Februari mama's 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske74, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Maja... Hodgkin is niet te zien in hét bloed.. Leukemie werk, maar het hematoligisch bloed onderzoek laat ze over aan de internist. Dat de huisarts met deze termen kwam komt omdat ik zelf aangaf dat ik had gelezen over hodgkin. Toen bevestigde ze datt zij hier ook aan dacht en kwam ook leukemie aan bod... Hodgkin is moeilijk te ontdekken. Alleen via één biopt is het te zien. Lastig..vooralsnog ben ik gezond..tot het tegendeel is bewezen..

2. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het knap dat je positief blijft Ichtus!

Hier een moederdag om nooit te vergeten: om 6.45 ging de wekker, want op het programma stond een dagje naar de Landmachtdagen. Dus geen ontbijtje op bed. Maar wel 2 zelfgemaakte cadeautjes van Sofie en Kas (de rest was logeren;))
    Kas vond het geweldig op de kazerne in Oirschot. Keek zijn ogen uit. Voor Sofie was het vooral veel lopen en wilde dus gedragen worden. Gelukkig weegt ze nog maar 15 kilo, maar ook dat wordt op den duur zwaar. En ik, ik ben gesloopt. Van een hele dag slenteren word ik niet blij. En na 10 tanks en 100 militairen heb ik het ook wel gezien. Wel lekker bij de Mac gegeten op de terugweg.
    De logeerpartijtjes zijn ook weer ten einde. Kas en Sofie gaan zo al naar bed, Eva en Stijn volgen niet veel later. Dan kan ik lekker gaan bankhangen:)

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ah, vandaar dat er al met 'termen' geroepen is Ichy. Hopelijk een storm in een glas water.

Meiske, wat heb je jezelf aangedaan met zo'n hele dag:D Maar hartstikke leuk voor de kinderen natuurlijk:) Lekker de kindjes op bed en relaxen!

Hier ook een leuke dag gehad. Uitgeslapen, kinderen hebben kadootjes gegeven en vanmiddag zijn we naar een strand hier redelijk in de buurt geweest. Lekker uitgewaaid en de kindjes hebben zich goed vermaakt in die grote zandbak:) Op de terugweg toch nog even een bliksembezoek aan mijn schoonouders gebracht, op de weg naar huis langs de italiaan voor een bak lasagne en broodjes en die zijn net op. Kids zo in bad, naar bed en wij de beentjes omhoog!
    Geslaagde moederdag dus:)

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

klinkt leuk maja en meiske. Alleen dat gesjouw met Sofie wat minder. Het is echt al maanden geleden, maar ik zou denk ik de buggy meenemen met zulke dagen. Tessa zou daar wel in gaan.

Tessa is weer op school. Vanmiddag komt de juf op kraam bezoek. Ze heeft er helemaal zin in.

