Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ilse is ongeveer twee maanden droog 's nachts maar pas sinds 4 dagen dat ze echt geen luier meer om heeft. daarvoor droog als ze een luier om had en een nat bed als ik hem af liet. na twee weken een nat bed weer een luier om en jawel droog. Ben van de week boos geworden en nu slaapt ze zonder luier en droog, gek kind

meiske heb ook zoveel single sokken, vraag me af welke wasmachine we volgende keer moeten kopen want tot nu toe vreten ze ze allemaal

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Goeiemorgen! Allemaal weer boven water na koninginnedag?

Hier is het vandaag een feestdag: dag van de arbeid!

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Zo ik heb eindelijk geboekt een stacaravan voor 4 nachten op een camping aan de Costa Brava. Wahaha kost geen drol ben benieuwd of het wat is!

4. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

Oh nee, het is al middag. Ben gelukkig een beetje bijgekomen van koninginnedag. Was echt gesloopt. Ook van de drukte hier in het dorp. Echt niet te geloven! Stijn en Eva hebben tot 10 uur geslapen, waren duidelijk ook moe.
    Vanmiddag ga ik even met de kids naar het strand. Even uitwaaien, want pfff wat zijn ze strontvervelend. Dit is het normale gedrag de eerste dagen van een vakantie. Maar dit gedrag ga ik straks dus doorbreken. Gezellig schelpjes zoeken, voetballen, op de duinen klimmen, heb er zin in!

Lekker Sm, toch nog wat kunnen vinden dus. Costa Brava ben ik ook een keer geweest. Heel lang geleden, was toen 11 haha. Als het weer goed is, dan is het op een camping goed vertoeven hoor! Alvast veel plezier!

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    lekker sm. Hopelijk is het super.

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Lekker vooruitzicht SM!

Meiske,fijn uitgewaaid?

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo, zit nu achter de pc, dus even een update.

Hier is het erg druk geweest!!!
    Het gedoe met de gastouder weten jullie en de situatie is alleen maar verslechterd. Geeft erg veel stress. Ook hebben we nog geen nieuwe gastouder en op 1 juni loopt het huidige contract af, dus ook stress.

Dan nu ik....ik kamp al jaren met oorontstekingen in mijn linkeroor. Was altijd al vreemd dat ik rechts nooit iets had. Als je gevoelig bent voor oorontsteking, dan is dat vaak in beide oren.
    In de zwangerschap van Linn, zag de kno-arts een witte bobbel achter het trommelvlies. Hij wilde me graag door de mri hebben om te bepalen wat dat was, maar dat kon toen dus niet.
    Eind februari ben ik dus alsnog door de mri geweest en 2 weken daarna de uitslag.....een tumor.
    Dat was even flink schrikken, maar de kno-arts wist me gerust te stellen, want in bijna alle gevallen is het niet kwaadaardig.
    Wel was duidelijk dat het weg moest, dus een operatie. Die zou via het oor kunnen, dus dan zou de schade beperkt zijn.
    Eind maart ben ik door de ct-scan gegaan, zodat hij het opereren gebied goed in zicht had.
    Een week later moest ik langs komen, vond het al vreemd.
    Vervolgens kreeg ik te horen, dat in de maand tussen de mri en de ct, een enorme groei van de tumor te zien was...Dit is niet gunstig.
    Het zit over alle gehoorbeentjes, dus deze moeten eruit. Resultaat: bijna volledig doof aan een oor. Ook zit het op het rotsbeen, dus ik wordt ook geopereerd via de achterkant van mijn oor. Zal een deel van mijn haar weggeschoren moeten worden (tja, ben een vrouw....vindt dit vreselijk) en krijg een flink litteken. Zal ook in ieder geval 1 week een drain achter het oor krijgen.
    Ook is de tumor zo verspreid dat er best een redelijke kans is dat mijn aangezichtszenuw en/of mijn smaakzenuw geraakt worden.
    Dit zal zich wel herstellen, maar dat kan weken, maanden of jaren duren.
    De gehoorbeentjes zullen na een jaar nieuw (kunststof) geplaatst worden. Dan zal ik een deel van mijn gehoor terug krijgen, maar zeker niet volledig. Nu heb ik 30 db verlies en daar heb ik geen last van, maar het is maar afwachten hoe dat in de toekomst zal zijn.
    Ook zal ik de weken na de operatie veel last hebben van duizelingen, ivm het evenwichtsorgaan....
    Ben dus weken uit de running.
    In de eerste week mag ik helemaal niets, omdat dan mijn trommelvlies geplakt is en dan mag je bijna niets, ivm gevaar van losschieten.
    Daarna nog een week met de drain. En daarna, afhankelijk van hoe de operatie is verlopen, revalideren.
    Al met al een pittige operatie, die ik totaal onderschat had. Dus ik heb echt even 2 weken flink in zak en as gezeten. Maar nu gaat het wel weer....ik vind het doodeng....dat wel, maar ben wel weer positief.
    Op dit moment is het zo'n rommeltje in mijn oor; ontsteking, bloedproppen, scheur in het trommelvlies, dat de operatie nu niet uitgevoerd kan worden.
    Ben vanaf vrijdag een maand aan de antibiotica om mijn oor rustig te krijgen en moet elke week naar de kno-arts. En wordt dan 1 juni geopereerd. Spannende tijd dus.

