Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    oh ja, goedenmorgen!:D

2. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @kdv toeslagen ergens snap ik het wel (sorry niekyn) maar denk dat er best veel mensen zijn die van de huidige regeling misbruik maken en daardoor moeten wij nu meer gaan betalen
    vind idd wel dat als iemand een baan vind er geen lange wachttijden mogen zijn, nu moet ik zeggen dat die er hier niet echt zijn maar hoor het wel vaker

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha nieny kan je wel begrijpen, maar hier juist andersom het gevoel vaak, werken beide en worden daarom "gestraft" mag zo'n beetje mijn hele salaris naar de opvang doen terwijl mensen die thuis zitten zo'n beetje alles vergoed krijgen voor de opvang. en de regering wil maar dat vrouwen blijven werken maar dat gaat niet lukken als je dan niets meer verdient, dan ben ik toch liever met mijn kids hoe graag ik ook werk

hier trouwens niet in een bed, beide in eigen bed maar op een kamer. Wil af en toe oefenen voor vakanties warbij ze op een kamer moeten slapen

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    o en vind ook dat mensen die werkloos zijn wel gelijk hun kids moeten kunnen brengen als ze een baan vinden, ( net als vivi) maar tot die tijd geen vergoeding zouden moeten krijgen, dan kunnen de vergoedingen voor andere hoger zijn

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    wil hier trouwens geen "ruzie" mee uitlokken, bedenk me net dat het een "gevaarlijk" onderwerp is maar wil toch ook mijn mening neerzetten als we het er over hebben net zoals ik jullie meningen graag lees ookal ben ik het er niet mee eens of denk ik er anders over

6. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @debbie ik ben het helemaal met jou eens maar het is idd wat je zegt een gevaarlijk onderwerp waar iedereen een eigen mening over heeft

7. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemorgen!

8. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ik kom net even kijken hier en stap binnen in het "gevaarlijke" onderwerp.. Ik snap beide partijen in deze en zit in dezelfde situatie als debie.. Hier gaan de kids maar 1 dag in de week en toch vind ik belachelijk veel moet betalen voor opvang.. en dat terwijl ik zie en weet dat er zoveel misbruik van deze regelingen gemaakt wordt. En daar kan ik me dan weer erg boos om maken!!

maar.. tis inderdaad een gevaarlijk onderwerp. maar daar hebben we er al eerdere van gehad dus dat kan hier best besproken worden

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Maar ja er zijn dan ook wel weer ouders die nu niet kunnen werken, maar wel al bijv werk hebben aangeboden gekregen. Omdat ze moeten wachten op een plek op t KDV. En als die dan bezet worden gehouden door mensen die een plek niet echt nodig hebben.

En als je niet werkt en je kind naar t KDV wil brengen prima, maar dan moet je het wel helemaal zelf betalen natuurlijk.

En verder ben ik het helemaal met Debie eens, wij werken allebei en er gaat gewoon 2/3 van mijn netto salaris naar de opvang! Vin gaat ook vanaf 1 nov een dag minder werken, dan blijven we namelijk qua financieën gelijk...

En indd probeer hier niemand mee voor het hoofd te stoten dit is gewoon hoe ik er over denk. Het 'systeem' werkt gewoon niet als er mensen misbruik van maken.

10. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    oja.. goedemorgen trouwens!!! ;)

ik lees vaak mee maar reageer eigenlijk heeeeel weinig..
    ben druk bezig op het werk met een wetenschappelijk onderzoek over "de effectiviteit van de abc-methode bij mensen met niet-aangeboren-hersenletsel". Erg leuk.. heel interessant maar het kost enorm veel tijd. Ook thuis.. dus veel aan het lezen, schema's aan het opstellen e.d..

met de kiddies alles super! Ik kan niet anders zeggen. Nora moet 5 sept weer naar het audiologisch centrum. ze begint vrijdag met logopedie, haar bril laat ze super goed op! echt geweldig!

daan.. doet het super. wond op zijn hoofd is al mooi aan het helen!
    Hij wil nu af en toe op de wc.. doet niks.. maar toch.. weer een stap! Hij praat al volop en ook echt duidelijk.. ik vind het geweldig en geniet!!

weinig te klagen dus!!!

11. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    dat er ingegrepen moet worden snap ik ook wel. Ik heb het afgelopen jaar de kinderen 2 dagen naar de creche kunnen doen, omdat ik aan de voorwaarden heb voldaan voor toeslag. Wat is de voorwaarde: Je moet 1 uur op jaarbasis gewerkt hebben en dan heb je recht op kinderopvangtoeslag voor het volledige jaar. Dat is natuurlijk absurd! ik vind het prettig want ik kan goed solliciteren op deze manier, (ook al maakt het allemaal niets uit).
    maar het is geen goede regeling. Dat ze het nu aan gaan pakken daar ben ik het wel mee eens, maar als ik straks op gesprek ga dan moet ik zeggen van, jongens leuk! zo'n gesprek maar ik heb een wachtijd van drie maand bij de creche.... dus kan over drie maand starten!! daar zitten ze dus echt niet op te wachten daar....

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    ik vind het fijn dat mensen hun mening zeggen, heb je meer aan dan dat iedereen maar de mond houd :)

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben het met beide eens. Zit zelf in de situatie dat ik ze dus niet van het kdv haal, niet werk en wel toeslag krijg en dan vind je ineens dat het wel kan. Puur omdat je anders haast niet meer aan de bak komt, je de kids niet zomaar van het kdv kan halen en weer terug doen als je een baan hebt.
    De andere kant, wij betalen nu en als ik wel een baan heb ook veel voor de opvang. Kunnen we haast niet opbrengen. Mede door de hoge kosten doordat niet-werkenden hun kids op het kdv hebben. Zoals ik:D
    Lastige situatie dus.

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik vind gewoon dat als mensen 4 dagen werken, ze ook maar 4 dagen recht hebben op opvang. En als je ze een 5e dag wil brengen, prima maar die betaal je dan ook gewoon zelf! Ook vind ik dat de uurprijzen e.d. ook gewoon te hoog liggen bij de meeste KDV's. En verder moeten ze gewoon zorgen dat er geen wachttijden zijn bij de KDV's!

15. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @niekyn maar gaan de kids dan naar kdv of naar de creche??? want de creche betaalde ik hier tot mei ook zelf, nu zijn ze overgegaan naar kdv met peuterprogramma en dan krijg ik het wel vergoed maar de gewone creche heb ik altijd zelf betaald bijna 70 euro per maand en daar bovenop nog mijn eigen bijdrage voor kdv

ik vind idd ook dat als je 28 uur werkt ook je kind 28uur zou mogen wegbrengen met kleine eigen bijdrage maar ik hoor vaker dat moeder bv maar 2 dagen werkt maar dat kinderen wel 4 dagen naar kdv gaan ja das lekker uiteindelijk betalen wij daar dus wel voor. Hier gaat bryan 1 dag per week naar het kdv en dat terwijl ik 28uur werk vind ik meer dan zat (en anders ook niet betaalbaar dit is al duur)
    ik vind idd dat de wachtlijsten iets aan gedaan moet worden das niet normaal en idd de uurprijzen die zijn in veel gebieden echt te duur. ik woon in een dorp betaal gewoon 1euro a 1,50 minder dan mensen in de stad moet niet kunnen dus de stad moet maar goedkoper ;)

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Creche en kdv is toch hetzelfde?? Jij bedoelt denk ik PSZ Viv?

17. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    bij ons word psz als creche aangeduid vandaar hahahaha

18. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hier is de laatste week vakantie begonnen en na de vakantie gaat bryan 2 morgens en 1 middag naar de psz en 1 dag naar het kdv dat zal voor mij wel wennen zijn opeens meer tijd voor mezelf als ik vrij heb maar moet zeggen is nu ook wel nodig want word toch wel zwaar bryan bezig te houden omdat ik lang niet alles kan

19. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat soort dingen moeten gewoon landelijk geregeld worden, maximale uurprijs e.d.

20. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hier hard bezig bryan eindelijk eens zindelijk te krijgen, weet je wat raar is hij kan goed ophouden en als ik hem op potje/wc zet doet hij het er ook wel op maar als hij druk aan het spelen is en ik niets zou zeggen plast hij ook net zo makkelijk in zijn broek

pff heb het idee dat hij ook als enigste niet zindelijk is hier

Deel Deze Pagina