Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Meldplicht!

Maja weer beter?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, meldplicht:D Dat deden we toen we nog zwanger waren met zijn allen. Goeie ouwe tijd;)

Ik ben nog niet helemaal beter maar ook niet meer ziek. Nog wat slap van het weinige eten en hier en daar een buikkrampje.

SM, wat eigenlijk heerlijk dat je nu weer vrije tijd hebt met de kids op school:) Wat doe je dan allemaal?
    Ik kan ook niet wachten tot Timme naar de psz gaat, al is het 2x per week 2 uurtjes. En stiekem zie ik er ook wel tegenop, mijn kleine ventje zonder mama:)
    Het is trouwens pas in februari haha!

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wat ik doe in mijn pas verworven vrije tijd?
    Werken (25 uur per week in verschillende diensten)
    Ik sport ongeveer 3x per week. Uuh ik heb een naaimachine
    Gekocht en daar druk mee aan het experimenteren.Ik heb in ieder geval heel veel dingen die
    Wil doen(cursus kinder schminken lijk me leuk) voor de rest natuurlijk huishouden en koken.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ooh, dat klinkt allemaal prima SM! Lekker hoor.
    Knap ook dat je nog steeds 3x per week sport.

Oja... Mogguh!

Hoe is het verder met alle mammies? En kindjes?

Boney inmiddels al door de verzameling douwe egberts zegels heen?:D

Debie, hoe gaat het eigenlijk met je kids? Niels gaat ook hard he?

Hier alles wel prima. Ik heb het idee dat ik nu meer last heb van de antibiotica dat van de bacterie of wat dan ook wat het veroorzaakt heeft. Maar voel me vandaag echt weer wat beter, sinds een paar dagen. Dus ben direct maar even door het huis gegaan.. stofzuigen, keuken schoon, wasbak+wc schoon, doekje over de stoffige dingen, kleed in de was etc. Ben nu alleen wel een beetje zwabberig op de beentjes:)
    Mijn paps heeft Lune naar school gebracht vanochtend, dat was wel fijn. En m'n mams haalt haar weer op. Is wel handig, ze zijn vrij op vrijdag dus kunnen en willen dat soort dingen dan wel doen. Prima!
    Ze komen vanavond pannenkoeken bij ons eten. Gezellie.

Ik heb steeds zo'n strijd met Lune over haar kleren, schoenen en haar. Niks zit lekker.. ze is altijd aan het miepen over dat haar legging niet lekker zit, haar broek te wijd of te strak, haar schoenen zitten niet lekker en dan haar laarzen ook niet, ze wil geen staartje in haar haar maar een speldje moet wel maar dat is ook weer niet goed.. pffff... Om gek van te worden. Herkenbaar voor iemand?
    Ik heb trouwens laatst toevallig in de 'Psychologie' (tijdschrift) een test gezien om te kijken of je kind hooggevoelig is. Ik schrok gewoon, er kwam zoveel overeen met Lune. Onder andere dus ook dat van die kleren, dat nooit iets lekker zit, maf he?
    Zou natuurlijk heel goed kunnen, ik ben ook ooit bij een psycholoog geweest en die heeft ook geconstateerd dat ik hooggevoelig ben. Ik kan er alleen niet zoveel mee, vind het een beetje een hippieterm.

Nouja, tot zover mijn hersenspinsels. Ik ga mijn zoon even een crackertje geven. Hij heeft net ontbijt en een banaan op maar ok, hij zal wel honger hebben;)

5. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, zover ik Lune ken ( dus alleen door dit forum en wat jij over haar verteld) lijkt het er soms best op dat ze hooggevoelig zou kunnen zijn.
    Ik vind alleen dat er zo verschrikkelijk veel kenmerken zijn van hooggevoeligheid dat het soms moeilijk is te zeggen omdat er altijd wel iets bij zit wat van toepassing is.

Jaar geleden ofzo heb ik er ook wel wat over gelezen, en sommige kenmerken had ik ook wel.
    Andere mensen kunnen mij helemaal leegzuigen, na een dagje familie/schoonfamilie of kenissen ben ik helemaal leeg en op en vaak erge hoofdpijn. Ik zie en hoor ook alles niet alleen het ´tastbare´ zeg maar maar ook veel energie,sfeer etc. neem ik in mij op.

