Jemig Bones, wat een gedoe bij Ikea.. Vreselijk! Maarre, welke bank en stoel heb je gekocht? De lijm van de hema is idd een ramp. Welke lijm is wel goed? Heb nog nooit andere gekocht Ik wil sowieso wat knutselspul kopen voor sinterklaas. Vervelend dat kleren uitzoeken en aantrekken zo'n gedoe is met Tessa. Maar wel herkenbaar dus Raar kind ook, mag ze 's avonds al wat uitzoeken gaat ze 's ochtends nog lopen miepen! Ik moet echt tot 500 tellen 's ochtends hoor, als Lune gaat lopen miepen om kleren/schoenen voordat ze naar school gaat. Met name op het laatste moment..: 'ik wil die schoenen niet aan!' AAAAAARGH! Heb Lune net opgehaald van school, we gaan even een broodje eten. Dat lag nog te ontdooien.
De bank is binnen. Ben gelijk al aan de slag gegaan, maar nu eerst koffie. Dan Tessa ophalen. Ik moet idd 's morgens echt tot 10 tellen. Ben je helemaal klaar en dan het schoenen probleem nog. AAAAAAAAAAAARGH! Tessa heeft morgen haar 1e kinderfeestje. Ze heeft er zin in, maar vind het ook erg spannend. De mama neemt de kindjes mee vanuit school en brengt ze om 4u weer thuis. Ik denk dat ik om 12u toch maar even naar schoo rij. Als ze het dan te spannend vind, dan kan ik haar altijd zelf nog even brengen. Het is van een jongetje, maar er komt gelukkig nog 1 ander meisje. En de andere kindjes kent ze natuurlijk gelukkig goed van haar klas. Ik ben benieuwd.
Ooh dat gemiep over kleren heb ik hier ook gehad met Sara. Dat was iedere ochtend strijd, maar dat is al begonnen toen ze ruim 2 was. Sinds een paar maanden is het niet meer zo erg gelukkig. Boney,ooh eerste kinderfeestje. Zou ik zelf ook doen effe naar school gaan, om te checken of het goed gaat en ze zonder problemen mee gaat naar het feestje.
Spannend Bones, eerste feestje! Ben benieuwd hoe ze het vindt Ik zou zelf juist niet naar school gaan, als Lune mij zou zien zou ze juist niet meer mee willen namelijk. Enne, idd foto bank!! Nieuwsgierigggg! Ik ga vrijdag mee met de klas van Lune naar de bieb. Lune wil al een poosje heel graag dat ik een keer mee ga met iets, er gaan vaak wel andere ouders mee. Maar ik kan vaak niet omdat ik Timme heb. Maar die heb ik uitbesteed aan mijn ouders dus kan ik lekker mee. Ben benieuwd. Ik krijg een groepje onder mijn hoede en dan aan de hand van spelletjes gaan we de bieb 'ontdekken'. Vast leuk. Zo even de vaatwasser leeghalen en koken. Spaghetti met spinazie en spekjes. Lekker.
Maja, wat leuk een meehelpen met een uitstapje naar de bieb. Vandaag nog gevraagd op school of ze vrijwilligers nodig hebben om mee te gaan op uitstapjes, maar mag niet. Heeft alles te maken met nieuwe regeltjes en verzekeringen als er iets zou gebeuren. Is een nieuwe wet vanaf dit jaar dat er per 10 kinderen een gediplomeerde monitor mee moet, dat gooit de kosten per excursie ook weer flink omhoog en dat kunnen veel ouders helemaal niet betalen.
Hier kan ik ook niet zoveel mee helaas. Vind het altijd erg leuk. Laatst toch gedaan, ontbijten met de klas. Maar Eva was alleen maar aan het huilen en dus ben ik om 10u al weg gemoeten. Anders zou ik veel vaker helpen. Nog een jaar of 4 wachten dan maar
Ja is gewoon anders hier helaas. Ben ook altijd heel jaloers op jullie als ik hoor dat jullie de kinderen in de klas mogen brengen.Dat is hier alleen de eerste 3 dagen in de eerste kleuterklas. Ik heb net de meiden op school gedumpt. Vandaag gaan ze na school meteen door naar het zwembad dus ben tot 18 uur kinderloos. Ik zit al in de bus naar het winkelcentrum
Lekker SM. Geniet er van. Ik vind het ook echt even lekker als ik kinderloos ben. En dat is hier bijna nooit. Vanmorgen even een uurtje. Ik was werken en Eva bij m'n schoonouders. Ik moest echt thuis nog even op de computer voor m'n werk doen. Dus heb haar later opgehaald. Eerst nog even naar school Tessa uitzwaaien naar het kinderfeestje. Ze had er super zin in en ging vrolijk in de auto. Dus uitzwaaien had eigenlijk niet gehoeven. Ze word straks weer thuis gebracht. Eva heb ik om 2u in bed gestopt en die is lekker gaan slapen. En ik heb de bank ingeslapen. Dat slapen lukte niet zo, maar ik heb heerlijk ruim een uur gelegen en tv gekeken.
