Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    .Morgen,hoe is het hier?Fijn weekend allemaal!
    Ik heb een werk weekend.

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen hier ook weekend werken. Vanavond pas. Verder weinig op de planning. Misschien vanmiddag nog even naar een meeting van een ander forum hier in de buurt, maar dat weet ik nog niet. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien.
    Fijn weekend allemaal.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Hier ook lekker weekend. De kindjes zijn aan het kleien en Jeroen ligt nog op bed. Die gaat straks boodschappen halen met de kids en ik wil ook nog wat dingen doen. Even naar de action voor canvas en schilderspul, kunnen de kids leuk een schilderij maken voor oma die vandaag jarig is. Denk wel dat ze die pas morgen geven want mijn mams viert het vanavond pas, dan liggen de kinderen al op bed en hebben we oppas. Voor die tijd gaan we naar vrienden, verjaardag en afscheid.
    Oja, moet ook nog naar de winkel voor hooi en stro voor de konijntjes en voor gaas en paaltjes, om een ren te maken voor ze. Kan ik morgen mooi doen, heb dan verder toch weinig op de planning.

Boney en SM, werkze vandaag!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Hoe is het hier? Lune gaat vandaag weer naar school na een weekje vakantie. Ze heeft er nog niet heel veel zin in. Komt wel.
    Een vriendinnetje uit haar klas heeft een puppy gekregen een paar dagen geleden dus Lune staat te popelen om haar te vragen wanneer ze mag komen spelen:D (en natuurlijk wil ze nu zelf ook een puppy;)).

Verder heb ik eigenlijk weinig spannends te melden.. maar ik ben niet de enige zo te zien;);)

5. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hoi!
    Hier ook niks spannends te melden hoor, maar we schrijven vrolijk verder met zijn.... drietjes?

Maja, ooh ja een puppy is natuurlijk ook heel schattig. Maar daarna worden ze ook groot :)

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen.

Ik kon dan ook maar even mn gezicht laten zien. Wat heb ik te melden, even denken.
    Lekker weekend gehad. Toch nog even naar de meeting geweest zaterdagmiddag. B3st leuk. Verder gewerkt.
    Last van het uur hebben we volgens mij niet gehad. Gewoon gelijk je aan de nieuwe tijd houden, dan een je het snelst.
    Tessa is weer naar school. Ze had er zin in, maar zei wel dat vakantie toch ook wel erg fijn is. Vooral omdat je dan de hele dag in je prinsessenjurk mag lopen...
    Eva heeft een hele lastige tijd (gehad hoop ik). Enorm slecht slapen en veel huilen en alleen bij mama willen zijn. De laatste dagen lijkt het beter te gaan, maar ik was echt kapot. Ze werd een keer of 7 wakker snachts. Zo'n beetje elk uur. Vorige week vrijdag ben ik zo'n beetje letterlijk ingestort. Ik heb me ziek gemeld voor die avond en heb e htm even rust gepakt. Ben daarna redelijk bij gekomen. Ik ben superblij met mn draagdoek. Heb haar al heel wat uren op mn rug rondgezeuld.
    We zijn ook begonnen met bijvoeden. Erg leuk weer. Ze maakt er een dikke bende van, maar ze vind het erg lekker en leuk. Het verbaast me hoe snel ze leert. De 1e week was het vooral heel verbaast kijken, proeven, uispugen, open8eeuw bekijken en weer in haar mond stoppen om het dan nog een keer uit te spuwen. Doorslikken deed ze niet. Nu dus wel. Ze heeft nog meer dan genoeg aan mijn voeding gelukkig en goed zitten lukt nog niet. Dus tot die tijd is het vooral ontdekken en spelen.
    Gisteren draaide ze voor het eerst op haar buik. Vanmorgen ook weer.

Sorry voor mijn misschien waardige verhaal met spel en typnfouten, mama rik zit op de tablet en heb ondertussen nog een baby in bed gestopt en telefoontjes gepleegd. En geen zin om de fouten er uit te halen. En ook geen zins om de laptop
    Op te starten. Ik ga opruimen hier. Dikke bende. Bah ...
    Fijne dag.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Een puppy wordt idd ook groot, dat lijkt nog niet helemaal door te dringen:D
    Jeroen en ik vinden honden erg leuk, het is jammer dat ik en ws Lune ook allergisch zijn en de vorige hond weg moesten doen, anders zouden we er best eentje willen over een paar jaar. Een eventuele optie is een labradoodle, die zijn 'anti allergisch'. Dat geldt alleen niet voor iedereen dus dat zou je dan moeten testen. Doen we nu sowieso nog niet, als we eventueel een hond zouden willen dan zouden de kids ouder moeten zijn, Timme dan een jaar of 5 ofzo en Lune dus ronde de 7 of 8. We zien wel.