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Morgen,

Hier alles goed met de kids. Ilse geniet volop van en zwemles.

Esmee wordt volgende maand alweer drie en is een lekker ding.

En Niels, pfff 16 maanden en zeer vermoeiend. Niets is veilig voor meneer en hij haalt allerlei gevaarlijke toeren uit. Kind lijkt meer twee dan 1,5. Maar wel een lief mannetje verder.

vind met alles eigenlijk dat als je naar de kenmerken kijkt je vaak veel overeenkomsten ziet, vind ook wel dat iedereen een label moet hebben tegenwoordig, anders tel je niet mee voor mij gevoel.

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik ben ook niet van de labels maar soms is het fijn om iets herkenbaars te lezen, vooral om te weten hoe je er mee om kan gaan en misschien wat tips.

Fijn dat alles goed gaat Debie kids worden snel groot hè?
    Heeft Ilse ook al echt zwemles? Fijn dat ze het zo leuk vind!Doet ze nu toch ook al een jaartje ofzo he?
    Nora had afgelopen woensdag haar eerste zwemles, meteen vanuit school door naar het zwembad ( hoef je ook niet bij te zijn als ouders is een buitenschoolse activiteit) Papa was iets eerder naar het zwembad gegaan om de laatste 10 minuten te gaan spioneren, en ze was als een vis aan het water heerlijk aan het spelen. Sara is begonnen met het 2e jaar zwemles en mocht afgelopen woensdag in het diepe bad beginnen.

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Sm gaat idd hard.

Ilse heeft van 3 tot 4 jaar voorbereidend zwemmen gedaan en nu echt voor het a diploma. Ze heeft fase 2 bijna voldoende en dan nog 3 en 4. Zal nog wel een jaartje duren voor ze haar diploma heeft. Wel lekker een buitenschoolse activiteit, hier niet, denk dus dat wij de komende 7 jaar nog wel in het zwembad te vinden zijn.

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    meiden wat gaan jullie doen met verjaardagsfeestjes?

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wahaha bedoel je hun verjaardagsfeestje over een paar maanden als ze 5 worden???
    Ik dacht al dat ik gek was , want ik ben daar ook al druk over na aan het denken. Hier is het de gewoonte om een zaaltje te huren of naar een speelpaleis te gaan.......dat ga ik dus niet doen ;)
    Ik denk paar klasgenootjes uit nodigen en thuis wat organizeren, heb jij leuke ideeen?

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    uhmmmmmm ja die voor als ze vijf worden haha

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Labels plakken op 'stoornissen' hou ik ook niet van. Maar idd, soms helpt het om te weten wat iets is om er goed mee om te kunnen gaan.

Verjaardagsfeestje: denk ik ook al een poosje over na:D
    Lune mag 4, maximaal 5 kindjes uitnodigen en we gaan denk ik ook hier iets thuis doen. We houden het simpel denk ik: cakejes versieren, iets knutselen, spelletjes doen, nog wat chippies en weer naar huis:D
    Alleen nog knutseldingen en spelletjes verzinnen. Ga nog even googelen. Of hier tips opdoen:cool:

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    zoiets dacht ik ook aan maja. Dacht iets met prinsessen, verkleden, schminken, en dan een houten doosje laten versieren met glitters enz en een ketting maken en weer naar huis.

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja Debie zoiets dacht ik ook precies. Daarom wilde ik ook nog die schminck cursus doen (niet alleen om 1 kinderfeestje natuurlijk)

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sm je hebt ook leuke boekjes als je het dan een aantal jeer stap voor stap gedaan hebt lukt het steeds beter. Mijn ervaring is trouwens ook dat hoe "lelijk" ik het vind hoe mooier de kinderen het vinden :)
    Maar het lijkt me idd best grappig

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, dat schminken ga ik me niet aan wagen denk ik.. Ik ben zo creatief als een schildpad. Dan worden die gezichtjes van die vlekkerige monsters:D Kan uiteraard ook heul mooi zijn;)

Ik vind die doosjes versieren een leuk idee zeg! En dan idd ketting maken, die erin doen en mee naar huis. Soort sieradendoosje. Maar dat is wel echt een meisjesding.. En ik heb het vermoeden dat Lune ook 2 jongetjes wil uitnodigen, haar vriendjes (die overigens moeten uitvechten wie er een kind bij haar mag verwekken want 'ze mogen allebei de papa van mijn kindjes worden..';)).
    Dus ik moet op zoek naar een activiteit voor beide geslachten.
    Hoewel, zij kunnen er misschien een piratenschatkistje van maken ofzo. Nouja, we zien nog wel.

