Goh Meiske, dus het is nu echt klaar. Fijn dat je een knoop hebt doorgehakt. Kan me voorstellen dat je je sterk voelt. En knap dat je voor jezelf kiest! Heb je al een beetje een idee hoe je het allemaal gaat regelen? En hoe jullie het de kinderen gaan vertellen? Ik hoop echt dat jullie goed uit elkaar gaan, zonder teveel verwijten enzo. Sterkte meid de komende dagen/weken! Zal wel een dubbel gevoel zijn. Kikkert, wat bijzonder dat jullie in de mmm zitten. En vervelend vooral. Hoe kwamen jullie hier zo achter? Zijn jullie al een jaar 'bezig' voor een derde? Ik hoop ook dat je gauw een positieve test in handen hebt!
Dikke knuffel Meiske! Ik kan het heel goed begrijpen, mij lijkt dat ook het moeilijkste punt dat het vertrouwen niet meer terugkomt! Goed dat jij je sterk voelt!
Kikkert, ik hoop dat het snel raak is voor jullie! Maar jullie zijn toch nog geen jaar bezig? Of ben ik seniel aan het worden? Wat vliegt de tijd.
Ik heb mijn sport abbo uitgebreid en ik kan nu ook s´middags gaan sporten. Voor mij heel fijn want ik heb na het warme middageten altijd een dipje. Dan breng ik de kindjes om 15:00 uur naar school en dan ga ik thuis in mijn kastjes kijken wat er te snaaien valt etc. Dus vanaf nu ga ik dan braaf een uurtje sporten.
We doen het al 1 1/2 jaar zonder (maar ja dit hebben we niet zo ff aan de grote klok gehangen ivm bekende op het forum) maar tijdens burnout blij dat het niet raak was natuurlijk achteraf gezien. Maar gezien de zwemmertjes zou het nog wel eens lang kunnen duren. We zijn erachter gekomen omdat we eerst dachten dat het aan mij lag ook gezien mijn extreem pijnlijke menstruaties maar als standaard onderzoek moest ook het kwakje ingeleverd worden zo zijn we er dus achter gekomen
ff denken wat is blijven hangen boney goed ziek geweest, maar gelukkig weer wat beter en idd als mama mag je nooit ziek zijn. En wat sneu voor tessa dan dat sint zo druk is. Maar wel lekker dat je thuis niet in alle gekte hoe mee te doen dan.Gefeliciteerd nog met perter. Jeetje ookal 40. Paul begin feb, wat worden onze mannen oud sm heerlijk smiddags kunnen sporten meiske de knoop doorgehakt, spannende tijden dus. De kids weten nog niets denk ik. Enne leuk weekend???? En dat vertrouwen herken ik wel, vraag me af of ik dat ooit weer 100% ga krijgen.... maja heerlijk dat leedvermaak voor jeroen, hihi. Moet eerlijk zeggen dat manlief er vrij weinig last van heeft gehad. En ach mannen mogen ook wat doen toch?? kikkert spannend , hoop dat een derde jullie gegund is. Hier ook een leuk maar druk weekend gehad. Sint hier erg aanwezig, op zwemmen, kdv, bso, werk manlief en school doet heel actief mee met het schoopakket, ilse vind het allemaal best en leuk.Verder alledrie erg verkouden maar dat zal de hele winter nog wel duren. fijne avond allemaal
nee mijn man die richting op slapen en wij wachten tot huis verkocht is en dan ander huis komen en op zijn vrije dagen komt hij thuis
FF kijken wat ik nog weet Maja ...weer druk met keuzes voor werk...ik denk dat je graag wil werken maar thuis ook wel lekker vindt?of heb ik het verkeerd? Sm goed hoor sporten doe het ook alleen de laatste 2 weken wat minder grr dipje Meiske wat een dappere keuze..als je gevoel goed is is het prima zo toch Kikkert voor een 3e bezig bale dat het niet lukt..maar hoe is het met jullie ging een tijdje ook niet goed met jullie relatie toch?? of was jij dat niet? Boontje ook al ziekenboeg ..grr wij zijn nu van de partij...en ja ik loop gewoon weer door ..kan ook gewoon niet ziek zijn he Debie jullie nog op wintersport??
oh hier nu ook griep ...alledrie niet lekker maar ja mama,s kunnen niet ziek zijn he vooral als papa ook ziek is...die zijn dat het zieligst he.. Sinterklaas vieren..op school woensdag...en savonds bij mijn pa nel en sylvan daar komen de pieten en de sint VERHUIZEN.. Mars gaat vanaf 7 januari daar werken ..in delfzijl en hij heeft in lauwersmeer een kamer ..hij heeft natuurlijk continu diensten en zodra hij vrij is komt hij naar huis en tijdens werkdagen slaapt hij daar...en zodra ons huis verkocht is kopen we een huis in Duitsland ...vrijstaand ruim met een stuk grond...Gwen gaat ook in duitsland naar school en wij gaan nog een extra curcus doen ook om in te burgeren...we hopen natuurlijk niet dat we nog een jaar hier zitten....2 weken geleden is het andere huis in onze enige nieuwbouw wijk verkocht en zijn nu de enige nog dus hopenlijk volgt ons huis over niet al te lange tijd....duim ff mee misschien scheelt het ...begin nu toch wel de zenuwen te krijgen van als ik nog maar niet zolang hier zit enz...je wil de stap toch maken als gezin..maar ja we zullen zien...
