Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Thx meiden

@maja nee ik gebruikte niks dus ik hoef geen hormonen rommel kwijt uit mijn lijf dat scheelt.

Sorry dat ik verder niet reageer doe het ff zo dikke knuffel

2. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @botje ja begravenis van zus van mijn schoinmoeder. than

ff nogherstel op de kaartjes het zijn er 5

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Sterkte Vivi!

Hier eerste schooldag van de meiden. Sara heeft gelukkig weer dezelfde juf, dat was echt een verrassing voor haar, lekker vertrouwd.

Nora ook vandaag voor het eerst naar de basisschool.
    Anderhalf uur ging ze vandaag wennen, was prima gegaan.
    Mijn BABY is vandaag gewoon begonnen op de basisschool hoe kan dat nou? Hahah ze is net wel in slaap gevallen in de buggy en ligt er in te slapen met speen, dus toch nog niet helemaal baby af.

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi,

De dames liggen op bed, Peter is werken. Ik ben in badjas, net uit bad. Nu languit op de bank een rondje zappen en dan vroeg naar bed. Morgen NIKS in m'n agenda :$ :D Nu al zin in. Wel weer jammer dat ik 4x heen en weer naar school moet ;)

Truste allemaal. Lekker slapen.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, ja dat 4x per dag naar school op en neer begin ik ook een beetje flauw van te worden:D Nu al..;)
    Ik wou Lune eerst 1x in de week laten overblijven maar ze heeft er zo'n hekel aan.. dan laat maar hoor, het is ook niet noodzakelijk. Als Timme over een paar maandjes naar de psz gaat moet ze wel 1x overblijven ivm brengen en halen. Tijden sluiten niet op elkaar aan, heel onhandig.

SM, wordt het niet eens tijd voor nog een baby..?:D:p

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ja, dat heen en weer gerij naar school vind ik maar stom. Zeker met een baby. Maar goed, dat moet nou eenmaal. Overblijven wil Tessa ook niet. Ik zou het best een keertje handig vinden eigenlijk. :) Gelukkig gaat ze maar 2x per week 's morgens en 's middags. De andere dagen hoef ik dus maar 2x heen en weer.

SM, dus Nora ook al naar school. Jeetje zeg. Wat gaat het snel. Nu gaan ze bij jullie ook wel vroeg naar school, maar dan nog. Kun je het wennen alleen thuis? Best lekker denk ik ;)

Goedemorgen trouwens.
    Wat een nacht hier ;) :( Ben echt gesloopt. Wat Eva had weet ik niet, denk tanden of zo. Al had ik niet echt het idee dat ze pijn had. Ik lag al vroeg in bed en om half 12 werd ze voor het eerst wakker. Dus even een slokje laten drinken en weer terug in bed. Ze slaapt gelukkig nog bij ons op de kamer. En vervolgens kwam ze zo'n beetje elke 3 kwartier tot een uur :$ En dan echt niet stil te krijgen door op te pakken en even te lopen, nee, ze wilde persee drinken en dan was ze weer even stil.
    Tussendoor, rond een uur of 3 kwam Tessa er ook aan. Die was wakker geworden van het gehuil en kwam tussenin liggen. Op een gegeven moment heb ik Eva ook maar gewoon bij me in bed gelegd en gelaten. Ze heeft een keer of 6 gedronken vannacht. Nu ligt ze in bed en is stil. Dat wilde ik even afwachten. En nu ga ik er snel naast liggen in de hoop nog even te kunnen slapen. Ik heb de kachel aan. Heb het zooooo koud! Brrrrrrr

Fijne dag allemaal

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, uuh nee het wordt geen tijd voor nog een baby. Wahaha gek he hoe dat zo op en af gaat dat gevoel. Nu is het tijd voor dingen die ik al jaren heb willen doen en waar ik geen tijd voor heb gehad. Ik heb nu vooral behoefte aan tijd voor mezelf :)

Boney, ooef klinkt als een zware nacht! Dan is het wel lekker he dat ze nog BV krijgt en bij jullie op de kamer ligt. Kan je vandaag een beetje bijslapen?

Gelukkig wonen wij maar op 50 - 100 meter van school dus het gerace valt mee, gelukkig maar want ze komen iedere middag naar huis om te eten.

