Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, Timme is gisteren weer erg vervelend geweest op het kdv. Vorige week ook al..
    Maar gister was echt niet tof, hij heeft meerdere kindjes gebeten:(
    Ik vind dat zo vreselijk he, dat mijn kind dat doet bij andere kindjes..
    Ik weet dat het een fase is en uiting van frustratie en hij krijgt ook nog eens hoektandjes door nu wat flink pijn doet, maar dan nog..
    Thuis probeert hij het ook af en toe, maar op het kdv hebben wij er geen zicht op natuurlijk. Ik had de leidsters gisteren toen ik hem bracht al wel gewaarschuwd dat hij thuis Lune steeds pijn doet, dus dat ze hem in de gaten moeten houden.
    Wat kan je daar nou aan doen? Als hij ons bijt zeggen we streng tegen hem dat dat niet mag, dat dat pijn doet en zetten hem even apart. Maar blijkt niet echt te werken;) Hoewel, hij bijt ons wel minder vaak.
    Lune heeft het ook heel erg gedaan op die leeftijd. Ook kindjes op het kdv bijten.. Op een gegeven moment beet ze me thuis ineens onverwachts heel hard in mijn been. Uit schrikreflex heb ik toen van me af gemept, in haar gezicht..:) Zij huilen natuurlijk! Maar je raadt het al, daarna was het bijten over;) Maar ik ga Timme natuurlijk geen mep geven. En terugbijten lijkt me ook geen optie. Het gaat ook wel weer over, maar wat rot zeg, pff..

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, wilde Lune nou niet de nieuwe prinsessenjurk aan? Wahahaha dat soort rare streken heeft Sara ook weleens ja, hoewel als het om een prinsessenjurk gaat dan natuurlijk niet :)

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Lijkt me ook heel vervelend een bijterd, ik ben zelf niet van het terugslaan of bijten :) Maar mijn nichtje was ook een extreme bijterd en dan vooral bij mijn meiden :( dat duurde ook echt lang vanaf dat ze 1 jaar was tot 2 en een half jaar ongeveer. Iedere keer als wij bij elkaar kwamen, kwam ik daarna terug met 2 gehavende kinderen :( Haar ouders gaven wel meteen een tik maar dat had bij haar werkte het niet. Ik zou hier consequent beginnen met straffen en op de gang zetten ofzo. En hopelijk wordt hij eens flinkt teruggebeten door een ander kindje :)

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Timme die bijt. Lastig zeg. Zou me ook kapot schamen als mijn kind dat deed. Maar ja, je doet er weinig aan denk ik.
    Hij heeft waarschijnlijk geen idee dat het pijn doet bij andere kindjes en misschien dus toch een keer 'perongeluk' terug bijten? Ben er ook nooit zo van maar hij moet wel weten dat dit natuurlijk niet kan en mag. Lastig blijft dat. Je weet nooit waar je goed aan doet.

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Finn beet alleen mij, dat was toen hij bij de gastouder was, en bleek dus een soort stress-uiting te zijn. Vond het ook lastig hoor. De eerste keer schrok ik ook zo hard dat ik hem een tik gegeven heb. Ik ben maar blijven herhalen dat dat niet mag en dat het pijn doet. Op de gang zetten doe ik nu met Nore ook als ze slaat, en natuurlijk zegen dat het pijn doet. Bij Finn had/heeft de gang geen zin

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben ook niet van het slaan, terug bijten. Maar wel dus bij Lune toen een keer uit reflex.
    Ik vind het ook lastig en dubbel. Bijt je terug dan denkt hij of 'mama bijt dus dan mag ik dat ook' of 'kut, dat doet zeer! dat doe ik dus niet weer..' ;)
    We zullen hem eerst nog een poosje consequent aanpakken, toespreken en apart zetten (in de open hal, met zijn rug tegen de kast aan). En hopelijk komt er geen moment waarbij ik mijn geduld verlies en hem een hapje teruggeef;):D

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    net terug van herlaarhof die de onderzoeken doet bij Finn. We waren een tijdje gestopt zodat hij goed kon wennen op het mkd.
    Maar we gaan weer verder. We krijgen een ouder-kind interactie onderzoek en een psychologisch onderzoek bij finn.
    ouder-kind is omdat er natuurlijk bepaalde routines zijn ontstaan tussen Finn en ons. bv het constante aandacht vragen en onze reactie daarop. ( eerst met veel geduld maar op een gegeven moment is het geduld op en blijft hij maar door gaan en we krijgen hem niet uitgelegd dat we even een momentje rust nodig hebben wat weer ergernis oplevert en we uiteindelijk boos worden, en al vanaf het begin niet meedoen met een spelletje of antwoord geven werkt behoorlijk averechts...)

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Debora,
    is Finn al goed gewend op het MKD? Nou nog meer onderzoeken, doet Finn wel mee bij die onderzoeken of is hij lekker tegendraads?
    Is denk ik wel goed zoveel mogelijk begeleiding en hulp hoe je het beste met het gedrag van Finn om kan gaan.

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maja als hij een kind bijt verplicht in een citroen laten bijten. Heb gehoord dat dat weleens werkt.

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wahahahaha nooit gehoord :p Zou voor Nora bijvoorbeeld helemaal geen straf zijn die vind citroen eten heerlijk :cool:

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sambal, madam janet peper? ;- )

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    moet eerlijk bekennen dat de ene keer dat ze gebeten hebben ik ze een tikje op de vinger heb gegeven, hier schrokken ze zo van dat ze het beide nooit meer gedaan hebben. Ben ook helemaal niet van slaan.

