger geraakt En je hebt maar 1 zaadje nodig he? Ik heb gebeld. Ik moet eerst uitzieken van haar. Dan pas mag ik ook een besluit nemen over of ik wil stoppen met werken of niet. Ik heb dus wel gezegd dat ik daar over aan het nadenken ben, dan als er niks lichamelijks uitkomt en ik ben toch overwerkt, dat ik niet weet of ik er dan mee wil doorgaan. Dat ik dat wel wil benoemen naar haar toe, zodat als ik dat besluit wel neem dat voor haar niet als een verrassing komt. Dat begreep ze, maar ze wil dat ik eerst afwacht of ik iets lichamelijks mankeer en dat ik goed uitziek en uitrust, dan praten we wel verder. Nou, prima. Ik ben een restje salade van gisteren aan het wegwerken. Is een heerlijke salade trouwens, ik ga hem met jullie delen: Sla, komkommer, rode paprika, avocado, mango, gerookte kip, geroosterde pijnboompitten en honingmosterd dressing.
Mijn kleine bengel is vandaag alweer 20 maanden trouwens.. Jemig, wat vliegt de tijd..! Hij en Lune spelen de laatste dagen zo lief samen. Ook wel wat gevaarlijk af en toe maar ik kijk dan maar gewoon even niet Zo vinden ze het een geweldig spelletje als Lune hem op de bank tilt aan de zijkant, dan gaat hij staan en Lune tilt hem dan weer van de bank. En dan gieren allebei Lune weet dat ze niet mag lopen met hem als ze hem optilt en ze vraagt ook altijd eerst aan hem of ze hem zal optillen. Hij zegt inmiddels heel duidelijk 'ja' of 'nee' dus dat gaat prima. Als Timme zijn zin niet krijgt gaat hij trouwens bijten En ook niet zachtjes.. Zo gauw hij te horen krijgt dat iets niet mag of Lune heeft speelgoed wat hij wil duikt hij erop af en bijt met volle kracht. Malle pietje. Het echte opvoeden is bij hem nu dus ook begonnen, hij heeft de gang dus inmiddels ook ontdekt
waa sm, en dat meld je even tussendoor!! herkenbaar meiske, ik heb ook moeite met het huishouden te gaan doen, maar eenmaal bezig ga ik ook lekker door geloof dat nore er ook zo gekomen is sm antibioticakuurtje bedoel ik dan he goed dat je thuis mag blijven maja! wel zo verstandig! Leuk van Lune en Timme samen! Finn kan dat dus niet En Nore wil zo graag samen spelen en knuffelen enzo... Finn krijgt wel speltherapie sinds maandag dus hoop dat het uiteindelijk beter wordt. Nore begint heerlijk te kletsen nu. Haar, neus, mond, oog, oor, tenen, buik, broek, hoofd, drinken, (tele)foon, finn, papa, mama en nog een stuk of 10 andere woordjes die ze zegt en kan aanwijzen. En zo heerlijk aan het bewegen: dansen en zelf de trap opklimmen (met mij erachter natuurlijk) En als ze goede zin heeft is ze aan het zingen en neurien! En de bloeduitslag kwam net binnen: ijzertekort en daardoor kleine rode bloedlichaampjes. Krijgen een ijzerdrankje. Verder geen allergien, zelfs niet voor pollen en katten enzo. Nieren, blaas, lever, echt alles was verder super, geen ontstekingen niks. Fijn!! Weten we dat ze verder gezond is. En ijzer is zo opgelost, gelukkig. We merken het ook; als ze eet is het zon leuk meisje, maar als ze slecht eet dan is het een hangerig, huilerig, plakkerig kind, dat niks wil. Nu er toch achter komen waarom ze periodes niet wil eten?? Gelukkig eet ze nu op het moment wel goed
Debora, fijn dat er niks raars uit de bloedproef gekomen is. Nu ijzergehalte wat omhoog en dat zou het dan moeten zijn?! Ik hoop dat ze nu goed blijft eten. Wahaha ja ik dropte dat toen straks even tussendoor omdat ik de bus zat en dan altijd tijd heb om na te denken en was aan het rekenen en rekenen en na aan het denken en toen kwam ik dus erachter dat ik een paar dagen overtijd ben. Maar voor de rest heb ik nu ook echt zo´n pre-ongesteldheids hoofdpijn Eerste dag van de laatste menstruatie was trouwens 17 maart met een ciclus met pil van 28 dagen. We hebben het trouwens alleen gedaan op 23 maart en op 1 april i.v.m reis zou toch wel heel raar zijn.
Maja, ooh klinkt op zich wel een meegaande vrouw die leidingevende van je of niet? Maar volgens mij heb jij je besluit al genomen!