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nou, slapen mislukt ;) Eva heeft een half uurtje geslapen. Ik ben er dus maar uit gegaan. Heb haar net weer laten drinken en nu ligt ze heel onstpannen op mijn bed te slapen. Ze heeft gewoon mama honger denk ik.
    Wat een herfst weer trouwens. Heb de kachel nog steeds aan.

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hoi hoi.....mag ik hier nog komen *schaam schaam*.

Kikkert, wat lees ik nu....zijn jullie bezig. Wat spannend zeg, hoop dat het snel lukt.

Maja, pfffff.....kleuterpuberteit, ken 't. Erg vermoeiend! En dan maar proberen leuk en aardig te doen.

Boney,Eva aan het spoken. Kan ook best een sprongetje zijn. Linn had dat ook rond 5 maanden. Heb je trouwens nog een leuke pic van haar?

Sm, je hebt gewoon beide dames op school zitten...wauw. Moet je daar niet aan wennen?
    Tijd voor een derde?

Even een flinke update:
    Het herstel van de operatie duurde/duurt erg lang!Ik ben tot aan de zomervakantie echt aan het revalideren geweest. Eerst lopen achter de kinderwagen, toen zelf kleine stukjes los en vervolgens weer met Tess en langere stukken. De 2e week van de vakantie zijn we toch met een last minute op vakantie geweest. Heel erg getwijfeld, maar ik durfde het uiteindelijk wel aan. En het ging erg goed. Gelukkig dat Jan erg veel gedaan heeft, zodat ik rustig aan kon doen.
    En nu 3 1/2 maand na de operatie heb ik weinig last meer. Alleen als ik te druk ben geweest of met erg veel lawaai en drukte om me heen. Zoals schoolplein, voorstelling e.d. Verder moet ik toch erg wennen aan het doof zijn, dit kost veel energie. Ik moet me goed concentreren om alles te horen en daarbij moet ik nieuwe manieren aan leren. Ik werk wel weer volledig, maar ben nog niet officieel beter gemeld. Mijn leidinggevende is het niet eens met het feit dat ik volledig aan het werk ben, dus moet me volgende week melden bij de bedrijfsarts. Als hij het ermee eens is, dan mag ik me beter melden.
    Tess is sinds 2 weken weer begonnen op school. Ze vindt het geweldig!!!! Ze was er net zo als jullie kids weer echt aan toe, strontvervelend die laatste week. Ze heeft gewoon zoveel plezier in school, heerlijk om te zien. Maar helaas is met de school ook weer de tijd van de verkoudheden aangebroken. Dus er ligt nu 's nachts weer een zeehond in de kamer naast ons....resultaat: ik lig weer in de kamer te pitten. Automatisch wordt Linn dan ook verkouden, dus lekkere snotterbende. Gelukkig zijn ze er wel vrolijk onder.
    Linn is echt een heerlijk popje. Ze staat nu los en probeert voorzichtig haar eerste stapjes los te zetten. En "weg is de baby"....en daar heb ik veel moeite mee. Waar ik bij de Tess de tijd wel vooruit kon kijken, heb ik nu moeite met het feit dat het zo snel gaat.
    Linn is een makkelijk meisje, snel tevreden, goed slapen en eten. Alleen melk is ze niet dol op. Ze eet volledig met de pot mee en dat is wel makkelijk.

We zijn 2 weken naar Italie geweest en alles ging perfect. De reis ging super, sliepen allebei de hele weg. Alleen Tess moest daar veel spugen toen we uitstapjes maakten. Als ze wakker is in de auto dan moet ze na ca. 30 min. spugen...echt wagenziek dus. Stopt pas als we uitstappen en alle tabletjes die ervoor zijn helpen niet.
    Maar op vakantie had Tess zo vriendinnetjes gemaakt, dus die zagen we bijna niet meer. En Linn vond alles wat er te zien was prachtig. We konden haar zo een uur aan het zwembad parkeren in de buggy en dan zat ze heerlijk rond te kijken. En slapen ging perfect daar.

Nou, dat was het wel zo'n beetje. Probeer echt weer vaker te komen.

