Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Nog 188 te gaan. Ja meiden zijn lief en makkelijk in de auto. Nora slaapt al een uur en Sara 'leest' wat ze ziet onderweg. Afwisselend met de duim in de mond wahahaa.
    Denemarken lijkt me ook super,is toch helemaal niet zo ver vanuit Groningen?KM of 500?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    He Debora, hoe is het met jou? En met je kiddies?

Aaaaah, ik ben zo trots op mijn kleine mannetje. Hij zei net 2 woordjes achter elkaar:D Gister dacht ik het ook al te horen maar nu zegt hij het echt. Net in de auto. 'Toel' zegt ie (stoel). Dus ik 'ja, je zit in de stoel'. Zegt ie 'Mimme' (Timme). Dus ik 'ja, Timme zit in de stoel'. Zegt ie 'mama ook'. Jaaaaaaa, mama ook:D En daarna zegt ie 'Nune ook' Ja, Lune ook:)
    Nou, je had er bij moeten zijn. En het had je eigen kind moeten zijn denk ik:D

Bij Lune merk ik dat ik heel erg geniet van die 'grote meiden dingen', wijze opmerkingen en vertellen hoe het op school was en met vriendinnetjes spelen etc. En bij Timme echt van die 'kleine jongens dingen', met zijn knuffeltjes stevig in zijn armpjes in slaap vallen, net wakker worden en me vast pakken, 2 woordjes zeggen etc.
    Mutserige moeke ben ik;)

Debora, ik las op fb dat Nore al hele zinnen zegt joh:$ Echt knap hoor, ze is echt vroeg met praten!
    Lune was ook zo vlot, merk dat ik dan denk dat Timme dat ook 'al' moet kunnen maar dat is natuurlijk onzin.

Ow, Lune en Timme hebben hun koekje op. Gaan we nu cakejes bakken voor de BSO morgen. Lune gaat trakteren omdat ze morgen voor het laatst naar de BSO gaat.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, Lune net. Ze vraag om meer drinken, dus ik zeg dat ze nog wel een beker water mag pakken. Zegt ze 'nee, ik wil nog ranja of een pakje drinken'. Dus ik zeg 'nee, je krijgt geen zoet drinken meer. Zoveel is helemaal niet goed voor je'. Zegt ze zwaar gepikeerd: 'Nou en! Ik wil ook helemaal niet goed worden!'
    :D

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn dat dat zo goed gaat! Dat hoor je ook wel anders:D
    Denemarken is idd niet heel ver, als je in het zuiden blijft tenminste. We zaten er aan te denken om een weekje naar mijn oom en tante te gaan die dan ook een paar weken in Denemarken zitten en mijn ouders gaan er ws ook nog heen. Maar dan zit je in de buurt van Kopenhagen en dat is zo'n 800 km.
    Dan blijf ik liever in het zuiden, is het ook prachtig. En als we aan zee zitten ben ik al blij. Geen vakantie zonder zee.

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik wil wel mee naar Denemarken :D
    Wat goed van Timme! Zo leuk als dat voor het eerst doen! Lekker genieten van!
    Ja Nore is vlot! Maar ja d'r broer praat aan een stuk door haha Volgens mij zijn meisjes ook gewoon wat vlotter met dingen.
    Ik merk ook dat ik erg geniet van Finn z'n stoere jongens dingen: draken en dino's spelen enzo, en Nore met d'r kleine meisjes dingen: tasje om, poppen op bed leggen... Heerlijk!

Hier gaat het wel ok. Ben helemaal kapot van het helpen op een beurs afgelopen zaterdag. Vind ik super om te doen maar kan ik fysiek gewoon helemaal nog niet aan.

6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Nore is idd heel vlot, zij wordt toch pas 2 in oktober??

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wij zijn goed aangekomen. Het is gelukkig helemaal in orde mooi huis(je) met een heerlijk prive zwembad in onze eigen tuin. Mijn man snapt niet hoe ik dit weer voot zo'n lage prijs heb kunnen boeken.

