Mogguh! En SM, de was inmiddels weggewerkt? Boney, fijn dat het werken goed ging en thuis ook Dat verstopte flesje is een herkenbaar verhaal Hier alles ok. Jeroen is Lune naar school aan het brengen samen met Timme en gaat daarna boodschappen halen. Ik ga zo met de konijntjes naar de dierenarts (inenten en sterilisatie bespreken) en eind van de ochtend ga ik richting stad. Op visite bij mijn zwangere vriendinnetje en misschien nog even een bezoekje aan mijn broer. Morgen ga ik naar een molukse afscheidsdienst van een broertje van een ex collega. Die jongen is op een feestje onwel geworden en overleden na een hartstilstand. Hij is 23 jaar geworden Shit, ik moet opschieten. Moet de konijnen nog uit hun hok plukken en dat vinden ze nooit zo fijn Fijne dag meiden.
Goedemorgen, Succes met je konijnen maja. En zo stom van dat flesje. Eva zat maar te zuigen en na een kwartier komt Peter boven aan de trap 'ze wil hem niet'. Toen heb ik het zelf nog geprobeerd en ook dat lukte niet. Ze zoog dan 1x en liet los. Het flesje was al warm en dus moest de BV weg (zonde!). Toen ik het in de gootsteen gooide zag ik het dus. Allemaal kleine klontjes. Zo stom! Maar gisteravond is het weer goed gegaan gelukkig. Gisteravond ben ik op school wezen helpen om het lokaal schoon te maken. Was leuk om te doen. Maar wat een bende maken die kleuters er van zeg. Overal verf, dikke lijmresten en stickers. En je wil niet weten wat we achter kasten en onder radiatoren vandaan hebben gehaald. Haha. Ik heb vandaag niet veel op de planning. Vanmiddag komt er een vriendinnetje spelen en nu zit ik nog in joggingbroek beneden, Peter heeft Tessa op school gebracht. Eva slaapt nog. Ik ben trouwens op dieet. Ben nu 4kg kwijt. Wil er totaal zo'n 10kg af hebben. Als ik 10 kg ben afgevallen mag ik een ipad kopen van mezelf. Ik heb zo'n ding helemaal niet nodig, want ik heb al een smartphone en de laptop is ook altijd binnen handbereik, maar het is gewoon zo'n leuk speeltje En nu heb ik een stok achter de deur om nog even door te zetten. Ik ging heel goed, behalve afgelopen week. Ik heb vr za zo en maandag flink zitten zondigen. Maar nu gaat het weer goed. Het moet er gewoon af. Er zitten zelfs nog kilo's aan van na Tessa's zwangerschap. Het scheelt al een stuk dat ik nu probeer om zo veel mogelijk lopend of op de fiets te doen.
Goed van je Boney! Ik ben ook weer een beetje op dieet. Ben aan het hardlopen en probeer niet teveel te snoepen enzo. Ben niet echt op dieet, dat hou ik namelijk niet vol. En hardlopen is ook best effectief. Volg je een bepaald dieet of gewoon gezond eten, niet snoepen, veel water drinken en meer bewegen? Een ipad is te cool! Leuk vooruitzicht, dat zou mij in elk geval wel stimuleren Het ging prima met de konijntjes. Wel weer 65 euro armer.. En binnenkort moet het mannetje gecastreerd, is ook niet echt goedkoop. Maar dat hoort erbij, dan hadden we maar geen beesten moeten aanschaffen. Ik ga me zo even klaarmaken om richting grunn te vertrekken.