Verder moest ik erg wennen aan het feit dat Tess naar school gaat (nu 4 weken geweest). Zij was zo gewend en vind het geweldig, maar ik moet er wel aan wennen.
    Zo met Linn erbij vind ik het best druk; brengen-halen-boterham naar binnen proppen-brengen-halen en dan nog vaak een vriendinnetje hier of Tess weer ergens ophalen.
    Dus moet best wennen hieraan. Ook mis ik haar gezelligheid thuis, dat gekwebbel en geknuffel....
    Maar ben zoooooo blij dat ze werkelijk geniet van alles op school en dat ze zo gewend was.
    Vanmorgen zei ze zelfs dat ze helemaal niet leuk vindt om vakantie te hebben, want ze mist haar juf en de kinderen. ;)

Linn is een heerlijk moppie, echt wat een makkelijk meisje. Heel vrolijk en is erg tevreden. Zit nu op 4 flessen van 200 cc en eet de fruithap en groentehap helemaal op. Ben zoooo trots op haar. Verder merk ik dat ik het heerlijk vind om haar jong te houden...ha ha ha. Bij Tess zat ik al brood te voeren en nu stel ik dat nog lekker uit. Tess had ik al in de zitstand, Linn ligt nog in de bak....

Zo, jullie zijn weer op de hoogte.

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Suus, wat een update!
    Nou het is nog al wat ik zou er ook vreselijk tegen op zien. Hoe je het beschrijft lijkt het een lang herstel te zijn, ik hoop dat het gaat meevallen! Moet je dan ook een paar dagen in het ziekenhuis blijven?

9. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Suus, sjonge zeg, dat is nogal wat. Schrik er een beetje van. Kan me goed voorstellen dat je tegen de operatie opziet. En het herstel erna. Sterkte hoor! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig!
    Fijn te lezen dat Tess het zo naar haar zin heeft op school! En ja, voor mama is het even wennen. Ik miste in de eerste week ook het gekeuvel van Sofie. Maar nu vind ik het heerlijk om even tijd voor mezelf te hebben. En Linn is echt een heel ander kindje dan Tess he! Echt genieten zo te lezen!

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    jeetje suus, schrik ervan. Heel veel sterkte de komende tijd. Lijkt me ongelooflijk zwaar kan me ook voorstellen dat het niet niks is. En na een operatie niets mogen en kunnen is hardstikke pittig.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Pfff ik ben weer vreselijk aan het treuzelen.
    Ik moet nog opruimen,stofzuigen,dweilen, tassen inpakken naar de sportschool, douchen en eten koken. En dat allemaal voor 13:00 uur. Wat doe ik dan hieR?

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Effe het weerbericht voor de volgende dagen effe gecheckt. Gelukkig wel droog en rond de 20 graden anders niet zo gezellig op een camping.

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Ik kwam even terug lezen en mezelf weer eens melden en dan lees ik het bericht van suus.
    Jeetje wat een verhaal zeg. Ik schrik er van. Het is nogal niet wat. De hele operatie, het herstel en dan de 'schade' nog eens. En alleen het woord 'tumor' al. Bah.
    Hoop dat de AB het allemaal rustig maakt en dat je een snel herstel hebt na de operatie. Je zult wel een paar dagen moeten blijven denk ik?
    En wat fijn dat Tess het zo leuk vind op school. En hier nog 1 die moet wennen. Ik vind het zo heerlijk dat ze nu vakantie heeft. Even weer net als 'vroeger'. Maar gelukkig heeft Tessa het nu ook super naar haar zin op school. Dat was in het begin wel anders.

Beetje warrig verhaal volgens mij. Moest er wel 3x af en toen nog vergeten te plaatsen. Maar hier gaat het goed. Erg goed. Tessa heeft lekker vakantie en Eva is een voorbeeldige baby. Mijn herstel gaat ook goed. Ga elke dag een stuk(je) lopen met de kinderwagen. Tessa kan eindelijk normaal een stuk fietsen dus die fietst gezellig mee.
    Ze wilde nooit echt fietsen. Ja, bij ons op de oprit, 3x trappen en dan weer niet. Ze had er ook helemaal geen zin in. En een paar weken geleden had ze het opeens door. Ze heeft nog wel zijwieltjes, maar het gaat echt goed. Ze kan ook al echt op de fiets naast je fietsen. Zondag gingen we even koffie drinken bij fam. Die wonen zo'n 4km verderop. Ze wilde persee op de fiets. En het ging nog goed ook.