Boney, ik had jou gister ook nog gelezen en niet gereageerd. Wat zielig dat Tessa de sint zo spannend vindt. Het wordt ook vaak wel te gek gemaakt, dan denk ik dat hoeft helemaal niet voor de kids die vinden het al zo spannend. Ik ben aan de ene kant wel blij dat ik niet mee hoef te doen aan die sinterklaas hysterie, hoewel het natuurlijk ook heel leuk is. Joma, wow wat een plannen. Ik ben het weer vergeten maar woonde jou vader nu al daar? Of gaan die nog daar naar toe? Mijn vader heeft ook een paar jaar geleden een huis gekoch net over de grens in Duitsland. Ze wonen echt prachtig, met een mooie lap grond en een zacht prijsje. En Gwen ook daar naar school? Is wel natuurlijk het leukste een school in de buurt i.v.m. vriendinnetjes. En als ze nog zo klein zijn leren ze de taal ook nog makkelijk.
Goedemorgen Wauw Joma, nu gaat het allemaal snel zeg. Hopelijk is jullie huis nu snel verkocht en kunnen jullie gaan verhuizen. Duits is geen moeilijke taal, dus dat heb je vast zo onder de knie Ik heb me daar gisteravond toch een smakkerd gemaakt in de gang. Ik stapte uit de keuken zo in de gang op een pen, gleed uit en kwam hard op de tegelvloer terecht...zere, blauwe, ietwat dikke pols, zere schouder en zere heup. En het enige waar Piet zich druk over maakte was wie die pen daar had laten slingeren zucht.... Maar gelukkig niks gebroken ofzo. Straks de zolder op om de sintcadeautjes naar beneden te halen, in te pakken en kijken of er misschien nog iets bijgekocht moet worden. Vanmiddag weer ehbo met groep 8.
Goedemorgen, Vind het echt leuk dat ik hier weer wat moet bij lezen! Maja, was je met Jeroen geweest naar dat sauna gedoe? Klinkt heerlijk! Waar is dat? Kikkert, fijn dat je zo lekker in je vel zit. Maar wat naar dat het zwanger worden niet wil lukken. Hoelang zijn jullie bezig? Naar mijn idee is dat nog maar een paar maanden namelijk, maar dan zal ik het wel mis hebben? Sterkte met alle onderzoeken enzo. Meiske, jeetje, eigelijk was dit te verwachten, maar toch schrik ik er echt van. Wat een stap om te zetten! Wanneer ga je het Piet vertellen? En hoe denk je dat hij gaat reageren? Heb je al in je hoofd hoe je het gaat doen? Waar ga je wonen? Wanneer heb je de kinderen? En hoe ga je het de kinderen vertellen? Die zullen misschien al wat gemerkt hebben? Hoe dan ook, heel veel sterkte de komende tijd. Het zal echt niet meevallen, maar als de keus goed voelt is het ook goed zo. Dikke knuffel voor jou. Ja, het sint gebeuren is erg spannend voor tessa. Ze vindt het ook gewoon helemaal niet leuk dat hele gedoe en ze vind de pieten en sint gewoon doodeng. Ze wil liever gewoon geen kado's. 'ik wil alleen maar kado's als ik jarig ben'. Gisteravond moest ik werken en heeft ze met papa toch haar schoen gezet. Peter heeft een gedicht gemaakt en dat zat vanmorgen in haar schoen. Ze was er helemaal van onder de indruk. Debie lekker druk bezig ben jij. En ook al verkouden kindjes. Blegh. Was het maar weer lente! SM, ik vind je erg fanatiek met sporten! Goed man! Ben je ook aan het afvallen? Lukt dat goed? Of doe je het puur om in conditie te blijven? Ik zou die discipline echt niet hebben al zou ik best willen. Ik ga hier ook maar eens sintkado's verzamelen en inventariseren. Overal ligt wat. Dan had ik stiekem wat gekocht en dat moest dan snel naar binnen worden gesmokkeld en verstopt. 1x had ik iets in de auto laten liggen en dat zag Tessa dus. Dat was een kado voor Eva. Een spaarpot. Die kan ik dus niet meer met sinterklaas geven. Vanmiddag nog even wat kleine kadootjes er bij kopen voor m'n schoonouders.
Goedemorgen hier echt griep en snotverkouden grr @SM .. nee wij gaan zelf die kant op met zijn 3 tjes....echt zin in en waar woont je vader? heerlijk eigenlijk geen sintviering...ik vindt het wel leuk maar waarom 2,5 week doe gewoon 3 daagjes is lang zat. @Meiske Auwww hou het ff in de gaten he...merk aan je houding dat je je al aan piet aan het ergeren ben....zo van de pen was belangrijker dan ik @Boontje sneu dat ze de sint en pieten zo ervaart normaal moet dat leuk zijn toch...misschien is ze er volgend jaar helemaal van in de ban!