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Jeetje.....had op mp 2 paar KOEL laarsjes besteld. Wel gedragen, maar ik dacht "leuk voor erbij". Was ook voor een prikkie.
    Maar ze zien eruit als nieuw, echt keurig nog, nauwelijks slijtplekjes.
    Ben nu helemaal blij.
    Heb ook een paar nieuwe Clic laarzen, maar die blijven nog even voor de speciale momenten.
    Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar hier echt een dame die het voor elkaar krijgt om de schoenen/laarzen binnen 2 maand af te dragen. Echt hele neuzen kaal en overal beschadigingen. Ze is ook wel een wildebras moet ik zeggen.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Woow Suus is back en hoe !
    Fijn dat het nu eindelijk beter gaat, tjeee wat een lang herstel zeg! Kan er nog iets aan de doofheid gedaan worden?

Ik zie nu dat Linn ook al weer bijna 1 jaar is, heel cliché maar hoe snel is dit jaar omgevlogen he! En alweer bezig met de eerste losse stapjes wow!

12. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Hoi suus fijn te lezen dat het de goede kant op gaat. En ook alles goed met de kids op de snottebellen na top!

Hier idd volop bezig voor nr3 we zitten nu in (officieel) ronde 3 maar we oefende al langer hahaha

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jemigdepemig Suus, wat heb je wat moeten doorstaan.. En eigenlijk nog steeds. Lijkt me heel vreemd om 'ineens' voor een deel doof te zijn. Kan me heel goed voorstellen dat dat erg veel energie kost.
    Jouw een beetje kennende ga je vrij makkelijk over je grenzen, let je daar goed op? Misschien heeft je leidinggevende wel gewoon gelijk namelijk;)
    Hier ook weer snot in tha house sinds Lune weer naar school gaat, pff. Allemaal flink hoesten en proesten.

Ow, ik ga weer. We hebben net besloten om even naar het park te gaan, tot later!

14. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Het dames hoe haat het hier met iedereen?
    Zag suus voorbij komen super om te horen dat het weer wat beter gaat meid

Hier gaat het wel, gisteren heel vermoeiende dag gehad maar wel een mooi afscheid. Daarna kids gehaald en nog wat aan huishouden gedaan. Moet laatste tijd zeggen dat 28 uur werken me best zwaar valt als ik thuiskom ben ik vaak nog lang bezig met het huishouden pfff maar ja komt hopelijk wel goed hahaha. Vandaar Lo, dat i, zo weinig tijd voor jullie heb sorry xxxxx en knuffel voor jullie allemaal

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Vivi, is een werkster misschien een idee? Zo gauw ik ook maar even werk had, hadden we de week erop al een werkster.. Dat scheelt zoveel! Kan je de tijd die je hebt tenminste aan je kindjes besteden. En een deel huishouden blijft altijd wel liggen..

Hier alles prima! Wel allemaal aan het hoesten, ik al een paar weken trouwens. Maar het is ook weer niet zo erg dat ik denk dat ik naar de huisarts moet. Het enige echt vervelende vind ik dat ik nu niet kan hardlopen omdat ik te weinig lucht heb. Of zou het juist goed voor je zijn dan? Hmm, even googelen zo.

Kindjes ook prima. Lune zit toch nog niet helemaal lekker in haar vel. Vindt school nog wat spannend en vindt het ook ineens spannend om bij kindjes enzo te spelen en wil niet naat gym terwijl ze dat eerst wel graag wou. Nouja, beetje dat soort dingen. Ze is best een onzeker meisje en ook wat faalangstig heb ik het idee. Ze wil bijvoorbeeld niet naar gym omdat: de juf nieuw is, de wc 'eng' is en ze bang is dat ze oefeningen moet doen die ze niet kan.
    Er wordt op school ook ineens wat meer van haar gevraagd dus ze moet even wennen aan alles denk ik.

We gaan vanmiddag naar de verjaardag van mijn oma, verder niks op de planning.

Fijne zondag meiden!

16. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @Maja werkster zou zeker niet verkeerd zijn maar helaas financieel niet te doen kan ik net zo goed minder gaan werken hahaha

17. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, en hoe gaan ze daar op school mee om? Lijkt me lastig, zou niet willen pushen om want misschien krijgt ze daar wel een trauma van en wilt ze helemaal niet meer. Is ook natuurlijk allemaal nieuw en kan me voorstellen dat het voor sommige kindjes eng is.

