Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Meiske, ooh wat leuk dat je weer vlindertjes hebt! :) Super meid! En wat rot dat het niet opschiet met een nieuwe woning. Lijkt me erg moeilijk om dan nog zo´n lange tijd in hetzelfde huis te moeten wonen.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haaiii!

Idd maar weer eens tijd voor een updeetje:)

Meiske is vulieehieefd! Whoeiii:D Leuk meid, ben blij voor je. Fijn dat het goed met je gaat. Is R. ook enigzins jaloers of niet..?;)

Wat een stoer idee SM, een pleegkindje voor de zomer. Maar volgende zomer wordt hem denk ik ook niet, dan heb je vast een baby;)
    Lekker, weekje Ardeche!! Heb ook zin in vakantie.

Kikkert, spannend permanente make up.. Lijkt me best eng. Maar het resultaat is vaak heel mooi!

Mom, die 'onrust' herken ik wel. Maar heb dan vooral onrust in mijn hoofd en vlucht daar voor ofzo. Merk het nu ook met het onderzoek wat ik moet afronden en op papier moet zetten, dan kan ik niet goed stilzitten en verzin van alles om te doen behalve achter de laptop gaan zitten om het rapport te typen:)

Debie, wat leuk een katje! Hoewel, ik vind katten niet tof maar snap wel volledig dat jullie het super vinden:) De kinderen zullen het ook wel prachtig vinden.

Wij hebben ook gezinsuitbreiding zoals jullie vast op fb voorbij hebben zien komen. Een hondje:)
    Charly was afgewezen door mensen die hem zouden kopen maar twee dagenvoordat ze hem zouden ophalen bedachten dat ze hem toch wat te donker van kleur vonden:(
    De fokker had dat op haar website gebeld en ik zag dat en heb direct gebeld. We konden dezelfde dag nog op visite en van beide kanten was het goed, dus konden we drie dagen later Charly ophalen:) We hebben echt geluk gehad, normaal gesproken kom je op een wachtlijst voor een pup en wij zouden waarschijnlijk op de wachtlijst komen voor een pup in het nieuwe jaar. Maar ik was de eerste die belde:D
    Het is echt een schatje, maar poeh.. Hard werken! En ook met de kinderen samen. Steeds een balans vinden in wanneer de hond aaien en wanneer met rust laten. Met name Lune vindt dat zij steeds mag bepalen wanneer ze de hond wil aaien, mee spelen en naar hem toe mag lopen wanneer hij slaapt etc. Erg lastig. Dus we zijn behoorlijk streng, want heb geen zin in een chagrijnige of angstige hond richting de kinderen.
    Jammer dat een pup nog niet zover kan en mag lopen. We zijn elk weekend in het park/bos als het lekker weer is en dan willen we Charly natuurlijk meenemen.. Dus we hebben een bod gedaan op een bolderkar en halen die vanavond ws op:D Ben benieuwd of hij erin durft, het is nog best een mietje namelijk..

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Kikkert spannend permanente makeup. Is het wat je hoopte?

Sm fijne vakantie

Meiske, fijn vlinders, lekker van genieten en dan hopen dat de scheiding snel rond is.

Meiske, leuk een hondje. Wij een kat, heb altijd beetje hekel aan die beesten gehad maar rest van het gezin wilde zo graag dat ik overstag ben gegaan en inmiddels verliefd op ben, haha. Hondje had ik leuk gevonden maar zie t werk nog ff niet zitten met drie kids, wie weet ooit.
    Hier gaat het lekker, Ilse doet het goed op school, vind judo en zwemmen leuk en gaat steeds meer alleen buiten spelen, wat ik dan weer heel moeilijk vind om los te laten.
    Esmee zou dolgraag naar school willen en het liefst ook alleen naar buiten. Verder een heerlijke meid die goed zichzelf bezig kan houden.
    Niels is een dondersteen, bijna twee en heeft een woord, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Maar wel een lekker ondernemend mannetje.
    Verder hier idd een poesje, minous en een vogeltje fladder, echt huisje boompje beestje nu J
    nu nog een beetje zomer en het plaatje is compleet.

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    lees net even terug, heb meiske geschreven bij leuk een hondje, moet natuurlijk maja zijn ;), meiske had al vlinders ;)

5. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Leuk al die updates, geen reageer-tijd eigenlijk.