Boney, had Tessa het leuk gehad? Ja uitzwaaien had misschien niet gehoeven, dan weet je dat voor het volgende feestje! En ja effe wat tijd voor jezelf is echt heerlijk!
Haha! Ik meld me weer even. Werk weekeind gehad. Vanmiddag verjaardag. Gezellig. Tessa nog 1 week naar school, dan vakantie. Verder niks te melden eigenlijk. Hoe was jullie weekend?
Oooh heerlijk herfstvakantie, hebben wij hier niet. Hier zijn de kids dan ook pas 1 maand naar school aan het gaan. Hier ook een werk weekend gehad. Vrijdag was een vrije dag hier, we zijn s´avonds met de meiden even naar een museum geweest in Barcelona. Daarna naar de magische fonteinen, is een leuk spectacel met licht,water en muziek, meiden vonden het geweldig.
Mogguh! Klinkt leuk SM! Leuk ook dat je meiden dit soort dingen al leuk vinden Een heleboel leuk dus Hier ook herfstvakantie volgende week. Een vriendinnetje van Lune komt hier logeren en de kindjes gaan nog een dag naar mijn schoonmoeder. Vanochtend Lune naar school gebracht en daarna door naar het cb met Timme. Hij is goedgekeurd, behalve een balletje wat misschien niet goed ingedaald is, moeten we even in de gaten houden. Timme vond het niet zo leuk dat ze aan zijn ballen aan het frunikken was Verder dacht ze dat hij een profvoetballer zou worden want ze was nogal onder de indruk van zijn motoriek en coordinatie. Ik citeer: 'Hij heeft een zeer sterke motoriek en een opvallend goed coordinatievermogen'. Nou, dat kan niet meer mis gaan toch? Ik heb honger!!
Maja, hoe lang komt het vriendinnetje van Lune logeren? Leuk zeg! En ja museum is leuk, maar het is dan echt een bezoekje van een half uur of 3 kwartier veel langer nog niet. Op zon en feestdagen hebben veel musea entree gratis dus dat is dan goed te doen om even binnen te lopen.
Maar toch leuk zo'n uitje SM Heb je weer even wat anders om te doen met de kids. Vriendinnetje blijft 'maar' 1 nachtje. Is voor het eerst dat zij gaat logeren, gelukkig wonen de ouders dichtbij dus als het niet wil is ze zo weer thuis. Maar wordt vast gezellig. Lekker samen in het grote bed van Lune Ik ga even theedrinken met de kindjes en daarna nog even de tuin in, het zonnetje schijnt lekker.
Maja, is het nog redelijk lekker weer daar? Ik drink mijn koffie op en dan schop ik mezelf naar de sportschool.
Mwoah, het is hier nu weer poepweer. Koud, regen, wind.. het lijkt wel herfst Maar ik geloof dat het dit weekend weer wat beter wordt, in elk geval warmer en droger. Hoop het, niks aan zo. In de regen Lune 4x naar school op en neer brengen, blegh. Ik heb wel een auto bij de deur maar die laat ik liever staan. Nu dus even niet. Goed bezig SM! Ben je aan het fitnessen of doe je ook iets van een groepsles ofzo? Ik zie op school ook vaak moeders als in sportkleren. Heerlijk, kinderen naar school en zelf even lekker uurtje (of 2..) sporten. Poeh heej, vannacht was weer drama. Lune deze keer. Ze zit weer in een -ikben5xpernachtwakker-fase.. Timme werd daarop ook wakker van haar en die is maar bij ons in bed gegaan want die slaapt dan niet meer verder en we zijn te moe om er een strijd van te maken. Maar eenmaal bij ons in bed was hij klaarwakker en ik ook.. Zit je dan om 3u.. Uiteindelijk weer in slaap gevallen en toen weer wakker van de wekker van Jeroen om 5.15u, daarna weer een dutje en toen om 7u weer mijn wekker. *gaaaaaaaaaap* Als Lune zo weer naar school is doe ik Timme naar bed en ga zelf ook lekker een uurtje liggen Lune is Timme aan het voorlezen, zo schattig
Weten jullie trouwens al hoe jullie sinterklaas gaan vieren? Wij doen het op de dag zelf, is op een woensdag. Lune is dan vrij van school en Jeroen is ook altijd vrij op woensdag dus doen we het gewoon direct dan. Heb mijn ouders ook gevraagd, die komen ook vast wel. Mijn schoonouders niet dit jaar, jeej We hebben het vorig jaar met hun gevierd en we hebben toen al aangegeven dat we het dan dit jaar anders doen. En we gaan het gewoon 1x vieren, niet woensdag thuis en dan nog in het weekend bij opa en oma ofzo, daar begin ik niet aan. Ik ben al maanden aan het opschrijven wat we kunnen geven aan de kids. Wil eigenlijk niet teveel maar gewoon een paar leuke dingetjes. Denk voor hun samen: Houten treinbaan Speelkleed voor autootjes enzo Spelletje (elefun) en elk een speeltentje voor op de kamer vind ik ook leuk. En dan nog apart: Lune: pop, knutselspul Timme: boormachine, vrachtwagen/tractor/kraan Meer dan genoeg lijkt me. Is het raar om dingen voor hun samen te doen, nee toch?