Goedemiddag! Kennen jullie me nog? Jeetje zeg. Jullie schrijven hier nog gewoon! Super leuk! Ik heb even snel wat terug zitten lezen en lees dat mom en SM beiden een mk hebben gehad? Wat naar voor jullie zeg. Echt heel rot om mee te maken weet ik uit ervaring. Sterkte ermee. Ik heb weinig tijd, maar ik zat even snel te lezen en ik kan nu natuurlijk niet maken om geen reactie te geven. Ik dacht echt dat niemand hier meer kwam. Het gaat goed hier. Ik beloof plechtig dat ik op korte termijn een flinke update zal geven. Nu ik hier zo schrijf merk ik dat er van alles in me op komt wat ik met jullie wil delen. Zoals ik jaren heb gedaan. Er was een tijd dat we elke scheet die we lieten met elkaar deelden. Jammer dat dat over is gegaan. Ik vond dat altijd echt erg leuk. Ik denk daar nog heel vaak aan terug. En ik zie jullie op FB allemaal regelmatig voorbij komen. Eva slaapt en Tessa is op school. Ik moet gaan werken straks en moet nog wat voorbereidingen treffen. Ik kom echt snel weer buurten. Leuk! Tot snel. x
Hai! Alles kits achter de rits? Ofzo.. Hier prima. Wel weer duidelijk winter. Ik bronchitis, kinderen aan de diarree en al weken verkoudheden in the house. Ach ja. Van mij mag het wel weer lente worden en de sneeuw en vorst mag wegblijven.. Weet niet of dat gaat lukken haha. Verder heb ik niet zoveel te melden.. Oja, ik ga weer paardrijden. Boeiend nieuws hè? Ik ga de kinderen even weer een broodje smeren. Heb Lune thuisgehouden, ze heet vannacht steeds diarree gehad en kan nou niet zeggen dat dat nou veel beter is.. Timme heeft al anderhalve week diarree, had de huisarts al gebeld en als het vandaag niet over zou zijn moest zijn ontlasting worden onderzocht. Maar nu heeft Lune het dus ook dus denk toch een buikgriepje. Duurt alleen wel lang. Hmm, misschien toch maar laten onderzoeken voor de zekerheid, kan nooit kwaad. Eerst ff thee zetten.
hai ladys, sow ff delen dat ons app. verhuurd is dus eindelijk rust in de tent Nu nog ff wachten tot ons huisje klaar is en dan kunnen we verder bouwen aan de toekomst. Wilde ik gewoon ff delen
Kikkert, gefeliciteerd! Dat heeft heel lang geduurd of niet? Hebben jullie al een ander huis? Ook mk in november gehad zie ik ? Boney,leuk je weer eens te zien. Ben benieuwd naar een update van jou en wat te lezen over je meiden! Maja, oh beterschap ! Bah zeg ! Hier is nog geen winter geweest in NL toch ook niet? Hoop niet dat het nog heel koud word.
@sm, ja staat al 6 jaar te koop en hebben het nu verhuurd als tussen oplossing tot het verkocht is. We hebben in dec. de sleutel gekregen van onze woning echt een paleis gaan we er van maken EINDELIJK . Ik heb idd in nov. een vmk gehad. Ik had positieve testen maar deze bleven licht en ik werd helaas toch (wel wat later) ongi. Hoe is het met jou?
Mogguh! Nou Bones, waar blijft de update? Ben benieuwd hoe het met je gaat Kikkert, wat super dat jullie eindelijk een nieuw huis hebben. Fijn! Hoop dat er nu ook gauw gezinsuitbreiding komt.. SM, de echte winter is idd nog niet begonnen maar we merkten hier wel direct dat er virussen in huis kwamen zo gauw het weer omsloeg (regen, lagere temp. etc.). Wat mij betreft krijgen we een week flinke vorst om de muggen enzo te killen en daarna gauw richting de 20graden met zonnetje Ik liep van de week ook in het park en bos met de hond en het leek wel lente.. Zo heerlijk! Maar in Spanje dus ook nog geen tekenen van winter? Wat is de temperatuur bij jullie? In elk geval alles beter dan die horrorwinter in de VS.. Niet tof! Ik breng zo de kinderen naar school/psz en ga dan met de hond naar het bos. Daarna boodschappen halen en dan Timme weer ophalen. Morgen kinderfeestje van Lune. Ben heel benieuwd.