SM dat bericht van Foodstep komt van mij, ik ben zijlings betrokken.

Ff vermelden dat ik vandaag Ichtus en dochter Anna heb bezocht, samen met Suzanne. Erg leuk!! Suzanne was alleen een enorme beenklever -zucht-. Enne.. de fietsveer (pondje) deed het niet, dusse.. toen maar via de brug een end verder op, nou ik heb mijn portie bewegen behoorlijk gehad vandaag! Maar mooi gebied en lekker weer maken een hoop goed. Oh en natuurlijk de koffie bij Ichtus ;).

6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    HallO o oO O o O
    Hoe is het hier?

Wij zijn weer terug van een weekje kamperen in Zuid Frankrijk.
    Het was heel leuk, heel weinig gedaan alleen maar geluierd op de camping en bij het zwembad. Hahaha een aantal jaar geleden zouden wij dat echt nooit doen, dan wilden we nog vanalles zien en doen....... :) Kinderen hebben het super gehad, lekker vrijheid op de camping, hele dag buiten, buurkindjes, zwemparadijs en de minidisco en show.

7. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Heerlijk sm lekker weekje niets is soms ook wel eens zalig

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    zalig sm en herken het zo, nu is een camping met animatie en leuke dingen voor de kids een must geworden, hihi

Hier druk bezig voor de verjaardag van niels, wordt gewoonweg alweer twee, wat gaat het snel. Stond vorige week bij de h&m om tot de conclusie te komen dat de babyafdeling toch echt niet meer kon, snif, echt afgesloten nu......

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    @Debie ja vanaf 2 is het echt geen baby meer he. Hoewel ik mijn meiden wel nog tot ruim 3 jaar gewoon baby (als koosnaampje noemde):p Toch maar mee gestopt toen Nora een aantal maanden geleden zei dat ze geen baby heet maar gewoon Nora :$:D.
    Hoe is het met jullie? De meiden en tussen man en jou¿?

Ik heb net alle inlineskate spullen gekocht, skates, helm,bescherming en dat x 2. Volgende week vrijdag is de laatste schooldag en dan gaan ze als het goed is 3 weken lang iedere ochtend naar een skatekamp :cool:

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha grappig skatekamp, maar jullie hebben dan ook heeeeeel lang vakantie.
    Arme nora, baby, hihi

Hier gaat alles goed, Niels start vanaf morgen bij een nieuw kinderdagverblijf, hier zit esmee al, is vanaf twee jaar, ben er wel blij mee, oude is toch stuk minder. esmee zou dolgraag nnaar school willen en boos dat ze nog niet mag. ilse is een heerlijke wildebras, lief maar hebben er onze handen vol aan. Tussen manlief en mij gaat het goed, klinkt gek maar geloof inmiddels een beetje dat hele gezeik ons alleen maar beter heeft gedaan, heeft even geduurd maar gaat goed.

Hoe is t met de rest hier????

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi!

Ook maar even een updeetje:)

Hier gaat alles wel prima eigenlijk. Bezig met de laatste weken voor de vakantie van de kids. Gisteren kabouterpad met Lune haar klas (heeft Jeroen meegedaan), vandaag 'schoolreisje' met psz van Timme (kinderboerderij en picknick) en ga ik mee. Verder speelgoed schoonmaken van de klas, juffendag, verkleed, geld mee voor de stagiaires, een of ander ding invullen voor de juf, oudergesprekjes etc. Ik ben blij als het straks vakantie is, haha!

Verder druk hier met de pup erbij. Hartstikke leuk hoor maar nog steeds pittig. Met name de combi met de kids. Lune snapt inmiddels heel goed dat ze hem met rust moet laten. Timme snapt dat niet en ik ben de hele dag bezig met politieagentje spelen.. Om heel eerlijk te zijn valt het me best tegen. Niet de hond hoor, maar de combi met de kids. Wachten tot Timme naar school was geweest was misschien toch handiger geweest.. Aan de andere kant, nu ben ik nog thuis en heb ik alle tijd, straks misschien niet meer. En als Timme naar school gaat als hij volgend jaar 4 wordt, dan is de hond al anderhalf en zo goed als opgevoed, ook fijn.
    Dus ik hou op te zeuren:D Het is echt een leuk beestje en super om mee bezig te zijn. Gisteren weer naar puppycursus geweest, een groot feest:D

