Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Hier weer vroeg dag. Lune besloot om 5u te roepen of ze ut bed mocht komen. Gelukkig was een 'nee' voldoende om nog tot half 7 te blijven liggen. Timme was wederom om half 6 wakker omdat hij had gepoept. Gaat nu al bijna een week zo.. Elke ochtend om half 6 een poepluier;)

Gisteren naar het cb geweest met Timme. Hij is goedgekeurd;)
    Lengte: 83,5 cm. Gewicht: 10,3 kilo. Hij was maar 200 gram aangekomen sinds de vorige keer, was wel wat te weinig. Maar hij heeft dus al bijna een week diarree, verlies je natuurlijk ook gewicht.
    Dus was niet heel erg, maar wel in de gaten houden.

Boney, fijn dat het ging met brengen van Tessa en Eva lekker laten slapen. Voor je het weet zit je op 2 slaapjes, kan ze 's ochtends weer haar bedje in als je terug bent van Tessa naar school brengen en 's middags weer na het broodje eten en Tessa weer brengen.

Wat hebben jullie lang meivakantie, Debie en Meiske.. Hier maar een week. Volgens mij elk jaar een week. Bij jullie dus niet? Ben wel benieuwd hoe dat dan zit.

Ik breng Timme zo naar het kdv en Lune naar school en duik daarna zelf mijn bed weer in. Heb nog steeds het idee dat ik voor een jaar moet bijslapen. Wel fijn dus dat dat nu nog even kan, nu Timme nog naar het kdv gaat. Dat is over een poosje niet meer zo. Maar dan ben ik ook vast niet meer zo moe.

Ow, eerst maar weer eens een poepluier verschonen;)

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Lig nog in mijn bed, hoor Kas en Sofie al even tikkertje spelen beneden. Echt nog geen zin om eruit te gaan:)
    Ja raar hè Maja, die verschillende vakanties. Mijn zus werkt in Rotterdam op een school en zij heeft 3 weken vakantie:$ Kijk, dat zou ik met dit weer dus echt niet overleven;)

Vervelend dat jouw kids zo vroeg wakker zijn elke dag. En dan ook gelojk een poepluier op je nuchtere maag;);) fijn dat je zo nog lekker even kan slapen.
    Kas is ook vaak om 6 uur al wakker. Maar hij gaat gelukkig zelf naar beneden, zet de tv of laptop aan en vermaakt zich dan meestal wel.

Ga vandaag denk ik maar eens koekjes bakken met ze. Beetje bezigheidstherapie:D het verven gister was geen succes. 't Was even leuk, maar de een had verf in zijn haar, de ander aan zijn shirt (gaat er niet meer uit) Heb de verf zo in de kliko gemikt. Verven doen ze voortaan maar op school:D

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo, kinderen gedumpt:cool:

Wat heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk dat jouw kinderen al gewoon zelf uit bed gaan Meiske:) Vanaf welke leeftijd zijn ze dat gaan doen?
    En verven heb ik ook opgegeven.. Lune wil wel graag nog een schilderij voor oma maken binnenkort. Vind ik prima, maar ik ga niet met beide kinderen alleen aan het kloten met verf. Dan moet Jeroen erbij zijn, want ik ken Timme en dat betekent dat binnen 5 minuten het hele huis onder de verf zit;)
    Kunnen jouw kids trouwens allemaal een beetje met elkaar overweg? Of zijn er combinaties bij wat helemaal niet klikt? Ik hoorde laatst op een verjaardag een vader met 3 kinderen (meisjes) waarvan de oudste en de jongste elkaar wel konden schieten en de middelste met beide prima overweg kon.
    Ik heb de indruk dat mijn kiddies het best redelijk met elkaar kunnen vinden, hoop dat dat zo blijft als ze ouder worden.

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja lekker kiddies gedumpt! Nu ook echt je bedje weer in!

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ben net weer wakker.. Na 20x snoozen;)

Hoe is het met jou? Alsof je nooit op vakantie bent geweest?:p;)

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Slapen......jaaaaa,wil ik ook!!!Maar staat zo raar op het werk.

