Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, lijkt mij ook wel lekker:)
    Mijn vader en broer zijn er nu, blijven 3 weken in totaal. Mijn moeder gaat volgende week en ik kon ook mee maar wou steeds niet. En ineens had ik er toch zin in haha! Dus ga denk ik toch maar gewoon mee. Er zijn nog plaatsen in het vliegtuig.
    We hebben familie wonen in Canada. Ik ken ze niet hoor, maar zijn volgens mijn broer en vader hele leuke mensen.
    We gaan dan met zijn vieren de Rocky Mountains in en logeren nog een paar dagen bij die familie.

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

Maja wat cool!!
    Dus jij knijpt er een weekje tussen uit zonder man en kids?!
    Woow ongeloofelijk dat dat zomaar kan zonder jaren vooruit te plannen :$:D

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Yep:D
    En zoals het er nu uit ziet vlieg ik ook nog 1e klas en ik hoef niks te betalen:$:D
    Verwend nest ben ik hè? Ze betalen ook voor mijn broer hoor;)
    Nu nog als een gek een paspoort regelen en pasfoto's laten maken etc.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, doen jullie vast niet maar niks op facebook zetten hoor, is een verrassing voor mn papa en broer.

5. supermummy

:D:D:D:$:$:$
    Ik heb het vaker gezegd volgens mij maar jij bent een zondagskind;
    1e klas vliegen, en dat je organisatorisch thuis ook zomaar weg kan,helemaal gratis etc. ik word bijna jaloers.
    Super voor je!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou, het wordt even anders..
    Ik krijg net een mailtje dat ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij bureau jeugdzorg...:$:( Volgende week gesprek, het is een tijdelijke functie tot 1 januari, voor 32u. En word je aangenomen, moet je direct beginnen.. Wat moet ik nou? Dan zou ik dus in Canada zitten..
    Ik laat het Canada verhaal schieten denk ik, het is niet anders. Ik wil aan het werk! Kan niet aankomen dat ik dan een week later ga beginnen, ze hebben zo ontzettend veel sollicitanten. Kans is aanwezig dan ik én niet aangenomen word én dus niet naar Canada ga maar dat risico moet ik maar nemen denk ik.. Sjeeeeeemig! Ik heb al 3 jaar geen uitnodiging gehad, komt ie nu ineens:(;)

7. supermummy

:$:$

8. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hmmm das een moeilijke beslissing maja maar goed dat ik hem niet hoef te maken ;)

hier loopt mijn hoofd over ik wil zo ontzettend veel (nesteldrang) maar mijn lichaam houd me tegen, ben moe en als ik teveel doe doet me alles pijn word beetje gek van mezelf moet ik zeggen.

nu lig ik ook nog in clinche met mijn hubbie, volgende week maandag is een dorp verder een demo van f1 auto en natuurlijk wili hij daar heen maar die dag vertrekken we op vakantie nu vind hij dat we best wat later kunnen gaan (als we weten waar we heen gaan is nog verrassing mystery park) baal ik gewoon van want dan zijn we bijna een hele dag kwijt en mijn ouders dus ook grrrrrrrrr waarom kunnen mannen ons niet begrijpen

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Omdat t mannen zijn Viv! ;)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik regel gewoon wel een paspoort. Word ik aangenomen, ga ik niet naar canada. Word ik niet aangenomen, ga ik alsnog een ticket boeken. Was nog genoeg plek in het vliegtuig. We zullen zien of ik echt een zondagskind ben SM:D

11. supermummy

Wedden dat jij gewoon EN naar canada gaat EN de baan krijgt ;):D.

12. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha :D Ik ben benieuwd!

13. supermummy

Enne wel ongeloofelijk dat je ouders dat betalen voor jou en je broer! First Class naar Vancouver kost toch minimaal 3000 euro
    per ticket zo kort dag?! Of hebben ze heeeeel veel bonus miles? :D

14. supermummy

Ooh lekker rustig geweest hier zeg.

Wij hebben vandaag Sara aangemeld om te gaan zwemmen als buitenschoolse activiteit. Zoals alles hier word er weer een loting gedaan omdat er teveel aanmeldingen waren. Ik hoop dat ze er tussen komt. Is echt super goed geregeld, ze worden direct na school opgehaald en gaan dan gezamenlijk lopend naar het zwembad (3 minuten lopen) daarna worden ze weer op school afgeleverd.

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou Sm, dan hoop ik dat jij ook geluk hebt! En dat Sara wordt uitgeloot.

Maja, jeetje, vind je het niet moeilijk om jouw gezin een week achter te laten. Een geweldige kans, naar Canada....wauwie. En dan betaald...wat een verwennerij.
    Ik ga duimen dat je wordt aangenomen!

Viv, herkenbaar, is moeilijk te accepteren he! Ben het al een aantal weken gewend nu. Heb nu maar hulptroepen ingeschakeld, anders blijf ik onrustig.

