Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ha, daar hebben we Mom ook weer even. Gezellig:)
    Ook best veel gebeurd intussen bij jou/jullie. Fijn om te lezen dat het met jezelf inmiddels beter gaat (op de rem staan is soms heel moeilijk!) en je relatie ook. Relatietherapie werkt bij de meeste stellen idd heel erg goed. Ik wil dat ook zo graag geven, wil ik alleen eerst een opleiding voor volgen en zijn we 5000 euro verder, da's minder.
    Wat rot dat het met Elena minder gaat op school, las al zoiets op fb toch? Goed dat je de juffen 'aan jullie kant' hebt, dat is het halve werk! Heb je zelf enig idee waar haar agnsten vandaan komen? Heeft ze deze angsten thuis ook? Herken je dit ook van jezelf van vroeger toevallig? (dat vraag ik omdat Lune zo ontzettend op mij lijkt en de 'problemen' waar ze tegenaan loopt dezelfde zijn als van mij van vroeger).
    En Suus alweer bijna 3! Jemig:$ Tja, je hebt toch echt 2 mensen nodig om nog een kindje te maken.. jammer eigenlijk:D Hoop voor jou dat jullie eruit komen.

Meiske, hoe gaat het nu met jou en Piet? Hebben jullie al met elkaar gepraat?
    En is Eva weer helemaal 'beter'?
    Heb je nog wat aan het huishouden gedaan? Ik vind dat altijd zo zonde van mijn tijd, de volgende dag kan je namelijk weer precies hetzelfde doen;)

Mom, ik zie Ichy nog wel op fb voorbij komen. En hier idd niet, maar dat is met de meeste zo.

Ik heb me net misselijk gegeten in chocoladepepernoten, goed he?

Morgen hebben we het 10 minuten gesprekje van school voor Lune. Ik ben heel benieuwd. Juf zei laatst dat ze de laatste tijd erg bepalend is in de klas, alles wil regelen enzo. Dat is voor ons niet nieuw want dat wil ze thuis ook altijd maar nu laat ze dat dus ook op school zien. Ze is sowieso wat veranderd de laatste tijd. Wil niet meer spelen bij andere kindjes thuis (heel af en toe bij 1 meisje) en ook spelen er hier niet meer zo vaak kindjes. Heeft ze geen zin in zegt ze. En ze heeft nogal een grote mond, 'straf' kan haar niet zoveel schelen en ze moet lachen als ik haar streng toespreek. Ook is ze constant de baas aan het spelen over Timme en wil dus ook constant bepalen wat hij doet. Heel vermoeiend, we zitten ineens weer in een fase waarbij we de hele dag mopperen. Niet leuk.
    Zal ook wel met sinterklaas enzo te maken hebben, maar daarvoor speelde het ook al wel. Wat dat betreft mag het van mij al wel half januari zijn.. sinterklaas, kerst, oud&nieuw en haar verjaardag achter de rug. Is altijd zo'n hectische periode..

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, ik lees het even terug en ik schrijf dat de dingen waar Lune tegen aan loopt ik ook herken van mezelf van vroeger maar dat bepalen dan weer niet:D Ik was volgens mij moeder vroeger een heel makkelijk kind (geloven jullie niet he?:cool:), maar was altijd wel angstig en onzeker. Vaak buikpijn, zenuwachtig, tegen dingen op zien en gevoelig. Heeft Lune ook, maar met fases en het uit zich anders denk ik.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

En toen was het weer rustig? Neeee, ik vond het net zo gezellig!:D

Hier alles prima. Wel weer kort nachtje. Om 1u begon Lune een beetje te piepen, had een snotneus geloof ik. Sliep net weer, begon Timme te huilen. Die had gedroomd want toen ik bij hem kwam riep hij alleen maar huilend: 'aap niet leuk!' Haha, zielig eigenlijk. Werd vast opgegeten door bigfoot;) Dus maar bij ons in bed want kreeg hem niet rustig. Daarna de wekker van Jeroen om kwart over 5 en toen zat de nacht er al weer op. Nog wel een beetje gedut daarna maar dat is toch lastig als je al wakker bent geweest en weet dat je eigen wekker ook vrij vlot weer gaat. Ik ga dan altijd denken 'nog anderhalf uur tot de wekken, hup slapen!' mja.. dat lukt dan natuurlijk niet.