Boney, wat leuk dat Eva nu ook bijvoeding mag. Lekker kliederen en spelen met de eerste hapjes. Gut, wat lijkt dat alweer lang geleden;) En vervelend dat ze in een lastige fase zit. Goed dat je je rust even hebt gepakt, je moet het wel een beetje kunnen volhouden allemaal. Rond de 6 maanden is ook een sprong geloof ik en ook een pittige.
    Tessa dus ook weer lekker naar school. Ik hoorde vanochtend van andere ouders ook dat hun kinderen ook nog niet echt stonden te springen om weer naar school te gaan. Het is ook donker en nat buiten en dan is het binnen natuurlijk gezellig.. Lekker rustig aan doen 's ochtends ipv opschieten om op tijd op school te komen.. Ik merk het ook aan mezelf, vond het heerlijk dat Lune vakantie had. Heerlijk beetje freubelen en rustig aan doen.. Uitje van de dag was de kinderboerderij. Simpel leven:D

Ik heb net mijn schoenen uitgezocht (en een halve vuilniszak aan schoenen/laarzen weggedaan..), de badkamerkast uitgezocht, de keuken schoongemaakt en nu ga ik een keukenla opruimen en als ik nog tijd over heb een deel van de was opvouwen. Timme vermaakt zich gelukkig redelijk en zit nu even voor de tv.

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Boney ga je weer stukjes eten geven en geen gepureerd voedsels zoals bij Tessa? (haha ik ben de oficiele naam kwijt ben ook al zolang uit de fruithapjes)

Maja, lekker bezig met de najaars opruiming? Heerlijk toch zakken vol spul opruimen.

Hier net de meiden naar school gebracht. Vandaag moesten ze verkleed als ¨Castanyera¨ gaan. Dat is de mevrouw die hier in de herfst/winter op straat de kastanjes poft en verkoopt. Ze doen vandaag allemaal activeitein rondom dit thema, met kraampjes, liedjes en natuurlijk gepofte kastanjes eten.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Dat klinkt leuk SM! Overal is nu wel zo'n soort thema geloof ik. Hier ook herfst, kastanjes en eikels mee naar school en natuurlijk alvast de lampion maken voor sint maarten. Ik twijfel een beetje of ik Timme ook meeneem met sint maarten. Het is waarschijnlijk heel onhandig omdat hij er niks van snapt en het moet vooral voor Lune wel leuk zijn, zij is er echt mee bezig. Maar weet wel zeker dat Timme het erg leuk zou vinden.. Nouja, kijk nog wel even. Ligt ook een beetje aan het weer. Vorig jaar was het vreselijk weer weet ik nog, dikke regen en harde wind. Niet handig dan met Timme erbij.

We hebben gisteren Jeroen zijn verjaardag gevierd voor zijn ouders en zus+kids. Oh my god, wat is dat toch altijd vreselijk. Die kinderen... ze komen binnen en beginnen direct te voetballen in huis, te gillen en te rennen. Dat is toch niet normaal?:$ En er wordt niks van gezegd he. Ik heb ze op een gegeven moment naar buiten gedaan, ga daar maar lekker even uitrazen. Maar nee hoor, na het eten gingen ze weer los. Tikkertje! En een lawaaaai! En de moeder en schoonouders gaan gewoon harder praten (lees: schreeuwen) om met elkaar te praten. Doe normaal zeg! Ik was blij dat ze allemaal weer opgerot waren:) Kssssst, m'n huis uit!
    Adem in, adem uit. We hebben het weer gehad voor een poosje.