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Lekker toch dat jullie zo goedkoop op vakantie kunnen! Ik let nooit op zulke dingen

Nore gaat ineens heel snel, maar Nore maakt steeds enorme sprongen en staat dan weer een tijdje stil. Ze is nu erg bezig met taal, liedjes meezingen enzo. Maar ik merk dat ze nu bv niet meer alles lopend wil doen, veel gedragen wil worden etc Dus nu staat het motorische op een laag pitje.
    Ik vind het wel zoooo fijn dat ze echt emoties begrijpt en dat ook kan uitdrukken, ook van een ander. Finn kon/kan dat nog steeds niet. Je merkt zo goed het verschil. We merken nu pas dat Finn toch echt anders is. waar ook steeds beter mee om kunnen gaan, hoor.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Kan me eigenlijk wel indenken dat bij je eerste kind tot een jaar of 2 niet eens echt door zou hebben
    Dat er 'iets' anders is. Hadden jullie dat wel door? In ieder geval zeker fijn dat Nore wel emoties kent en herkend.
    Ik dacht soms bij Nora ook weleens dat ze 'anders' was,maar wist niet wat... Best dwangmatig met veel dingen, alles moet altijd hetzelfde zijn/gaan anders is het hek van de dam. Een heel goed geheugen en ze deed./doet altijd allles tellen/sorteren in een rijtje leggen.
    Maar het wordt al minder dwangmatig en ze kan zich normaal uiten en herkend emoties ook bij anderen dus zal well loslopen.

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Nee bij Finn hebben we het pas echt doorgehad toen ie 2 werd. Ja hij sprak wel erg snel erg goed, en hij kon pas met 16mnd kruipen en 20 mnd lopen. Toen ik door de zwangerschap van Nore veel minder kon, werd het steeds duidelijker dat hij bepaalde "gewone" dingen niet kon. Zoals spelen. Daarvoor zat ik er bij op de grond en deden we veel boekjes lezen, maar spelen met auto's of zelf blokjes stapelen dat deed hij nooit. Hij is pas zelf met auto's over de vloer gaan rijden toen ie al ruim 3 was.
    Alles op een rijtje zetten doet Finn ook, nog steeds. Maar ik denk dat als het steeds minder wordt dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    Met Finn heb ik een jaar lang elke dag als we langs een bepaalde route liepen, een soort ritueel gehad. Elke keer dezelfde zin bij het zelfde paaltje, met dezelfde vraag aan mij, dezelfde handeling erbij. Tot ik er echt knettergek van werd. Dat doet ie nu nog maar gelukkig niet meer zulke lange periodes. Dan doet ie het een week en volgende week is er weer iets anders

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja dan is het wel fijn en ook noodzakelijk om te weten hoe je het beste mee om kan gaan,want ik kan me voorstellen dat je er zelf dan soms ook tierelier van word,met steeds dezelfde handeling op dezelfde plek.

Sara is een echte waterrat,om 10 uur was ze opgestaan meteen het zwembad in .om 14 uur hebben we gegeten en geslapen en om 16.30 lag ze er weer en zit er un nog steeds in (20.30)

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha heeeerlijk toch sm!

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    SM, wat heerlijk zeg. En wat fijn dat Sara al kan zwemmen. zou voor ons niks zijn zo'n huisje. Zou de hele week geen rust in m'n kont hebben. Hoe doe je dat met Nora?

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Sara kan ook niet zonder toeziicht zwemmen hoor,ze heeft een zwemband om en we zitten er bovenop.Ze gaat et zelf in uit en springt er ook zo in.
    Nora. Springt er echt niet zelf in durft ze helemaal niet.Maar je kan ze idd geen moment alleen buiten laten, we zitten dus verplicht de hele dag buiten.