Goedemorgen, Eva zit op de ipad even zandkasteel te kijken, even zien hoelang ze het leuk vindt... Eva is alles namelijk snel zat. Dus ik begin aan een update en zie wel hoe ver ik kom. Het gaat goed hier. We zitten in een lekker ritme van school, zwemles, slaapjes werk enz enz. Best druk, maar het loopt allemaal prima. Ik werk zo'n 22u per week. Best veel, maar ik vind mijn werk zo leuk! En het is goed te combineren met thuis. Als ik de ochtend werk, 1x per week tot 12.30u, dan brengt Peter Tessa naar school, Eva bij m'n schoonouders en gaat dan werken. Tessa blijft dan over tussen de middag en na m'n werk ga ik Eef weer halen. Als ik de avond werk, begin half 5, dan is Peter op tijd thuis. Heel ideaal dus. Tessa is bijna 6 en echt een leuke kleuter! Ze heeft het super naar haar zin op school, doet het erg goed. Kan al best goed lezen en rekenen. Ze heeft leuke vriendinnen waar ze vaak mee speelt. Ze zit ook op zwemles en is begin maart een jaar bezig. Ze zijn nu bezig om zonder kurk te zwemmen. Binnenkort oefenen met kleding aan. Hoe bang ze een jaar geleden was, hoe vrij is ze nu. Afgelopen zaterdag ben ik met haar gaan zwemmen en ze had niks aan van bandjes of kurk. En ze zwom gewoon! Ik vond het doodeng in het begin en wilde haar niet loslaten. Maar ze springt er in, zwemt een paar slagen onder water en komt dan weer boven. Zo stoer! Ze heeft sinds oktober al een wiebeltand. Ik vond dat zo leuk die 1e. Maar Tessa kan het weinig schelen en wiebelt niet of zo. Hij zit dus nog steeds los . Hebben jullie meisjes al gaatjes in de oren en hoe ging dat? Tessa krijgt ze voor haar verjaardag 21 feb. Ze wil het heel graag, maar vind het toch wel spannend. Best kans dat ze op het laatste moment terug krabbelt. Verder is ze heel eigenwijs. Ze gaat echt haar eigen gang. Best lastig soms, maar er valt goed met haar te praten en vooral te onderhandelen. We vinden het echt leuk om al zo'n grote dochter te hebben. Bijna 6 al. Ongelofelijk. Eva is een dikke belhamel. Wat Tessa te weinig heeft, heeft Eva te veel. Al begint het nu wel een beetje te komen dat ze toch wel heel graag bij mama wil zijn en ik niet weg mag. Behalve bij opa en oma. Daar heeft ze het zo naar haar zin. Heel fijn is dat. Ze wordt april alweer 2 en mag dan naar de psz. Wanneer precies weet ik niet, heb haar opgegeven, maar er is een korte wachtlijst. Ze is heel ondernemend en super grappig. Ik moet zo vaak om haar lachen. En boos worden op haar is erg moeilijk. Ze kan heel dramatisch huilen. Dan slaat ze haar handen voor haar gezicht en gaat een beetje voor over staan. Ze praat heel goed, maar dat heeft ze altijd gedaan. Zelf spelen vind ze lastig. Ik heb echt m'n handen vol aan haar. Overal op klimmen is erg leuk. Ze trekt een stoel bij het aanrecht of staat regelmatig boven op de tafel of de leuning van de bank. Het potje is ook al interessant. Ze doet al regelmatig een plasje er op. Heel af en toe lukt het om er op te poepen. Dus het begin is er. 's Nachts is ze nog steeds vaak wakker helaas. Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend hoor, maar doorslapen zou wel fijn zijn. Ze wordt toch wel minimaal 1x wakker en drinkt dan even bij mij en slaapt weer verder. Het is niet zo dat ze hele nachten wakker is gelukkig. Hier komt er echt geen 3e meer. Ik moet er niet aan denken om nog een keer zwanger te zijn en om dan weer een baby te hebben. Nee dank je. We vinden het best zo. Inmiddels is Eva het wel zat aan het worden in de kinderstoel en heb ik al 5 andere filmpjes opgezet. Ik ga haar er uit halen en even nieuwe regenlaarzen kopen voor Tessa en oorwarmers voor Eva. Die heeft Tessa ook en Eva wil ze dus ook. Anders pakt ze ze steeds van Tessa. Ik moet zeggen dat het erg goed gaat tussen de zussen. Ze spelen vaak samen en kunnen het echt goed vinden. Ze zijn lief voor elkaar. Al botst het natuurlijk wel eens hoor, maar dat is normaal denk ik. Echt ruzie maken, zoals je wel eens hoort, doen ze eigenlijk nooit. Tevreden zo? Ik ga naar de hema. Tot snel.
