Hier hetzelfde, Roos was natuurlijk niet gepland. En daar wilde ik het niet bij en toen ik daarna zwanger was wilde ik het wel en toen kreeg k MK en bij Noah durfde ik het niet.
Goedemorgen, Ik heb gisteravond een tabletje emesafene ingenomen en heb net zowaar normaal kunnen ontbijten. Nou ja, normaal 3 droge witte boterhammen met maggi... En een grote mok thee. Nu nog een nectarine en een kiwi eten voor de stoelgang. Dat werkt prima bij mij. Wat ik kan slecht naar de wc sinds ik zwanger ben. De scherpe kantjes zijn iig van de misselijkeheid af. Fijn! Debie, lastig deze fase. Hebben we bij Tessa ook gehad. Die werd echt verdrietig als we over een luier begonnen. Ze was immers overdag al heel lang zindelijk. Doe je ze een luier om of zo'n luier broekje? Tessa had toen 's nachts van die luierbroekjes om. Wij lieten Tessa om 23u plassen. En dan had ze idd wel eens dat ze dan 's morgens vroeg in een nat bed wakker werd. Ze zeggen wel eens dat het niet goed is om ze wakker te maken, maar voor ons werkte het prima. Ik zou Ilse zeker geen luier meer omdoen als ze dat niet wil. Hier heb ik een waterdichte matrashoes en dan onder het hoeslaken nog zo'n kraammatrasje zodat je niet elke keer het hele bed moet verschonen, maar dan alleen maar het hoeslaken. Tessa heeft nu het potje op haar kamertje staan. Ze gebruikt hem alleen niet. Gaat gewoon naar de wc. Maar misschien kun je dat bij Ilse proberen. Laatst had ze het nog een keer, toen werd ze denk ik al plassend wakker in het begin van de nacht. Nat bed en natte vloer. Ze is al plassend uit bed gestapt en vond het zelf erg vervelend. Ze moest wel een half uur huilen.
Boney, je hebt gelijk over de babykriebels. Ze waren de volgende de dag weer helemaal verdwenen Fijn dat de pilletjes helpen tegen de misselijkheid! Debie, hier de afspraak met Lune dat ze zonder luier mag slapen als de luier droog is.
pfffff word helemaal moedeloos hier, waarom krijg ik bryan in hemelsnaam niet zindelijk weet onderhand niet meer wat ik moet proberen hoor
Ik zou idd precies hetzelfde als Boney doen. Hier was het een paar maanden geleden ineens dat ze s´nachts geen luier meer omwilde. Toen was ze volgens mij ook na een paar nachten droog. De eerste nachten maakte ik haar nog wakker (Waar ik zo op tegen ben ) Heb haar daarna niet meer wakker gemaakt, ze werd zelf wakker om te plassen. Nu wordt ze niet eens meer wakker om te plassen, ze houdt het allemaal op tot de volgende ochtend, gaat dan ook niet meteen naar de wc en dan komt er toch wat uit
Vivi, ja nu Bryan nog he. Je kan het toch niet afdwingen. Ik ken genoeg jongetjes van de leeftijd van Bryan die nog niet (helemaal) zindelijk zijn.
Wat heb je allemaal al gedaan vivi om hem te stimuleren? Vast al genoeg denk ik, maar misschien is Bryan gewoon nog niet zo ver.
Ieder half uur op potje en dan gaat het redelijk, belonen met stickers snoepje en kadootjes geen luiers aan maar werkt allemaal niet
luierbroekje wil ze ook niet, ga haar maar paar dagen even wakker maken, hoop dat dt dan geen gewoonte wordt. vivi lastig, misschien ff paar weken laten rusten, je hebt iig nog tot februari de tijd, daarna wordt het heel vervelend als hij niet naar school mag. hier werkte het ff met rust laten goed, werd namelijk steeds bozer van alle ongelukjes
Als jij hem ieder uur op het potje moet zetten, dan gaat het ´zogenaamd´ goed omdat hij op het potje plast, maar dat doet hij dan toch niet uit eigen beweging. Volgens mij is hij er nog helemaal niet aan toe. Wat dan wel de oplossing is weet ik ook niet Weer terug de luier om, en over een maandje weer proberen?