Hoi hoi, Ik ben even een trouwe meelezer. Heerlijk zeg Boney, dat Eva zo goed geslapen heeft. En jij dus ook! Beterschap voor Finn! Met mij gaat het super. Heb veel vertrouwen in de toekomst. Ik wilde eerst wachten tot na de feestdagen om het Piet te zeggen, maar ik denk dat het dit weekend duidelijk voor hem wordt. Ik kan het gewoon niet meer voor me houden. We hebben helemaal geen fysiek contact meer, dat zegt voor mij ook al genoeg. Niet dat ik daar op zit te wachten van hem hoor. Maar van zijn kant hoeft het volgens mij ook niet meer. Ik denk dat hij opgelucht is. Hoop ik ook. We leven nu een beetje als broer en zus. We hebben geen ruzie, maar de klik is er niet meer. En ik wil daar ook geen moeite meer voor doen. Klinkt misschien heel kil, maar zo voel ik het. Ik heb geen vertrouwen meer in hem en in een toekomst samen met hem. Er zullen vast nog moeilijke periodes komen, daar ben ik me ook wel bewust van, maar dan kan ik altijd op de mensen om me heen terugvallen. Dat geeft een fijn gevoel. '
Boney,meteen een heerlijke nacht heeft Eva doorgeslapen! Zo zie je maar weer ieder kind is anders, misschien heeft zij die rust op een eigen kamertje nodig! Fijn zeg! Ik las in een ander topic dat blijkbaar WIFI straling ook zoveel invloed kan hebben op het slaapgedrag? Hier deed ik al af en toe de WIFI s´nachts uit maar ga het nu gewoon maar altijd doen. Debora,leuk om je hier weer te lezen! Meiske, oh ja ik zou het dan ook niet meer zo lang voor me kunnen houden. Als jullie dan toch uitelkaar gaan hoop ik maar dat het op een normale en volwassen manier kan. Misschien is er wel opluchting van beide kanten, dat het gewoon duidelijk is dat het over is. In ieder geval succes met vertellen! Hier alles ok. Gister hadden de meiden van school uit een kerst optreden hier in het theater gedaan, was natuurlijk hartstikke leuk! Vanochtend mocht ik weer bij de tandarts in de stoel..... weer een kies gevuld en ze hebben mijn tanden schoongemaakt, en doordat ik zo´n ontstoken tandvlees had deed dat wel heel veel auwie Nog 2 x en dan is mijn mond weer helemaal up to date!
Knap meiske dat je je zo sterk voelt! Ik hoop dat piet rustig reageert en in elk geval voor de kinderen alles goed regelt. Auww sm dat lijkt me erg pijnlijk. Leuk zo'n kerstvoorstelling. Finn heeft volgende week donderdag een kerst ontbijt.
Weten jullie al wat de kinderen krijgen met hun verjaardag? Ik vind het zo moeilijk voor Finn, hij speelt niet met speelgoed. Het speelgoed dat hij met Sinterklaas heeft gekregen heeft hij niet aangeraakt, nore speelt ermee. En hij heeft het zelf "uitgezocht" dus dat was het niet. Hij kan het gewoon niet door z'n autisme. Maar ja hij verwacht wel speelgoed met z'n verjaardag. Ik zat te denken aan een storio 2 van vtech, zo'n tablet speciaal voor kinderen. Maar ik ben bang dat hij dan de spelletjes van de iPad verwacht. En dat vind ik een iets te prijzig cadeau Het enigste dat hij leuk vind zijn computerspelletjes, maar ja dat wil ik eigenlijk niet dat hij de hele dag spelletjes speelt. Maar ja speelgoed kopen waar niks mee gedaan wordt...