Fijn zo'n begripvolle teamleider Maja! Opgelucht na dit gesprek? Gesolliciteerd met een T, FOEI Alleen een ijzergebrek bij Nore dus. Heerlijk dat ze verder geen allergien heeft! Samen spelen gaat hier vaak goed en soms erg fout. Denk dat het vanmiddag van het laaste soort wordt. Ze zijn allevier niet te genieten en kunnen niks van elkaar hebben. Was dus erg gezellig tussen de middag Ruzie om de kleinste dingetjes. Dat begon al in de auto op weg van school naar huis. Het is hier inmiddels gaan regenen, dus ze kunnen straks ook niet naar buiten. Laat het dan maar snel 19 uur worden Sm, wanneer ben je van plan om een testje te kopen?
SM, dat je nog precies weet wanneer je 'het' gedaan hebt, geweldig Ik zou dat echt niet weten.. Maar als ik naar die data kijk dan zou dan toch heel goed je eisprong geweest kunnen zijn? Nouja, even afwachten dus. Debora, niet leuk dat Finn niet samen kan spelen he.. Lijkt me moeilijk. Juist nu hij een zusje heeft. En fijn dat de bloeduitslagen goed waren, ijzertekort is makkelijk te verhelpen. Je kan je wel naar voelen van ijzertekort dus misschien best een logische veklaring. Meiske, sterkte met vandaag Kan je ze niet gewoon met een bak chips voor de tv zetten? Mijn teamleider is idd begripvol. Wel een pittig mens, moet ook wel, maar ik werk natuurlijk wel in een organisatie waar overspannen zijn vrij normaal is en het ziekteverzuim erg hoog is. Dus mensen gaan pushen werkt averechts denk ik. En ze is zelf ook nog aan het reïntegreren, dus ze snapt wel een beetje wat ik doormaak. Ik denk idd dat ik mijn keuze al gemaakt heb. Ik zou het alleen zo fijn vinden dat ik vanuit deze baan een andere baan kan vinden. Het staat zo slecht op mijn CV dat ik hier nog geen jaar heb gewerkt en hoe ga ik dat uitleggen bij een sollicitatiegesprek? Stiekem hoop ik dat ik nog een reactie krijg op mijn lopende sollicitaties en een van die banen krijg. Denk het eigenlijk niet.. Moet wel zeggen dat op dit moment huismama zijn me wel erg aanspreekt.. Maar ik ken mezelf en weet dat ik na een week weer kriebels krijg om te gaan werken Lastig mens ben ik. Wat eten jullie vanavond? Ik ga iets maken wat ik nog niet eerder heb gemaakt: spitskool! Ik wil het roerbakken met gehakt, ui en knoflook. En dan met aardappelpuree. Zou wel lekker zijn toch? Iemand ervaringsdeskundige met spitskool?
spitskool is lekker! Maar ik maak het altijd met pasta: fijnsnijden en even voorkoken (paar minuutjes). pasta koken. in een pan spekjes bakken zonder olie/boter erbij en als het vet daaruit begint te komen en wit wordt, geraspte knoflook erbij, spitskool mee roerbakken en dan met heul veel parmazaanse kaas erdoor. Dat wordt dan een soort sausje met het vet en de knoflook. zoooo lekker en de kinderen vinden het ook heerlijk. oh ja en peper erover
Morgen denk ik. Maar ik heb hoofdpijn dus dat is normaal gesproken het teken van een naderende menstruatie.
Ooh krijg honger van jullie lekkere recepten! Ik vind spitskool ook heerlijk. Klinkt lekker! Ik heb vanmiddag al warm gegeten, rijstsalade en gebakken inktvisringen yummie!
Spitskool heb ik ook al een paar keer klaargemaakt. Geen idee meer wat ik er nog meer doorheen gemikt heb, iets met kerrie geloof ik. Zoek altijd een lekker recept op smulweb op Heb de middag overleefd. Ze waren redelijk mak. Nu zitten ze al in pyama en gaan zo naar bed. Straks komt het mannetje van de shutters nog een keer de boel heel goed nameten. Dan kunnen ze besteld worden. Levertijd is 3maanden Kas slaapt al half, dus hoogste tijd om naar boven te gaan!
gaat kas zo vroeg naar bed?? bryan zit nog te stuiteren naast me op de bank hahaha (die gaat ook zo hoor )
Kas en Sofie gaan altijd om 19 uur naar bed Vivi. Hij krijgt rond half 18 een melatoninetabletje. Dat werkt als een tierelier Eerst nog even een boekje lezen, dan in bed en binnen 2 minuten slaapt hij Soms vergeten we zijn tabletje te geven en dan is hij om half 9 nog wakker...