Verder zit ik met iets. Ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet.
    Tessa had op de psz een meisje in de klas. Die is een paar dagen jonger als Tessa en dus gingen ze tegelijk naar school. Zitten nu ook bij elkaar in de klas. Tessa had het verder nooit echt over dat meisje. Huilt snel, vind niet zo veel dingen leuk.
    Sinds ze op school zit heeft Tessa het vaker over haar en ze spelen dus ook wel eens bij elkaar. Tessa vind haar leuk dus prima. Maar het gaat me (ons eigenlijk) om de ouders. En dan met name de vader. Hij is huisvader, mama werkt 4 lange dagen. Dus haar zien we niet zoveel. Ze is vorige week met haar dochter hier op kraambezoek geweest.
    Maar het zijn gewoon hele aparte mensen. Bijna vreemd zou ik zeggen. Kan ook niet goed zeggen op welke manier dan of zo.
    Eigenlijk kennen we elkaar dus nauwelijks, maar voor hun en dan met name de papa lijkt het alsof we goede vrienden zijn. Hij dringt zich zeg maar aan ons op zonder dat hij het zelf doorheeft. Elke keer als ik hem zie, en dat is dus soms 4x per dag, vragen of hij nog wat voor me kan doen. Of hij Tessa moet komen halen of thuis moet brengen.
    Vanmorgen om kwart voor 8 belde hij zelfs! Of hij tessa moest komen ophalen, want hij wist eigenlijk niet meer of we nou vrijdag wat af hadden gesproken...
    Hij is idd Tessa een paar keer hier thuis komen halen en heeft ze ook wel eens thuis gebracht. Maar dat is meer omdat Tessa dat zo leuk vind omdat hij een bakfiets heeft.
    Peter en ik hadden afzonderlijk van elkaar al een tijdje dat zelfde gevoel. Heb steeds het gevoel op m'n hoede te moeten zijn. Ook met wat ik tegen hem zeg.
    Probeer nu maar steeds te denken dat het allemaal onzin is en dat die mensen gewoon een vriendschap zoeken omdat ze misschien weinig mensen/kennisen om zich heen hebben.
    Maar wij zitten daar dus niet op te wachten, mocht dat zo zijn. Het zijn gewoon hele bijzondere mensen waar ik mezelf niet gezellig mee zie doen op zondagmiddag
    Maar goed, ik probeer zo veel mogelijk afstand te houden, maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ze zitten de komende jaren nog bij elkaar in de klas dus negeren is ook geen optie.
    Misschien eens peilen bij de juf vanmiddag?

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lastig Boney. Je bent of te vriendelijk en zit eraan vast of je moet al eerlijk zijn en daarvan weet je de uitwerking niet.. Kwets je hem dan, of wordt hij boos..? Je weet het niet. En je zit er wel nog heel veel jaartjes aan vast, dus het moet allemaal wel een beetje subtiel aangepakt worden.
    Ik zou denk ik zoveel mogelijk de boot afhouden. Ik zou hem dan ook Tessa niet meer laten brengen of halen. In elk geval voor een bepaalde periode niet. Je kan uiteraard gewoon vriendelijk blijven maar hem toch zoveel mogelijk negeren verder.
    En de andere optie is toch in gesprek en vertellen dat je merkt dat ze contact zoeken en jullie daar geen behoefte aan hebben.
    Echt vervelend zulke situaties.
    Wij hadden het met onze vorige buren, waarbij hun kinderen een half jaar jonger zijn dan onze kinderen. De burvrouw wou ook graag vriendinnen zijn maar ik zag dat helemaal niet zitten en her buurmeisje was een vreselijk kind, werd totaal niet opgevoed. Toen ik net bevallen was van Timme wilde ze steeds langskomen en belde ze om de dag. Terwijl we een uitnodiging voor het kraamfeest bij het kaartje in hadden gedaan en ik haar na 2 dagen na de bevalling al had duidelijk gemaakt dat niemand kon langskomen voor het kraamfeest, zelfs mijn oma's en vriendinnen kwamen niet langs, hoe vervelend ik het ook vond, we wilden 1 lijn trekken. Smste ze de volgende dag of ze even langs konden komen en 's avonds stond ze op de stoep:$ Jeroen heeft haar er niet in gelaten. Vanaf dat moment heb ik nergens meer op gereageerd, ze had zo'n bord voor haar kop. Uiteindelijk begreep ze de hint en was ze beledigd.
    Waar ik nu bang voor ben is dat het buurmeisje na de zomervakantie bij Lune op school komt:) En Lune vind haar ongetwijfeld nog steeds leuk. Dat betekent dat ze ws ook samen willen spelen en dan gaan we weer.. Dan komen we in dezelfde situatie als waar jij nu in zit:D
    Hou me dus op de hoogte, kan ik nog wat van leren hoop ik:D

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ichtus sterkte meid. hopelijk valt het na de onderzoeken mee. knuf