Ik bn weer fit, jeej! Af en toe nog beetje beroerd maar dat komt denk ik van de antibiotica. Wil eigenlijk vanmiddag wel even naar de h&m voor kinderkleren (en mezelluf:)) maar het is echt poepweer.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Het is hier weer rustig zeg!
    Allemaal een leuk weekend gehad?
    Hier wel. Zaterdag beetje boodschapjes doen enzo en zondag zijn we 's ochtends naar ballorig geweest, daarna naar huis, Timme uurtje slapen en Lune dvd kijken op de bank en daarna hup, naar de kermis:D Lekker een hysterische dag voor de kids;) Maar ze vonden het prachtig. Samen in een treintje en Lune kreeg een suikerspin, die was groter dan zij:D
    Ik vind de kermis vre-se-lijk, maar ach.. als de kindjes maar plezier hebben toch?

Ik breng Lune straks naar school en daarna nog even op schoenenjacht. Voor mezelf deze keer. Timme gaat lekker mee in de buggy.

Eerst de huisarts even bellen straks. Ik heb schimmel in mijn doos van die antibiotica. Krijg ik er altijd van. Dus even zo'n raket erin, is het gauw weer over.

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ooh Maja, bah zo'n schimmel is niet lekker :)
    Leuk schoenen uitzoeken, op kosten van moeders toch??*Jaloers*

Hier wel een kut nacht gehad. Ik lag gelukkig al om 23 uur in bed want ik mocht maar liefs tot 3 uur slapen daarna helemaal niks meer. Weet niet wat Nora had vandaag, maar ze sliep steeds 10 minuten en weer wakker...... ik heb het idee dat ze heel druk in haar hoofd is s'nachts met de lange schooldagen verwerken ofzo. Nu lekker bijkomen op het werk met koffie.

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ach gussie, Nora zal idd wel druk aan het verwerken geweest zijn. Fijn ook dat ze dat 's nachts doen..;)
    Hopelijk kun je een beetje bijtanken vandaag!
    Lune heeft de eerste twee weken van school na de vakantie ook verschrikkelijk geslapen trouwens. Maar op een gegeven moment zijn ze wel zo moe dat ze wel moeten slapen. En het is ook gewoon wennen voor ze.

Mijn mams betaalt idd de schoenen. Dat van die schoenen kwam zo: we waren in de schoenenwinkel en ze paste schoenen waar ze wel op kon lopen maar niet super, rode laarsjes met een hak. Ik vond ze ook leuk dus paste ze ook. Zaten mij ook goed. Mijn moeder twijfelde of ze ze wel moest kopen omdat ze haar dus niet super zaten. Maar aangezien ik er ook op kon lopen en ze leuk vond, heeft ze ze wel gekocht zodat we ze allebei aankunnen. Maaarrr.. thuis twijfelde ze toch weer en wou ze terugbrengen. Dat vond ze zielig voor mij dus nu mag ik ze terugbrengen en daar andere voor kopen:D

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Lekker gekletst zie ik. Gezellig zeg!
    Ik las over feestjes. Ik ben er ook al over aan het nadenken. Nog geen idee wat ik wil doen.
    Koop iig geen knutsel spullen bij de hema! Dat heb ik nu een paar keer gedaan omdat het er zo leuk uitzag en zo goedkoop was. Maar het is ook 3x niks. De lijm is net water en het blijft helemaal niet in elkaar zitten. Eccht troep! Dan heb ik het over die kant en klare knutselpakketjes.
    Ik vind brooddeeg maken altijd wel leuk. Jammer dat dat zo lang in de oven moet daarna.