Ik heb best een paar rare dagen achter de rug.
    Tess heeft sinds 3 weken iets vreemds. Ze heeft ong. 5 weken geleden een luchtweginfectie gehad en die was ong. 3 weken geleden over, maar wel bleef 1 ding, dat we niet van haar kenden. Elke avond (ong. 1 1/2 - 2 uur nadat ze slaapt) hoest ze rustig 3 a 4 keer en vervolgens begint ze naar adem te happen en raakt ze helemaal in paniek. Dan slikt ze een minuut lang en vervolgens gaat ze weer slapen en soms heeft ze het nogmaals en soms niet. Overdag nauwelijks, heel af en toe (als ze heel actief is, dus mega hard en lang rennen of heel overstuur is). Dan kan ze ook gaan kokhalzen.
    Anyway....eerst dachten we een overblijfsel van de luchtweginfectie, maar na een week hebben we de HA gebeld (waren toen op vakantie), deze had zo geen idee, maar wilde dat we direct na onze vakantie langskwamen. Inmiddels hebben we op vakantie het opgenomen op de telefoon.
    Toen we langs de HA gingen, dacht ze dat het wellicht de amandelen waren, dus verwijzing KNO. Afgelopen dinsdag naar de KNO, maar deze zag werkelijk niets dat het kon verklaren. Maar die verwees ons naar de kinderarts, want hij zag het filmpje en vond het wel verontrustend.
    Dus met spoed kregen we een afspraak bij de kinderarts (vandaag).
    Nou hebben we de eerste 2 jaar van Tess continu bij kinderartsen gelopen om die luchtweginfecties en we dachten wel te weten hoe het zou gaan. Je doet je verhaal, hij/zij luistert erna, zegt het ook niet te weten en scheept ons af met een "groeit er wel overheen".
    Maar ditmaal ging het anders. We kwamen binnen en hij zei dat hij het hele dossier eens goed had doorgenomen en zei vervolgens: "het is reflux". Je had onze gezichten moeten zien.....echt zo van "huh", mond op de vloer.
    Toen heeft hij ons uitgelegd hoe het allemaal op z'n plaats valt.
    Dus hij stelde een ph-metrie voor, maar aangezien hij het filmpje zag....wilde hij toch al starten met de medicatie en volgende week een foto (vloeistof drinken en dan zien ze de maag/slokdarm en middenrif). Een ph-metrie ging minimaal 8 weken duren en hij zag aan mijn hoofd dat ik dat niet zag zitten in de eerste weken met een baby. Als de medicatie aanslaan, of de foto wijst iets uit dan is dat onderzoek ook niet nodig, want dan heb je de diagnose al (is een vervelend onderzoek).
    Hij is helemaal overtuigd, wij zijn (logischerwijs) sceptisch en hebben zoiets van "eerst zien, dan geloven". Moet wel zeggen dat dan veel zaken kloppen, dus ik vind het niet vreemd dat hij eraan denkt. Wel vreemd dat tot nu toe nog geen enkele arts daarmee is gekomen....
    Vreemde paar dagen dus gehad....

Vandaag lekker genoten van het mooie weer en buiten gedoucht....Onze badkamer wordt opgeknapt dit weekend en we mochten de douche niet meer gebruiken. Nou is het vandaag prima weer om met de tuinslang en een badje buiten te douchen, dus dat was een feestje.
    Verder dus een druk weekend m.b.t. klussen. En ik hoop morgen een beginnetje te kunnen maken met het wassen van de kleertjes en de kast in te gaan pakken van de babykamer.

Zo, een heel verhaal. Maar dan hebben jullie nog iets te lezen....

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Nu je het zo zegt klinkt het inderdaad logisch. Noah had in de eerste 6 maanden ook veel luchtweginfecties ivm reflux.

Fijn dat er nu eindelijk wat aan gedaan wordt!

17. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @suus pff dat klinkt heftig meid eigenlijk raar dat ze de reflux nu pas ontdekken he

18. supermummy

Suus,idd wat raar dat dat nu pas ontdekt word.
    Ik ken alleen reflux bij baby´s (Weet er niks vanaf)
    Wat voor een gevolgen heeft dat op deze leeftijd dan? Wel ´fijn´ dat er nu eindelijk een oorzaak gevonden is.

19. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @suus wat accepteren betreft das idd heel erg moeilijk, maar heb ook niet zo heel veel hulptroepen mijn schoonmoeder heeft het nog nooit aangeboden en dan ben ik te eigenwijs om het te vragen ;)
    en mijn ouders zijn zelf aan het klussen thuis weet dat ik ze wel kan vragen maar wil ze niet teveel op schouders geven ben al blij dat ze zo nu en dan op bryan willen passen
    en mijn vrienden tja die werken en hebben zelf gezin dus handen vol hahahaha maar komt goed laatste 7 weken redden we ook nog wel he hahahaha

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Huh? Reflux bij Tess? Idd vreemd zeg. Dat slikken/benauwde.. heeft ze dat sinds kort of altijd al?
    Ben erg benieuwd naar de uitslagen. Ik vind het wel sneu voor het meissie.

Ik ga als ik naar canada mijn gezin zeker missen. Maar het is maar een weekje. In eerste instantie zou ik ook niet mee om die reden maar ik denk dat ik zo'n kans nooit weer krijg en heb er ook gewoon zin in :)

Ik ga zo met Lune naar de kinderboerderij. Heb daar afgesproken met 2 vriendinnetjes van haar van het kdv en hun mama's.

Deel Deze Pagina