Debora, je kan hem ook een 'uitje' kado doen. Dat je hem ergens mee naar toe neemt. Museum, toneel, pretpark.. iets wat hij heel leuk vindt in elk geval
Ik zat ook al aan een dagje Efteling te denken maar ik denk dat hij dat niet echt als cadeautje ziet, hij verwacht toch speelgoed denk ik. ( want dat "hoort zo" in zijn koppie. Kan natuurlijk wel wat kleins geven. En van familie krijgt hij ook wat natuurlijk. Denk denk... Nore is echt elk half uur wakker geweest vannacht. De verkoudheid zit haar goed in de weg, arm ding. Hopelijk hou ik m'n ogen open op m'n werk vandaag
Lastig debora. Mijn neefje is precies hetz3lfde. Die vind zijn verjaardag ooknooit leuk. Mensen komen en gaan en nemen kados mee. Allemaal heel oonvoorspelbaar. Geen leuke dag voor hem. Hoj vraagt altijd geld. Dat is veilig voor hem. Laatst heeft hij skeelers gekocht van dat geld. Hij leest ook graag. Ik weet niet hoeveel je uit wil geven, maar voor 150 euro heb je een prima tablet. Misschien samen met familie doen en dan toch geld vragen? Dat kun je volgens mij best uitleggen aan finn. Of dingen waar je niet mee hoeft te spelen, maar gewoon kan gebruiken tijdens dagelijkse dingen. Zoals fiets kralen of een zaklamp. Of een leuk bord om van te eten. Een stoere muts of drinkbeker. Een wereldbol voor op zijn kamer? Leuke poster? Heb je het wakker kunnen houden? Elk half uur is echt heel vermoeiend weet ik uit ervaring. Werkse. Ik heb mijn vrije weekend. Gisternacht en vannacht zijn hier prima verlopen. Om ongeveer 23unog even drinken en daarna rond 4u. Daarna weer slapen tot een uur of 9. 1x wakker maar. Heerlijk. En niet meer op mijn tenen de slaapkamer in en zachtjes doen op de overloop. Eva wordt echt supersnel wakker. Van elk kraakje en klikje. Ze ligt nu helemaal aan de andere kant dus hoort ze niks. Jullie nog plannen? Ik heb vrij weekend. Met de buurtvereniging hebben we een buurtboom. Woe hebben we met kindjes versiering gemaakt. Dat gaan we er vanmiddag inhangen. Gezellig met erwtensoep, wijn en vuurkorven. Boom is 6 meter hoog dus wordt nog een klus. Fijn weekend allemaal X
Haii! Had gister even snel gereageerd, kwam eigenlijk alleen lezen Ik vind de kadotips van Boney erg leuk! Zaklamp, wereldbol.. allemaal leuke jongenskadootjes. Boney, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Eva op haar eigen kamertje! Is voor iedereen dus een stuk relaxter zo, fijn! Klinkt gezellig, kerstdingen doen met de buurt Veel plezier! SM, hoe is het nu met je zere bekkie? Pff, niet fijn zeg.. pijn aan je kiezen/tanden is echt vreselijk. Meiske, ben benieuwd of je het dit weekend bespreekt met Piet en hoe dat afloopt. Vervelend hoor, dat het allemaal zo moet lopen. Maar fijn dat je vertrouwen hebt in de toekomst! Ben er ook van overtuigd dat dat allemaal goed komt met je Debie weer een virusvrij huis? Hier alles prima. We zijn net weer binnen, hebben even opgeruimd onder de veranda en het oud papier naar de buren gebracht. Best een klus. De kinderen hebben 'geholpen' hihi. Heb vanmiddag een nieuwe telefoon opgehaald, die van mij was overleden. Heb een samsung galaxy advanced ofzo, mooi ding wel. Met een goedkoop abonnement want we moeten bezuinigen Komen steeds net niet rond elke maand dus de spaarrekening gaat hard zo.. Ik ga patatjes bakken, lekkerrrrrrr! Hoop dat Timme het nog even volhoudt.. die is erg moe want heeft vanmiddag niet geslapen. Hij loopt 's nachts steeds zo te spoken dat we hebben besloten om hem overdag wakker te houden. Hij is nu alleen maar aan het gapen..