Lune is op school en Timme is volgens mij ook nog een beetje ontdaan van gister, hij hangt de hele tijd een beetje om me heen. Toen ze weg waren, waren onze kinderen natuurlijk nog helemaal hyper en Timme kon eerst ook helemaal niet slapen. Dus hij zal nu wel moe zijn.
    Als we Lune weer naar school hebben gebracht tussen de middag gaan we allebei even liggen denk ik.
    Heb de vaatwasser aan, gestofzuigd, wc schoon en nu nog even een wasje vouwen en dan vind ik het wel prima.

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, hé bah die schoonfamilie toch he ;) Gelukkig maar een paar keer per jaar?!
    Ik kan ook slecht tegen drukke kinders die alles mogen. Hier was dat bij mijn schoonzus ook zo, kinders mochten alles, of eigenlijk werd er niet naar omgekeken.
    Moeders was altijd alleen maar aan het koken en haar gasten bezig.
    Ik moet zeggen dat het nu veel beter gaat, maar komt ook omdat ik mij met de kids bezighou en met ze speel als we daar naar toe gaan. Als ik vind dat ze te lang binnenhangen neem ik ze gewoon met de hele troep mee naar het parkje daar kunnen ze dan lekker rennen.

Hier lekker een paar dagen vrij. Gister was allerheiligen (vrije dag) en dan word er een vrije vrijdag en weekend aan vastgeplakt. Man en ik hebben wat huishoudelijke klusjes gedaan, heel veel was. Nu gaan we op schoenen jacht voor de meiden en ergens lunchen.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hello hoe gaat het hier?
    Hier blij als ik morgen weer ga werken....
    Had een heerlijk lang weekend vrij.

Het idee was eigenlijk om een paar nachten met zijn tweetjes ergens naar toe te gaan.
    Eerst dachten we Parijs en de meiden bij schoonouders te laten. Maar de vluchten waren zo duur dat we dat een ander keer zouden doen. Toen kwam schoonzus 1 met het geweldige idee om dan met zijn allen ergens naar toe te gaan....... dus ik iets gezocht voor 9 personen ergens in de bergen, maar uiteindelijk vonden ze het te ver rijden en gingen toch niet meer mee.
    Man en ik zouden dan iets lastminute zoeken.
    Woensdag belde schoonzus 2 dat ze het weekend bij ons zouden komen slapen omdat ze uitgenodigd waren bij familie in de buurt om te komen eten. Mijn man zei toen ja dan komen zij bij ons thuis en kunnen dan op de kinderen passen en dan gaan wij 2 nachten weg. De dagen erna hotels gezocht, en ideeen doorgegeven waar we naar toe konden gaan, maar nee hoor was allemaal niks.
    Uiteindelijk werd er niks geboekt.

Maar man zei dat we zaterdagavond wel iets konden gaan doen, omdat schoonouders er dan waren om op te passen, dus niks hele avond binnengehangen.

Dus i.p.v een heerlijk lang weekend voor mezelf in een hotel met uitslapen, uiteten etc. Had ik het weekend de tent volzitten, vol met verplichtingen, uitgebreid koken en eten.

En ze dachten ook nog dat ik vandaag mee ging eten bij die andere familieleden mooi niet dus. Heb gezegd dat ik geen zin heb, stonden wel even raar te kijken want geen zin hebben in een hele middag samenhokken en eten dat komt niet voor in hun woordenboek.

Ooh en ik neem schoonfamilie niks kwalijk alleen mijn man, die krijgt als dadelijk alle familie weer opgerot is de rest van de avond de wind van voren.:D:$:D

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ooh SM, wat jammer van jullie geplande weekendje samen! Waarom hebben jullie uiteindelijk niks geboekt dan? Ik krijg een beetje de indruk dat je man het niet zo heel belangrijk vindt om tijd met jou samen te hebben.. of zit ik fout? Heb je wel het gevoel dat jij op nummer 1 staat bij hem of is zijn familie dat? Ik krijg een beetje het gevoel wat ik vroeger altijd had, toen we nog in het dorp woonden waar Jeroen is opgegroeid en Jeroen iedereen (zijn familie..) tevreden wilde houden maar trok zich daarbij erg weinig van mij aan;)

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier alles wel prima trouwens. Ben wel moe, maar ook ongesteld en verkouden dus zal daar wel van komen. Wil wel graag naar de sportschool vanavond, ben vorige week dinsdag voor het laatst geweest dus dat is niet cool.