Zo, de cadeautjes zijn ingepakt. 3 zakken vol voor de kinderen. Best netjes, vorig jaar waren het er 4 Boney, succes met de sintcadeautjes! Wat leuk dat Tessa een gedicht in haar schoen had Piet weet nog niet dat ik er klaar mee ben. Misschien heeft hij wel een vermoeden, maar praten doet hij toch niet, dus ik wil wachten tot na de kerst. Als ik het volhou...Ik heb nog echt niet nagedacht over hoe we het gaan doen met de kinderen. Sowieso zullen ze door de week bij mij zijn en dan af en toe een weekend bij hem ofzo? Ook nog niet een idee hoe we het de kinderen gaan vertellen. Dat lijkt me wel moeilijk. Maar ik voel me zó sterk nu en trots dat ik nu eindelijk voor mezelf kies. Ik blijf wel hier in het dorp wonen. Zal in een huurhuisje zijn. Kijk er nu al naar uit. Heerlijk alleen met de kinderen. Stom eigenlijk he, maar ik heb de knop omgezet en kijk met vertrouwen naar de toekomst. Tuurlijk helpt het ook mee dat ik een lieve man heb ontmoet, maar ook al zou dat niet zo zijn red ik het wel!
Ik vind je stoer Meiske! En ik wil je niet van je roze (blauwe? groene? rode?) wolk halen maar besef wel dat je het ook nog wel heel moeilijk kan gaan krijgen.. Als je straks echt je spullen gaat pakken, alles moet regelen betreft financien en scheiding etc, als je alleen in huis zit en de kinderen bij Piet etc. Maar dat moet ook! Het is een proces en daar hoort ook verdriet bij, anders krijg je het later allemaal nog op je bordje. Maar goed, je voelt je nu zoals je je voelt en dat is goed. Ik ben benieuwd hoe je het gaat vertellen aan Piet. Je zou het ook na sinterklaas kunnen vertellen en afspreken dat je nog wel gezamelijk de kerst gaat vieren met de kinderen. En het pas na kerst aan de kinderen vertelt ofzo. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het best lastig is om dit nog bijna een maand te verzwijgen voor hem. Balen trouwens dat je gevallen bent. Niet fijn! Piet had het waarschijnlijk drukker met die pen omdat hij denk ik niet goed weet hoe hij met je om moet gaan.. Troosten? Praten? Is hij al niet goed in en dan nu helemaal niet. Om toch te laten merken dat hij het erg vindt, gaat ie kwaad worden op degene die de pen heeft laten slingeren. Zo laat hij zien dat hij toch om je geeft. Tenminste, zo zie ik het. Misschien wel beetje onduidelijk uitgelegd Ow, ik wou nog meer typen maar Timme wil aandacht. Kom later terug.
@Meiske ik ben het Maja volledig eens....het is lastig maar te lang mee rondlopen is ook niks....en ja vindt het sterk dat je voor jezelf kies hoor meid....hoop voor je dat je er echt goed over na heb gedacht en ook geen bevlieging is...ook met die lieve man...begrijp niet verkeerd...hoop dat je de juiste keuze maak ook ivm de 4 kids ...knuff voor jou!
Meiske, sta je al op een lijst voor een huurhuis, of is dat niet zo´n probleem in jouw woonplaats? En met wat een dubbel gevoel moet jij de feestdagen in gaan. Kan je dat echt nog een maand zo volhouden? Ben je niet bang dat iemand jouw hier leest en dat hij het zo te weten komt? Boney, ja ik sport wel veel en hou het ook goed vol nu al sinds april. Maar helaas val ik van alleen sporten niet af, ik voel me wel fitter en fijner maar ik zou toch ook echt moeten dieeten om af te vallen. Dat is de volgende stap
Pff, dat sporten van mij schiet er deze week helemaal bij in. Komt mede door mijn ongesteldheid. Ik ben dan echt bijna een week van slag. Veel buikpijn en hoofdpijn. En nu natuurlijk alleen maar vreten met dat stomme sinterklaasgedoe Na morgen ga ik weer goed bezig, weer gewoon gezond eten en lekker sporten. Ik geniet wel echt van het sporten, voel me er ook fitter door. Maar ik moet net als SM ook op 'dieet', anders val ik ook niet af en ik wil toch het liefst nog steeds 5 kilo kwijt. Pff. Meiske, ben idd ook benieuwd hoe het bij jullie gaat met huurhuizen. Zelfs hier in dit gat is het moeilijk om een huurhuis te vinden, tenminste via de woningbouw. Of kan je particulier huren? Oef, Lune en Timme spelen al een uur 'sinterklaas en zwarte piet' en ik moet het spel natuurlijk meespelen. Maar ben er nu wel flauw van Ik heb geen zin meer om sinterklaasliedjes te zingen en steeds kadootjes uit te pakken. Gelukkig komt Jeroen straks thuis, kan ik me lekker afzonderen in de keuken en pannenkoeken bakken