Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, maar er zit bijna bij elke bui ook een verdwaalde onweersrommeldebommel of flits. Vind ik eng.

Ben net met ze naar het centrum hier geweest, heb even wat dingetjes gekocht bij de hema enzo. En er zit een nieuwe kinderkledingwinkel, leuk!

Zo broodje eten en dan Timme op bed. Vanmiddag maar even koekjes bakken ofzo.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, wat leuk van dat vriendinnetje. Grappig he, dat ze zo ineens wegfietsen. Ik was ook helemaal verbaasd hoe makkelijk dat ineens ging. Lune is nu net zo'n BMX-cross racer. Ze scheurt en slipt alsof haar leven er vanaf hangt:D Vooral slippen vindt ze erggg grappig.
    Dat komt denk ik ook omdat het een klein fietsje is met kleine banden, denk dat dat op een grotere fiets al lastiger wordt.

Als je een klein stukje op de grote weg hoeft voordat je ergens anders komt, zou ik dat ook gewoon doen hoor. Waar wij wonen is een eindeloos lang kanaal waar ze loeihard rijden, doodeng. Er zijn eerder al mensen verongelukt.. Vind het nu ook al eng dat ze straks dus echt zelf langs het kanaal moeten fietsen.. Ook als ze een jaar of 16 zijn en op stap gaan en dan dus 's nachts naar huis moeten fietsen.. brr..

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zit er trouwens aan te denken om vrijwilligerswerk te gaan doen bij slachtofferhulp. Neem aan dat ik daar wel voor in aanmerking kom met mijn maatschappelijk werk achtergrond. Je mag daar tenminste wel stage lopen als je de mw-opleiding doet.
    Lijkt me superleuk en het staat erg goed op je CV voor als ik 'later' weer aan het werk wil. Jeroen is 1 dag in de week thuis, dan kan ik natuurlijk gewoon wat gaan doen.

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, ja waarom niet vrijwilligerswerk bij slachterofferhulp zou toch ideaal zijn iets wat in je straatje past en ook goed op je cv staat voor later. En dan 1x in de week ofzo dan is het ook niet meteen zo heavy.

Hier net even naar de super, Nora op de fiets en Sara met de stup is ongeveer 15 minuten lopen dus dat is te doen. Bij de visboer was alleen een lange rij, een half uur ofzo hebben we moeten wachten. Nora was heel vervelend; slaan, bijten, op de grond liggen etc. Ik wilde haar eigenlijk oppakken en heel hard door elkaar schudden (alleen gedachte he zou ik nooit doen) maar toch maar steeds opgepakt en proberen rustig te blijven......pfffff dan duurt een half uur echt lang.

Zelfgemaakte linzensoep en een stuk gebakken vis zijn net op.
    Meiden hebben ook heerlijk en veel gesmuld en eten nu nog een perzik en een stuk meloen op, zullen wel in de groei zijn :)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oee, irritant is dat dan SM. Dat geklier en dan ook nog in het openbaar. Kan je ze ook niet even op de gang zetten ofzo.
    En je maaltje klinkt heerlijk! Hoe maak je linzensoep?
    Wij hebben gister ook lekker vis gegeten. Zalm uit de oven, eerst lekker gemarineerd, jammie. Moeten vaker vis eten, doen we veel te weinig.

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    oh zo herkenbaar sm. hier vanochtend naar de ha, daar 20 min wachten toen 20 voor bloedprikken en nog eens bijna 30 bij de apotheek, kon ze wel schieten.

mams mag weer lekker naar huis gelukkig

weet iemand hoe het met suus is??

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Fijn dat je moeder weer naar huis mag. Had je ze alledrie mee? Pfffff wat een hel ! :)

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha ja sm alle drie, zal wel moeten heb geen oppas

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Goeiemorgen!

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Debie, je moeder weer thuis dus? Fijn! Hoe gaat het nu met haar?

SM aan het werk vandaag?

Ik heb Lune beloofd dat we vandaag gaan kijken of we bij de juwelier hier gaatjes kunnen laten schieten in haar oren.. Ze wil dolgraag oorbellen. En eigenlijk had ik ooit bedacht dat ik dat niet zou toestaan voordat ze 6 jr zou zijn maar blijkbaar ben ik (en Jeroen maakt het sowieso geen hol uit;)) veranderd van mening.
    Een paar meiden uit haar klas hebben het ook en haar nichtje heeft het nu ook en toen wilde zij natuurlijk al helemaal.. Ach, ik vind het ook wel prima. Ze draagt ws toch wel oorbellen als ze later groot is en zo niet, die gaatjes vallen toch niet op. Het is geen tattoo ofzo:D Ik moet wel een beetje van het idee af dat het ordi is voor jonge kinderen.. Bij baby's enzo vind ik het namelijk heel ordi:) Snap dat ook nooit goed omdat het kind er dan zelf niet om vraagt. Maar goed, daar hebben we het nu niet over. We gaan straks even het centrum in en dan zien we wel.