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Suus, ik zie het voor me :D

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Maja ooh heerlijk lang geslapen, daar knap je van op.
    Hoewel... als ik s´middags langer als 15 minuten slaap ik echt heel lang nodig heb om wakker te worden en ook een rot humeur heb.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja over vakantie gesproken.
    Ik heb net de volgende vakantie geboekt 25 juni gaan we een week naar Murcia (op 6 uur rijden) naar een vakantiehuisje met privé zwembad :)
    Kost ook geen drol, tenminste als alles goed gaat want heb de waardebon via marktplaats overgenomen ;)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Oei, lekker SM! Jullie leven echt van vakantie naar vakantie he? Heerlijk:) Ik heb wel zin om een week of 2 in een huisje aan zee te zitten, ergens waar het lekker warm is. Zuid Frankrijk of Italie, lijkt me wel wat. We gaan alleen niet op vakantie dit jaar dus ik hou ook maar direct op te dromen;)

Ik breng Lune zo naar school en ga daarna direct even boodschappen halen met Timme. Daarna gaat hij maar weer even slapen want hij was weer om half 6 wakker (poepluier) en is nu al erg chaggie. Er komt ook een vriendje mee te spelen met Lune vandaag en dan slaapt Timme niet, dus dan maar zo.
    Echt zielig, hij heeft helemaal kapotte billetjes van al die dunne poep. Maar heeft verder geen last, eet ook best prima. Zouden het toch tandjes/kiezen kunnen zijn? Ik kan me niet herinneren dat Lune zo lang last van poepritus heeft gehad als ze tanden kreeg..

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Lekker SM. Groot gelijk heb je.

Maja, zou best van z'n tandjes kunnen komen. Daar krijgen ze ook kapotte billen van. Lekker dik insmeren met vet, dan kan de poep niet bij z'n huidje.

Hier weer een goede nacht gehad na 3 slechte. Ze heeft geslapen van 23-kwart voor 4! Heerlijk. Daarna weer geslapen tot kwart voor 7. 7u gaat m'n wekker, dus prima! Van mij mag dit wel een ritme worden.

Hier nog een foto. Van gisteren. Het word echt zo'n lekker dikkerd. Haar onderkin, billen en vooral haar bovenbenen zit een lekker vet laagje op. Ga morgen even wegen bij het CB. Ben erg benieuwd.

Bekijk bijlage 244102

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dus kunnen wel tandjes zijn he Bones? Ik denk het ook wel hoor, ht is echt van die zure stink/plakpoep. Smeer steeds een dikke laag sudo op zijn billen, dan blijft idd de poep niet zo plakken. Maar hij wordt dus 's ochtends heel vroeg wakker van een poepluier, ik ben bang dat hij er dan al een poosje in ligt, heb geen idee hoe laat hij poept.

Fijn dat de nacht deze keer goed ging! Dat volhouden Eva:)
    En wat een heerlijk meisje zeg, mooierd:)

Er is een vriendje te spelen uit Lune haar klas. Jemig, wat is zo'n jochie dan ook druk. Rennen, vliegen, 'piew piew piew' door het huis, piraatje spelen, willen voetballen, hele tijd bij Timme: 'Timme, pak me dan!!' *zucht*;)
    Lune baalt, hij wil namelijk niet met poppen spelen of vadertje en moedertje doen:D Ze zijn nu buiten, vermaken zich aardig als ze hun gang een beetje kunnen gaan. Heb net nog koekjes met ze gebakken en versierd, dat vinden gelukkig zowel jongetjes als meisjes leuk..
    Hij wordt over een half uur ofzo opgehaald. En dan komt Jeroen lekker een uurtje eerder naar huis:)
    Ik ben chagrijnig joh, niet leuk meer. Moet ongesteld worden. Dan vind ik niemand leuk.

13. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen:)

Heerlijk Sm, de volgende vakantie alweer geboekt!

Wauw, wat een mooi meisje is Eva zeg! Prachtig!