Leuke update Boney Haha, moet wel lachen om wat je vertelt over Eva.. Leuk boefje zo te lezen Tessa was wat dat betreft op deze leeftijd wat rustiger toch? Ik kan me nog herinneren dat ze 'uren' zat te puzzelen. Weet dat filmpje ook nog: 'Ik ben dol op puzzelen!' Wel heel fijn dat de meiden zo goed met elkaar overweg kunnen. Scheelt misschien ook wel dat ze niet zo op elkaar lijken. Hier dagelijks ruzie en strijd hoor, hele dag competitie. Leuk om te lezen dat alles zo goed bij jullie. Ook dat je werk zo goed bevalt, fijn! Ik ben druk bezig met de voorbereidingen voor Lune haar griezelfeestje van vanmiddag. We gaan: Cadeau's uitpakken (onder een kleed en met een toverspreuk en toverstok tevoorschijn toveren) Cake eten en heksenlimonade drinken (groene ranja in een mooi glas met toverstokje erin) Spookjes maken (lakens geknipt, ooggaten erin), die mogen ze nog bekliederen met stiften als ze willen. Dan een stoelendans als spookjes op het liedje van Foeksia de heks. Grabbelton graaien van wormen en ogen (gekookte spaghetti en zilveruitjes) Heksensoep maken (om de beurt roeren en dingen erin doen) Wedstrijd elkaar verkleden als mummie (met wc papier) Patat met kipnuggets van spookjes, vleermuizen en giftige appels eten (een Halloween tafelkleed op tafel en gooi daar de patat en kipnuggets los op, kwak mayo en ketchup erbij, klaar) En dan naar huis, heb de uitdeelzakjes al klaar. Heb met Halloween van alles bij xenos gekocht, kunnen we het huis ook nog wat versieren. Ben benieuwd wat het wordt vanmiddag..
Maja, hoe was je feestje? Klinkt erg leuk. Hoeveel kindjes waren er? Hebben Lune en Timme altijd strijd gehad? Of is dat later gekomen? Het lijkt me echt heel vervelend dat je steeds als politie op moet treden. Het komt hier ook wel eens voor hoor. Zit Tessa even tv te kijken, moet Eva perse bij Tessa zitten. Dat wil Tessa dan niet en dan gaat Tessa hard roepen 'nee Eva'. Maar Eva trekt zich er niks van aan natuurlijk. Die blijft klimmen en gaat op een gegeven moment Tessa klieren. Kietelen enzo. Tessa gaat steeds harder roepen. Ik probeer nu Tessa uit te leggen dat ze niet zo lelijk moet doen omdat dat toch niet helpt. Ze kan het ook op een normale manier tegen Eva zeggen. Dat werkt vaak beter. En Eva probeer ik uit te leggen dat ze ook even alleen kan spelen en dat Tessa dat niet leuk vind. Soms werkt dat, maar meestal niet Of Tessa zit lekker te kleuren, Eva schuift haar stoel bij de tafel, klimt er op en gaat met stiften smijten. Niet leuk! Of gaat krassen op Tessa's tekening. Ja, dan is Tessa vaak verdrietig. Ze maakt prachtige tekeningen en als je dan bijna klaar bent en je kleine zusje zet er een dikke kras op, dan is het logisch dat je boos bent. Maar meestal gaat het dus goed. Ze zijn echt gek op elkaar. Ze knuffelen veel en spelen vaak samen. Misschien omdat ze ruim 4 jaar schelen? Ik weet het niet. Ik kan Tessa goed uitleggen dat ik even wil koken en dat ik het heel fijn zou vinden als ze even met Eva een toren wil bouwen. Jullie nog plannen dit weekend? Ik ga straks naar de kapper. Eva en Tessa gaan ook mee. Vanavond jaarvergadering van de buurtvereniging. Morgen niks en morgenavond werken. Fijn weekend allemaal.