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Timme lag vanochtend nog even in ons bed, was ik een beetje in zijn haar aan het friemelen, voel ik ineens wat zitten. Dus ik tussen zijn haren kijken, zat er een teek.. Gatver!! Ik direct naat beneden met hem, Jeroen was nog thuis. Jeroen heeft Timme vast gehouden en ik heb de teek eruit getrokken. Heb dat vroeger wel eens bij de hond gedaan, dus weet hoe het moet. Vies joh! Heb de teek nog even goed bekeken en de pootjes zaten er nog aan gelukkig. Zag de pootjes nog helemaal bewegen. Oh bah, ik vind teken zooooo vies he, word er echt misselijk van. Ik heb nu overal jeuk:) Heb Timme verder ook nog even onderzocht maar kon zo niks vinden. Vanavond gaan de kinderen in bad, dan gaan ze eerst even door de inspectie of ze toch niet nog meer teken hebben. Snap ook niet waar het beest vandaan komt, we zijn niet in het bos geweest. Misschien wel gewoon uit de tuin, we hebben hier ook bomen natuurlijk.
    Nou, dat was mijn tekenverhaal van een halve pagina:D

Ik ga zo Timme naar het kdv brengen en Lune naar school, daarna ga ik naar de huisarts en ik denk dat ik weer bloed moet laten prikken dus dat ook direct maar doen.
    Vandaag moet Lune naar school en de rest van de week is ze vrij. Morgenvroeg komt het nieuwe oppasmeisje even theedrinken, kan ze Lune en Timme ook weer even zien (ze is stagiaire geweest op het kdv). Morgenmiddag komt een vriendinnetje spelen, misschien zelfs twee vriendinnetjes. De mama's komen ook mee en hun andere, jongere kids denk ik ook dus wordt een gezellige boel. Zal zo ook nog even langs de winkel voor wat koekjes enzo.

Oja, ik heb gisteren Lune haar nieuwe bed in elkaar gezet. Ze is er helemaal blij mee:) Zal even kijken of ik straks nog een fotootje kan showen.

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Hè bah, een teek! Ik haat die beesten. Hou je de plek goed in de gaten? Zodra het rood gaat worden gelijk langs de HA hoor. Zeker als er een rode kring omheen komt.
    Hier bijna dagelijks inspectie bij Tessa. De katten komen hier binnen met de teken nog in hun vacht. Die zitten dan nog niet vast. Als ik die beesten dan even kam heb ik zo een stuk of 5 losse teken te pakken per kat! Ik ben nu heel consequent met antiteken spul en dat gaat goed. Laatst was ik er nog niet zo op bedacht en voelde een teek zitten bij de kat op de kop. Ik gelijk dat spul weer gegeven en dan laten de teken vaak binnen 48u los. Binnen 2 dagen had ik 8!! dikke teken van de grond geraapt. Die waren dus al helemaal volgezogen. Snap er niks van. Ik kijk de poezen regelmatig na en kam ze ook. Dus waar die beesten hebben gezeten?
    Maar goed, bij wonen dan aan het bos en in de tuin zitten ook heel veel teken. Had er laatst 1 in Tessa's haar, die zat nog niet vast gelukkig.
    Brrr, vind het maar niks die beesten. En ze zijn ook zo vreselijk klein als ze nog niet zijn volgezogen. Je ziet ze bijna niet.
    Als kind heb ik er ook wel eens 1 gehad. In m'n navel ;) Dus kijk goed in alle plooitjes van oksels en knieholtes enzo. Je ziet ze erg snel over het hoofd.
    Zo, dat was mijn pagina vullende tekst over teken :D Goedemorgen!

