Februari mama's 2008 Deel 8

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Heb ff bij NIBUD gekeken.. als ik voor 3 kinderen.. 2dagen per week 6 uur kinderopvang regel via kinderdagverblijf.. moet ik als eigen bijdrage 94 euro per maand betalen.. hoe meer ik gebruik maak van opvang..hoe minder ik moet betalen zelf.. De kosten zijn dan 997 euro en de toeslag die ik zou krijgen 903.. nou ja.. t zal wel. gelukkig ben ik er niet van afhankelijk.. een luxe die ik zeer waardeer..

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ichtus hoi, hoop voor je dat je snel weer jezelf gevonden hebt.
    Enne wel heel goedkoop dan, kan volgens mij nooit kloppen voor drie kids.

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik beide salarissen (bruto inkomen) ingevuld.. en het bedrag wat we in 2011 zouden betalen... das 325 euro per kind per maand..(6.35 per uur, 12 u per week)..

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zit ook een verschil tussen hoor Debie. Als ik bij Nibud invoer zoals mijn huidige situatie is, dan zou ik € 86,- meer terug moeten krijgen. Terwijl dat in werkelijkheid dus echt niet zo is. Is door de belastingadviseuse ingevuld en ook al 2x (!!!) gecheckt door de belastingsdienst.Dus je kunt er niet vanuit gaan.

Ichy, balen zeg. Maar wel top dat je zin hebt om weer wat buiten de deur te doen, da's al een hele stap hoor! En je doet je kinderen echt niet te kort, je bent zo hard aan het knokken/overleven, dan ben je een topmoeder. En korte lontje, tja....welkom in de echte wereld kinderen, want zo is de maatschappij. En iedereen hier zal beamen dat we dat allemaal weleens hebben, hoort er nu eenmaal bij. Moet je eens kijken wat er tegenwoordig allemaal van ons verwacht wordt, werknemer, poetsmiep, huisvrouw, moeder, vriendin, vrouw, zus, enz enz enz.....
    Knuffel meid, je komt er wel.

Joma, ja, die wachtlijsten zijn lang he? Gelukkig konden wij tussendoor bij de ka terecht, anders zouden we 8 weken moeten wachten....

Jaaaaaaa, 37 weken. Ik hoop dat ik niet te ver over tijd loop, maar ik wil ook zeker niet veel eerder bevallen. Tuurlijk is dat heel fijn voor mijn lichamelijke conditie, maar ik wil echt dat het kindje helemaal er klaar voor is. Daarbij wil ik echt voor de bevalling nog van alles doen.

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier moet ik trouwens 10 uur per dag afnemen voor de opvang, dus 30 uur per week

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Wij 9 uur per dag en dus 2 dagen in de week.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij betalen ook flink voor de maanden dat ik werk. Maar je werkt sowieso nooit alleen voor de opvang. En werken is meer dan geld verdienen. Vind ik ;)

Hoi trouwens!

8. supermummy

supermummy Niet meer actief

Welkom terug Maja!

9. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Das nu het grote voordeel van flexibele opvang, ik betaal alleen voor de uren die bryan gaat niet meer. Dus niet van die belachelijke dagdelen vind dat ze dat moeten afschaffen

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Is dit nou een jetlag? Ben al meer dan een uur klaarrrrwakker.. pff.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En niet meer geslapen. Tof dit.

12. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @maja das idd een jetlag, heb ik toen we terug kwamen vanuit new york ook zo'n last van gehad. je moet proberen overdag niet te slapen om je ritme weer terug te krijgen (ja makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het )

zo hier begint het normale leven weer, bryan straks naar de psz en mama weer aan de poets pffff dat heb ik op vakantie echt niet gemist hoor ;)

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hm, niet slapen overdag had ik idd ook al bedacht.. Maar dat is haast niet te doen. Heb geslapen van 22.30u tot 1u ofzo. Denk dat ik nu toch nog een poosje ga slapen en vanavond een slaappil neem.
    Die heeft m'n moeder nog, kan ze vandaag wel even ophalen.
    Ik moet echt slapen, ben steeds helemaal de kluts kwijt, heel maf. Heb nu bijna 2 nachten overgeslagen. Als ik wakker word weet ik niet meer waar ik ben enzo, beetje freaky. Of ik sta ineens ergens in de kamer en kan me dan niet herinneren dat ik daar naar toe gelopen ben. Jeroen vond het maar niks en heeft voor de zekerheid de kids naar het kdv gebracht. Normaal doe ik dat.
    Nouja, gaat wel weer over. Had alleen niet verwacht dat een jetlag zo heftig kon zijn. Dacht een beetje moe en bijslapen en that's it. Niet dus.