Ik heb gisteren trouwens geshopt als een dolle:D Ben erg goed geslaagd, heerlijk. Waar ik alleen heel erg van baal is dat er in een broek een vlek zit, dat viel jeroen op toen ik hem aan deed (vlek zit op de kont;)). En ook in een vestje zitten vlekjes. Kan ik dus mee terug, getver.

Nouuuuu, we zijn inmiddels een poosje verder en ik heb ruzie gehad met Lune. Ze was met boeken aan het gooien en toen ik zei dat ze daar mee moest stoppen kreeg ik een grote mond. Dus ik heb haar gewaarschuwd, ze moest sorry zeggen en vervolgens gaat ze naar de badkamer en begint keihard met de deur te rammen:( Helaas pindakaas geen oorbellen voor haar vandaag. Sjonge, wel een beetje jammer. Snap ook niet goed waarom ik dat gezegd heb:D In het heetst van de strijd denk ik. Sukkel:)

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, ooh oorbellen voor Lune, leuk zeg. Weet ze ook al dat het een beetje pijn doet?

Ja mijn meiden zijn echt super ordi,beide al met knopjes sinds ze een paar maanden oud zijn :p Maar je hebt helemaal gelijk dat ze er niet om gevraagd hebben, hier in Spanje is het echt traditie dat (bijna alle) meisjes als baby al oorbellen krijgen. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat ik bij een eventuele 3e meid geen oorbellen zo vroeg zou laten zetten.

En weet je wat het ergste is..... ze hebben ook maar een voornaam dus dat wordt helaas geen beroep als arts of advocaat voor ze want die hebben altijd meerdere voornamen :$:D Sorry dat was effe oud zeer, een domme opmerking die mijn schoonzus maakte toen Nora net geboren was.

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha SM, dan kan je een gouden toekomst voor je kinderen wel vergeten. Gelukkig hebben ze wel oorbelletjes volgens de traditie, zijn ze nog niet helemaal mislukt:D

Lune weet dat het een beetje pijn doet. Vindt ze blijkbaar geen probleem, terwijl ze best wel een miepje is wat pijn en prikjes betreft.
    Ga morgen maar even met haar op pad. Heb ook zoooo geen zin om de deur uit te gaan.. Moet ongesteld worden en heb koppijn en voel me blegh. Niks aan. De kindjes spelen nu in de tuin. We hebben net lekker fruit gegeten. In de zomer is fruit eten veel leuker. We hebben aardbeien, druiven, meloen en frambozen gehad, jammie.

Eigenlijk wil ik nog wel even achter een parasol aan. Willen sowieso een hebben nog en zondag vieren we Timme zijn verjaardag en wordt het mooi weer. Dan kan niet iedereen in de schaduw onder de veranda dus een parasol in de tuin is nog wel handig.
    Na het slaapje van Timme even dan maar, ga ik eerst zelf nog even plat.

13. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja,ooh kleine man wordt al weer bijna 2 ,gaat hard he. Hopelijk gaat het dan zondag ook echt mooi weer worden, toch leuker om in de tuin te vieren.

Hier net zo BLEGH moet ook ongesteld worden. Heb vanochtend maar meteen een paracetamol tegen mijn koppijn ingenomen want van uitrusten of rustig bijkomen komt toch niks.
    We zijn anderhalf uur naar buiten geweest met de step en de fiets toen werd het echt te heet.
    Hier net een kipschnitzel en een salade op, en nu eten de meiden nog een perzik.
    Nu lekker chillen en daarna om 16:00 moet ik gaan werken.