Lune net naar school gebracht, ik ga hier even opruimen en daarna ga ik met Timme in de auto naar groningen, op visite bij een vriendinnetje. Lune blijft over dus dat is dan wel handig.
    Vanmiddag komt een vriendinnetje van Lune te spelen en daarna komen mijn ouders hier eten en even oppasse, we hebben 10 minuten gesprekje op school vanavond en we willen er allebei wel bij zijn. Daarna ga ik misschien nog even sporten. Als ik heeeeeel stoer ben, want heb niet veel zin ben ik bang.

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0

Joma al een beetje beter?
    Sm komt weer gezellig naar Nederland voor een vakantie begrijp ik, leuk en idd sint is veelal hebben hebben hebben. Doen hier niet veel.
    Lianda lijkt me idd pittig de diagnose. Bevalt je nieuwe baan je?
    Meiske lekker geshopt dus, heerlijk. Hier als ik perse wilde was relatietherapie een optie maar moet zeggen dat alleen praten met elkaar al heel fijn was en weet niet of jij hetzelfde gevoel heb maar ik vroeg me na alle gesprekken echt af wat we het jaar daarvoor besproken hadden, kwam er echt achter dat we het alleen nog maar over de kinderen hadden en hoe wel onze schema’s op elkaar konden aanpassen…..

Maja jij ook lekker ingeslagen voor de sint, wel gezellig toch? En wat vervelend dat Lune minder met andere omgaat en in de klas overheersend is, lastig. Benieuwd wat de juffen straks zeggen op je gesprek.
    Mom gelukkig voel je je weer okee, idd druk druk druk en op een gegeven moment is het genoeg. Wel fijn te lezen dat het in jullie relatie weer goed gaat.

Hier helaas alweer een paar weken klote nachten. Of we slapen apart bij de kids of ze liggen tussen ons in, mag van mij ook snel januari zijn, hopelijk dan het gezeur van de nachten weer een beetje over. Nou ga ff strijken en pannekoeken bakken, ilse neemt tussen de middag een vriendinnetje mee en manlief wilde dit graag eten dus mama wordt aan het werk gezet, haha

5. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Woow het wordt weer gezellig hier!
    Echt leuk om iedereen weers eens te lezen!

Luckymom, hoi !:) Wat zielig dat Elena zo´n last van angsten heeft. Alleen op school of thuis ook? Fijn dat de juffen het ook weten en er op in kunnen spelen.

Maja, blegh rotnacht. Waarom gaat die wekker van je man zo vroeg? Zijn toch geen tijden ;) Hier had ik ook weer 2 meisjes vannacht. Eentje op een matrasje naast mijn bed op de grond en de ander lag in ons bed maar tegen papa aan. Ben maar gevlucht :) Voor de rest prima geslapen, en ik denk nog steeds dat het ooit over gaat.

Debie hmmmm pannenkoeken. Is dat voor tussen de middag of voor het avondeten?

6. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Maja en Debie een rotnacht gehad. Is niet leuk!
    Spannend Maja, het 10 minutengesprek vanavond!

Wij hadden een spuger vannacht. Rond 3 uur hoorde ik Stijn roepen. Hij zat al keurig met een teiltje voor zich op de rand van zijn bed. Zó fijn dat ze allemaal standaard een kotsschaal op hun kamer hebben staan:p Hij is nu nog thuis, maar ik denk dat hij vanmiddag wel weer naar school kan.
    Gisteren voor het eerst sinds een aantal weken/maanden weer wat lichamelijk contact gehad met Piet. Merkte dat ik daar echt moeite mee had. Zie elke keer die rotkop van haar voor me. Verder gaat het eigenlijk best redelijk met me. Ik merk dat ik het al snel een plekje kan geven. Hij doet ook erg zijn best. Ook fijn.