Ik volg een koolhydraat beperkt dieet. Heb ik al eens vaker gedaan en het bevalt me prima. Ik heb geen honger en veel minder lekkere trek. Ik drink veel, maar dat moet ik toch met de BV. Ik wil en mag niet te snel afvallen maar tot nu toe gaat het prima. We wilden eigenlijk al eerder een ipad of tablet kopen, maar dus nog maar niet gedaan. Dit is een mooie reden om er 1 te mogen kopen. Vanmorgen op de weegschaal was er dus 5 af. Nog 5 te gaan. Ik zou best willen hardlopen of iemand hebben waarmee ik 's avonds een stuk kan gaan lopen. Maar de discipline mis ik nog. Maar ik doe lopend m'n boodschappen en als het droog is en Eva slaapt haal en breng ik Tessa op de fiets. En als ik zeker weet dat het droog blijft neem ik 's morgens Tessa's fiets mee in de auto en ga haar om 12u lopend ophalen. Ja, als je dieren hebt en er is wat mee kost het al snel veel geld.
Maar gewoon wandelen en fietsen is ook al prima toch? Als je maar beweegt. Ik beweeg niet echt veel uit mezelf dus ik moet wel bewust sporten. Heb vanmiddag nog een rondje hardgelopen, heerlijk! Ben alleen wat te enthousiast, dus nu last van m'n knie.. grrmbl. Ik probeer ook minder koolhydraten te eten. Vind het wel lastig want voor mijn gevoel zitten overal koolhydraten in Af en toe vervang ik het ontbijt of de lunch door bijvoorbeeld een gebakken ei, een salade of rijstwafels maar ik neig toch al gauw naar een boterham of crackers. Avondeten met minder koolhydraten vind ik nog lastiger, wij eten veel pasta's enzo. Dan beperk ik het liever overdag dan bij het avondeten. Hoe doe jij dat? Heb je nog tips of iets waar ik info kan vinden?
Hoi! Boney nou je gaat goed al 5 kilo kwijt! In hoeveel tijd? Inderdaad is een IPAD een goeie motivatie om door te zetten. Ik wil en ik moet ook maar ik heb geen discipline. In heel veel dingen wel, maar hier in lukt het me niet Maja, ooh wat ontzettend erg van die jongen van 23 die is overleden. Zo jong nog! Hihi huisdieren onderhouden en behouden is idd duur, maar je hebt er dan ook wel veel plezier van..... meestal dan Hoeveel konijntjes heb je nu?
Tja SM, die discipline heeft bijna niemand. Er zijn niet voor niets 3000 soorten dieeten en is bijna elke vrouw met periodes op dieet En sporten doen de meeste mensen ook even actief en dan kakken ze weer in en dan worden ze weer te dik en dan balen ze en dan gaan ze weer vol goede moed sporten en dan kakken ze weer in en dan..... nouja, je kent het wel Lune heeft haar laatste schooldag gehad! Ik heb haar om half 3 opgehaald. Was volgens mij een leuke dag want ze heeft veel verteld en meestal vertelt ze niet zoveel wat ze hebben gedaan op een schooldag. De kindjes zijn nu met duplo aan het spelen. Ik ga zo nog ff opruimen. Jeroen komt tegen 17u thuis. Ga ik patatjes bakken en daarna naar die afscheidsdient. Ik zag op weeronline dat het vanaf het weekend weer enigzins mooi weer wordt. Dat zou super zijn. Dit weer met de vakantie is niks. Hele dagen binnen, blegh.