En over de hooggevoeligheid. Ik vind het ook gelijk weer zo'n stempel. Niemand kan eigenlijk tegen drukte. Ik ben absoluut niet hoog gevoelig, maar ik kan echt niet tegen drukte en nog minder tegen lawaai. Zeker als veel mensen door elkaar heen praten. Ik word helemaal gek in m'n hoofd. Kan het dan niet filteren en alle geluiden en stemmen komen binnen tot ik gewoon echt weg moet lopen. Dat heb ik pas sinds ik moeder ben. Daarvoor volgens mij nooit last van gehad.
    Tessa en Peter hebben dat beiden ook. Ik weet niet precies wat alle kenmerken zijn van hooggevoeligheid, maar Peter heeft er zeker te weten erg veel. En Tessa is sprekend haar vader :D Ach, ik noem het liever een karaktereigenschap.

En over kleding. Ik heb hier steeds zo'n strijd met Tessa over wat ze aan moet. Ze wil zelf haar kleding uitkiezen, maar wil dan onmogelijke combi's aan. Geen gezicht en zo kan ze dus echt niet naar school. Maar ze blijft vol houden, gaat huilen en wordt boos. Uiteindelijk komen we dan uit bij een tussen oplossing, maar vind het zo'n gedoe elke morgen. Ik leg 's avonds haar kleding al klaar, dat zoeken we dan samen uit, maar 's morgens is het toch weer zeuren om wat anders.
    En haar hemd, ook zoiets. Dan wil ze haar hemd niet bij haar kleding in, want dat zit niet lekker. Maar dan trekt ze het zover naar beneden dat het onder haar shirt uit komt. Geen gezicht dus. ;) Zucht...

Hier op zich een lekker weekend achter de rug. Nou ja... ;) Zaterdag hadden we ikea gepland. De meiden zouden naar m'n schoonouders gaan. Wij vlot door de ikea, we wisten precies wat we hebben wilden. Konden we daarna mooi nog door naar de douwe egberts winkel. Dachten we dus.
    Het ging ook allemaal vlot, tot we bij de kassa van ikea kwamen. 'geen saldo'! :$ :) Sta je dan. Dus wij m'n schoonouders gebeld, of die even geld over konden maken.
    Nou ja, heel gedoe, maar uiteindelijk maar de helft mee kunnen nemen. Het geld van m'n schoonouders kwam niet gelijk binnen. Elke maand voor dat alles word afgeschreven, hypotheek en verzekering enzo, boeken we geld over van de spaar naar de betaalrekening. Dat hadden we nu dus niet gedaan en alles was wel al afgeschreven. Heel erg dom dus. Uiteindelijk ruim een uur bezig geweest met betalen en wachten. Maar ik had maar 1 fles voor Eva meegegeven en dus moesten we echt naar huis. Gelukkig had ik m'n kolf mee genomen zodat ik in de auto kon kolven.
    Peter thuis snel geld over gemaakt en weer terug naar ikea. Ik ben ondertussen snel de kinderen op gaan halen.
    En nu komen ze vandaag de bank en de stoel brengen.
    Jemig zeg, wat een dag was dat. Jammer van de douwe egberts winkel, maar dat moet dan maar een andere keer.
    Zondag heel de dag in huis gerommeld. De speelkamer was best een rommel, met overal losse bakken op de grond. We hebben opbergbakken gekocht. De trofast serie. Erg handig en die konden we zaterdag wel betalen :D. Dus zondag heel de dag kastjes in elkaar gezet en alles uitgezocht en opgeruimd. Heerlijk! Alles is nu zo netjes en de vloer is leeg! 's Avonds nog een hele tijd bezig geweest om alle kleurtjes en stiften uit te zoeken en te slijpen en vooral veel weg te gooien. Alles gelijk schoon gemaakt en gestofzuigd. Geeft echt een heerlijk opgeruimd gevoel! En nu zo houden....

En gisteren waren mijn ouders hier voor een dag. Erg gezellig. Die waren hier al om 8u. Tessa was gistermorgen moeilijk wakker te krijgen en dus heb ik die lekker thuis gelaten voor een keer. Ze is de maandagmiddag toch altijd al vrij en dat doe ik anders nooit dus dat mocht best vond ik. Vandaag is ze wel gewoon naar school.

Ik hoor Eva kletsen in bed. Die ga ik maar eens in bad stoppen en aankleden.

Fijne dag allemaal.

Deel Deze Pagina