Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Welkom terug maja. We hebben je gemist zoals je ziet ;)

Wat een heerlijke terugreis hebben jullie gehad. Goed te doen dus. En dan een tegenovergestelde heenreis :( Jeetje zeg. Zaten jullie vlak bij het strand? Aan zee met zand?

Hier ook niks te melden eigenlijk. Eva doet het super goed en Tessa is er aan toe om weer naar school te gaan. Nog 1 week vakantie nu. Ik merk echt dat ze het zat is en vermaakt wil worden.

Vandaag lekker vrij. Beetje rommelen in huis en Peter is nu boodschappen doen met Tessa. Eva slaapt. Eind van de middag even naar een verjaardag en vanavond niks. Heerlijk. Morgen weer werken.
    Fijn weekend allemaal.

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja ooh enne fotos???Of heb je al iets op Facebook geplaatst?
    Klinkt heerlijk en idd goed gedaan een dag eerder vertrokken in alle rust.

Hier lekker dagje gehad. Vanochtend had mijn man het geweldige idee om te gaan zwemmen met de meiden. Ik kon niet mee want heb mijn laatste vakantie mijn zwempak weggegooid omdat die helemaal vaal was :) en had nog geen nieuwe. Ik ben een uurtje gaan sporten en hij met de meiden in hetzelfde complex gaan zwemmen. Nu net terug van een hele middag/avond winkelen in Barcelona.... nog effe de laatste koopjes scoren, uitverkoop is nog maar een paar dagen.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haii!

Hier is Lune ook echt toe aan school. Ze verveelt zich rot en is strontvervelend. Kan haar ook moeilijk vermaken. We zijn vanochtend naar kabouterland geweest en in de auto op de heenweg vroeg ze al: 'waar gaan we daarna naar toe? Ik wil nog wat doen..' ;)
    Was ook niet echt een succes trouwens, het stikte er van de wespen. Ik ga de komende weken dus ook echt niet meer naar een pretpark/speeltuin/dierentuin of wat anders in de openlucht. Echt niks aan.
    De kinderen hebben zich gelukkig wel goed vermaakt.

SM al vakantie? Oei, lekker hoor.

De lasagne staat in de oven, zal zo wel klaar zijn. Denk dat ik er een roseetje bij neem, nog een beetje het vakantiegevoel vasthouden:cool:

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja wanneer mag Lune dan weer naar school? Komende maandag hopelijk?

Hier vanaf vandaag vakantie joeeeeeeeeeeeeeepie!
    Dinsdag vertrekken we voor 5 nachten naar Alicante lekker genieten van zon en zee.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat heerlijk SM! Deze dinsdag vertrekken jullie dus? Weer een villa gehuurd? Alvast heel veel plezier!

Wij beleven niet zoveel meer. Beetje ditjes en datjes thuis. Ditjes en datjes.. klinkt best leuk:)
    Minder leuk: mijn verschrikkelijke schoonzus met man en verschrikkelijke kinderen komen zo nog voor Timme zijn verjaardag.. Help:)

Hmmm.. de kinderen zijn me een beetje te stil.. Even kijken wat ze uitspoken.
    Oh, zie het al. Ze zijn de keukenkastjes aan het 'maken' met hun eigen gereedschap. Schatjes:)

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, Lune moet idd maandag weer naar school. Ze heeft er wel en geen zin in. Ze krijgt een nieuwe juf, vindt ze spannend. En ze zitten in een ander lokaal. Maar verder heeft ze er wel zin in. En ik ook:D

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nouuu, wat is het hier weer saaaaiii;)

Eerste schooldag! Ging niet super vanochtend, Lune moest erg huilen toen ik wegging. Verder ging het prima, toen ik haar vanmiddag weer heen bracht ging het goed.

Volgens mij heeft ze een groeispurtje ofzo. Vanmiddag een boterham, 3 cracottes en een beker yogi gehad (is veel voor haar doen) en nu een koekje, cracotte, banaan en een beker ranja.
    Ze is nu overigens compleet hysterisch omdat de onderkant van haar banaan verrot was dus die heb ik eraf gehaald en nu heeft ze geen 'hele' meer. Ze flipt de pan uit;)

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ooh arme Lune moest wennen op haar eerste schooldag? Had ze het wel leuk gehad?
    Ja kan idd een groeispurtje zijn, lekker toch dat ze nu zo goed eet.
    Blegh verschrikkelijke schoonzus komt incl. monsters? Bah!

