Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

Nou tot un toch een mooi dagprogramma voor lune !
    Hier zijn we un buiten in het speeltuintje aan het rennen en graven. Sara klaagt dat ze haar billen verbrand heeft aan de glijkbaan.

2. supermummy

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hij doet ut! :p

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oeh,wilde net aanhaken, maar bezoek is er.
    Later dan maar even hier kletsen.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wow, echt volop zomer nog bij jullie Sm! Hoe warm is het?

Suus, gezellige visite?

Hier allemaal 2,5 uur geslapen.. heerlijk! Wel enorm noodweer gehad. Onweer, hagel, wind.. Kids hebben er gewoon doorheen geslapen gelukkig. Ik niet haha!
    Lune hangt een beetje duf voor de tv en Timme speelt wat. Net dierenspel gedaan, altijd leuk.

6. supermummy

Wat een luxe Maja 2,5 uur slapen!!!! Heerlijk zeg.
    Ik heb de dames en mijn man ook slapend achtergelaten om zelf te gaan werken tsssssssss

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ach, werken is ook heerlijk toch?:D
    Werkze!

8. supermummy

Ja hoor! Ik mag niet klagen!

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ja, was erg gezellig!Maar nu ga ik eten. Dus weer: later hier kletsen.....

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    HA ha ha Maja, als ik zo van 2 dagen lees, dan is deze dag toch een stuk relaxter verlopen dan gisteren. Heerlijk 2 en 1/2 slapen/rusten!

Hoe doen jullie dat trouwens.....Tess moet in januari naar school, maar slaapt nog ca. 1 1/2 uur tussen de middag. Sinds 2 weken waren we gestopt, maar het gaat nog niet echt. Ze is dan zo moe en wordt er zelf helemaal vervelend van. Ook vraagt ze zelf of ze naar bed mag, vind dat zo lastig te weigeren. Hebben jullie het afgebouwd?
    Bijv. om de dag o.i.d.?

Nog een leuke kwestie om eens de meningen te peilen.
    Stel:
    Je loopt ergens en er zit iemand in een rolstoel...vinden jullie het "normaal/acceptabel" dat jouw kind vraagt "waarom zit jij in een rolstoel?" aan diegene die in de rolstoel zit? Gaat natuurlijk niet om de eerste keer dat jouw kind het ziet en ook om een kind vanaf 3 jaar en ouder.
    Hoe vind je dat als ouder? Zeg je er iets van of laat je het gaan?

11. supermummy

Suus, hier slaapt Sara ook nog tussen de middag. Ik ga het echt niet afbouwen nu hoor. Dat zien wel dan wel als ze over 3 weken naar school gaat. Als ik zie dat er nog veel behoefte aan heeft dan laat ik haar het eerste trimester nog tussen de middag slapen en als het zo uitkomt breng ik haar s-middags niet naar school. Welke schooltijden zou Tess dan hebben? Hoelaat gaat ze normaal gesproken slapen tussen de middag= Ik zou het gewoon aankijken. Misschien is ze op school zo lekker bezig dat ze niet meer aan haar middagslaapje denkt en als ze uit school komt wel een mega inzinking heeft, maar dat is normaal volgens mij.

Over de rolstoel kwestie.... ja ik voel me soms ook aardig voor paal staan. Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Maar dat het niet meteen goed gaat kan ik ook begrijpen. Ik denk dat ze nog net wat te jong zijn om te begrijpen wat wel kan en niet kan, maar ik probeer toch aan te leren dat sommige dingen niet kunnen. Bijvoorbeeld wijzen naar iemand en vragen waarom die mevrouw zo´n gekke pyama aan heeft, wat trouwens geen pyama was maar wat op een pyamama leek. Ik heb hier het voordeel dat wij Nederlands spreken en niemand het toch begrijpt :)

12. supermummy

De rolstoel kwestie is hier trouwens ook aan bod geweest,een keer uitgelegd waarom mensen in rolstoellen zitten en het was goed. Ook met oudere mensen met stok etc.

13. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    pfffffff wat een dag zeg ben blij dat ik nu eindelijk lekker thuis ben
    moest vandaag met bryan naar nijmegen op controle bij het astma centrum nou heenweg was al een ramp moest op een gegeven moment aan kant gaan staan omdat ik geen hand voor ogen zag. Nou eindelijk daar en bij de dokter constateerd die een ruisje op het hartje van onze kleine man nou je wil niet geloven wat ik schrok zeg.....hij zei al direct dat het waarschijnlijk onschuldig was maar dat nakijken zeker geen kwaad kon, heeft direct naar het radboud gebeld en kon gelukkig direct terecht bij een kindercardioloog nou daarheen gereden en laten luisteren waren het dus 2 ruisjes en godzijdank beiden super onschuldig!!!!!! maar jeetje wat zat ik in de stress zeg, was super blij dat ik direct terecht kon en niet hoefde te wachten tot volgende week

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi hoi, ik lees even wat terug!

