Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Kijk eens aan Sm, goed weer dus op de camping;)

Boney, ook hier is die strijd herkenbaar. Ik hoor mezelf ook wel eens schreeuwen en heb daar dan later zo'n spijt van! Fijn dat jullie vandaag allebei lief zijn:D Super dat Tessa al zo'n eind kan fietsen. En zonder zijwieltjes komt vazelf een keer!

Niekyn, hopelijk komt het allemaal goed met het stotteren.

Tess is ook al bezig met het alleen fietsen. Vind het altijd zo'n leuk gezicht om van die kleintjes alleen te zien fietsen met die trotse gezichtjes:)

Gisteren op het strand was het heerlijk. De kinderen hebben zelfs een zeehond zien zwemmen in de zee!
    Nu zijn ze lekker buiten aan het spelen, op 2 prepubers na. Stijn en zijn beste vriend hangen op de bank;) Vriend blijft ook logeren vannacht. Gezellig! 't Is een lieve jongen, dus dat komt helemaal goed.
    Straks nog boodschappen doen. Helemaal geen zin in.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jemig Suus! Ook ik schrik van je bericht. Een tumor.. alleen het woord al.. getsie! Kan me voorstellen dat dit nieuws er even flink 'in hakte'. Hoop dat de operatie meevalt en het herstel uiteraard ook. Is niet niks zo te lezen.
    En nog steeds 'gastoudergedoe', ook niet fijn. Misschien een rare vraag, maar is een kdv een optie?

Boney, hier ookk regelmatig strijd met Lune. Het is ook zo'n pittig ding, botsingen zijn hier onvermijdelijk. We maken het wel altijd weer goed.
    Fijn trouwens dat Tessa fietsen ineens leuk vindt, is ook handig voor jou.

Nieky, wat rot dat Jesper zo stottert. Ik heb helemaal geen verstand van stotterende kinderen/mensen. Begint het meestal op jonge leeftijd? Denk het wel he?

Meiske, wat heerlijk dat jullie naar het strand zijn geweest:) Kan er helemaal jaloers van worden, strand is zo lekker:)
    Haha, prepubers.. sterkte ermee;) (ik vind prepubers 'lastiger' dan 'echte' pubers..).

SM gaat lekker kamperen, whoeiiiiii!:D

Hier relaxed en toch ook druk dagje.
    Vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor echo van mijn buik, krijg over een paar dagen uitslag.
    Vanmiddag is een vriendinnetje van Lune geweest te spelen, de mama's hebben lekker in het zonnetje gezeten;)
    Timme is snotverkouden, het snot komt zelfs uit zijn ogen;)
    Straks wordt onze nieuwe loungebank voor buiten bezorgd, jeej!
    Dan op tijd naar bed en morgen Timme naar het kdv brengen, gaan Lune en ik even zwemmen. Hoop dat ik dat trek. Vast wel. Verder niks morgen dus komt vast goed.

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi!
    Jeetje suus... ben er stil van. logisch dat je 2 wken moest bij komen pff. Ik hoop dat de operatie straks goed verloopt en dat het herstel snel gaat. en niks doen met 2 kleintjes? pfoe das al een moeilijke opgave opzich...

Boney; fijn dat het zo goed gaat met eva. en dat botsen met Tessa: dat heb ik hier ook sinds Nore er is ;) Maar wordt wel echt minder (en bij Finn ligt het moeilijker vanwege z'n NLD/autisme)

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Hier nog schrikkeldag mamma's???

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Melovekane, nee, hier geen schrikkeldag kindjes.

Goedemorgen,

Hier de 2e slechte nacht. Pffft. Eva wilde gewoon niet slapen. Ze wilde ook niet drinken. Had duidelijk geen honger. Maar ze zat duidelijk niet zo lekker in haar velletje. Voor het eerst een speen geprobeerd, maar ook die wilde ze niet. Wat het beste werkte was bij ons in bed en dan met m'n pink er in. Maar ze bleef toch kreunen en zuchten en huilen. Echt krampjes heeft ze niet, want dan krijsen ze echt. Maar het zat duidelijk niet lekker in haar buik.
    Maar goed, dan mag ik nog niet klagen. De afgelopen 2 weken is het eigenlijk altijd super goed gegaan. Ze kwam voor een voeding en viel daarna gelijk weer in slaap.
    Maar ik ben zo moe!