Snap dat het lastig is, hier natuurlijk andersom meegemaakt, esmee werd dagelijks gebeten soms tot bloedens toe, heb toen echt gezegt bel maar lekker die ouders halen ze hun kind maar op. Vind het een verschil als het af en toe is of structureel. Een kind moet geen gevaar opleveren voor de andere kinderen en dat deden die etters op ons kdv wel, esmee een keer bijna 2 weken een afdruk in haar nek gehad, was er zo klaar mee,

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Debora, wat spannend weer die onderzoeken. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ook betreft het ouder-kind onderzoek. Ik kan me zo goed voorstellen dat je op een gegeven moment op een bepaalde manier handelt, wat misschien juist net niet handig is. Petje af voor jullie, volgens mij moet je een heeeele lange adem hebben soms met het gedrag van Finn.
    Ondanks dat je weet dat hij er niks aan kan doen, is het natuurlijk hartstikke vermoeiend.

Hihi, in een citroen laten bijten..:D Gaat op het lijstje om uit te proberen:)
    Ik zou ook pissig zijn trouwens als mijn kind steeds terug zou komen van het kdv met bijtplekken. Maar ik vind het ook ontzettend vervelend dat mijn kind een ander kind bijt en wil er alles aan doen om dat te laten stoppen. Op deze leeftijd is dat nou eenmaal erg lastig en ik weet niet om welke leeftijd het ging bij de kinderen die jouw kids beten, maar om kleintjes tot een jaar of 2,5 nou etters te noemen omdat ze bijten..?;) Het is gedrag wat je niet in een week kan afleren en ze doen het niet bewust om een kind pijn te doen.
    Als een kind ouder is en nog steeds bijt (vanaf 2,5/3 jr) vind ik het een ander verhaal omdat ze dan de gevolgen vaak wel snappen.

Jeroen heeft het er nog even over gehad op het kdv en toevallig kwam de eigenares ook net op de groep en hoorde het gesprek. Ze zei dat haar kinderen ook zo gebeten hebben en ze het vreselijk vond. Ze had er dus begrip voor en ze gaan er extra op letten daar. Wij doen thuis ons best om het hem af te leren en daar zijn zij verantwoordelijk dus ik hoop dat ze goed opletten. Ze hanteren dezelfde methode als wij betreft straf, dus dat zit gelukkig goed.

Eigenlijk hoop ik ook dat als hij een keer een kindje bijt, dat kind hem ook even flink bijt en het dan over is.

*zucht* TerrorTimme.

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wahahaha ja ik zou ook het ook etters vinden of misschien nog wel erger :)

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @maja: We doen het thuis netjes volgens de gepropagandeerde TrippleP methode qua straffen en belonen enzo ;) dus ik weet van mezelf dat we het opzich niet verkeerd doen, maar zoals de mevr vandaag mooi zei: m'n accu is leeg en laat zich niet meer zo goed op...

Ik vind kleine kinderen niet gauw ettertjes, ze zullen het vast niet zonder reden doen

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    het waren gewoon ettertjes, geen andere woorden voor. duwen, slaan bijten enz. Maar ouders reageerden ook van "probleem kdv, want wij zijn er niet bij" dat vind ik persoonlijk geen instelling, denk dat kinderen van een daar echt al gebruik van maken. Ze zeiden namelijk ook dat straffen e.d. totaal geen zin had tot 1,5-2 jaar maar als een jonger kind bijt kun je het wel in een box zetten, kinderstoel ipv gang

maar gelukkig waren ze al het gezeik zo zat en hebben ze hun kids van het kdv gehaald.

pff druk dagje. Eerst fruit snijden op school, apotheek, bakker, ah, dan thuis opruimen, vriendinnetje ilse komt dan eten pffff

17. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik vind kleine kinderen ook niet echte etters hoor, maar als je kind keer op keer wordt stukgeteten tot bloedens aan toe ja dan raak je als moeder ook aardig gefrustreerd en is het op dat moment gewoon even een etter/rotkind/terrorbaby :) betekend niet dat het kind dat ook daadwerkelijk is.

Voor mij zijn het tot een jaar of 2 baby´s
    die in mijn ogen nog niks verkeerd kunnen doen.
    Hoe ouders er meer omgaan of het KDV dat vind ik dan wel belangrijk het moet gewoon een veilige omgeving zijn voor iedereen. Toen mijn nichtje mijn dochters toetakelde keer op keer ben ik er altijd bij gebleven,ik moest er met de neus boven op blijven. Heb ik echt anderhalf jaar moeten doen. Ouders strafte niet alleen schreeuw en een tik op de billen maar geen uitleg wat ze deed pijn doet en niet mag .Dus nam ik die taak maar op me.

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Druk dagje voor de boeg Debie.
    Wat is dat fruit snijden op school een project? Wel leuk hoor! Krijgen anders kids geen fruit mee of waarom wordt dat gedaan?

Hier rustig dagje want heb vrij. Heb net de meiden op school gedropt. Over een uurtje ga ik naar de sportschool en vanmiddag denk ik even naar de dierentuin.

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    aah leuke foto boney!

Ik vind het idd geen stijl hoe die ouders er op reageren. Een kind dat zo klein is bijt om iets anders uit te leggen. Taak van de ouders om er achter te komen waarom, en dat op te lossen. en idd wel echt duidelijk maken dat het niet mag!
    Bij Finn hielp op de gang zetten ook niet want hij vind dat geen logisch gevolg van bijten/ slaan. (inmiddels kunnen we hem dat wel uitleggen en snapt hij het ook- die oorzaak/gevolg regel)
    Maar Nore snapt het echt wel heel goed, dus ik denk dat je zo'n kleintje dat echt wel leren kunt!

Deel Deze Pagina