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Owwwwwwww.. Waarom slapen de kinderen nou ineens weer zo slecht? De laatste avonden/nachten kunnen we er wel 10x heen en dat is niet overdreven. Timme is steeds klaarwakker en wordt heeeel boos, doet vervolgens zijn licht aan en blijft rustig een uur of 3 spoken en om 5u begint het weer. En Lune huilt steeds om niks. Deken te dik, benen te koud, water is op, vliegje, spinnetje, snotneus etc. Doodvermoeiend!
    Timme doe ik overdag expres korter naar bed, hij sliep steeds ruim 2u en nu maak ik hem maar wakker na een uur in de hoop dat hij 's avonds beter slaapt maar werkt ook niet. Lune is denk ik een fase ivm weer naar school gaan en ik ga ervan uit dat dat na een week ofzo weer over is. Bij haar zijn we ook streng hoor, maar weet met haar wel een beetje hoe ermee om te gaan en met Timme is gewoon lastig.
    Tips iemand?:)

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Ja, saai hier zeg ;) En omdat niemand hier meer komt denk ook iedereen, 'dan schrijf ik ook maar niet'

Als we nou eens beginnen met elke morgen even goede morgen te zeggen? Dan komen de kletsverhalen weer vanzelf ;)

Goed voornemen voor de komende weken. Elke dag minstens 1 berichtje hier plaatsen.

Maja, lastig hè. Dat hebben wij hier ook al maanden eigenlijk. Tessa is gewoon 's avonds nog niet klaar met de dag.
    Afgelopen maandag weer naar school gegaan en sinds afgelopen week is ze elke avond in 1x gaan slapen. Toch vermoeidheid denk ik.
    Wij hebben ook alles geprobeerd. Belonen, straffen, boos worden, lief doen enz enz. Belonen ging goed tot ze haar kadootje had verdiend. Dan was het weer mis. Toen zeiden we steeds dat als ze dat deed dat ze het kadootje dan weer terug moest geven. Dat werkte ook best goed.
    En anders moet je gewoon 1x HEEL boos worden. Dat heeft Peter laatst gedaan in mijn avonddienst. En ik kan je vertellen dat Peter echt NOOIT boos op haar is. Maar het was al 22u geweest en nog bleef ze er steeds uitkomen en zeuren. Hij is naar boven gestormd en haar in bed gelegd en gezegd dat hij nu echt heel boos was! Toen is hij de kamer uit gelopen en sloeg net iets te hard de deur dicht. Peter zei 'ik heb haar nog nooit ZO hard horen brullen'. Ze was er echt van geschrokken en heeft het nog steeds wel eens over die deur die zo hard dicht ging. Ze was echt onder de indruk en de boodschap was duidelijk, want daarna is het een stuk beter geworden.
    Peter zelf had er ook last van. Ik was aan het werk en hij smste me gelijk. Na een kwartiertje is hij weer gaan kijken en toen lag ze nog te snikken in haar bed. Ze hebben het toen uitgepraat en goed gemaakt.
    Tessa wil altijd nog graag even een boekje lezen als wij weg zijn. Dat vind ik prima. Ze gaat daarna vaak gewoon lief slapen. Wat ik ook wel eens doe, dan blijf ik boven en ben dan nog even bezig om de badkamer op te ruimen of met de was of zo. Zodra ik dan de deur hoor sta ik gelijk voor haar neus en zeg gelijk dat ze terug haar kamer in moet.
    Als wij verhaaltje hebben gelezen en dus weg gaan, dan vragen we eerst of er nog wat is en of ze wat nodig heeft. Dan moet ze natuurlijk altijd nog even plassen. Of schoon water of een extra deken of sokken aan of.... Haha er is altijd wel wat.