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Het is toch donderdag vandaag? Dan doet m'n banner raar. Ik vul in dat ze 13 is geboren. Dat is morgen 3 weken. Maar hij zegt dat het vandaag 3 weken is. Nou, dan maar 14 invullen.
    Nu is hij wel goed ;)

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hopelijk blijft het daarbij bones! Nore heeft 11 weken lang gekrijst. Zo sneu dat je zo weinig doen kunt dan. Hopelijk blijft het Eva een beetje bespaard. (en jou ook, je bent zo snel zo moe na zo'n nacht)

Nore is met haar pop aan het spelen maar levert wat frustratie op want ze krijgt de luier niet aan haha Tis nu al een poppenmoedertje!

8. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen:)

Vervelend Boney, al twee slechte nachten. Zo zielig als ze dan zo aan het huilen is. Hopelijk gaat het vannacht wat beter. Succes met je ogen open te houden vandaag;)

Leuk zeg dat Nore nu al zo lief met haar pop speelt:)

Maja, hoe is het vandaag met snottieTimme?
    We willen natuurlijk wel een foto zien van jullie loungebank! Nu nog mooi weer;) Veel zwemplezier met Lune!

Gisteravond naar een kolkende Kuip geweest, samen met mijn zwager. Hij heeft een seizoenskaart, samen met een vriend. Maar die vriend kon op het laatste moment toch niet. Mijn zwager had Piet opgebeld of hij mee wilde, maar hij moest werken. Jammer joh;) dus toen ben ik snel naar de overbuurman gerend om te vragen of hij even op de kids wilde letten, me snel omgekleed en binnen 5 minuten zat ik in de auto naar Rotterdam. Geweldig leuke avond gehad:)

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    He Boney, da's niet fijn zeg. Dat breekt je wel op!
    Kunnen best krampjes zijn hoor. Linn reageerde er ook niet met krijsen op, maar kreunde veel en was niet echt happy.
    Gebruik je al iets tegen de krampjes?

Meiske, wat een leuke spontane actie. Dan is het ook vaak het gezelligst, als het een verrassing is.

Ha ha ha, Nore heeft ruzie met een luier. Hoe is het verder?Hoe zit het nu met de school van Finn?

JOEHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gisteren een ontmoeting gehad met een nieuwe gastouder en wat een geweldige vrouw!
    Dit is een gastouder die bij de vraagouder thuis oppast. In eerste instantie hebben we daar nooit naar gekeken omdat we dachten dat het te duur zou zijn.
    Maar de kosten zijn exact hetzelfde...en dit is echt ideaal.
    Ze past dan op Linn thuis en kan dan voor-tussen-en na schooltijd op Tess passen. Dus Tess is dan ook lekker thuis, kan ze op die dagen ook spelen bij kindjes of kindjes mee naar huis nemen.
    En wat een leuke vrouw! Direct een klik en we denken over heel veel zaken hetzelfde. Reageerde ook heel leuk naar Tess en Linn en Tess moest al huilen toen ze wegging.
    Dus we waren gisterenavond helemaal enthousiast, maar we wisten niet of zij het ook zo positief had ervaren en of ze wel zou willen.
    Vanmorgen gebeld en joeheeee, zij vond het dus ook helemaal leuk en wilde graag met ons in zee.
    Ben helemaal opgelucht, maar nog wel voorzichtig, want stel dat er toch een kink in de kabel komt.....
    We hebben wel besloten dat we Linn dan vanaf 1 1/2 jaar naar de psz doen. Want ze is dan nu alleen op de donderdag in een ander huis en we vinden het belangrijk dat ze dat ook leert. En uiteraard het contact met andere kindjes, alhoewel er nu natuurlijk veel meer kindjes over de vloer komen.
    Maar jeetje, wat ben ik blij. Dit zou zoveel rust geven. Hoef ik niet op de werkdagen als een idioot te zorgen dat de kids op de plaats van bestemming komen, want dat was een heel gedoe. Zeker omdat Jan al om 6.30 weg is....