Hier weer een ren en vlieg dag. Ik ben altijd blij als die dinsdag weer voorbij is. Tessa 2x school en dus 4x op en neer. Eva in de mc. Dat ding is veel te zwaar voor mij. Vorige week was ik helemaal gesloopt. Ze gaat op dinsdag ook nog naar gym en dus is dat ook weer 4x in en uit de auto.
    Vorige week dinsdagavond kon ik dus opeens niet meer lopen! :$ Ik loop van de bank naar de keuken, dat deed al pijn. Ik wil terug lopen en ik kan niet meer op m'n rechter been staan. Veel pijn en ik zakte er gewoon doorheen. Jeetje zeg. Dus aan de arm van Peter weer terug naar de bank. Gelukkig ging het snel weer beter al heb ik die nacht veel pijn gehad. Nog meer dan dat ik in m'n zwangerschap had. Vandaag doe ik het even anders dus. Eva blijft thuis als ze slaapt. En zo niet neem ik het onderstel mee. Dan hoef ik iig de mc niet te dragen.
    En op dinsdag zijn de hulptoepen die normaal tessa wel eens halen/brengen allemaal bezet.
    En de papa van dat meisje vraag ik dus niet meer.

Het kan ook nog zijn bij die ouders dat ze vinden dat Tessa een goede invloed op hun dochter heeft. Tessa sleept haar overal mee naar toe. En dat meisje zelf is erg verlegen en onzeker. Ze trekt zich echt op aan Tessa. Dus misschien is dat een reden voor hun opdringerige gedrag.
    We hebben nu wel besloten, hoe makkelijk het soms ook voor mij is, dat we hem Tessa niet meer laten halen en brengen voorlopig. Even wat afstand. Tessa heeft al een speelafspraak voor morgen met een ander kindje. Dus voorlopig ook maar even niet met haar spelen. Donderdag en vrijdag is ze vrij.

Eva ligt in de wipstoel op tafel naast me haar broek vol te poepen. Lekker ding...

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Iedereen afgeschrikt met m'n tekenverhaal ;)

Goedemorgen,

Tessa is thuis vanmorgen. Ze is zo moe de laatste week. Niet leuk meer 's avonds. Vanmorgen kreeg ik haar niet wakker. Dus lekker laten slapen. Heerlijk.
    De afgelopen nachten ligt ze steeds bij ons. Of ze komt om 12u of rond 3u. Gelukkig gaat ze liggen en slaapt gelijk weer door.

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    goedemorgen!

teken, jakkie! Hoop dat ik ze nooit op de kinderen vind

Lekker boney, dat ze even goed geslapen heeft. School is ook vermoeiend natuurlijk en met dat weer hebben ze zo ook nog eens iets te pakken en is ze misschien niet helemaal lekker?
    Finn wordt sinds een paar nachten ook weer wakker en komt ook bij ons. meestal rond 3 uur of na 5en

Nore heeft heerlijk zitten kleuren net en nu haalt ze Shrek uit de DVDkast: olifant? kijken? haha
    Zo eens kijken of we droog naar de winkel kunnen. Had nog geen eten voor morgen en dan zijn de winkels natuurlijk dicht.

We gaan binnenkort aan Nore haar kamer beginnen! Eindelijk.. Zit alleen te twijfelen over de kleuren (echt zo dom, d'r zijn hier mensen ziek en ik kan me daar dan mee bezighouden...) we houden de basis wit en dan dacht ik aan rood en turqouise erbij of gewoon vanalles en nog wat aan regenboogkleuren

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Goeiemorgen !
    Ben een weekje wat minder hier geweest wat mijn moeder was hier. Het was hartstikke gezellig en de meiden hebben ook erg genoten van de aandacht van oma.

Ichtus hoe is het bij jou? Ik las op FB dat je ook buikgriep hebt? Beterschap!