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier mocht ilse met 4 jaar oorbellen maar ze was nog net geen drie toen ze ze kreeg, na een half jaar zeuren aan mijn hoofd. Esmee zeurt er ook om dus die mag ook net voordat ze drie is oorbellen alleen niels krijgt ze never nooit van me ookal wil hij

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, zul je zien dat Niels als hij een jaar of 15 is ineens thuiskomt met een oorbel in zijn oor:D

SM, balen dat jij je ook blegh voelt. Niks aan, ongesteld worden/zijn. Heb er na de geboorte van Timme veel meer last van. Een paar dagen voor ik ongesteld moet worden begin ik me al kut te voelen, dan een week lang ongesteld en dan nog 2 dagen een soort afterdip. Ben dus 2 weken lang 'bezig'. Heb al tegen de huisarts gezegd dat ik m'n baarmoeder er wel uit wil haha. Ze heeft me flinke pijnstillers tegen de buikpijn gegeven, als die niet werken verwijst ze me door naar de gyn.
    Zijn jullie menstruaties ook zo veranderd na de zwangerschap(pen)?

Werkze SM!

Wij zijn na het eten nog even op pad geweest. Een parasol gekocht en bloemetjes voor in de potten.
    Jeroen is aan het hardlopen en de kids lopen hier nog rond. Vermaken zich wel. Ga ze toch maar zo op bed doen, het is laat zat.

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    O leuk lune oorbellen!

Zoals je weet hier ook sinds dat ik gestopt ben met bv een extreme verandering van menstruatie. Echt de dingen die jij omschrijft ik ben er gelukkig net vanaf. Ik haat het echt en voel me ook echt kl*te tijdens en voor ongi ik heb ook extreme pijnen en zelfs de zwaarste medicatie die ik kan krijgen helpt niet echt tijdens de 1,2,3de dag van ongi. Dus ik begrijp je volkomen

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja van jou wist ik het idd Kikkert. Erg vervelend zeg. Bij mij is de pijn idd ook erger geworden maar ook de klachten ervoor. Hoofdpijn, misselijk, moe, chagrijnig, labiel etc. En het duurt dus ook lang want ik ben nu dus nog steeds niet ongesteld:(

Nog 1 dag!!! En dan heeft Jeroen vakantie:D Lekker 3 weken en daarna gaat Lune alweer naar school. Ze heeft er nu al zin in hihi.

Lune wil dolgraag fietsen en dat ik dan op de grote fiets naast haar fiets.. Gaan we toch maar doen zo. En dan een weggetje achterlangs, niet langs het kanaal. Hoop dat het goed gaat, kan niet veel uitwijken en de fiets neerkwakken als het moet, want heb Timme ook achterop.
    Zal wel goedkomen.

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Kikkert, vreselijk die pijn en dat iedere maand weer. Hebben jullie al de woning verkocht? Die stond toch al lang te koop?

Maja, blegh menstruatie pijn en dan ook zo lang er last van is niks he. Hier gelukkig niet meestal een dag vantevoren hoofdpijn en beetje blegh gevoel, daarna geen pijn en ook weinig bloedverlies en meestal 4/5 dagen.

Veel plezier op de fiets Maja, kijk wel uit he, kan ze zelf al goed ontwijken en remmen etc?

Ik neem zo de dames mee naar een winkelcentrum effe lekker in de ballenbak laten spelen en ik genieten van de airco daarna ergens lunchen heb geen zin om te koken vandaag.

19. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Zeer herkenbaar alles wat jij omschrijft maja, sterkte ermee. Oneerlijk toch mannen hoeven dit allemaal niet :p

@sm nee helaas er komt geen kip, ondanks dit hebben we toch besloten voor een 3de te gaan zodra ik mijn vaste contract heb (kan nog maanden duren voordat het raak is natuurlijk). We hadden liever ook een ruime gezins woning maar ja mss gaat dat nog wel 4 jaar duren (staat nu al ruim 4 1/2 jaar te koop, echt om te janken). Maar we gaan met en met weer wat kleine beetjes klussen zodat het er weer fris uitziet, likje verf, nieuwe wc+tegels en mss een nieuwe badkamer (als manlief wat met baas kan regelen -> gezien mannetje loodgieter/tegelzetter is) Tsjaa je moet wat hè Haha, maar natuurlijk niet het duurste van het duurste want dat is echt geld weggooien kan ik het net zogoed op straat leggen

20. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Vandaag beetje aanklooien thuis en vanmiddag cursus op het werk en dan 2 daagjes vrij, het werk bevalt echt super maar moet echt weer ff wennen aan het feit van diensten draaien. Ben nog erg snel moe (nasleep van mijn burnout) kan volgens arts nog heel lang duren voordat dat weer 100% is. Maar ik ben weer aanhet werk en het is leuk dus dat staat voorop en die energie komt ook beetje bij beetje weer terug zoals het was. Dus kort gezegd het gaat gewoon lekker hier :D

Deel Deze Pagina