Oh wat een leuke updates! Maja hoe is het gegaan? Klinkt in ieder geval heel leuk het griezelfeestje. Ik wist niet dat jij zo crea was . Hier over 6 weken ook weer een feestje, pfffff vind het altijd zo moeilijk hier. Vorig was wel een succes thuis, maar hier komen de ouders dus mee, weet nog niet wat we gaan doen, of misschien toch buiten de deur vieren. Boney, heerlijke update over je meiden. Wat vliegt de tijd Eva wordt alweer bijna 2. Neem je de kids mee als je zelf naar de kapper gaat??? Woow! Fijn dat de meiden goed met elkaar overweg kunnen heel normaal dat geklier af en toe.
SM, de meiden moesten ook geknipt. Ik ga dan zelf eerst. Zo klaar, alleen puntjes. Er is speelgoed bij de kapper en als ik geknipt wordt dan spelen ze lief. Gaat altijd prima. Tessa vandaag haar 1e tand eruit! Ben zo trots!
Super stoer Boney! Zomaar een tand eruit bij Tessa.. Wat worden het grut toch snel groot! SM, internet is vooral heel creatief, ikzelf iets minder.. Heb verschillende ideetjes van internet geplukt en daar gewoon zelf een programmaatje van gemaakt. Het was wel erg geslaagd want ik kreeg nog enthousiaste reacties op het schoolplein Volgend jaar misschien een discofeestje in huis of met een clubje naar de manege waar Lune voltige heeft. Daar doen ze ook kinderfeestjes. Pony poetsen, voltigeles en patatjes eten. Ook leuk. Timme is in de zomer jarig, zit voor hem ook al dingen te bedenken Het blotevoetenpad is ontzettend leuk. Kost niks, kinderen (jongens!) vinden het geweldig en daarna lekker picknicken. Lune heeft vanmiddag zwemles, er is kijkles. Ben benieuwd hoe het gaat.
Best knap, Timme heeft een driftbui en zit ook te poepen op de wc.. Wie zegt dat mannen niet kunnen multitasken?
hoi meiden!! wat gaat het hard he met de kids!! de jarige nog van Harte!! Gwen wordt morgen 6 jr en vanaf vanavond en morgen ochtend huis vol logees ..dus druk en gezellig weekend!! ze blijven allemaal logeren ouders...schoonouders ..broer ..schoonzus en zwager met de kids... is toch maar goed dat we ruimte hebben en een zweifamilie huis hebben. hier soort van bezig a la ronde 1 bezig..spannend..pfff
Alvast een fijne dag Joma Hoe is het eigenlijk met Gwen en paardrijden? Dat vond ze een paar jaar geleden leuk weet ik nog..
Hoi Joma! Spannende tijd voor jullie weer. Super leuk. Ik hoop dat je snel zwanger bent. Fijne dag morgen. Alvast gefeliciteerd met Gwen. Succes met alle visite.
Kijk eens wat ik vind? Ik moest heel erg graven in oude topics. Dit is vast niet de meest recente. Januari   3 Lune 19 Kas (2005)   24 Gwen   26 Luuk en Thijs*   29 Rosalie Elise   31 Finn       Februari   3 Dylan Aaron   4 Tess   6 Ilse   7 Keano   8 Bryan (vivi) Bryan (mys)   9 Nora   14 Elena   16 Sofie   17 Julia   21 Tessa   23 Fenne   25 Rosanne 2010   26 Marijn       Maart   1 Mike    8 Sara 20 Eva (2003)       April   Mei   27 Jurian (2003)     Juni 27 Stijn (2001)   Juli 17 chayenna (2010)   Augustus   17 Timme (2010)   September   Oktober   5 Lisa (2005) Nore (2010)   7 Iris (2009)     November   2 Daan (2009)   11 Esmee (2009)   16 Anna (2009)     December
Joma spannend!!! Mijn NOD is dezelfde dag 26 of 27 jan, en heb een of andere misselijkheidsgevoel-kriebeltje sinds paar dagen. Ben benieuwd. Boney,leuk die lijst te zien. Kan je het geloven dat we hier al bijna 7 jaar kletsen ??? Ben nu ik die lijst zie best benieuwd hoe het met iedereen is.
Idd leuk die lijst Even een vraagje: hebben jullie een oppas(meisje) en zo ja, wat betalen jullie daarvoor? Onze oppas vraagt 8 per uur (ook inclusief kinderen op bed brengen enzo) en ik vind dat vrij veel.. Wat jullie?