Maja, sterkte vanavond. Zo jong nog... Ik ben geen ontbijter, nooit geweest. Maar nu eet ik 's morgens een bakje 'dikke yoghurt' zoals wij dat noemen. Dat zijn van die liter emmers slagroom/griekse yoghurt van de lidl. Tussen de middag eet ik heel vaak een ei, of 2. Meestal gekookt of ik maak er eiersalade van. 2 eieren fijnprakken met mayo, klein beetje tom. ketchup, peper, zout, en wat kruiden zoals paprika poeder of zo. Ik vind het lekker met veel kerriepoeder er in. Ik bak er dan nog wat champignons bij met wat peper en zout. Wat ik ook vaak maak zijn rookkaascrackers. Zo lekker en heel simpel. Gewoon een plak rookkaas 1.10 in de magnetron en hij word helemaal hard. Ik smeer er dik roomboter op en beleg hem met vleesbeleg. Osseworst is ook lekker. Of gewoon een stuk droge worst erbij. Of een paar plakjes salami met verse geitenkaas. Ook heerlijk. 2 plakjes ham opgerolt met een augurk. 's Avonds eet ik gewoon. Dus ook rijst/pasta. Ik heb het boek van Yvonne Lemmers. Staan veel tips en recepten in. Volgens haar 'dieet' (zij noemt het een leefwijze) heb je 1 koolhydraatuur per dag. Je mag zelf bepalen wanneer dat is. Ik kies ervoor om dat met het avondeten te doen. JE houd je lichaam dan als het ware voor de gek. Je lichaam heeft energie nodig om te kunnen functioneren. Je lichaam haalt de energie uit de koolhydraten. Zijn je koolhydraten op, dan gaat je bloedsuiker dalen en geeft je lichaam een seintje dat je moet eten. Eet je geen koolhydraten dan gaat je lichaam een andere energiebron aanbreken: opgeslagen vet. Je gaat dus dat vet verbranden en afvallen. Zo daalt je bloedsuiker niet en krijg je dus ook geen trek of honger gevoel. Een rijswafel tussendoor is dus heel slecht. Mega vol KH. Neem dan wat walnoten of olijven. Ook fruit het liefst in je UUR eten. Fruitsuikers zijn ook KH Als ik op een verjaardag ben en ik wil een gebakje (meestal sla ik over omdat ik liever m'n warme eten heb 's avonds) dan eet ik gewoon taart, maar dat telt dan als mijn uur. Dan mag ik de rest van de dag geen KH meer. Buiten je uur moet je zorgen dat je niet boven de 5gr KH uitkomt per maaltijd. In de dikke yoghurt bijvoorbeeld zit per 100gr 3.2gr koolhydraten. Ik mag dus iets meer dan 100gr yoghurt. Dat is gewoon een schaaltje vol. En ik heb de hele morgen geen honger. Neem je 2 eieren als ontbijt, dat is ook prima. Je moet zo veel mogelijk eiwitten en vet binnen krijgen. Dus lekker roomboter smeren en vlees eten. Goed verpakkingen lezen. Ik had laatst een blikje mais door m'n sla gedaan tussen de middag. En om 3u had ik zo'n enorme trek! Blijkt er in mais veel KH te zitten. Wist ik dus niet. In het begin is het best even uitvogelen. En voor mensen die gek zijn op brood kan het best lastig zijn. Maar dan kun je bijvoorbeeld er voor kiezen om tussen de middag je uur te pakken. Je eet dan gewoon je boterhammen, maar neemt 's avonds alleen groente en vlees. Maar dan moet je weer goed opletten welke groente je eet. Doperwten of boontjes zitten ook vol KH. zo, heel verhaal. Maar het werkt echt! Nu ga ik koken. Macaroni.
Boney klinkt wel goed eigenlijk, vooral dat je wel koolhydraten mag, want vaak zijn echte dieten dan meteen helemaal geen koolhydraten meer eten en dat is vaak na een week niet meer te doen. Ik ga er eens op googlen. Hoe groot en zwaar zijn jullie kinderen nu ? Sara is op het moment weer lekker vol, zal wel tegen een groeispurt aanzitten. Is altijd zo dan eet ze weer een paar weken heel veel en groeit ze in de breedte en dan ineens gaat ze de lucht in . Ze is denk ik 110 cm en weegt bijna 20 kilo.
Dus Boney je zou ook s´ochtends het koolhydraten uur kunnen doen met brood en fruit (en hoeveel dan of mag dat onbeperkt??? ) S´middags rond 14 uur de warme maaltijd dan zonder koolhydraten of beperkt dus een stuk vlees of vis met groente en s´avonds een omelet van ei en tonijn? Ik ben juist wel een ontbijter het liefst zo veel en uitgebreid nodig.