Eva is de laatste nachten ook weer aan het spoken. Tandjes denk ik. Zo zielig. Haar wangen zijn helemaal rood en ze kwijlt als een gek. Ik heb ze afgelopen nacht een zetpil gegeven. Het was zo zielig. Dat heeft geholpen gelukkig. In combinatie met een sprongetje (denk ik) heb je je handen vol. Eergisteren was er ook nog een regeldag volgens mij. Ze wilde echt elke 1.5u/2u drinken. Ook 's nachts ;) Heel vermoeiend moet ik zeggen.

Tessa gaat sinds maandag weer naar school. En het ging hartstikke goed. Ze had er echt zin in gelukkig. Ik vind het ook wel weer lekker. Even weer die ochtenden voor mezelf om ongestoord wat te kunnen doen.

11. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Hey dames,

D. probeerd ook steeds meer en meer te rekken met naar bed gaan. Maar hij weet rond 19 uur gaan ze beide naar bed behalve de dagen dat hij gaat sporten dan iets later. Als hij het echt op zin heeft werkt het hier het best om hem ff flink toe te spreken. Maar voor de rest mogen we niet klagen (maar ja ze hebben beide ook lang genoeg tot afgelopen februari er een potje van gemaakt).

Verder hier alles goed! Nieuwe werk bevalt echt heel erg goed :D. En officieel zijn we gestart met klussen :p

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Goeiemorgen dames!
    Hier zijn we weer terug van een lekkere luier vakantie.
    We hebben ons goed vermaakt, en de meiden hebben afgelopen dagen ook heel veel aandacht gekregen van alle familie.
    Sara heeft afgelopen dagen weer heel veel in het water gelegen. Ze wilde geen zwemband meer omdat ze al kan zwemmen zoals ze zelf zei, en ja hoor ze kan nu zelf vooruit komen met de ´hondjes-slag´ gewoon het hele zwembad door.

13. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja hoe gaat het nu met Lune op school alweer goed gewend?

Kikkert, ooh spannende maand(en) worden het!

Vermoeiend zeg kindjes die niet doorslapen! Wij hebben nog steeds een matras aan iedere kant van ons bed liggen. Nora komt nog (bijna) iedere nacht, maar daar merk ik niks van. Sara komt eigenlijk nooit meer.

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen!

Ik voldoe weer aan m'n meld plicht. ;)

Kikkert, succes jullie!

SM, weer lekker weg geweest! Super zeg. En durf je dat aan sara zonder bandjes? Goed van haar zeg.

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik moet echt achterlijk veel werken zeg. Beetje eigen schuld ook. Heb er nu 4 van de 7 opzitten :$
    En dan ook nog 2x in dat rijtje dat ik eerst een late heb (tot 23u) en dan de volgende morgen weer om 7u moet beginnen ;)
    Ik moet vandaag en morgen avond. Dan woe ochtend nog. Dan donderdag nog teamoverleg en dan vrijdag wel 1 dag vrij!
    Het zijn gelukkig geen dagen van 8u, maar halve dagen van 4, 5 of 6 uur.
    Tessa is op school en Eva ligt buiten te slapen. Ik zit aan m'n ontbijt en koffie. Straks even huishouden hier.
    Fijne dag allemaal

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Getver Boney, lijkt me niet fijn om 's avonds tot 23u te moeten werken (want dat lig je ook nog niet direct in bed..) en dan de volgende ochtend op tijd weer.. Nouja, werkze in elk geval;)

Spannend Kikkert! Gebruikte je ook iets van de pil ofzo?

SM, wat knap van Sara! En fijn dat de vakantie heerlijk was:)
    Dat matras naast jullie bed is idd wel handig. Ik zou het ook geen probleem vinden als een van de kinderen naast ons zou komen liggen maar dat doen ze niet.. Ze komen sowieso hun bed niet uit maar gaan roepen/huilen.

