Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan begint de school vast niet al om 8.30 Sm;)
    Kas is tussen half 7 en 7 uur wakker, ongeacht het tijdstip dat hij die avond ervoor naar bed is gegaan.

Zo, en nu ga ik lekker op mijn bedje voetbal kijken. Piet zit ncis te kijken, maar daar heb ik nu geen zin in.

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Nee hier begint de school om 09:00 uur. Ooh ik hoop zo dat een voorstel voor volgend voorjaar word goedgekeurd dat ze intensief rooster krijgen van 08.30 tot 13.30 en dan lekker smiddags niet meer terug naar school hoeven.

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Truste Meiske, vind jij voetbal leuk????

Hier ben ik weer klaar met werken! Ben weg doei!

4. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Gisteravond is de shutterman weer geweest. En hij komt nog een keer terug, want er waren wat dingen die hij nog even moest uitzoeken. Wat een gedoe zeg.

Sm, wat zijn nu de schooltijden dan van jouw kinderen? Volgens mij zijn ze tussen de middag lang vrij toch? Hier hebben ze een uurtje. Vind het lekker om ze dan toch weer even te zien (meestal dan, niet als ze chagrijnig zijn en op ruzie uit zijn;))
    En ja, ik hou van voetbal:) Van huis uit meegekregen;) 30 mei ga ik met Stijn en Eva naar een oefeninterland van het Nederlands Elftal. Eva gaat voor het eerst mee. Ze heeft niks met voetbal, maar wilde toch mee. Alleen de sfeer al bij zo'n wedstrijd is geweldig. Zin in dus!

Straks nog naar Albert Heijn. Eens kijken of ze nu het winkelmandje of karretje hebben staan. Leuke actie hoor, maar nergens verkrijgbaar;) Gelukkig heb ik een connectie bij Appie, dus aan hem kan ik het anders nog vragen.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ben ook wel benieuwd naar de schooltijden SM. Kan me nog wel herinneren dat die behoorlijk onpraktisch waren.
    Hier gaat Lune van 8.30u tot 11.45u. Dan om 13.15u weer beginnen, dus ze zijn anderhalf uur vrij tussen de middag. En dan op woendag en vrijdag 's middags vrij.
    De kids gaan trouwens tussen 19u en 19.30u naar bed. In het weekend soms wat later, uiterlijk 20u. Lune is meestal rond 7u weer wakker en Timme ergens tussen 5.30u en 8u, dat is per dag verschillend;)

Leuk Meiske, met Stijn en Eva naar voetbal:) Jeroen kan ook niet wachten tot een van de kids mee kan naar voetbal haha.
    En idd gedoe zeg, met die shutters.. Maar wel heel gaaf als het klaar is, ik vind shutters prachtig. Doe je witte?

Ik heb de hele ochtend al ruzie met Timme. Hij wil steeds zijn zin krijgen en wordt heul boos als hij dat niet krijgt.. Klein monstertje.
    Hij is ook moe. Op woensdag en vrijdag is hij altijd moe. De dag ervoor is hij naar het kdv geweest en dat kan je merken ook..
    Lune gaat uit school met een vriendinnetje mee, dus hij kan lekker vroeg naar bed. De moeder van het vriendinnetje moest rond 15u een vriendje van haar zoon naar huis brengen dus komt Lune dan ook weer thuisbrengen. Prima, is voor mij natuurlijk ideaal.
    Ik ga straks ook slapen als Timme slaapt, ben alweer kapot.

Jeroen was gister ook niet fit. Koortsig en zijn mond zit aan 1 kant vol met blaren/aften. Dat heeft hij soms. Ziet er heel eng uit en doet hem erg zeer. Zijn wang is ook helemaal dik. Ben benieuwd of hij de dag volhoudt of eerder naar huis komt. Hij moet vanavond ook nog naar school.