Oja Boney, komt me ineens weer bekend voor. Heb vaker van je gelezen over rookkaas crackers enzo. Ik ga ook googelen, heb namelijk wel eens het idee dat ik niet goed tegen koolhydraten kan. Dan is dit dieet misschien wel goed. Maken we een cluppie, SM ook? SM, een groeispurtje kan heel goed. Lune weegt nu ongeveer 14 kilo en is zo'n 105cm denk ik. Ze blijft een sprietje.
Boney, nog even een paar vraagjes over het GOK-ken hoor Wat eet jij allemaal als ontbijt behalve een bakje griekse yoghurt? Ik loop een beetje vast op wat ik als ontbijt kan nemen namelijk. Zoals de lunch kan ik prima een salade of gebakken ei eten maar ontbijten met 2 gekookte eieren of een plakje boterhamworst met augurk ga ik niet volhouden.. Mag je bijvoorbeeld elke dag die yoghurt eten? Zijn er nog meer variaties op het ontbijt? En mag je ook eten tot je echt vol bent of moet je je dan beperken tot een bakje yoghurt? Zou je bijvoorbeeld een bakje yoghurt én een ei mogen eten? Mijn moeder heeft het boek (welk dieetboek heeft ze niet..) en ik vind het wel logisch en duidelijk maar ik loop dus een beetje vast in de menu's. Ik heb nu overigens lijnzaad van mijn moeder gekregen, gebroken lijnzaad is het geloof ik. Dat kan door de yoghurt. Gezond, vult en geen Kh. Maar dat soort dingen staan niet in het boek. Dus mag het dan wel? Nouja, ik kom er dus niet helemaal uit. Ik wil het wel echt gaan proberen. In elk geval een week of 3. En dan is het leuk als ik afval maar wil het met name proberen om me beter te voelen. Ik heb al heel lang het gevoel dat ik niet goed reageer op koolhydraten. Na het eten ben ik bijna altijd moe, heb veel honger en na het eten ook direct weer honger. Duf gevoel in mijn hoofd, last van mijn darmen etc. Maar ik heb dus vanmiddag sla gegeten (sla, tonijn, paprika, komkommer, feta en olie) en had nu weer honger. Dus net 2 plakjes boterhamworst met augurk gegeten maar ik heb nog steeds honger.. Zou dat nog komen van de koolhydraten die ik nog heb gehad vandaag (wilde dit weekend eigenlijk nog niet serieus op dieet, had de spullen nog niet in huis en morgen feestje dus wilde maandag beginnen maar stieken dus toch half bezig.. handig bedacht). Ik heb vanochtend dus 2 boterhammen en een glas sap gehad en bij de intratuin met mijn mams een kopje thee met zoetstof en een chocolaatje. Megaveel koolhydraten dus. Ik ga zo het centrum nog even in en roomboter, noten (ben wel voor veel soorten allergisch..) en Kh-vrije crackers inslaan.. Ben benieuwd.
hoi hoi! Volgens mij gaat het goed met iedereen hier? Dieeten lees ik haha doe ik niet aan mee sorry! Finn heeft al weer 2 weken vakantie gehad en is al weer 1 week halve dagen naar school. Het MKD gaat niet dicht in de vakantie maar we moeten wel 2 weken vakantie afnemen, maar mogen zelf kiezen wanneer. Finn heeft de laatste week ook nog een weekje vrij, dan gaan we naar mijn moeder. de andere weken gaat hij dan van 9 tot 1 naar school. Komt omdat er al kinderen vanaf 2 jaar komen en kdv/ buitenschoolseopvang voor autistische kinderen hier niet is, dus zo is er nog wat opvang en regelmaat. We zijn lekker naar de efteling en dierentuin etc geweest. Ik heb wel veel gewerkt in Marc's vakantie, want heb een 0 uren contract, dus alles wat extra kan is meegenomen. Vakantie is moeilijk voor Finn, alles gaat net wat anders dan normaal. Maar toch heeft ie het goed gedaan. Nore doet het ook super. wat een heerlijk meisje is dat! Met een enorme eigen wil, dat wel. Maar heel anders dan Finn z'n willetje.