En ik had me vanochtend verslapen. Had gisteren wel de wekker gezet, maar niet gecontroleerd hoe laat die stond. Werd ik iets voor half 8 wakker. Normaal staat de wekker op 7.15, mocht ik en vooral de rest nog slapen. Dat was nu dus een keer het geval. Sjonge, wat is het dan een rot start van de dag. Kon geeneens lekker in alle rust de krant lezen, want iedereen moest gelijk uit bed getrommeld worden.
    Gelukkig waren ze gewoon op tijd op school..
    Boodschapjes zijn ook al binnen.
    Wij eten tussen de middag poffertjes (de kant en klare, lekker makkelijk:D)

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sm idd pannenkoeken als middageten, heerlijk, heb net al een warme met spek en kaas op, daar gaan de twee kilo die ik eraf heb.

Meiske idd knap en je zult een knop moeten omzetten en dat is ongelooflijk lastig. (ik hoorde later dat manlief wel gezoent had met kuttekop) en vond het ongelooflijk lastig maar ook heel fijn. Je hebt het gevoel dat hij bij een ander is en dat er een afstand is maar aan de andere kant zo vertrouwd en fijn, was alleen wel constant emotioneel. Af en toe nog last van onzekerheid maar merk dat hoe meer we praten, dingen samen delen en toch ook lichamelijk actiever zijn ik het verbazingwekkend makkelijk naast me neer kan leggen 90 % van de tijd. Kan me je gevoel gewoon helemaal voorstellen maar goed, als jij weet dat je hem wat dan ook niet kwijt wilt dan is er maar een andere optie en zul je er op de een of andere manier mee moeten dealen....

En wat heerlijk dat ze dan zelf een bakje pakken, gaat bij ilse ook steeds beter helaas kan ik bij die andere twee altijd alles verschonen.

Lekker clubbie zijn we trouwens, allemaal zo goed begonnen en inmiddels bijna niemand meer zonder een of andere vorm van relatiecrisis, of een burnout of iets anders haha.....zo zie je maar ieder huisje heeft zijn kruisje

8. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Whahaha, ja Debie, lekker zooitje bij elkaar:D

Oh heerlijk zeg, pannenkoek met kaas en spek. Zit ik straks aan mijn kale poffertjes;);)

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Allemaal dus eigenlijk niet echt een fijn nachtje gehad. Tja, dat is toch wel een consequentie van kinderen. Heb me eigenlijk nooit echt beseft dat het zo slopend zou kunnen zijn, dat soort dingen kan je ook niet bedenken van te voren. Maar het wordt idd wel beter. Lune slaapt over het algemeen best goed, met nu en dan een uitzondering. Ik ga ervan uit dat dat met Timme straks ook zo is.
    Of je moet een ziek kind hebben idd, zoals Stijn vannacht..
    Erg handig, een al wat ouder kind wat zelf gewoon zijn bakje kan pakken! Ik heb ook bij beide kinderen een bakje onder het bed staan. Niet dat Timme er was mee kan, maar meer voor ons als we op tijd bij hem zijn;)

Poffertjes, pannenkoeken.. jammie! Ik had er ook zin in, maar heb had nog verse tomatensoep van gister dus even opgewarmd.
    Timme en ik zijn net weer thuis uit groningen. Hij viel in de auto bijna in slaap maar is nu weer klaarwakker. Hoop dat hij zo wel wil slapen, ga ik zelf ook even plat. Heerlijk vind ik dat, 's middags even op de bank een klein dutje doen. Denk dat ik eerst even een bakje chocopepernoten ga verorberen:)