Vandaag is het erg grauw en grijs, wat een omslag zeg. Jammer!!Vond het wel heerlijk gisteren. Ben zelf ook snotterig en niet fit, dus vandaag een hangdag.
    Linn heeft ook deze week besloten dat 6.00 leuker is dan 7.30. Dus elke ochtend 6.00 leuk en gezellig doen met een baby breekt me ook een beetje op. Maar ja, kan er weinig aan veranderen. Hopelijk gaat ze snel weer langer slapen, maar vrees het ergste.
    Tess heeft vandaag ook een jengeldag, "ik wil op vakantie", "ik wil zwemmen", "ik wil de zon" en dan overal een mega drama van maken. Pfff, wordt een lange dag......

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha dat kan Finn ook zo goed: gister was het: ik wil een vogel, ik wil een hondje, ik wil dat het niet regent...
    Fijn dat jullie een gastouder gevonden hebben! wat een rust biedt dat!! Fijn iets positiefs!! Wel balen dat Linn ineens een vroege vogel is.

Hier alles wel ok. Vanaf zaterdag werk ik nog maar 2 a 3 weekenden per maand en de rest thuis! Heerlijk rust voor de kinderen. Nu heeft Finn in de meivakantie maar halve dagen en geen taxi, dus moet zelf heen en weer. (ligt niet om de hoek helaas...) Is helemaal niet erg alleen is de ophaaltijd net het middagdutje van Nore. Gelukkig wilde ze nu wel gaan slapen. Dinsdag lukte het niet en kon ze pas 's middags gaan slapen. Gevolg is dan dat ze tot half 11 's avonds klaarwakker is!

Finn gaat waarschijnlijk na de zomer of de herfstvakantie naar een andere school, hij krijgt nu nog wat therapien en onderzoeken, die moeten we eerst afwachten.

Wel merk ik zo veel verschil tussen Nore en Finn, qua spel en begrip. Finn snapte talig alles prima op die leeftijd maar Nore heeft andere dingen veel meer in de gaten, met lichaamshouding en gezichtsuitdrukkingen. Gisteren was ik boos op Finn maar bleef verder wel rustig en was aan het uitleggen waarom hij iets niet mocht. Kwam Nore naar me toe: boos? boos? En ze kan al zo lekker spelen met haar poppen het keukentje , kleuren en plakken enzo! echt heerlijk!

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wauw Suus, wat super! En als die klik er zo is, dan blijft dat heus wel:)
    En ze komt gewoon bij jullie thuis!! Hoe heerlijk is dat?? Heb daar ook over nagedacht, maar ik ben niet constant genoeg qua werk om zulke dingen te gaan organiseren;)
    En Linn dus straks naar de psz, kan dat al bij 1,5 jr? Hier bij 2,5 jr. Als ik stop met werken gaat Timme daar ook heen volgend jaar.

Boney, oeff.. zwaar toch he, die gebroken nachten.. Klinkt idd alsof ze last van dr pokkeltje heeft. Sneu.

Meiske, wat een leuke actie zo onverwachts:) Zijn de kinderen vandaag een beetje te spreken? Of alweer toe aan school;)

Debora, spannend dat Finn naar een andere school gaat. Hij gaat nu nog naar het mkd toch? Naar wat voor school gaat hij? Ben je al wezen kijken?
    Fijn dat Nore zo lekker kan spelen:) En lijkt me gek, om nu te merken aan Nore dat Finn eigenlijk 'anders' is met sommige dingen.

SnottieTimme is nog snottie maar is wel fit. Heeft goed geslapen (wel om 5u wakker, pff) en vanochtend lekker gespeeld, gegeten en gedronken. Dus gewoon naar het kdv gebracht zodat Lune en ik lekker konden zwemmen. Was gezellig met zijn tweetjes:) Lune is alleen erg bang, klampt zich constant aan mij vast en als ik (in haar ogen) te ver weg ben krijst ze alles bij elkaar.. Dat wordt nog leuk straks met zwemles;)
    We hebben na het zwemmen daar een tosti gegeten.