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Pffft, wat een straf... ;)

Debora, ik heb woensdag een consult bij Ingrid! Ik ben erg benieuwd.

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Lekker Sm, geniet van de vakantie!!!

Even een update:
    nog ongeveer hetzelfde. Behalve dat ik nu echt wat verder kan fietsen en al 2 hele dagen voor de kids heb gezorgd in totaal.
    Nu is Jan wel thuis, want beide dames zijn ontzettend verkouden en niet te genieten. Dus ik was gisteren helemaal gesloopt. Tess heeft een kort lontje (slaapt slecht door al het hoesten) en Linn kan zich niet langer dan 10 min. vermaken. Het snot druipt uit haar neusje....arm ding. En gisteren had ze verhoging. Maar gisterenavond onder het eten ontdekten we haar eerste tandje, dus het kan daarmee te maken hebben.
    Dus Jan is thuis gebleven vandaag. Tess wel even naar school laten gaan, want het is juffendag en ze had er zo naar uitgekeken. Maar die blijft donderdag en vrijdag thuis, zodat ze even kan bijkomen.
    Maandag weer bij de kno geweest en waarschijnlijk is de functie van mijn evenwichtsorgaan links permanent uitgevallen. Nu moet mijn rechterorgaan het over gaan nemen en ja....dat duurt nu eenmaal lang.
    Verder zag het oor er rustig uit en is de wond bijna genezen.
    Ik heb een dop laten maken, zodat ik weer normaal onder de douche kan.
    Gisteren ben ik even op het werk geweest. Eindelijk had ik iemand zover gekregen om mee te rijden. Zo belachelijk....zoveel mensen roepen "als ik iets voor je kan doen....bla bla bla". En dan vraag je daadwerkelijk om hulp en dan geven ze geen thuis. Was er best een beetje pissig om...biedt het niet aan, als je het niet waar kunt maken.
    Anyway, uiteindelijk dus toch gelukt en heb ik even koffie op het werk kunnen drinken.
    Heel warm welkom en fijn om er weer even te zijn. Alhoewel wel iedereen enorm schrok. Was natuurlijk weer mega afgevallen, dus dat zie je direct. En dan zie je er gelijk zo "zielig" uit met je oversized kleding.
    Verder even een kort gesprekje met de directrice gehad en ik mag niet beginnen voor de vakantie. Ze wil dat ik na de vakantie therapeutisch begin.
    Hmmm, wel een tegenvaller, want ik had zelf nog de hoop dat ik een paar uurtjes zou kunnen beginnen voor de vakantie. Maar ze wil dat niet, ze wil dat ik de tijd neem en nu is er een vervanger en na de vakantie niet meer. Snap het wel, maar baalde wel een beetje. Maar mag gerust af en toe koffie komen drinken als ik weer kan/mag rijden. Alhoewel ik betwijfel of ik dat nog red voor de vakantie. Kan net fietsen.... ;)

Tess heeft het super op school. Ze heeft een erg leuke klas en een hele lieve juf. De klas bestaat uit 28 leerlingen, wat veel is voor deze school. Maar ze kunnen er geen 2 groepen van maken, alhoewel ze nog wel een combi 0/1 overwegen voor volgend schooljaar. Nou, ik heb liever dat de kids bij elkaar blijven en dan maar 28 leerlingen in de groep.
    Verder is ze nu af en toe flink rebels (lees: brutaal), echt....mijn lieve engeltje kan af en toe een flinke mond opzetten. En wij maar zorgen maken of ze het op school wel zou redden ivm assertiviteit. Nou...dat is geen zorg meer hoor, elk nadeel hep z'n voordeel.... ;)