Suusje, hoe is het met je? Ik vind het wel gezellig dat je zwverlof hebt, kom je tenminste nog eens kletsen:D

Ichtus, 2 stappen vooruit, 1 weer terug;) Je komt er wel! Knuffel!

SM, hoe is het met je meiden? Helemaal gewend op school/psz?

Boney, wanneer heb je weer een echo? En heb je al rare eetgewoontes?:D

Voor de rest vergeten, sorry! Wel een knuffel voor iedereen.
    Tot later!

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat gaan we dus ook berekenen hier of het beter is om een dag minder te gaan werken of de opvang aanhouden...

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Werken is indd niet alleen maar geld verdienen, maar helaas noodzakelijk!

16. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    werken is idd niet alleen voor het geld te verdienen, hier ook noodzakelijk maar moet zeggen dat ik het ook met veel plezier doe.............ik roep altijd dat deze carriere switch de beste is die ik ooit gemaakt heb en wie weet ga ik als beide kids op school zitten nog verder studeren voor verpleegkundige lijkt me leuk om kraamzorgverpleegkundige of verpleegkundige op het cb heerlijk met kids

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    vind werken idd meer als geld verdienen alleen. Maar ga het toch ook weer niet voor niets doen, dan ga ik wel ergens echt vrijwilligerswerk doen. Debiele is dat dit dus voor twee kids ma,di,wo is en voor ilse alleen de womiddag bso. Zijn met een constructie bezig dat paul ma t/m wo 10 minuten later begint en dan de ma en di tot drie uur werkt. De 3,5 uur die hij dan minder werkt gaat hij dan op wo, do, vr wat langer werken en wat eerder beginnen. Lijkt me toch fijner dan drie dagen bso.

Hier alweer 8 jaar getrouwd vandaag, gaat echt snel. Paul is vanmiddag lekker vrij, wil ik even wat nieuwe plantjes kopen en kijken voor een nieuw behangetje in de woonkamer. Nu eerst maar eens douchen, stink naar de antimuggen zalf, bleghh

18. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maja ws dus geslaagd je weekje weg. Slaap haal je wel weer in joh.

over slaap, wordt er beetje gek van, hoor kids van de leeftijd van ilse die in de middag nog slapen en dan slaapt esmee dus nog maar 2-3 keer per week een uurtje, kind is nog geen twee zucht. Nacht is dan van 19-19:30 tot 6:30-7:30.

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Goedenmorgen,

ja, lekker veel tijd om hier te beppen. Hopelijk heb ik er na de bevalling ook nog tijd voor ;)

Maja, komt goed meid. De een heeft er meer last van dan de ander. Laat het een beetje op z'n beloop, dan is het weer het snelste weg.

Hier werk ik echt om beide redenen. Vind het heerlijk om me op die manier nuttig te maken en ben een veel leukere moeder daardoor. Maar ik wil er zeker wat aan overhouden. Anders heb ik net zoiets als Debie, dan doe ik wel vrijwilligerswerk.

Ik mag dan wel 8 uur per dag afnemen, uiteindelijk betaal ik alleen de uren dat ik werkelijk opvang krijg (nouja, Tess opvang krijgt). Dus als er een keer een halve dag tussen zit, betaal ik een halve dag. En soms dus meer, als ik langer door werk......

Hier komt mijn moeder zo even een kop koffie drinken en de ramen beneden lappen. Joepie, want daar zag ik echt tegenop.
    Kan ik de vluchttas eindelijk afmaken.

20. supermummy

supermummy Niet meer actief

Maja ja klinkt als een flinke jetlag heb ik ook wel vaak last van gehad.....ik luisterde de gewoon naar mijn lichaam en ging slapen als ik moe was, dan duurt het misschien een dagje langer maar ik zou dat dus ook niet volhouden de hele dag wakker blijven op maar 2 uurtjes slaap. En vooral gezond eten, veel water en misschien straks joggen? Daar word je fit van!
    Wanneer begin je je nieuwe baan?

Deel Deze Pagina