En Maja, vanochtend weer een poepluier om half 6? Kan heel goed van tandjes zijn hoor. Wel te hopen dat het snel over is, want kapotte billetjes is zo zielig!
    Je verhaal van het spelen met vriendjes is zo herkenbaar. Hier mogen ze gewoon niet met bepaalde kinderen spelen (iig niet hier in huis), omdat dat gewoon niet klikt. Altijd onenigheid. Dan wil de een buiten spelen en de ander binnen en dan beginnen de problemen...
    Over je vraagje vanaf welke leeftijd ze alleen naar beneden gingen 's ochtends: geen idee meer;) Sofie gaat iig niet alleen naar beneden. Maar meestal is Kas al beneden en gaat ze dus dan wel. Anders blijft ze in haar bed liggen. Weet wel dat Stijn toen hij 6 was wel al alleen naar beneden ging. Is wel heerlijk hoor, nu kunnen we op zondag gewoon samen blijven liggen. De kinderen maken zelf wat te eten (Sofie wordt dan geholpen) en vermaken is meestal wel.

Heerlijk zeg, alle kids zijn weer naar school. Was ik wel aan toe:) Even geen gemama aan mijn hoofd.
    Gisteren heeft Sofie de oude skeelers van Eva aan gedaan en is zelf gaan skeeleren. 't Is natuurlijk nog in de beginfase, maar het ging al best goed. Ze straalde helemaal:) Dan kunnen we de ijsschuifjes ook verkopen, want als je kan skeeleren, dan kun je ook op gewone schaatsen schaatsen.
    't Is hier trouwens baggerweer. Maar volgens mij regent het in het hele land;) Ik wil nu wel eens de zon hoor.

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo, ik heb net ontslag genomen:)
    Vanochtend eerst gesprek met de bedrijfsarts gehad, was een prima gesprek. Heb daar toch maar verteld dat ik eigenlijk al een keuze had gemaakt. Daarna nog even mijn teamleider opgezocht en het haar ook verteld. Ook prima gesprek gehad. Daarna nog even mijn collega's gezien, was wel weer even gezellig. Ga hun wel missen hoor. Ze waren een beetje geschrokken van het nieuws maar zagen het ook wel weer aankomen.
    En nu heb ik hoofdpijn:) Over een uurtje Lune van school halen en daarna Timme van het kdv. Heb wel even zin om mijn kindjes te knuffelen.
    Morgen gaan Jeroen en ik een nachtje naar Nijmegen. Zin in.

Meiske, echt fijn dat je kinderen inmiddels al zo groot zijn dat ze zich kunnen redden beneden. Uitslapen rules!:D
    En ook fijn voor jou dat ze weer lekker naar school gaan. Is je daginvulling ook heel anders geworden nu alle kinderen naar school gaan?
    Ik zag de foto van Sofie op fb, super stoer dat ze al durft te rolschaatsen!

Ik heb zo ontzettend, gruwelijk geen zin om te koken vandaag.. We eten dus tosti's:cool: Voordat we gaan eten geef ik de kindjes paprika, vinden ze heerlijk. Vaak als ik aan het koken ben snij ik een paprika in reepjes, dan komen ze steeds een reepje ophalen. Krijgen ze toch nog wat groente binnen, want verder eten ze uiteraard bijna geen groentes;) ('vind ik vies!').

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi hoi!
    Wat knap maja, moeilijke keuze hoor... Maar je moet echt aan jezelf denken!

Ik werk nu 2 tot 3 weekenden in de maand en nog ben ik doodop. 1,5 jaar elke nacht 6 x wakker worden is echt teveel voor m'n lichaam. Ben heel blij met deze keuze; toch wat inkomen maar niet zoveel uren werken per week en dat gehaast met de kinderen.
    Fnn gaat deze week nog halve dagen en dan volgende week weer hele dagen naar school. wel fijn want Nore die slaapt normaal rond de tijd dat ik nu Finn moet halen wat echt niet handig is.

Nore is ech een eigengereid meisje, lach me soms rot om d'r maar soms weet ze iets te goed wat ze wil ;) ze kletst lekker en wil alles zelf doen, of finn nadoen. ze kan zelf haar jas aan doen enzo super grappig zo'n klein meisje!

Oh ja meiske, jij hebt echt het hele huis voor jezelf overdag! pfoe volgens mij kan ik dan pas m'n huishouden een keer goed gaan doen haha superknap dat ze kan skeeleren! dat wordt echt schaatsen van de winter!

sm, net terug van kamperen? Leuk!