Boney ouch klinkt pijnlijk, een verkeerde beweging gemaakt of te druk geweest?
    Blegh en teken verhaal vind ik inderdaad vies, wahaha hier controleer ik er niet op maar wij wonen in de stad. Ik kan me wel van vroeger herinneren dat we soms naar een buitenbad gingen ook in een bos en daar zaten soms kleine bloedzuigers in het water *kots*

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ooh leuk Debora aan de kamer van Nore beginnen.
    Tot nu toe heeft ze altijd bij jullie gelegen? Misschien moet je aan haar vragen welke kleuren ze wilt, als het dan helemaal haar smaak is wilt ze er vast wel hele nachten slapen.

13. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja ze slaapt nog steeds bij ons. puur mijn gemak want anders moet ik er minimaal 4 tot 6 x uit voor haar.
    Denk alleen helaas niet dat ze me al zeggen kan welke kleuren ze leuk vindt haha Maar volgens mij vindt ze alles wel best, is met de rest ook zo

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    IEKS teken!
    Wij woonden vroeger in het bos (nouja, mijn ouders wonen er nog) en had dus regelmatig teken. Maar dat vond ik als kind niet het ergste, maar wel dat we voor het douchen elke keer helemaal geinspecteerd werden. Moesten dan ook voorover buigen, zodat moeders de bilnaad kon inspecteren....vreselijk. Zeker toen ik ouder werd!
    Maar ik weet ook precies hoe ik die krengen eruit moet halen...Wetenschap die ik wellicht liever niet had ;)
    En mijn vader liet dan altijd zien hoe vol met bloed ze zaten. "En dat is dan jullie bloed...."Ja pap, erg smakelijk, thanx.
    Heb Tess eigenlijk nog nooit gecontroleerd, misschien toch af en toe doen. Met name in die bos haar van haar...maar ik neem aan dat ik het wel tegen kom met borstelen dan.
    Zo, dat was dan mijn tekenverhaal......

Nore een nieuwe kamer, leuk leuk. Vooral al die plannen vooraf bedenken vind ik geweldig. Wordt vast mooi Debora.

Boney, agossie...meissie niet wakker te krijgen...Nou, dan zou ik haar ook lekker laten slapen hoor. Ze kunnen nog lang genoeg naar school. En doe jij een beetje voorzichtig? Je bent nog maar net bevallen hoor.

SM, was dus gezellig met jouw moeder. Lijkt me ook wel weer lekker dat ze weg is? Of sliep ze niet bij jullie?

Hier al weekend, heerlijk!
    Zie steeds meer op tegen de operatie. Had liever een spoedoperatie gehad, want dan kun je er niet zolang over nadenken. Maar goed, tis niet anders.
    Tess is vanmiddag bij een vriendinnetje van school spelen. Dat meisje is net nieuw op school en erg verlegen, dus de moeder had liever dat Tess daar kwam spelen. Geen probleem, heb ik mijn handen vrij voor Linn. Want die is even niet zo in haar hummetje.
    Snel moe, dus jengelig. Ze ligt nu lekker te slapen en als ze straks wakker wordt, dan gaan we Tess ophalen.
    Wel met de auto, want jeetje, wat een baggerweer!
    Tess heeft nu 2 weken vakantie. Lekker geregeld op school, ze is dan uiteindelijk maar 1 1/2 week naar school geweest in de maand mei. Dan heb ik toch echt liever de vrijdagmiddag vrij en minder vakantiedagen. Nu hebben we het gelukkig met de nieuwe gastouder kunnen regelen, dat zij eerder begint. Dus a.s. maandag en dinsdag al gaat oppassen. Maar dit is voor sommige ouders natuurlijk een ramp, dat die kinderen zo vaak vakantie hebben.
    Ben klaar met mijn geneuzel.....

15. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wahaha oooj bilnaad inspecteren voor iedere douchebeurt wahahaha dat is ook gezellig zeg vooral vanaf een jaar of 7lijkt me dat best raar.

Suus alweer vakantie? Pffff dat vind ik dan eigenlijk wel raar geregeld? Net meivakantie gehad toch?
    Hier nog tot 22 juni en dan hebben de meiden maar liefs 10 weken vakantie! 12 september begint dan ook Nora op de basisschool.
    Wanneer mag/moet je onder het mes?