Oh heerlijk boney ik wens je vannacht weer zo'n nacht toe! 1x is te doen. Maja; nore slaapt ook nog maar zelden overdag (helaas wordt ze nog steeds zo vaak wakker, maar dan ben ik in ieder geval niet steeds 1,5 uur bezig om haar in slaap te krijgen) ik hoop dat het bij Timme helpt. Zaklantaarn en wereldbol stonden inderdaad al op het lijstje! De zaklantaarn die hij had is stuk dus die wilde we sowieso vervangen. En ook een boek over insecten, dino's of de ruimte staan op ons lijstje. En van mijn vader krijgt hij de dvd van Peter pan. Maar dat zijn divan die dingetjes die we aan familie willen vragen anders komen ze met nog meer troep die in de kast beland Een goedkopere tablet heb ik gezocht maar kan ik alleen slechte recensies over vinden.
Hoi! Debie, fijn dat de kids weer beter zijn Debora, nu jij en jouw kids ziek he? Niet leuk. Beterschap! Hier Timme enigzins ziek. Vannacht heeft hij de hele nacht liggen draaien en piepen in ons bed, heel sneu. Kwam er pas om 5u achter dat hij oorpijn had en hij had toen ook koorts. We zijn om 11u vanochtend weer saampjes ons bed in gegaan en twee uur geslapen. Mijn mams heeft Lune vanochtend naar school gebracht en ik heb Lune laten overblijven, leek me nu wel zo makkelijk. We halen haar over een uurtje weer op. Donderdag heeft ze een kerstdiner op school, leuk Elke ouder maakt iets. Ik maak tomatensoep en neem nog soepstengels mee. Wel lollig, want dat heeft Lune ook gekozen om te eten. De rest is allemaal pizza, patat met frikandellen en pannenkoeken haha. Vrijdag is Lune vrij en dan lekker 2 weken vakantie. Jeroen is ook 2 weken vrij, heerlijk
Hoi allemaal. Beterschap voor alle zieken! Las op FB dat Lisa van Ichtus ook goed ziek was (geweest) En Debora en kids ook al. Hier heb ik echt geluk, mijn man is nooit ziek, de meiden zo goed als nooit en ik iets vaker maar ook zo goed als nooit ziek. Zou het aan het klimaat liggen? Hier was het het weekend en vandaag heerlijk zonnig en rond de 19 graden Maja,ooh heerlijk zeg 2 weken vrij en geen geren om op het werk en school te komen. Hier ook kids vanaf vrijdag vrij en wij vanaf de 26e tot en met 7 januari, lekker naar Nederland. Gelooft hier iemand van jullie dat de wereld vergaat over een paar dagen?
Oe, is de wereld al vergaan? Nee, ik geloof daar niet in. En als het wel gebeurt dan gebeurt het. Kan je toch niks meer aan doen dan. SM, ik ben ernstig jaloers op je. Wat heerlijk dat het gewoon nog 19 graden is! Kan me best voorstellen dat jullie daardoor minder vaak ziek zijn. Hier begint de ellende toch vaak wel in de winter. Het is hier weer rustig zeg! Druk zeker? Hier wel. Druk met van alles en nog wat. Vandaag is Lune haar laatste schooldag voor de vakantie. Ze heeft alleen vanochtend school, vanmiddag vrij en dan om half zes begint de kerstmaaltijd. Ik neem een pan hete soep mee (in de auto.. handig.. hoe ga ik dat in godsnaam doen?) en breng Timme naar mijn ouders. Die eet daar en blijft ook slapen. Hij gaat er voor het eerst alleen logeren. Best spannend maar komt wel goed. En anders is hij zo weer thuis. Hebben Lune en ik even samen tijd, gezellig. Denk dat we nog even samen in bad gaan als we vanavond terug komen van het kerstdiner. En dan Jeroen morgen nog werken en dan lekker 2 weken vakantie met zijn allen! We zijn uitgenodigd bij vrienden voor oud&nieuw. Hartstikke gezellig maar ik durf het niet zo goed aan.. Lune durft toch niet te slapen daar en Timme zie ik ook niet in slaap vallen.. Er komen meer kinderen dus ook meer kinderen op 1 kamer. Ben dus een beetje bang dat we de hele avond alleen maar met de kids bezig zijn en op zich niet erg als ze nauwelijks slapen maar Lune is 2 dagen later ook jarig en ze is al zo moe de laatste tijd. Hmm, zie ik teveel beren op de weg? Merk dat ik er meer tegenop zie dan zin in heb Denk dat ik liever thuisblijf en gezellig de kindjes eruit haal 's avonds met vuurwerk enzo. vorig jaar was ook gezellig, toen waren mijn ouders hier. Wat gaan jullie doen met oud&nieuw?