Thuis heb ik Lune met een lolly (vreselijke dingen..) op de bank gezet en heb mijn teamleider gebeld. Was een prima gesprek.
    Volgende week naar de bedrijfsarts en daarna ga ik nog even bij mijn collega's en teamleider langs. Ga dan denk ik ook vertellen dat ik er echt mee wil kappen, heeft nu lang genoeg geduurd.

Lune en ik gaan even kleuren. Daarna naar de winkel en naar de leenbakker voor een nieuw matras voor Lune haar nieuwe bed en dan Timme ophalen van het kdv.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dus je bent er uit Maja?Je gaat nu definitief stoppen?Beterschap voor Timme.
    Ja,dit is echt een ideale oplossing.Alleen het nadeel dat ik de deur uit moet als ik haar in de vakantie laat komen.Maar ja,ging nu ook eigenlijk de hele dag de deur uit als de kids bij de oppas waren en ik vrij was.
    Hier hebben we een dreumesspeelplaats voor kindjes vanaf 1 1/2. Is sinds een half jaar ivm leegloop kinderdagverblijven.
    Lune zag er lekker zomers uit.Ik wil oooohooook de zomer!!!!

Pfff,Tess is echt vreselijk vandaag.Zit nu rond te bellen voor een speelafspraak morgen,maar ben natuurlijk te laat....Als morgen maar niet weer zo'n dag is....

13. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    als je niet zo ver weg woonde kwam ik wel langs suus haha

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @ maja: we weten nog niet naar welke school Finn gaat, eerst nog wat testen afwachten. Er wordt gekeken waar hij het meest last van heeft. NLD of autisme

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dus cl. 4 of 2? Of is dat beide cl. 4?

Wil Tess wel op de trein zetten....pik jij haar op vh station.

16. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat super Suus, eindelijk een goed gevoel bij een gastouder die ook nog eens bij jullie thuis komt:)Beter kun je het niet treffen!!

Oei Maja, dat vastklampen in het zwembad herken ik. Dat deed Eva ook, zelfs aan de badmeester toen ze net op zwemles zat. Ze heeft nu haar A en B, dus het komt vast goed allemaal:D
    Dus toch de knoop doorgehakt mbt je werk? Doen wat je gevoel je ingeeft is vaak het beste!

Hier een mama die erg toe is aan volgende week donderdag. Dan mogen de kinderen weer naar school...Pfff, ze zitten de hele dag te zeiken, te mokken, op elkaar te letten enz...
    Logeetje is er ook nog steeds. En dan nog een nichtje van Eva. Eva durfde zelfs nog te vragen of dat nichtje mee mag eten straks. Dikke NEE! Dat trek ik echt niet meer. Wil straks iedereen die hier niet woont de deur uit hebben en dan rustig eten met ons eigen gezin. Morgenochtend komen namelijk ook de buurmeisjes een ochtend hierheen. Zou nu eigenlijk ook nog boodschappen moeten doen, maar dan willen er 4 kinderen mee en ook dat trek ik vandaag niet. Dus wordt dat verschoven naar morgenmiddag. Voor het avondeten rij ik zo snel even heen en weer naar de wuper om een paar pizza's te halen. Lekker makkelijk eten vandaag;)

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha ja zal ik doen!

Ja idd cluster 2 of 4. Krijgt nu les van een cluster 4 juf die op het mkd komt. Dat gaat heel goed

18. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    pfoe gelijk heb je meiske!

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Wij hebben ook veel kindjes met dezelfde problematiek als Finn,maar er zijn ook goede cl. 4 scholen.Maar goed informeren,want we krijgen regelmatig ouders van cl.4 waarvan de kinderen door die setting nog meer structuur afhankelijk werden en nog grotere gedragsproblemen kregen.Maar ik weet zeker dat jullie de scholen kritisch onder de loep nemen.Welke cl. 2 school zit bij jullie "in de buurt"?

Meiske,volhouden.....nog "maar" een week. ;)

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    geen idee suus. ik ken alleen de cluster 4 school hier. die schijnt goed te zijn. Ik wil ze sowieso bezoeken en een hoop vragen stellen. Maar wilde dat even laten afhangen van de onderzoeken en het advies van het mkd. Ze zijn erg goed daar, moet ik zeggen. Kijken echt volledig per kind etc

Deel Deze Pagina