Linn ontwikkelt zich supersnel. Eigenlijk normaal hoor, maar veel te snel voor mij. Steeds minder baby en steeds meer dreumes....snif.
    Ze gaat nu de hele kamer door, nu nog tijgerend, maar zij zal wel gaan kruipen (heeft Tess nooit gedaan). Ze kan nu op haar handen en knieen zitten, maar komt nog niet vooruit op die manier.
    Ook trekt ze zich op aan alles wat ze tegenkomt, dus bed en box staan al op de laagste stand.
    Eten kan ze erg goed. Geven haar zelf een boterham en ze schranst het zo weg. Heerlijk om te zien. Ze geniet daar ook echt van. Ze is nu op ontdekkingsreis in de kamer, dus het is weer continu "nee, mag niet" en weghalen bij de lamp, stoel, vaas e.d. Pfff, daar gaan we weer.
    Tuurlijk ook een leuke periode, maar toch mis ik dat babietje....Ze wil ook niet meer lang op schoot, ze wurmt net zolang tot ze weer los is.
    Dus Boney, knuffel to the max, want gaat echt veel te snel.
    Ze heeft dus nu net haar eerste tandje....sweeeeeeet.
    En kletsen, probeert echt boven ons uit geluid te produceren als we met z'n allen aan tafel zitten. Kan door het gekwebbel van de meiden, Jan soms niet eens verstaan....dat wordt nog wat. Zullen nog heel wat spelletjes "wie-het-langst-stil-kan-zijn" gespeeld worden.

Ik geniet echt wel van mijn gezin, maar ben het thuiszitten meer dan zat. Vooral omdat het weer tot nu toe ook bagger is....zit je de hele dag thuis naar buiten te kijken. Bah bah bah.
    De ene dag kan ik er beter tegen dan de andere dag.
    Maar helaas duurt dit herstel gewoon erg lang.

Ik ga stoppen, want er wordt er eentje wakker en Jan en ik wilde eerst even een broodje eten, voordat het hele circus weer begint.

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    oeh jakkes, dat je rechter evenwichtsorgaan het linker moet gaan overnemen. Ik hoop echt dat het allemaal snel gaat voor je.
    En fijn om te lezen dat er ook een hoop fijne dingen zijn! Dat de kids het goed doen!
    Heel herkenbaar dat ze ineens zo snel gaan... weg baby! snif

@boney: oe leuk! ben benieuwd, laat maar weten hoe je het vond! Nore heeft echt de 1ste 6 maanden in de doek gewoond. Ook bij papa!

Gister bij de speltherapeute van Finn geweest: even besproken waarom Finn altijd hetzelfde speelt en waarom we niet echt mee kunnen spelen, terwijl hij ook helemaal niet alleen kan spelen. Blijkt dat hij gewoon niet verder kan bedenken wat ie dan doen moet. Dus doet hij steeds hetzelfde. En stel ik zeg dat die ene dino naar een grot gaat dan kan hij niet bedenken wat er dan gebeurt en raakt in paniek. Wij mogen daarom nooit mee verzinnen in een verhaaltje. (klinkt een beetje warrig zoals ik het opschrijf) Nu de tip gekregen om van te voren het hele speel verhaal met hem te bespreken, dus wat doet dit poppetje en wat zegt dat poppetje daarna etc en dan dat verhaaltje gaan spelen. En als hij daarna alleen moet spelen moet ik hem dus eerst vertellen wat hij precies moet gaan doen, anders weet hij gewoon niet wat hij doen moet.
    Ik vind het logisch klinken, en ook een goede tip maar vind het zo jammer dat de spontaniteit van het spelen zo er af is (voor mij in elk geval)

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hier zat Linn ook tot 5 maanden vast aan me gekleefd in de by kay.....zaaaaaalig!Maar na 5 maanden wilde ze helaas niet meer.Maar ik vond de draagdoek super!

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Maar juist die spontaniteit is voor hem killing.Onvoorspelbaar.....jakkie,da's eng!
    Niet leuk voor jullie,maar dat is een ander referentiekader.Zolang Finn maar fijn kan spelen.....
    Succes meis!

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    klopt helemaal suus! Maar das wel wennen

Deel Deze Pagina