Met de kinderen gaat het eigenlijk ook prima. Lune gaat gewoon naar groep 2 na de zomervakantie en Timme doet het ook super op de psz. Hij is een van de jongsten maar de juf zegt dat hij alles zo goed meedoet en met bijna alles voorloopt op de andere kinderen. Ach, ik kan daar nooit zoveel mee. Lune loopt met veel dingen achter en heeft af en toe ineens een enorme inhaalslag. Mij zegt dat dus nooit zoveel. Ze vinden het allebei hartstikke leuk op school en dat vind ik het allerbelangrijkste. Ik heb namelijk ook meegemaakt dat Lune het niet leuk vond op school en dat is echt vreselijk. Eigenlijk word je als ouder gewoon het meest gelukkig van een gelukkig kind. Toch?:)

Met jeroen en mij gaat het ook goed. We hebben nu even iets minder tijd voor elkaar doordat ik 's avonds veel met de hond bezig ben en jeroen aan het studeren. Hij zit er trouwens over na te denken om voor zichzelf te beginnen. Ik ben benieuwd.

Met mij gaat het ook goed. Nog steeds bezig met het onderzoek. Hoop dat het eind vd zomer allemaal klaar is en ik ook weet of ik kan solliciteren.
    Ik was gestopt met suiker eten en voelde me daar heel goed bij. Wel lastig icm veel allergieen en tussendoortjes (mag geen noten, veel soorten fruit etc ook niet en granen reageer ik ook niet echt lekker op). Op een gegeven moment was ik er een beetje flauw van en moest ongesteld worden dus ben weer suikers gaan eten en voel me de laatste tijd dus ook weer heel moe en niet lekker.
    Sinds vandaag weer streng!!

Nou, dat was het. Dan ga ik nu Timme zijn luier verschonen.. De eerste dag van de zomervakantie gaat Timme zijn luier uit. Dat weet hij ook en vindt dat prima. Ben heel benieuwd hoe dat gaat..

12. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    zooo nog steeds actief hiero :)
    ik was mijn ww een beetje erg kwijt, zolang ben ik hier dus al niet geweest...
    maarja, druk....druk....druk... dat zal iedereen hier wel bekend voorkomen. Het gaat hier goed. Beide kids zitten goed in hun vel en papa en mama ook.

13. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hoi !
    NiekyN dat is lang geleden, alles goed?

Maja,Ooh mooie update klinkt goed allemaal.
    Zie je hondje niet heel vaak voorbij komen op FB maar wat ik er van zie lijkt het echt een schatje!
    Lune lekker naar groep 2 na de vakantie, goed hoor!

Hier gaat alles wel goed. Meiden hebben sinds afgelopen vrijdag vakantie. Ik vind het tot nu toe wel heel relaxed dat we niet naar school hoeven te rennen, heen,terug, heen, terug. Lekker veel tijd s´ochtends, thuis wat rondhangen, dan boodschapje hier of daar beetje park of strand en dan ga ik s´middags om 16:00 werken en is mijn man thuis om ze de rest van de avond te entertainen. Is goed te merken dat ze groter zijn, vorig jaar was het nog helemaal niet relaxed :)

S. gaat na de vakantie naar de 3e en laatste kleuterklas.
    Kan ook niet anders hoor, iedereen gaat over, in de kleuterklassen doen ze niet aan doubleren. Volgens haar juf loopt ze op dit moment ruim 1 jaar voor op de rest van de klas qua schrijf en lees niveau. Verder geen probleem want ze gaat met veel plezier en verveelt zich niet. Thuis doet ze ook niks anders als collages knippen en plakken. Ze fabriceerd ook haar eigen boeken. Verzint en schrijft `boeken` van 4 of 5 bladzijdes in prachtige zinnen (wel met stijl en spelfouten natuurlijk;) ) maar echt heel leuk :)
    Kleine zus is met hetzelfde enthousiasme geinteresseerd in letters,tekenen en plakken. Ze heeft zichzelf ook alle letters en klanken aangeleerd en kan inmiddels ook lezen en schrijven.
    N. is voor de rest echt een wervelwind. Kan niet stil zitten en heeft ook echt een pittig karakter.;)

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Bah klinkt wel opschepperig ;) hahaha wilde eigenlijk nog meer updaten maar heb nu geen tijd meer.