Maja toch zou ik me daar geloof ik niet door laten tegenhouden met o en n. Je weet ook niet wat ze thuis doen als er veel vuurwerk afgestoken wordt. Hier idd heel druk gehad en kids die niet helemaal fit zijn maar toch ook niet ziek, echt zo tussenin aan het hangen. Ilse en ik gister kerstdiner, gezellig maar druk beide tegelijk. Gister ook voor controle spatader geweest, hebben op bovenbeen een weggehaald en nu daarnaast een opeens mega opgezet en op kuit ook echt nog niet goed. Hou ook vocht vast en last van jeuk dus nu begin februari wordt kuit weggehaald en dan maart bovenbeen en hopelijk blijft het rechts dan weg en kunnen ze linkerbeen gaan doen. Ilse vandaag laaste middag school en dan lekker even vrij en hopelijk gezellige dagen. Eerste kerstdag schoonouders bij ons, tweede kerstdag als het weer meezit met vrienden naar de efteling en o en n komen er drie stellen vrienden en kids bij ons, lekker druk 8 volwassenen en 6 kids. Huis hier een grote rommel dus ga eens kijken of ik daar iets aan kan doen.
sm wat een heerlijke temperaturen en veel plezier in nederland, hier ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk weer maar niet heus
debora geen idee nog met de verjaardag wat we gaan geven, vind het echt super lastig, misschien toch die we omdat we die met sint niet gedaan hebben. boney wat lekker dat ze nu beter slaapt.
Hoi, hoe is het het hier? Maja, jij kent je kids het beste of ze daar tegen kunnen of niet! Ik zou het wel gewoon doen, als ze echt moe zijn dan zou ik samen met ze naar bed gaan en samen op bed liggen en in slaap vallen, bij mij zijn ze dan zo vertrokken. Alleen ik kan niet goed zonder genoeg slaap, en dan de volgende ochtend weer vroeg op kunnen. In maart gaat schoonzusje trouwen, hartstikke leuk maar ik zie er ook nu al tegen op . Marokkaanse bruiloft met heel veel gasten, 100 kleine kinderen en wordt gevierd in een feestzaal van een hotel. Dat begint s´avonds en dan door tot 3 uur s´ochtends. Kinderen horen er gewoon bij, hier doen ze niet aan kinderen bij de oppas laten (Ik heb trouwens ook niemand) En dan honderd van die kleine, doorgedraaide kinderen in een feestzaal waar ze na een aantal uur alleen nog maar kunnen klieren.... Ik zou het liefst een kamer reserveren in het hotel en daar samen met mijn kids gaan slapen als ze moe zijn. Zo hoef ik verder met niemand rekening te houden en kan ik gewoon naar boven gaan wanneer ik wil (uurtje of twaalf) Maar ik weer dat mijn schoonfamilie mij dan heel raar gaat vinden Er moet natuurlijk doorgefeest worden tot het einde en daarna met de hele meute bij mijn schoonouders thuis gaan slapen. Is mij veels te druk! Ik vind het normaal gesproken al te druk, en met dat huwelijk komen er natuurlijk nog meer mensen daar thuis slapen