Lijkt me heeeeel moeilijk, de knop omzetten nadat je weet dat hij ook dingen heeft gedaan met een ander. Meiske, is hij ook echt met haar naar bed geweest? En Debie, zoenen lijkt me ook al heel erg. Het idee zeg, bah. Maar als je je relatie een tweede kans wil geven dan moet je zelf ook een aantal consessies doen en dus er over heen kunnen zetten op een gegeven moment. Het is absoluut niet goed te keuren, vreemdgaan maar je moet wel naar je eigen aandeel durven kijken en er samen hard aan werken.
    Idd een slap zootje hier, relatiecrisis, persoonlijke crisis..:D Overal is wat, daar ontkom je ook gewoon niet aan. Wij hebben jaren geleden een hele moeilijke periode gehad en ik hoop echt dat we er een beetje door zijn. We beseffen inmiddels allebei dat het meest belangrijke is om te blijven praten met elkaar en ook tijd voor elkaar te maken. Neemt niet weg dat ook wij ongetwijfeld weer rotfases gaan krijgen.

Ik ga Timme een schone luier geven (stinkerd!) en daarna op bed doen.

10. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb geen idee of hij ook met haar naar bed is geweest. Dat wil ik echt vandaag aan hem vragen, hoe ver ze zijn gegaan. Dat bedacht ik me gisteren namelijk pas.
    Ik moet ook oppassen dat ik geen wraakactie van mijn kant ga ondernemen. Dat gevoel heb ik namelijk best wel. Als jij het hebt gedaan, dan mag ik het ook een keer doen. Heb ik eigenlijk best wel zin in:) Potentiele man ook al op het oog:p Maar zover zal het waarschijnlijk wel niet komen hoor;) Alhoewel...;)

En, heeft Timme nog geslapen? Heerlijk he, zo'n kort dutje op de bank. Doe ik ook wel eens als ze hier 's middags naar school zijn. Zet dan wel altijd de kookwekker. Anders ben ik bang dat ik niet op tijd wakker word.

Wat eten jullie vandaag? Wij eten lasagne en shoarma voor degene die geen lasagne lusten. Oh ja, en Eva eet een broodje ei, want zij moet om 17 uur gaan gymen.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Meiske, ooh nee nog niet gevraagd?
    Zou het eerste zijn wat ik zou willen weten :(
    Klinkt wel slecht.... potentiele man ook al op het oog.... :) :)
    (Voetbal trainer??? :))

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, jaaaaa de voetbaltrainer!!:D Hoewel, je bent bevriend met zijn vrouw toch? Da's toch wel een beetje lullig:p
    Maar ik snap je hoor, ik zou ook wraak willen nemen. Het probleem is alleen een beetje dat je dan de hele toestand alleen maar erger maakt.

Ik zet idd ook altijd de wekker, ik weet namelijk zeker dat ik niet op tijd wakker word haha. Als ik eenmaal slaap, pff.. kan moeilijk weer wakker worden dan.

Wij eten stamppot zuurkool met spekjes en ananas. Oja, nog een rookworst erbij. Mijn ouders eten hier ook, zal een flinke pan maken..

13. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed geraden:D Ben goed bevriend met zijn vrouw, maar inmiddels ook met hem. Hij ligt in scheiding en we hebben op het moment veel steun aan elkaar. Maar ik gebruik mijn verstand hoor, met wraak schiet je niks op.

Ananas bij zuurkool? Is dat lekker?

Eva is inmiddels bij de gym gebracht, om 18 uur weer halen, dan haar thuis afzetten, Stijn laten instappen en dan hem naar de voetbal brengen. Leuk joh, kinderen die sporten;)

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, ik las 'Eva inmiddels bij de gyn gebracht' Vond het al wat bijzonder:D
    En idd, wat een gedoe.. sportende kinderen! Ik zie al op tegen het hele zwemlesgebeuren:)
    Jaaa, uiteraard de voetbaltrainer:D En oeiii, steun hebben aan elkaar is fijn maar ook heeeel gevaarlijk. Zo beginnen de meeste affaires namelijk.. 'omdat ik zo goed met hem kon praten' of 'hij begrijpt me'
    Code rood!:p

Ananas bij zuukool is heerlijk! Ik pleur er altijd gewoon zo'n blikje ananasstukjes door, wel afgieten;) Ik maak een flinke pan dus doe 2 blikjes. Grappig dat je het zegt trouwens, ik weet namelijk niet beter dan dat je ananas door de stamppot zuurkool eet.