Maja, ooh serieus bezig! Goedzo ik doe ook mee! Zit alleen effe in een stress periode, super druk op het werk, heel heet, weinig slaap en best lastige kinderen maar mag geen excuus zijn. Ik heb precies hetzelfde wat jij zegt, ik ben volgens mij ook gevoelig voor suiker en ben na snelle suikeriname effe 'bevredigt' (hihi) maar daarna hoofdpijn en moe. Ik wacht ook effe op onze expert Boney, ben idd ook benieuwd naar ontbijt ideeen!
Debora, leuk om je weer eens te lezen. Gezellig lekker dagjes weg met de kinderen. Kan me voorstellen dat het voor Finn wel weer moeilijk is dat niet alle dagen hetzelfde gaan. 2 weken vakantie vind ik eigenlijk ook wel genoeg wahahaha zeg ik nu!
haha bij jullie duurt het erg lang he! Finn heeft de laatste week ook nog een weekje vrij, dan gaan we naar m'n moeder. Dus hij heeft de helft van de vakantie vrij zeg maar.
Getver de piemel.. we hebben dus een wespennest op het dak. Ben ik zooooo niet blij mee! Gister direct de ongediertebestrijding gebeld. Hij heeft het druk en zou kijken wanneer hij langs komt, hij belt me nog.. Jemig, als dat vanmiddag nog niet zo is bel ik hem weer hoor.. Die vieze beesten komen gewoon gezellig in Timme zijn kamer. Timme heeft vannacht bij Lune geslapen. Bij ons kunnen ze namelijk ook komen, Lune slaapt aan de andere kant van het huis, waar ze dus niet zitten. En ze zitten dus ook in de woonkamer, komen binnen bij een kozijn. Ik kan wel janken. Heb eeb fobie voor die beesten. Jeroen baalt er ook van, die weet hoe bang ik ben en vindt het met die kinderen natuurlijk ook niet fijn. Hij gaat proberen of hij thuis kan werken straks, hij belt me om 9u. Hij is al een poosje op z'n werk. Ik kan wel naar mijn ouders gaan maar die hebben het ook druk, dit is hun laatste vakantieweek en ik weet dat ze die liever even met zijn tweetjes willen doorbrengen, we zijn er al best veel geweest deze week en gister ook nog. Mijn moeder zei dat we vandaag wel naar hun toe konden maar ik voel me dan toch een beetje lullig. Nouja, we zien wel. Typisch voor mij om me hier heel druk over te gaan maken terwijl het uiteindelijk allemaal heus wel mee gaat vallen.. Hoop ik Nu moet ik poepen. Kutwespen.
Ooh wat shit Maja. Dan maar ramen dicht en je opsluiten in je bunker? Ik hoop voor je dat Jeroen dadelijk thuis kan komen werken, sterkte!
Nou, ik ben het huis uit gevlucht. Vanochtend keek ik even op Timme zijn kamer, zaten zo'n 10 a 15 wespen.. Dus toen dacht ik 'toedels!'. Heb wat spullen in een tas gedaan, kids in de auto gegooid en een vriendin gebeld die in de buurt woont. Daar konden we terecht Hebben tot half 2 daar gezeten, lekker in de tuin en in het water. Toen werd Timme moe dus naar mijn ouders gereden en Timme op bed gedaan. Eind vd middag weer naar huis en gelukkig geen wespen beneden..! De lasagne staat nu in de oven, jeroen is thuis en we laten Timme maar weer bij Lune slapen vanavond. Morgenvroeg zijn we er hopelijk vanaf.. Heb geen idee hoeveel er nu in Timme zijn kamer zitten.. Ga echt niet kijken