We hebben dit weekend veel in de tuin gewerkt. Mijn paps kwam gister ook nog om te helpen. Nou moeten er nog 100 dingen gebeuren maar we hebben in elk geval al een hoop gedaan:) Konijnenren is ook zo goed als klaar, zal straks nog even wat stenen neerleggen dan kunnen ze echt naar buiten.

Lune is weer op school en Timme is crackers aan het eten/tv aan het kijken/aan het spelen. Kan heus meerdere dingen tegelijk!:D

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Tjonge SM, wat een weekend... ;) Heeft hij de rest van de avond wel overleefd? :D

Hier ook een leuk weekend gehad. Zaterdag hadden we familiedag met mijn familie. Eerst naar de uithof in den Haag om te schaatsen. Wat was dat leuk zeg! Ik schaats graag en het was alweer even geleden. Ook Tessa vond het prachtig.
    Daarna naar Noordwijk naar het Space Centre. Ook erg leuk en zeer interessant. Daarna nog pannenkoeken eten en toen weer een lange reis terug naar huis. Tessa lag half 11 in bed en Eva was helemaal over haar toeren... Die wilde heel de nacht bij mama zijn. Logisch natuurlijk na al die indrukken die je nog niet weg kan filteren. Ik heb er dus maar gewoon aan toe gegeven en ze lekker dicht tegen me aan gehad. Zondag morgen om 10u nog even werken voor 2 uurtjes en de rest van de dag lekker niks gedaan.
    Vandaag opruimdag en vanavond werken. Tessa is op school nu en Eva nog in bed. Verder niet zo veel te melden eigenlijk.

15. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, nog lekker in de tuin-werk-weer? En naar de sportschool, sinds wanneer ga je? Goedzo!

Boney,klinkt als een leuke dag weg!

Hier heeft het gisteravond gedonderd en daarna uitgepraat :)
    Of ik op de eerste plaats kom? Denk het niet ;) misschien gedeelde eerste plaats. Is gewoon anders in die cultuur, voor hem is familie heel belangrijk, en kan er ook nooit genoeg van krijgen. Tijd voor jezelf of privacy komt maar weinig voor.
    Soms kan ik er tegen en soms minder... hij weet in ieder geval ook hoe ik er over denk en heeft gezegd dat hij er rekening mee gaat houden.

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Fijn dat jullie gepraat hebben SM. Het heeft er idd ook voor een groot deel mee te maken hoe jij er in staat. Je hebt het geaccepteerd (tot op zekere hoogte) dat zijn familie errrrrrg belangrijk voor hem is. Kan me wel voorstellen dat het af en toe ontzettend irritant is. Hopelijk houdt hij er wat meer rekening mee in de toekomst. Ik zou zelf echt gillend gek worden, ben heel erg gesteld op mijn privacy;)

Klinkt allemaal gezellig Bones! En idd logisch dat Eva dan lekker een nachtje bij mama wil liggen. Timme heeft dat nog steeds hoor, na iets 'spannends' slaapt hij vanaf het eerste moment onrustig en kan hem dan net zo goed direct bij ons pakken. Ach, ook wel weer gezellig en na een paar jaar doen ze dat niet meer dus stiekem ook van genieten;)
    Werkze vanavond!

Hier verder eigenlijk wel een relaxed dagje gehad. Vanochtend kwam een vriendin langs met haar kids, tussen de middag Lune opgehaald en broodje gegeten, daarna Lune weer naar school en Timme naar bed en heb ik heerlijk een uurtje op de bank gelegen en gelezen. Toen Timme weer wakker, Lune opgehaald en buiten gespeeld. Heb de konijnenren zover klaar gemaakt dat de konijntjes eruit konden. Vonden de kindjes natuurlijk prachtig en ze mochten in de ren, op hun billen zitten en wachten tot de konijntjes bij ze kwamen om geaaid te worden:) We zijn pas net weer binnen, ze zitten nu voor de tv sesamstraat te kijken en ik ga zo koken.
    Eigenlijk vind ik het wel heerlijk om niet te werken nu:) De dagen gaan best snel voorbij met halen en brengen van Lune.
    En Jeroen is op woensdag altijd thuis dus dan kan ik meestal mijn gang een beetje gaan. Deze woensdag ga ik eerst even naar de Zara in de stad en daarna naar mijn beste vriendinnetje. Zin in:)

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Het is hier weer druk geweest zie ik:D