Ik ga de vaatwasser uitruimen en koken.
    Lune haar vriendinnetje is net opgehaald.

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    annanas bij zuurkool, nog nooit van gehoord, daar eet je spek bij :))

oei oei de voetbaltrainer haha idd oppassen, heb ook aan wraak gedacht maar maak je het niet beter op denk ik en daarbij zou ik het gewoonwweg niet kunnen denk ik.

16. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Ik lees hier heel wat slapeloze nachten, nou daar sluit k me bij aan evi we al aan het spokn toen bryan in zh lag en zondag kreeg ze een loopoor en hoe gek het klunkt enigste waar ze rustig van word is beker warme melk pffff dacht dat we die tijd had hadden

Meiske de voetbaltrainer hahaha klinkt aanlokkelijk maar meid daar sta je toch boven.

Kom snel op iedereen reageren

17. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Ik sluit me vandaag aan bij de slapeloze nachten moeders. Ben er vannacht 4 keer uitgeweest voor Kas. Niet grappig meer. En om half 6 riep hij voor de 5e keer. Hij wilde graag naar beneden. Nou, dat mocht hij hoor. Kon ik nog een uurtje doezelen, want slapen doe ik dan niet meer.
    Vandaag heb ik gelukkig niet veel op het programma staan. Zo meteen even een koppie thee drinken bij mijn ouders. Mijn vader heeft deze week te horen gekregen dat hij agressieve poliepen in zijn blaas heeft. Deze zijn vorige week al verwijderd en deze week dus deze uitslag. Het is afwachten of de behandeling aanslaat...

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik sluit me ook wederom aan bij de club van slapeloze nachten. Ben 3x bij Lune geweest, die droomde steeds (leuk, sinterklaas!) en Timme werd om 4u wakker, maar bij ons in bed. Gaaaaaap!

Meiske, dat klinkt niet fijn! Hoop dat je vader een goede uitslag krijgt vandaag. Spannend..

Debie, je moet het gewoon een keer proberen, die ananas:) De kinderen vinden het ook heerlijk! Het is juist lekker omdat zuurkool zuur is en de uitgebakken spekjes zout, dan is juist het zoete en frisse van de ananas zo lekker. Toe nou, probeer het nou:D

19. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Meiske hopelijk valt het mee, en slaat de behandeling bij je vader aan!

Ik ben volop aan het experimenteren met mijn nieuwe keukenrobot.
    Gister een rundervleesstoofpot gemaakt. S´ochtends alle ingredienten erin; gesneden wortel, aardappel, stukjes rundervlees, een gesneden ui, knoflook, en kruiden en zout en peper. Daarna programmeren wanneer je wilt dat het klaar is, en je hoeft de rest van de ochtend niet meer om te kijken naar het eten. Kon het om 13:00 zo uit de pan scheppen en opdienen en het was ook nog eens heerlijk..... wat een uitvinding.

S´avonds verse groentesoep gemaakt. Om 16:00 alles eringegooid geprogrammerd dat de soep om 19:00 klaar moest zijn en hoppa kon met de meiden de hele middag naar buiten. Toen we thuiskwamen was de soep klaar en kon hem direct opdienen :)

20. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wauw Sm, dat klinkt super zo'n robot:) Dus je mikt alles er gewoon in en op de aangegeven tijd is het klaar?? Moet ik ook hebben:D

Wat een relaxed middagje, tot nu dan;) Stijn en Eva zijn naar school, Kas is bijj een vriendje spelen (tot 15 uur) en Sofie zit tv te kijken en op de ipad spelletjes te spelen (echte vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijk natuurlijk haha) Ik ben voor haar op zoek naar leuke leerspelletjes voor op de ipad. Rekenen en lezen (en letters herkennen enz), maar dat valt nog niet mee. Iemand tips?

Deel Deze Pagina