Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Sofie oorbellen? Leuk! Deed het zeer?

Hier nog een prima winterjas van vorig jaar. Wil er nog een goedkope bij kopen. Altijd handig 2 jassen.

Verder niks te melden eigenlijk. Lekker weekend gehad. Zaterdag familidag in Utrecht. Spoorwegmuseum. Erg leuk.
    Gisteren gewerkt en wat was weg gewerkt en op de bank filmpjes gekeken. Ook lekker.
    Vandaag nog wat was weg werken, liep erg achter helaas, en dan vanavond weer werken.

Nu m'n dochter maar eens activeren, die zit nog steeds aan haar ontbijt ;) Nog 2 korstjes, dan is het op. Ze eet goed, maar ze is zooooooooo langzaam.

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ah.. lees dat Bones goed gaat... SUPERRR

en 5 oktober is een mooie dag hoor SUUS.. (is lisa ook geboren.. 6 jaar geleden alweer.. waar blijft de tijd.. )

Anna wordt alweer bijna 2!!.. tsssss...met 9 kg en 80 cm blijft ze een lekker ukkie...hahaha..

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Heey Ichy, wat leuk om van jou weer wat te lezen. Tja, het opkrabbelen gaat nu eenmaal langzaam, maar ik lees tussen de regels door wel verbetering en meer rust. Enne, krentenbaard....minder....is zoooooooo besmettelijk....irri.

Boney, hier precies zo. Tess eet goed en best veel, maar is ook traag. Dat wordt nog wat als ze straks naar school moet ;)

Meiske, ja jammer. En knap hoor van Sofie. Heb je een foto van Sofie met oorbelletjes?
    Deze is het....
    Niet dat ik zeg van "oeh wauw te gekke jas, maar wilde nu gewoon een jas, dus een simpele". Van Benetton.

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hier vanmorgen een gesprek met het gastouderbureau gehad en een dezer dagen met de gastouder. We gaan concrete afspraken maken en als het gesprek niet naar voldoening verloopt of de gastouder kan niet aan de afspraken voldoen, dan kappen we ermee. Zeker met het oog op de baby. Het gaat de laatste tijd zoooo enorm moeizaam, zo hoort het niet te gaan. En neem liever nu de beslissingen dan straks met spoed. Wel lastig, want onze gastouder is enorm gevoelig en gaat dit niet leuk oppakken, dus zie er best tegenop, maar het is noodzakelijk.

Gisteren verjaardag van mijn zus gehad, dus 4 uur in de auto. Het ging prima, heb ook het idee dat het wat beter gaat met mijn bekken. Toch fijn. Alleen slapen gaat steeds minder....moet nu echt om het uur piezen en daar wordt je pissig (ha ha ha) van.

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou, de kogel is door de kerk, we kappen ermee.
    De gastouder wil geen gesprek en kan op dit moment niets anders dan de opvang onder allerlei voorwaarden laten plaatsvinden (Tess kan dan niet slapen, moet mee op de fiets zonder fietszitje, wordt tijdelijk opgevangen door de zoon in huis, moet voor 15.00 opgehaald zijn, enz). Nou, dan zijn we er klaar mee, dan houdt het toch echt op.
    Het bureau gaat op zoek naar een nieuwe go voor de baby en we proberen of Tess daar dan in jan. ook nog een maandje heen kan. Want school begint halverwege maart.
    Ook gaan we nog de buurvrouw (die Tess straks opvangt voor, tussen en na school) of zij eventueel nog zou willen oppassen vanaf jan. Samen met mijn ouders/vrije dagen Jan zouden we het ook eventueel kunnen oplossen.
    Ik vind het heel jammer dat het zo gelopen is en ook dat Tess nu tot jan. thuis is. Was juist wel goed voor haar om af en toe even weg te zijn, maar ja....is nu eenmaal zo. Ze kan in ieder geval 1 dag in de week naar mijn ouders. En ik ga toch eens kijken naar psz of een peuteractiviteit.

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik wil net zeggen, misschien naar de PSZ nog even tot ze naar school gaat.

Waarom begint de school van Tess pas halverwege maart eigenlijk?

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goh Suus, wat vervelend dat het zo loopt. Baal je er erg van? Ik zou dit soort dingen erg slecht trekken aan het einde van een zwangerschap.. Ook al komt er altijd wel een goede oplossing. Knuffel!

Hallo trouwens! Volgens mij heb ik nog steeds een jetlag haha. Het is hier nu half 7 's ochtends en ik heb de halve nacht wakker gelegen. Maar het is hier zooo mooi en leuk! De natuur, de rocky mountains etc. zijn indrukwekkend mooi. Echt adembenemend.
    Ik mis de kinderen wel hoor, en jeroen ook. Maar ik kan erg goed relativeren in dit geval. Ik ben zaterdag al weer thuis, jeroen redt zich prima met de kids en ik moet genieten als een dolle want de tijd vliegt voorbij.

Knuffel voor jullie!

8. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Veel plezier Maja!!