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met Suus is.. En met Meiske. En Debora. En en en en en.. Nouuu, niemand komt hier meer kletsen:(

Is jullie huid ook zo droog? Mijn handen joh, pff. Barsten bijna open.
    En van handcreme krijg ik eczeem. Kan via de huisarts wel zo'n mega vette creme bestellen maar dan heb je de hele dag vette handen. Tjonge, tis wat:D

Ik heb me gisteravond flink uitgesloofd in de sportschool, heerlijk. Wat dan wel jammer is dat ik thuis kom en dan een halve zak chips leeg eet:) Had zo'n honger! En de chips lag er nog van het weekend, normaal hebben we nooit zoiets in huis omdat ik er dus niet vanaf kan blijven;) Nouja, ik wil morgenvroeg toch weer sporten. Als ik me tenminste ok voel, moet vanavond de griepprik halen en ben daar vorig jaar een paar dagen ziekig van geweest. Heb je wat aan, word je ziek van de griepprik:cool:

Heb voor vandaag eigenlijk erg weinig op de planning. Zit te bedenken wat ik zo nog even met Timme kan gaan doen maar kan niks bedenken..

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Het is idd erg druk geweest. Ben al een uur bezig met terug lezen en nog heb ik alles niet gehad! ;) Jammer hoor vind ik. Maar ja.

Lekker actief Maja. Jammer van die chips :p Ik heb gisteravond ook chips gegeten. Later spijt van. Het gaat trouwens nog steeds goed met afvallen al gaat het nu erg langzaam. Of eigenlijk sta ik nu al 2 weken stil. Er is nu 12 kg af en ik vind het ook wel even best zo. Ik wil er nog wel wat af, maar met verjaardagen, sint en kerst de komende 2 maanden heb ik besloten om het even op een laag pitje te zetten. Ik ga wel zorgen dat ik niet aankom door af en toe een balans dag(en) te nemen. Dan ga ik in januari wel weer eens kijken of ik er nog wat kg af kan krijgen. Maar ik kan marsepijn en verse gevulde speculaas gewoon weg niet laten staan. :)

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wow, je bent wel mooi 12 kilo afgevallen Bones! Echt super!
    En idd, de komende maanden is nou niet echt handig om echt te willen afvallen, niet aankomen zou al een mooi streven zijn:D Ik ga ook niet moeilijk doen met kerst enzo, wil gewoon lekker kunnen eten. Maar ik wil het sporten ook blijven volhouden. Ik vind het alleen al heerlijk om gewoon het huis even uit te kunnen en 2 uurtjes voor mezelf te hebben in de sportschool:cool: Maar ik ben ook realistisch en ben me bewust van de winter/feestdagendip..
    We zien wel!

Oeeee, ik heb ook gewoon zin in sinterklaas en daarna de kerstboom zetten! Hebben we jaaaren niet gedaan, een kerstboom. Het vorige huis kon gewoon geen kerstboom in en vorig jaar vonden we nog niet handig met Timme die net liep en overal aan zat.. En nu doen we het lekker wel, kan me er echt op verheugen:)
    Maar eerst zaterdag sint maarten en half november de intocht van de sint.. Gezellig gezellig!

20. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja, klinkt hartstikke leuk die konijnenren. Is die dan zo groot dat de kids erin kunnen zitten??? Foto?

Ja sportschool is voor mij ook eigenlijk gewoon effe vluchten van thuis, verstand op nul, geen ge-mamaaaaaa aan mijn hoofd.

Boney, woow 12 kilo wat knap! En je was niet eens flink?! Tenminste wat ik ooit op fotos gezien heb. Idd feestdagen wel opletten maar zeker niet alles laten staan ;) is ook geen leven.

Gister heb ik Nora voor het eerst naar bed gebracht zonder speen. Ze kwam niet in slaap en heeft toen nog even bij ons op de bank gezeten, maar ineens was ze weg en ging ze slapen. Toen ik voordat ik ging slapen bij haar ging kijken had ze toch de speen in haar mond ;) heeft ze die dus tussendoor nog snel uit de prullenbak gevist :) wat een grapjas. Speen is nu echt weggegooid ze heeft er de hele dag niet omgevraagd maar het zal dadelijk bij het naar bed gaan wel weer moeilijk worden.

Deel Deze Pagina