Boney, soms helpt even flink boos worden idd wel. Ze kijken ook gewoon hoe ver ze kunnen gaan, lijkt me wel normaal kleutergedrag. Maar vervelend is het wel!
    Ik ben vannacht ook zoooo boos op Lune geworden. Ik trek het zo slecht om 's nachts elke keer voor 'niks' uit mijn slaap te worden gehaald.. Ze wil ook steeds haar lamp aanhouden. Dat hebben we eerst prima gevonden, ze is misschien wat bangig en als de lamp haar dan helpt, prima. Maar ik heb het idee dat ze steeds wakker wordt van dat licht, het schijnt praktisch in haar ogen. En ze heeft een klein lampje op haar kamer, die geeft ook best wat licht dus donker is het niet. Heb dus nu gezegd dat ze haar lamp aan mag, tot wij naar bed gaan en dan doen wij het lichtje uit. Deden we eerder ook en ging prima. Heb ook uitgelegd dat ze beter slaapt en niet zoveel wakker wordt als de lamp uit is.
    En als ze vannacht niet gaat piepen krijgt ze morgen 2 stickers. Pff, ben benieuwd. Ze maakt Timme ook wakker met haar gemiep, die was vannacht dus ook helemaal overstuur omdat hij wakker werd van haar. Zit je om half 3 met twee wakkere kinderen.. neeeeeeeee!;) Als Timme vanmiddag op bed ligt ga ik ook lekker even plat.
    Lune vindt het nog steeds niet super op school maar het gaat wel ok, niet huilen ofzo. Denk echt even wennen nog. En ze ziet op tegen schoolreisje, volgende week. Heb haar op internet laten zien waar ze naar toe gaat, nu is ze minder nerveus. En heb aan de juf gevraagd of er ouders mee moeten, dan wil ik wel mee. Scheelt ws voor Lune nogal. De juf zou nog even vragen of er ouders nodig zijn en vraagt me zo nodig.

Mijn beste vriendinnetje is gisteren bevallen, jeeeeeeeej:) Van een jongetje J.ack.
    Zware bevalling van 18u, uiteindelijk ruggenprik, flink gescheurd maar hij is er. Ik ga vanavond even heen.

En... Timme heeft gisteren helemaal uit zichzelf 2x op het potje geplast! Whoeii!

17. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Boney wat moet je veel werken ? Wat doe je eigenlijk ? Toch verpleegkundige bij mensen thuis?Dat waren toch nooit zo veel uren?

En ja zonder bandjes in het zwembad durf ik aan met Sara, was wel een zwembad alleen voor ons van 10 x 4m dus redelijk klein. En ik zat natuurlijk bovenop haar in het zwembad :)

Maja, ooh sneu voor Lune, maar moet ze toch weer even doorheen hopelijk is ze snel weer gewend.

Hier kregen we gisteren telefoon van school. School begint niet woensdag de 12e maar donderdag de 13e omdat ze op de 12e gaan staken. Pffff ja tuurlijk nog een dagje extra ze hebben ook pas vakantie van 22 juni.

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    SM, klopt. Thuiszorg. Erg leuk hoor, maar door omstandigheden en nog vakantie van collega's nu gewoon wat drukker. En per 1 sept heb ik wat uren er bij gekregen en werk ik nu ook 1 ochtend van 4 uurtjes per week erbij. Ik werk nu zo'n 20-24u.

19. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Het dames hoe staat het hier?
    Bij mij vooral druk druk hahaha

Heeft iemand interesse voor 4 kaartjes voor duinrell is in tikkibad en op einde apje en drankje. Wij hebben die via zzp dag goedkoop gekocht maar ivm begraven is kunnen we niet gaan dus degene die intresse heeft laat maar wat weten mogen voor 25 euro in totaal weg zit ook parkeer kaart ij

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Ik ben terug van het werk en ben voor het eerst alleen thuis :D Eva is bij m'n schoonouders en Tessa op school. Ik ga omkleden en dan Eva ophalen.
    Dit was de laatste van de 7 gelukkig. Morgenmiddag nog teamoverleg, maar verder dus vrij gelukkig.

Vanmiddag knutselmiddag hier van de buurtvereniging. Erg gezellig, maar super druk. Zal blij zijn als het vanavond is.

Vivi, ik hoef ze niet. Hoop dat je ze nog kwijt kan. Begrafenis van een goede bekende? Sterkte.

Deel Deze Pagina