@viv: jeetje wat een schrik, gelukkig onschuldig!

@suus: ik zou het gewoon nog even laten gaan, het slapen. Het duurt nog even voor het januari is, schijnt dat ze de laatste maanden voor hun 4de zo erg veranderen/ontwikkelen.
    wbt de rolstoel: juist goed dat ze het vraagt!
    Ik laat Finn zulke dingen wel vragen maar wil wel dat hij het netjes doet. Dus gewoon: waarom zit jij in een rolstoel? , vind ik niet gek voor een kind van 3+

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou,het gaat hierom:
    gisteren waren we naar Burgers Zoo en ik zat dus veel stukken in een rolstoel, aangezien ik het lopen (heuvel op en af) niet kan volhouden. Ik schrok heel erg van bepaalde reacties (werd er zelfs een beetje verdrietig om).
    Toen we op een heuvel waren, stapte ik uit de rolstoel en liep ik met Tess naar een uitzichtpunt. Komt een vrouw (jaar of 50) naast me staan en zegt: "zwanger zijn is geen ziekte hoor, dan mag je echt nog wel lopen....".
    Vervolgens 2 keer over een kind:
    1e kind (jaar of 9) "waarom zit je in een rolstoel, kun je niet lopen ofzo?" Ik vertelde haar dat ik dat niet zo'n nette vraag vond en haar moeder werd daarop boos en zei dat ze het volkomen normaal vond dat haar dochter dat wilde weten. Gezonde nieuwsgierigheid.En vervolgens zei ze "maar geef haar eens een fatsoenlijk antwoord....."
    2e kind (jaar of 4): "kijk mama, die mevrouw met een dikke buik kan niet meer lopen....."en die moeder begon erom te lachen.

Nou ben ik niet gehandicapt, maar jeetje....als dit is hoe mensen in een rolstoel elke dag de straat op gaan....respect hoor. Nog los van alle blikken e.d. Nooit zo gerealiseerd, maar dat komt omdat ik niet vreemd op kijk van iemand in een rolstoel, kijk er niet eens na, valt me niet eens op.
    Daarnaast leer ik Tess dat ze niet dat soort dingen moet vragen/zeggen, maar dat ze het zachtjes aan mij kan vragen.
    Ik begrijp heel goed dat het bij een kind zomaar kan gebeuren dat ze iets zeggen/vragen wat niet gepast is, maar ik zal het niet goed praten of erom lachen. Ik zou haar dan apart nemen en uitleggen dat het niet netjes is.

Ik vroeg me echt na deze ervaring af of ik een zeikerd ben.

Bij het eerste meisje stond me haar hele houding (en die van haar moeder) trouwens niet aan, zo'n verwend pipi-langkous-ding. Wilde er bijna uit flappen "en hoe kom jij aan zo'n lelijk hoofd....oh, zie het al van jouw moeder zeker...." Maar kon het inslikken met in mijn achterhoofd ik-ben-de-volwassene in repeatstand.

Nee, voor mij geen dagjes meer weg met de rolstoel, vond het een vervelende ervaring (mede door het feit dat Jan de zweetdruppels in zijn bilnaad had staan). Maar ik heb gelukkig de keuze, voor heel mensen is dat helaas niet zo......

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Debora, kan dus zijn dat iemand in een rolstoel dan 100 keer per dag die vraag krijgt. Lijkt mij, ook al is het een onschuldig kind, erg vervelend.....
    Ik hoop maar dat je gelijk krijgt m.b.t. die ontwikkeling.
    Helaas hier geen optie om thuis te houden e.d.
    Ze heeft pauze van 12.00 tot 13.00 en daarin moet ze ook eten. Daarbij is er voor de middag geen opvang. Dan zou ze dus een hele dag moeten thuisblijven en moet ik wat regelen bij ouders of gastouder.

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Viv, nou dan schrik je idd wel even zeg. Maar wat fijn dat je direct door kan, anders is zo'n week killing.Is hij nu klaar bij de longarts?

18. supermummy

Nou dit vind ik gewoon ronduit onbeschoft!!!
    Heeft niks met gezonde nieuwsgierigheid te maken maar met een slechte opvoeding.

19. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Ja was super blij dat er plaatsje was en hij is super onderzocht eerst door cardioloog en daarna hebben nog 3 co assistenten geluisterd

@suus nee in maart weer hij blijft voorzichtig met winter omdat bryan meestal kast heeft icm luchtweginfectie

20. supermummy

Vivi fijn dat je meteen terecht kon en dat het niks was!

Deel Deze Pagina