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ja,meivakantie is pas geweest.De leraren clusteren adv,zodat er geen invallers voor de klas moeten.
    Ik mag 1 juni onder het mes....

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Spannend hoor Suus, de operatie. Idd vervelend dat je zo lang moet wachten en er dus over na kunt denken. Gelukkig gaat de tijd snel en voor je het weet is het achter de rug.
    Gaat Tess normaal gesproken op vrijdag dehele dag naar school dan? Hier t/m groep 3 alleen vrijdagochtend. Lune is nu ook een paar dagen vrij trouwens, maar gelukkig niet van die rare weken zoals Tess haar school. Geregel ook met opvang enzo.
    En jouw tekenverhaal is ook indrukwekkend:D

Leuk Debora, nieuwe kamer voor Nore! Ben benieuwd hoe die eruit komt te zien. Hier ook nog druk bezig met de kinderkamers. Moet nog verven en eigenlijk een andere vloer, dus we blijven nog wel even bezig.

SM, zooo 10 weken zomervakantie! Wat lang joh:$ Ik ben benieuwd of we de 6 weken wel goed doorkomen haha:D Lune wil nog steeds het allerliefste naar school. Gister zei ze ook nog: 'dat is mijn lievelings' hihi.

Boney, heeft Tessa een beetje bij kunnen slapen? Vermoeiend ook hoor, voor die kleintjes die ineens groot moeten zijn en naar school..

Hier wel leuke, relaxte dagen achter de rug, ondanks Timme zijn chaggie humeurtje. Lijkt wel een sprong waar hij middenin zit. Nouja, gaat wel weer over. Lune kan hem meestal wel afleiden, heel schattig.

Ik moet nog even wat verzinnen om met de kids te gaan doen vanochtend. Denk even boodschappen halen en misschien even op de koffie bij mijn ouders. Hoewel.. die zijn erg druk. Ik kijk wel.
    Vanmiddag komt een vriendinnetje van mij langs. Gezellig.

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Goeiemorgen!

Maja,vandaag beide kids thuis? Dan kan je maar beter iets gaan ondernemen haha.
    Ja joh 6 weken is ook lang genoeg voor de kinderen, en al helemaal voor de ouders ;). Eind juni en eerste week van juli gaan we op vakantie en daarna de 3 weken van juli breng ik Nora naar de ´Summerschool´(Gewoon zelfde opvang maar met water activiteiten) en Sara doe ik dan ook die 3 weken s´ochtends op activiteiten.

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo, de ochtend is alweer voorbij:D We hebben net een broodje gegeten en ik breng Timme zo naar bed. Gaan Lune en ik even lekker chillen voor de tv.
    We zijn even op de koffie geweest bij mijn ouders. Ik ben intussen even alleen met Lune naar de winkel geweest, Timme was mijn vader aan het helpen vegen in de tuin.

Mijn vader en oom hebben gisteren het konijnenhok in elkaar gezet, jeej:D Ik wou eerst pas konijntjes als het hele stuk tuin waar de konijnen komen klaar zou zijn maar we gaan morgen al naar konijntjes kijken en misschien ook meenemen. Ben bang dat als het verblijf helemaal klaar is (over een week of 2 schat ik) er dan net geen konijntjes meer zijn. En heb op mp jonge dwerg hangoortjes gevonden hier in de buurt:) En ze zijn nog zo klein, het hok is voor nu groot zat. Kunnen ze ook gewoon even wennen in het hok zelf.

Ik ga Timme op bed gooien, ze krijgen ruzie;)

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nah, wou nog op SM reageren;)
    Wat handig summerschool! En vast ook hartstikke leuk voor ze! Lekker met andere kindjes spelen. Alleen met mama (en papa) voor 10 weken lang is niks:D

Deel Deze Pagina