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nogal logisch dat je doodop bent debora. Die nachten moet je niet onderschatten, is gewoon chronisch slaapgebrek en daar word je niet vrolijk van.
    Ik ben er inmiddels ook wel over uit dat ik komende jaren een beetje redelijk wil doorkomen voordat ik mijn carriere op ga bouwen. Geeft wel rust, dat idee.

Jeroen en ik gaan straks lekker naar nijmegen. Wel jammer dat ik vandaag en morgen mijn 2 heftigste dagen heb qua ongesteldheid, wat een timing;)
    Maar goed, heb er wel heel veel zin in:) Lekker relaxen, even geen mama zijn, heerlijk heerlijker heerlijkst:)

Ik ga een wekker kopen voor Lune, een digitale. Plak ik de minuten af en dan mag ze pas uit bed als de wekker op 7 (uur) staat. Ze begint de laatst tijd tussen 5 en 6 te roepen of ze eruit mag. Maf kind. Gevolg: hele dag moe. Lijkt mij niet de bedoeling voor een schoolgaande kleuter. Wat vinden jullie, 7u is toch een prima tijd? Ga ook zeggen dat als ze eerder wakker is ze zachtjes op haar kamer mag spelen, boekje lezen etc.

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Maja, veel plezier in Nijmegen. Wel balen dat je net ongesteld bent ;) En van die wekker is een goed idee. Je kan ook een tijdklok op een lamp zetten. Dat ze niet eerder uit haar kamer mag dan dat de lamp aan is. Ik vind 7u een prima tijd. Alles voor 7u vind ik nog nacht.

Debora, echt, heb diep respect voor je met zulke nachten. Echt waar. Wel fijn dat je nog steeds BV geeft. Hoef je zelf ook je bed niet uit. Hoe is het nu met nore haar voedingspatroon?
    En lekker dat Finn dan hele dagen gaat. Scheelt een hoop gesjouw met nore.

Hier gaat het prima. Ben gisteren wezen wegen op het inloopspreekuur. Ze krijgt echt al van die lekker babyvetjes en was dus erg benieuwd. Dat ze het goed doet op m'n melk had ik zelf ook al wel in de gaten. Bij haar geboorte was ze 3400 en nu, nog geen 4 weken later, 4640! De afgelopen 3 weken gewoon 400 gr per week aangekomen. Dat is wel ff anders als bij Tessa. Daar was ik zo onzeker en die groeide ook een stuk minder hard. Ik had ook minder voeding bij Tessa. Wel genoeg voor haar, maar nu heb ik in overvloed zelfs.
    Bij Eva is het echte hele kleine babyachtige er al af. Ze is niet meer zo breekbaar klein.
    En ook lacht ze al! Zooooooo schattig.
    Ik zit nu alleen met een dikke koortslip en dus moet ik zooooo opletten dat ik haar niet ga kussen en knuffelen. Lastig. Maar dat is als het goed is maar een paar dagen.

18. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    7 uur lijkt me zeker een mooie tijd. Finn komt tegenwoordig om 6 uur al wakker en komt dan naar ons.

veel plezier in Nijmegen

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En Sofie op de skeelers! Goed man. Dat zie ik Tessa echt nog niet doen. Als ik zie wat een houten klaas dat was op de schaatsen.

En nog over de baan van maja. Je hebt gewoon een goed besluit genomen. Zeker als je nu al zegt dat het je rust geeft dat je voorlopig eerst alles zelf op orde wil hebben. Denk niet geheel onbelangrijk nu met jou situatie. Heb je inmiddels al wat uitslagen binnen? Ik geloof dat ik dat gemist heb? Je moest toch voor een echo?

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Tessa kwam vannacht ook bij ons. Ze kwam huilend binnen omdat ze haar knuffel kwijt was. Die lag tussen de rand van haar bed. Logisch dat je dan verdrietig bent. Maar ze bleef maar huilen en was echt niet van plan om in haar eigen bed te blijven. En bij mij in bed kan niet, omdat ik eva moet voeden. Dus kroop ze bij Peter onder de dekens. Gelukkig viel ze wel snel in slaap.
    Maar is was dus weer veel wakker. Om half 1 Eva, half 3 Tessa, half 4 Eva en om 6u Eva ;)

Deel Deze Pagina