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sm wat een opschepper ben je toch ;)))
    Nee hoor, heerlijk toch dat het goed gaat, ze het naar hun zin hebben en lekker meekomen, mag je best trots op zijn hoor. Vakantie, kan er echt aan de ene kant heel erg naar uitkijken, geen geren en gevlieg maar aan de andere kant (niels hangt nog erg veel aan me)

Maja lijkt me idd zo druk met een pup maar wel errug leuk. Wie weet over een paar jaar. Fijn dat het allemaal lekker gaat.

Hier nog drie weken werken en dan vakantie, zijn altijd een beetje tropen weken. Verder doen kids het goed en gaat het goed. Alleen weer een mega mot geweest met troela. Sta echt niet voor mezelf in als ik haar tegenkom, maar vreet echt energie van me terwijl ik er geen tijd aan besteed, negeer maar blijft spoken door mijn hoofd. Toe aan vakantie geloof ik.

16. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    OMG Debie, is Troela nog steeds in beeld? Dat kan toch niet?
    Dacht dat het een tijd rustig was geweest¿

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sm na een toevallige ontmoeting waarbij ik netjes hoi heb gezegt kwam er weer wat. Ze geeft aan nooit rust te kunnen vinden, bij man en kind te blijven maar altijd een zwak te blijven houden. Heb gesproken en dat werd knallende ruzie, manlief nu hele onbeschofte pijnlijke mail gestuurd en ik inmiddels mezelf verlaagt en gezegd nog een keer en stuur al je fb vrienden een mail en je kinderen ook. :). Dit is nu zondag geweest dat ik het gezegt heb en tot nu toe doodsestilte. :D Maar geef toe wel heel kinderachtig

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ooh had niet gezien dat je al geantwoord had.
    Pfffff die is echt gek!
    Wahahaha misschien is het soms nodig om kinderachtig te zijn! Wie weet helpt het-

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Tsja Debie, als zij zich zo ontzettend debiel blijft opstellen en er niks van geleerd heeft dan zou ik me ook verlagen tot haar niveau. Blijkbaar is dat de enige taal die ze snapt. Ik hoop voor je dat het nu klaar is. Gestoord mens hoor.

SM, ik zou ook opscheppen als ik jou was:D Fijn toch dat de meiden het zo super doen. Trots op zijn!

Lune heeft morgen nog 1 dag school en Timme morgenvroeg nog psz. Oooh my god, ik zie er zooo tegenop he, die vakantieperiode. Dat wil ik helemaal niet maar Timme zit in zo'n ongelofelijk lastige fase dat ik de dagen soms echt niet door kom. Hij is ongelofelijk driftig en luistert gewoon niet.
    Hij smijt met deuren, schopt de hond, gooit met alles, pest Lune, krijst om niks en jankt om alles. Echt, ik zit met mijn handen in het haar.. Ik gooi al mijn pedagogische kwaliteiten in de strijd (voor zover ik die heb..) maar het lukt me gewoon niet. Ik ben halverwege de dag al kapot en sta op het punt van janken.
    Ik snap ook niet waar dit ineens vandaan komt. Het enige wat ik kan bedenken is de komst van de hond (nu ruim 5 weken geleden, dat zou inmiddels toch gewend moeten zijn?) en een combi met ineens een hele heftige peuterpubertijd. Hij wil ook ineens groot zijn, roept elk half uur 'ik ben al groot he mama?' of 'als ik groterder ben mag ik ook naar school/op voetbal/op zwemles' etc.
    Pfff ik weet het niet maar de vlag gaat hier uit op de dag dat hij 4 wordt en naar school mag..

20. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Maja ik weet helemaal hoe je je voelt,hier midden in de eerste week vakantie is het erg als ik zeg dat ik blij Ben als ie om is.
    Bryan heeft de regelmaat van school hard nodig dus nu al helemaal de weg kwijt en evi tja ben bijna 2 ......... die is vervroegd aan het peuterpuberen pffffff
    Op maandag gaat ze nu naar kdv dan heeft bryan mama tijd en als vakantie om is ikke tijd hahaha (als ik vrij heb dan)

Deel Deze Pagina