6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Meiske, sfeer van zo´n wedstrijd is natuurlijk hartstikke leuk,ook als je niet van voetbal houdt. Ik vind alleen WK en EKS voetbal leuk vooral een finale Nederland - Spanje vind ik geweldig! En de finale van de champions league als Barcelona speelt kijk ik ook nog wel. Hier is mijn man wel helemaal gek van voetbal, alle wedstrijden, alle clubs pfffff :) en als Barcelona speelt dan vraagt hij zelfs vrij of wisselt zijn dienst :)

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja handig van die moeders die je dochter wel een middagje willen entertainen. Leuk hoor die kleuter dates! Hier is dat nog helemaal niet zo. Kinderen spreken wel na school af maar altijd buiten in het speelparkje. Thuisdaten komt hier maar weinig voor.

Schooltijden zijn van 09.00 tot 12.30 en van 15.00 tot 16.30. Van mij zouden ze mogen thuisblijven s´middags en s´ochtends een uurtje langer doorgaan.

Ooh ik ben net ongesteld geworden :)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dus nog geen 3e dochter voor SM;) Ben je opgelucht of stiekem teleurgesteld?
    Pff, wat een rottijden zeg van school.. Dan zijn ze gewoon 2,5u vrij tussendoor:$ Kan me voorstellen dat je liever een ander rooster ziet. En dan idd tot een uur of 2 en dan gewoon vrij. Zo'n rooster had ik vroeger ook. Met zijn allen lunch op school en om 14u vrij. Ideaal.

Ik heb Timme net op bed liggen. Hij was alleen maar aan het huilen..
    Was aan het bellen met een collega om wat werkdingen door te geven die moeten gebeuren nu ik er niet ben maar ik kon haar niet eens verstaan.. Op een gegeven moment vroeg ik aan Timme: 'Ben je moe? Wil je zo slapen?' En toen liep hij naar de badkamer en pakte zijn slaapzak;)
    Ik ga ook even plat, is straks geen optie meer.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wahaha Maja dat was dan duidelijk,gelukkig had hij zelf ook door dat hij moe was. Slaap lekker.

Ja heel lang vrij tussen de middag. Om warm te eten en een beetje siesta te slapen. Maar ik vind het zo´n onzin om ze daarna nog voor anderhalf uur te brengen.

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Nee en niet teleurgesteld hoor dat ik niet zwanger ben. Kwam qua datum ook helemaal niet goed uit ;) eind december,feestdagen etc. dan zou het net een 2012 kindje zijn eind december of net een 2013 kindje? Ik vind de kindjes van eind december hier altijd heel zielig, want die beginnen dan al op de basisschool met 2 jaar en 9 maanden. Hier gooien ze gewoon een geboortejaar allemaal bij elkaar in de klas. Dus je hebt kinderen van bijna 1 jaar leeftijdsverschil bijelkaar in de klas.
    Als het zo zou zijn dan welkom natuurlijk dan maakt die datum ook helemaal niks uit.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    *schOooooooooooop*
    Naar de sportschool!

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Zo ff heerlijk bij gelezen.

Wij hebben de uitslag van het begaafdheidsonderzoek van Jur binnen..
    Pff IQ van 125 tot 132. Verschilt per onderdeel. Hij is op taal gebied dus flink aan hert onder presteren. Daarnaast zien ze duidelijke kenmerken die binnen het autistisch spectrum vallen. Dat verbaasd me niets.verder onderzoeken dus. Ben wel blij dat mijn vermoeden is bevestigd.
    Nu zorgen dat we de juiste begeleiding krijgen op school. En thuis.. Een slim kind is fijn, maar begaafd/hoogbegaafd wat minder prettig...

13. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    tjonge ichtus! wel fijn dat het nu op papier staat, verklaart een hoop dan.

wat een rottijden zeg, sm. hier heb je ook scholen met roosters tot 2 uur. lijkt me super

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik ben ook voor tijden tot twee uur! Lijkt me ideaal!!

15. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ichtus,fijn dat jullie nu een uitslag hebben en er wat mee kunnen doen. Lijkt me lastig zeg!

16. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sm, moest wel een beetje lachen toen ik las dat de datum toch niet zo goed uit zou komen:D

Ichtus, ik hoop dat jullie goede begeleiding vinden voor hem. Wel fijn dat jullie vermoedens bevestigd zijn.

Maja, was Timme na zijn slaapje wat meer handelbaar?;) Leuk filmpje trouwens op fb:D
    De shutters worden een soort van wit. Die man had echt wel 15 kleuren wit in zijn koffer zitten. We hebben er een paar hier gehouden om te kijken welke kleur het best bij de kozijnen past.

Vanmiddag kwam Sofie trots thuis met haar eerste uitnodiging voor een kinderfeestje:) Volgende week is het zover. Leuk voor haar hoor! Stijn en Eva hebben ook een feestje en Kas gaat die middag spelen bij zijn nichtje. Ik zeg: heerlijk:D

Stijn kwam vanmiddag thuis met een dik, blauw oog. Hij was in de sporthal gaan voetballen met kinderen uit groep 7 en 8. Ze huren dan voor een uur de zaal. Hij had toen een bal op zijn oog gehad. Ik nog gevraagd of hij gekoeld had. Kijkt hij me zo aan van waar heb jij het over? Tuurlijk niet;) Ben benieuwd hoe zijn oog er morgenochtend uitziet!

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goh, wat een uitslag voor Jur.. Dat is nogal wat. Wel fijn dat er nu toch duidelijkheid is, kan je nu gaan kijken hoe er mee om te gaan etc. En wat school voor rol kan spelen.
    Succes meid.

SM, nee.. een december kind is ook onpraktisch! Ik vind die 3 januari van Lune ook al zo onpraktisch.. Net sinterklaas, kerst, oud&nieuw achter de rug en dan nog even haar verjaardag;) Ze wordt in een maand tijd volgestouwd met allemaal kadootjes en de rest van het jaar krijgt ze niks:D Zielig!

Meiske, heeeeeeerlijk volgende week een dag voor jezelf:) Fijn hoor, dat je kinderen nu al zo groot zijn dat dat gewoon kan.
    En die Stijn is wel een bikkel hoor. Zal nog wel mooi verkleuren komende dagen..
    En je hebt idd teveel soorten wit.. Niet handig. Maar als het bij het kozijn past is het toch prima? Dan weet je vast niet meer dat die andere toch nét ietsjepietsje witter was. Wel fijn als het straks klaar is, gedoe zo.

De werkster is vanochtend geweest. De ramen zijn gelapt, ze heeft gestofzuigd, gedweild en de badkamer en wc zijn weer fris. Heerlijk:) Ik wou ondetussen niet niks doen dus ik ben naar boven gegaan en heb de kasten van de kinderen uitgemest. Twee vuilniszakken vol voor de kringloop en van elk nog een boodschappentas voor vriendinnetjes met een kleintje, of zwanger. Ruimt lekker op!
    Eigluks moet ik nog het centrum in, beide kinderen moeten echt nog een paar dingen hebben maar ik heb er de kracht niet voor.. Ga zo eerst even slapen.
    Heb trouwens constant pijn, rechts van mijn maag. Met name na het eten. Misschien dat het toch de galblaas is, dat verklaart ook de te hoge leverwaarden. Nouja, ik hoor het volgende week wel.
    Ik mag natuurlijk het centrum ook niet in als ik ben ziekgemeld toch? Voelt heel vreemd. Aan de andere kant.. Even naar de hema op en neer is natuurlijk wel anders dan een dag werken..
    Ik kijk nog wel even.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dat wordt geen centrum meer, ik word net weer wakker;)
    Mn paps komt Lune zo weer thuis brengen.

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    dan had je het echt nodig maja!

20. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, ooh ik zelf ga niet winkelen als ik ziek ben :) Lijkt me niet echt fijn om iemand van het werk tegen te komen in de stad als ik ziekgemeld ben :) Ligt er ook aan wat je hebt etc. natuurlijk.
    Lekker middagslaapje!

Deel Deze Pagina