Hier gaat het goed met de meiden op school tot nu toe.
    Morgen gaat Nora voor het eerste de hele dag van 09-1230 + 15:00-16:30. Ik heb vooral last van mijn eigen onzekerheid ofzo denk ik zelf. Ben soms bang dat ze niet genoeg aansluiting hebben of genoeg genoeg vriendjes krijgen. Zonder gegronde reden overigens, want ze hebben wel gewoon vriendjes hoor. Maar vriendschap en contact met de andere moeders blijft hier best oppervlakkig en dan hoor ik jullie hier over kinderfeestjes en thuis afspreken dat gebeurd hier helaas (nog) niet.
    Hier spreken mensen altijd buiten de deur af, in een bar of speeltuintje dus zo raar is dat niet, maar toch ;)

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Suus, welkom terug! Jeetje wat een lang herstel heb jij (gehad). Wat lijkt me dat heftig zeg. Zeker met kleine kindjes waar je voor moet zorgen. De doofheid was toch definitief? En de duizeligheid is dat inmiddels al over of duurt zoiets ook erg lang? Je evenwichtsorgaan is een heel complex geval. Je kan hem gewoon niet missen eigenlijk.
    En over schoenen... Ik koop geen dure schoenen voor Tessa. Ik haal ze gewoon bij scapino of in de aanbieding. Kost je max 40 euro. Dat vind ik echt de max. Vind het zo zonde van een paar hele dure schoenen. Ik moet dan steeds zeggen dat ze niet vies mag worden en niet moet kruipen en dat ze er op school ook op moet letten. Daar begin ik niet aan. Toevallig heb ik deze week 2 paar nieuwe gekocht. 1 paar 'dure' in de aanbieding voor 30 euro. Van red-rag. Kosten normaal geloof 80 euro. Nu voor 30. Hartstikke leuk. En een paar rode enkellaarsjes bij scapino voor 35 volgens mij. Kan ze weer een poosje vooruit. Vind het dan ook niet erg als ik halverwege de winter nog een nieuw paar moet kopen.
    Maar ik moet zeggen dat scapino tot nu toe best goed bevalt. Vorig jaar had ik een paar laarsjes voor haar gekocht en daar is ze ook niet echt zuinig op geweest. Gewoon steeds aan naar school en mee buiten gespeeld. Ze zien er nog prima uit nu. Zelfs geen kale neuzen.

Maja, best sneu voor Lune eigenlijk als je zo jong bent en je dan al zo druk kan maken om dingen. Ik had dat bij Tessa ook verwacht eigenlijk, maar die zit zo lekker in haar vel op school op dit moment. Echt zo fijn om te zien. Ze gaat er soms letterlijk fluitend heen, afscheid, geen enkel probleem.
    Nu heeft ze wel nog dezelfde juf als vorig jaar en dat is echt de leukste, liefste aardigste juf die je je maar kan bedenken!

SM, denk dat het in Spanje met de sociale contacten gewoon heel anders is. Het is hier echt gebruikelijk dat je zomaar binnen kan vallen bij iemand. Zo was het vroeger bij ons thuis ook al.
    Nu wonen wij aan een drukke weg en dus kunnen kindjes niet zomaal alleen hier naar toe komen. Zelfs naar de overburen gaat Tessa niet alleen. Dat duurt echt nog tig jaar voor ze zelf over mag steken. Maar eigenlijk heeft Tessa elke dag wel een speelafspraakje. Ik vind 2x per week genoeg en dan op de dagen dat ze maar 1x naar school gaat 's morgens. Maar Tessa heeft ook gewoon leuke kindjes in de klas (de meeste dan) en ook de moeders zijn gewoon gezellig. Erg leuk dus.
    Hoe gaat dat bij jullie met ophalen uit school? Hier staan alle ouders op het schoolplein bij de uitgang van de kleuters. Er wordt dan dus heel wat afgekletst als we staan te wachten.

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
  20. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Zo net kids gedropt op school. Ik ga natuurlijk als hysterische moeder over een uurtje even ongemerkt langslopen want dan spelen ze buiten. En heeeeeeeeel toevallig moet ik echt daarlangs want ik ga sporten :)

Boney, hele leuke schoenen!In donkerblauw ook? Kunnen die wel nat worden? Ik vind 30/40 euro voor een paar schoenen nog best veel geld maar dat zal wel zijn omdat in Spanje de schoenen volgens mij een stuk goedkoper zijn.
    Ik koop dan wel altijd in de uitverkoop maar voor zomerschoenen betaal ik niet meer als 10-15 euro denk ik en voor laarzen is de max echt 25 ofzo.

Deel Deze Pagina