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Maja, wat leuk....een bericht vanuit Canada. Geniet ervan meid! Enne, je kent me goed....ik heb er net om zitten janken....
    Het is allemaal dubbel, aan de ene kant opluchting omdat er eindelijk rust komt (werd gek van het geregel en gedoe), maar voor Tess vind ik het zo sneu. Stoppen zonder afscheid nemen, al zal mijn dochter er helemaal geen moeite mee hebben, maar is dit een volwassen redenering. Ik baal dat de manier waarop de go dit heeft afgesloten niet naar mijn wens is, ik vind dat je open over zaken moet kunnen praten. Schuldgevoel naar Tess toe, want die zit nu met moeders opgescheept....enz enz enz. En ik wil eigenlijk gewoon genieten van mijn verlof. PUNT.
    Dus k*t ja......
    Zo, ik ben het kwijt.

Ariel, nouja begin maart....na de voorjaarsvakantie. Da's dus 7 maart. Dan start de instroomgroep. Anders moet ze eerst 6 weken naar groep 1 en dan over naar de andere groep. Ik heb meerdere ouders gesproken en zij doen de kinderen allemaal na de voorjaarsvakantie naar school, dus Tess zou een van de weinige kinderen uit die groep 1 zijn die naar de instroomgroep gaan. Dat vind ik niet leuk, da's alweer zo'n stap dan. Dus ze start gewoon na de voorjaarsvakantie met de rest.
    Helaas kan ik niet meer bellen, maar heb al een mail gestuurd naar Spring (overkoepelende organisatie psz)of er op korte termijn plek is op 2 ochtenden in de week. Hopelijk is er wat, want dan kan Tess er even lekker tussenuit.
    Dus duimen dames.

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Maja veel plezier nog in Canada!!!!! En al om half zeven wakker? Ben je gek, kan je eens uitslapen doe je het niet ;).

Suus, zo te horen goeie beslissing dat Tess niet meer naar die gastouder gaat. Allemaal speciale voorwaarden, mee op de fiets zonder zitje? Met haar zoon thuis blijven :$:( zou voor mij ook een goede reden zijn om haar daar niet meer naar toe te brengen.

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    De duimen draaien voor je Suus!!

12. supermummy

Ooh ja hopelijk vind je nog een plekje op een PSZ voor een paar maanden zou wel leuk zijn voor Tess!

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    En indd wat raar op de fiets zonder zitje en thuisblijven met haar zoon!!

Dan zijn er allemaal van die strengere regels tegenwoordig en dan kan/mag dit gewoon?? Wat zegt het GO bureau hiervan?

14. supermummy

Meiske,Sofie zelf al om oorbelletjes gevraagd?! En moest ze huilen?Wil wel een fotootje zien he van die grote gouden ringen!

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Roos vroeg dr laatst ook al om! (dr nichtje heeft ze)

16. supermummy

Hier is Sara vandaag voor het eerst naar de basisschool gegaan.
    Zij vond het allemaal prima, ze is maar anderhalf uur geweest om een beetje te wennen.
    Het lijkt een leuke en lieve juf, en gelukkig ook speelhoeken met verschillende thema´s enzo en genoeg om te spelen. Hier is school in de kleuterklassen ook al best serieus, lange dagen en ook al opdrachten boekjes met invul oefeningen taal en rekenen hallooooooooo ze zijn pas 3 jaar.

17. supermummy

Hihi ja de meeste meisjes vinden dat wel leuk op deze leeftijd volgens mij. Sara en Nora hebben ze al vanaf dat ze 3 maanden waren :$;):D. Word hier ook in het ziekenhuis bij de geboorte aangeboden ;) komen ze de dag na de geboorte met een bestelformuliertje langs.

18. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Whahaha :D

Ik heb altijd gezegd dat ze van mij oorbellen mogen als ze dr om vragen. Gelukkig heb ik haar er niet meer over gehoord :D

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Tess heeft daar nog niet om gevraagd....hopelijk blijft dat zo tot haar 12e ;)
    Ze wil wel een tattoo, ha ha ha.
    Ze zit nu aan de bambino loco, veel te makkelijk....ga morgen even een gewone halen.

Gastouderbureau vond het ook niet kunnen, in haar regelement staat duidelijk dat het aan de veiligheidseisen moet voldoen. En natuurlijk moet ZIJ oppassen en niet haar zoon (14). Maar deze vrouw zei duidelijk dat je met elkaar daar altijd vrij in bent om afspraken over te maken, maar dan naar wens van de vraagouder.
    Uiteindelijk laat ze er natuurlijk niet veel over los, maar je kon aan haar merken dat ze ons heeeeeel goed begreep en adviseerde ook om te stoppen. De gastouder heeft op dit moment haar handen vol aan een heftige gezinskwestie (heeft ze me trouwens ook zelf eerlijk verteld 2 maanden geleden) en kan eigenlijk nu niet haar werk naar behoren doen. Ook het gastouderbureau vind dat zij tijdelijk moet stoppen en eerst maar eens haar gezinsleven op orde moet krijgen. Maar ik heb inmiddels al begrepen dat ze nu "ja" heeft gezegd tegen 2 kinderen voor bso via het andere go-bureau.....

20. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeetje, en dan denken dat regels verscherpen helpt :S

Deel Deze Pagina