Wij zitten nog lekker in pyjama. Tessa heeft geslapen tot half 9. Ze sliep altijd al wel lekker lang, maar sinds ze naar school gaat is ze gewoon elke dag om 7u wakker. Was dus wel even lekker vanmorgen.
    Merk wel dat Tessa en ik even opnieuw ons plekje bij elkaar moeten vinden. Het botst wat meer. Gisteren echt een hele dikke ruzie gehad. We zaten allebei te huilen. Ze wilde gewoon niet luisteren terwijl ik met een blote Eva op de arm stond om die in bad te doen. Daarna heeft ze een uur lang op de rand van het bed gezeten beneden en ongeveer elke minuut al huilend 'ik wil naar papa' gezegd ;) Ik werd er helemaal niet goed van en kon mezelf ook niet herpakken om zelf gewoon te gaan doen. Uiteindelijk hebben we het goed gemaakt en een gezellige middag gehad. Maar man man, wat was ik boos en verdrietig. Ben ook echt onredelijk geweest en heb dingen gezegd die ik niet had mogen zeggen.
    Maar vandaag gaat het goed. Tessa is vrolijk en gezellig en dan ben ik dat ook ;)

14. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Eindelijk weer mijn wachtwoord op de iPad...
    Jeetje suus, wat een verhaal zeg. Dat is behoorlijk pittig.
    Doof zijn aan 1 kant is irritant maar beter de tumor weg, Pff wat zul je geschrokken zijn. Ben ik al wel iig.

Hier alles wel goed, jesper stottert enorm dus daar lopen we nu mee in een traject. Sanne is nog steeds de heks in huis, daar valt weinig aan te doen. Ze is gewoon een pittig ding.

15. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Niekyn welkom terug Niekyn. Nu toch in een traject met Jesper? Is dus niet verbeterd want je had het daar al een half jaar geleden over of niet ?

16. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Boney, heerlijk dat je zo geniet van je meiden!
    Ja en soms moet het even knallen om het daarna weer snel goed te maken.

17. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Hai sm, ik heb af en toe wel meegelezen, maar ik had m'n ww niet dus effe snel reageren zat er niet bij :(
    Alles goed met jou?

Het stotterverhaal gaat in fases, hij heeft goede periodes maar, zoals nu, ook echt mindere. De stottertherapeut gaf aan dat hij iets à-typisch heeft. Hij stottert nl ah begin van een zin, midden en einde en complete woorden herhaalt hij.... De therapie gaat nu nog via ons (de ouders) maar als het zo blijft doorgaan dan gaat hij een individueel traject in..... Hij is ook gewoon MOE!
    We moeten bij hem veel meer doseren, hij gaat alleen nog maar s'ochtends naar school de eerste tijd... Het is een lang epistel als ik dat allemaal opschrijf.... Hij vindt alles helemaal geweldig, dus dat doseren is af en toe wel moeilijk.....

18. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    boney herken het zo dat kunnen botsen. Hebben ilse en ik ook echt last van af en toe. vandeweek hoorde ik mezelf hysterisch gillen. Toen ook samen gepraat en beide beloofd ons best te doen en dat ik niet meer zou gaan schreeuwen, maar soms voel je je zo machteloos.
    Lekker dat het verder goed gaaat.

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Debie, het is zo lastig zoiets. Ik voelde me echt schuldig, maar Tessa ook. Ook wij hebben beiden beloofd dat we lief zijn en zullen luisteren. En het gaat nog steeds goed hier ;)

Niekyn, hoi! Lastig zeg dat stotteren. Hoop dat hij er snel af is met de juiste therapie.

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hey ladies,

Boney,ook zo lekker aan het genieten!En dat botsen en onredelijk zijn herken ik ook.Was gelukkig alleen de eerste 2 maanden,daarna was iedereen gewend aan de situatie.

Niekyn,logopedische behandeling?Hopelijk slaat het goed aan.Heeft hij er zelf ook last van?

Sm,aaaaah stress!Ben je al bijna klaar?

Ja,ben zelf erg geschrokken.Moest echt even 2 weken "bijkomen".Ik moet in ieder geval 3 dagen blijven.

Tess heeft vanmorgen voor het eerst zonder mijn hulp gefietst.Tot nu toe moest ik haar nog vasthouden (met een sjaal onder de oksels).Ze belande alleen in de bosjes,gooit nog soms radicaal het stuur om.Maar het gaat al heel goed.Denk dat ze rond de zomervakantie wel zelf fieyst.

Deel Deze Pagina